Auteur Topic: Stijn is (niet) de mol!  (gelezen 114471 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #140 Gepost op: 12-02-2003, 15:51:09 »
Aan het verwisselen van de vragen van de ontplofte koffers NADAT de koffers ontploft zijn, heeft hij wel iets: hij kan namelijk maskeren dat hij de koffers in een molse volgorde "gevonden" heeft. Die molse volgorde is: eerst de koffers voor 0EUR, en dan de 3 koffers die geld opbrengen.

Dat kan toch gewoon niet? De bedragen met het geld lagen IN de koffers. Als ze ontploft zijn, zijn ze met verf besmeurd vanbinnen. Je kan dan nog zoveel vragen verwisselen als je wil, vanbinnen blijft het vol verf hangen.
Een voorbeeld: het volgende zijn de koffer VOORDAT ze ontploft zijn:
[___1___] [___2___] [___3___] [___4___] [___5___]
vraag A ...vraag B ....vraag C ....vraag D ..vraag E

Stijn stelt de vragen, de kandidaten geven de antwoorden in op de computer. 4 koffers ontploffen, eentje niet.
[__VER1F_] [__V2ERF_] [___3___] [_VERF4__] [_VER5F__]
Dan kan hij nog zoveel vragen verwisselen als hij wil, enkel koffer 3 is intact. Al leg je daar de juist opgelost vraag nu op koffer 5, als koffer 5 geopend wordt zie je dat ie vol verf hangt en dus fout beantwoord is. Bovendien zien de kandidaten dat dan ook en weten ze meteen dat Stijn het wel verwissled moet hebben.

Dus: STIJN HEEFT GEEN KOFFERS VERWISSELD








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #141 Gepost op: 12-02-2003, 15:54:16 »
Dus: STIJN HEEFT GEEN KOFFERS VERWISSELD
Precies! ;)








Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #142 Gepost op: 12-02-2003, 15:59:50 »
Robbie. Je hebt het weer uitstekend gezegd.
Ik ben het er helemaal mee eens.









Offline petine

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #143 Gepost op: 12-02-2003, 16:03:10 »
Duidelijker kan niet.







cicero: Zoek naar de waarheid, ook wanneer deze niet gevonden kan worden

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #144 Gepost op: 12-02-2003, 16:04:58 »
Jawel, ik had nog foto's kunnen maken van koffers enzo. Om het helemaal visueel tip top in orde te brengen. :)








Offline Graaf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #145 Gepost op: 12-02-2003, 16:06:07 »
Citaat van: Robbieazerty [glow=green,2,300
STIJN HEEFT GEEN KOFFERS VERWISSELD[/glow]
Citaat

Heeft hij wel iets anders gedaan?







Kust m'n kloten. Da ge ze kunt kussen! (pdw)

Lowprofile

  • Gast
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #146 Gepost op: 12-02-2003, 16:07:07 »
Help !








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #147 Gepost op: 12-02-2003, 16:16:30 »
Ik denk dat ik zelfmoord ga plegen ofzo.  ::)








Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #148 Gepost op: 12-02-2003, 16:20:53 »
Mensen, mensen. Ik weet niet of het juist is of niet, en dat zullen we pas weten na de laatste uitzending. Maar als jullie de moeite nemen om te proberen te begrijpen waarover de theorie gaat, dan moeten jullie toch merken dat ze in ieder geval zinnig is. Een laatste poging om het uit te leggen:

De volgorde van koffers en vragen, waarin ze door Stijn "gevonden" werden:

[0EUR]   [0EUR]   [2000EUR] [3000EUR] [1000EUR]
vraag A  vraag B  vraag C    vraag D    vraag E

Deze volgorde werd speciaal door Stijn gekozen om het de kandidaten moeilijk te maken. Maar als dit uitkomt, wordt hij direct ontmaskerd. Dus wat doe Stijn? Na het ontploffen verwisseld hij vragen en koffers (niet de cheques in de koffers, maar enkel de vragen OP de koffers). De vraag van de niet ontplofte koffer kan hij niet wijzigen, dus de 2000EUR zijn gewonnen. Maar die van de ontplofte koffers kan hij verwisselen.

Met als gevolg dat we bij het openen van de koffers het volgende krijgen:
[3000EUR]  [1000EUR]   [2000EUR] [0EUR]   [0EUR]
vraag A    vraag B         vraag C     vraag D  vraag E

En er is niets meer verdachts aan de "toevallige" volgorde van het vinden van de koffers door Stijn.








Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline petine

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #149 Gepost op: 12-02-2003, 16:25:06 »
LaCanta, ik zie op de beelden toch echt heel duidelijk een zwart vel met daarop geschreven de antwoorden van elke vraag in het koffer, dus vragen van koffers wisselen kan toch niet? of moet IK terug naar Sesamstraat, met alle respect ??? ??? ???







cicero: Zoek naar de waarheid, ook wanneer deze niet gevonden kan worden

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #150 Gepost op: 12-02-2003, 16:51:46 »
Hmm ok als ie de vraag van de koffer die niet ontploft is, niet verwisseld zou het misschien eventueel wel kunnen ja. Maar met welk nut?








Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #151 Gepost op: 12-02-2003, 17:05:43 »
Maar met welk nut?


Ik citeer mijzelf (maar dit is mijn allerlaatse post hierover):


Deze volgorde werd speciaal door Stijn gekozen om het de kandidaten moeilijk te maken. Maar als dit uitkomt, wordt hij direct ontmaskerd.
...
En er is niets meer verdachts aan de "toevallige" volgorde van het vinden van de koffers door Stijn.







Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #152 Gepost op: 12-02-2003, 17:08:51 »
Ok het zal wel aan mij liggen dat ik niet begrijp hoe deze volgorde of een andere moeilijker is.








Offline petine

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #153 Gepost op: 12-02-2003, 17:11:34 »
ik ga in ieder geval zometeen Sesamstraat kijken  :o 8) :o







cicero: Zoek naar de waarheid, ook wanneer deze niet gevonden kan worden

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #154 Gepost op: 12-02-2003, 17:30:09 »
Ok het zal wel aan mij liggen dat ik niet begrijp hoe deze volgorde of een andere moeilijker is.
Troost je, ik ook niet.
En ik begrijp ook niet hoe Stijn gelijk door de mand zou vallen bij een bepaalde volgorde.








Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #155 Gepost op: 13-02-2003, 08:40:09 »
Toch nog een aller-aller-aller-laatste keer (maar vnl omdat ik er eigenlijk ook niet meer in geloof)


Ok het zal wel aan mij liggen dat ik niet begrijp hoe deze volgorde of een andere moeilijker is.
Heb ik al 3 keer uitgelegd: het is nu eenmaal moeilijker voor de kandidaten om geld te verdienen als ze slechts met 2 of 3 zijn voor de vragen die geld opbrengen, ipv dat ze met 5 of 6 zijn.


LaCanta, ik zie op de beelden toch echt heel duidelijk een zwart vel met daarop geschreven de antwoorden van elke vraag in het koffer, dus vragen van koffers wisselen kan toch niet?
Eindelijk eens een serieuze tegenargumentatie, zou ik zo zeggen. Het was me nog niet opgevallen, maar in de koffers zitten inderdaad de antwoorden op de vragen. Wat het verwisselen serieus bemoeilijkt (de koffers moeten geopend worden). Toch is het nog altijd niet onmogelijk want de andere kandidaten zitten tenslotte ver weg. Alleen is het maar de vraag of hij zo'n opvallende sabotage daad kan plegen wanneer de helft van de crew er wel op zit te kijken.







Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline petine

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #156 Gepost op: 13-02-2003, 08:53:06 »
het is nu eenmaal moeilijker voor de kandidaten om geld te verdienen als ze slechts met 2 of 3 zijn voor de vragen die geld opbrengen, ipv dat ze met 5 of 6 zijn.
Persoonlijk geloof ik hier niet in, dus afwachten maar tot de laatste aflevering.

De crew weet trouwens wel wie de mol is, als ik tenminste uit ga van beelden van vorige mol-episodes waarin ze molstreken heel duidelijk in beeld brachten.







cicero: Zoek naar de waarheid, ook wanneer deze niet gevonden kan worden

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #157 Gepost op: 13-02-2003, 11:44:36 »
wat wel gewoon kan is dat stijn weet dat bv 1 en 5 postcode vragen zijn, en hij die dus niet stelt als iedereen er is, maar of dat zo Mols is.

Vragen verwisselen die in plofkoffers zitten, lijkt me erg onwaarschijnlijk,







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #158 Gepost op: 13-02-2003, 11:57:37 »
Oh ok LaCanta nu snap ik hem!  ;)
Sorry voor het traag-van-begrip-zijn. Ik snap de theorie nu wel, maar denk toch niet echt dat het gebeurd is.








Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Stijn is (niet) de mol!
« Reactie #159 Gepost op: 13-02-2003, 12:01:59 »
maar denk toch niet echt dat het gebeurd is.
Ik eigenlijk ook niet meer  ;)







Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans