Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 124072 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 9
« Reactie #300 Gepost op: 7-03-2011, 22:17:06 »
@ Rat

In deze envelop vind je een apart vel met de juiste oplossing van dit spel. Zorg ervoor dat het doorzichtige vel met het kruisje op het eiland terecht komt dat ik heb gemarkeerd met een pijltje. Daar ligt een vrijstelling voor jou en die hoef je alleen maar te pakken.

Volgens mij komt hierna de volgende zin:
Als je het lukt om de vrijstelling te pakken, dan eindigt daar de opdracht.

Je kunt met deze opdracht een vrijstelling verdienen, zodat je in de finale van Wie is de Mol staat..[nog een zin] --> deze zin is volgens mij: dat betekent dus ook dat er geen geld wordt verdiend voor de pot
« Laatst bewerkt op: 7-03-2011, 22:19:42 door mollenvanger20 »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9
« Reactie #301 Gepost op: 7-03-2011, 22:20:44 »
@ Rat

In deze envelop vind je een apart vel met de juiste oplossing van dit spel. Zorg ervoor dat het doorzichtige vel met het kruisje op het eiland terecht komt dat ik heb gemarkeerd met een pijltje. Daar ligt een vrijstelling voor jou en die hoef je alleen maar te pakken.

Volgens mij komt hierna de volgende zin:
Als je het lukt om de vrijstelling te pakken, dan eindigt daar de opdracht.
Yep, ik had hem inmiddels ook al. Maar een dubbelcheck is niet verkeerd.  ::ok::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #302 Gepost op: 7-03-2011, 22:21:54 »
Dat Jelsir zijn oren moet laten uitspuiten.  ;D :P

Ik verstond het eerst ook niet hoor, maar als je weet wat het moet zijn, dan klopt het "Succes, de Mol PS" wel.
Ik versta by far GEEN PS of postscriptum! Volgens mij is het een hint...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 9
« Reactie #303 Gepost op: 7-03-2011, 22:22:29 »
Yep, ik had hem inmiddels ook al. Maar een dubbelcheck is niet verkeerd.  ::ok::

Inderdaad een dubbelcheck kan geen kwaad  :) heb inmiddels nog een aanvulling.

Je kunt met deze opdracht een vrijstelling verdienen, zodat je in de finale van Wie is de Mol staat..[nog een zin] --> deze zin is volgens mij: dat betekent dus ook dat er geen geld wordt verdiend voor de pot (als ik goed gelezen heb :P )
 

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9
« Reactie #304 Gepost op: 7-03-2011, 22:25:34 »
@ Rat

Je kunt met deze opdracht een vrijstelling verdienen, zodat je in de finale van Wie is de Mol staat..[nog een zin] --> deze zin is volgens mij: dat betekent dus ook dat er geen geld wordt verdiend voor de pot

Perfect, dat lijkt inderdaad te kloppen. Alleen het woordje "dus" zie ik er niet tussen staan.  ::ok::  ::ok::  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 7-03-2011, 22:31:55 door Rat »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 9
« Reactie #305 Gepost op: 7-03-2011, 22:39:05 »
Perfect, dat lijkt inderdaad te kloppen. Alleen het woordje "dus" zie ik er niet tussen staan.  ::ok::  ::ok::  ::ok::
Haha, oeps dat komt misschien door mij :P omdat ik dus als conclusie woord heb gebruikt automatisch 

Jullie hebben allemaal een doorzichtig vel die samen een landkaart... Jij hebt een doorzichtig vel waarop een kruisje staat en dat kruisje geeft aan waar Pieter Jan staat. ......natuurlijk

bij de ..... natuurlijk staat zoiets als:
mits je het kruisje goed plaatst ten aanzien van de de vellen van de ....... natuurlijk (ik heb hem bijna denk ik, op de ...... moeten nog woorden komen
« Laatst bewerkt op: 7-03-2011, 22:41:48 door mollenvanger20 »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9
« Reactie #306 Gepost op: 7-03-2011, 22:52:32 »
bij de ..... natuurlijk staat zoiets als:
mits je het kruisje goed plaatst ten aanzien van de de vellen van de ....... natuurlijk (ik heb hem bijna denk ik, op de ...... moeten nog woorden komen
Mooi, mooi!

Dat ene woord is inderdaad lastig. Ik zat eerste te denken aan "rest" of "groep", maar daarvoor zijn het volgens mij te veel letters. Ik denk nu dat het "anderen" is.
Ik denk overigens dat "ten aanzien" "ten opzichte" moet zijn.

Dan is de complete zin: "Mits je het kruisje goed plaatst ten opzichte van de vellen van de anderen natuurlijk."

Dat ga ik er nu eerst maar van maken.

Offline kimmuts

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #307 Gepost op: 7-03-2011, 23:03:37 »
Heel apart, maar ik dacht op ongeveer 32:05 minuten een verspreking van Art te horen...Hij pakt de dames bij de schouders en zegt: "Een van juh...", waarop Karin zegt: "Een van ons gaat naar huis...". Hij lijkt echt duidelijk te willen zeggen dat één van de dames zal vertrekken: ofwel, dat hij zelf blijft!
Hij zou natuurlijk heel zeker van zijn zaak kunnen zijn, maar hij slikt zelf echt zijn woord in...wordt niet onderbroken door Karin!
Nog iemand dit gehoord? Het viel mij echt op! Ik dacht: oeps, Art....daar ga je!
WIDM rules :)

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #308 Gepost op: 7-03-2011, 23:08:12 »
Heel apart, maar ik dacht op ongeveer 32:05 minuten een verspreking van Art te horen...Hij pakt de dames bij de schouders en zegt: "Een van juh...", waarop Karin zegt: "Een van ons gaat naar huis...". Hij lijkt echt duidelijk te willen zeggen dat één van de dames zal vertrekken: ofwel, dat hij zelf blijft!
Hij zou natuurlijk heel zeker van zijn zaak kunnen zijn, maar hij slikt zelf echt zijn woord in...wordt niet onderbroken door Karin!
Nog iemand dit gehoord? Het viel mij echt op! Ik dacht: oeps, Art....daar ga je!

Nou ja zeg! Of doet hij dit met opzet???

Offline kimmuts

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #309 Gepost op: 7-03-2011, 23:13:24 »
Als ie 't bewust doet...dan is 't echt een held! Je 'bewust' zo 'onbewust' verspreken....je kunt die discussie bovendien niet van te voren plannen...dus lijkt 't mij erg lastig om je zo, op die manier, te verspreken. Dat zou je echt wel van te voren bedacht moeten hebben...
Hij lijkt ook te 'schrikken' van wat hij zegt...maakt zijn zin niet af, maar krijg bijval van Karin, waardoor het niet echt opvalt...
WIDM rules :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9
« Reactie #310 Gepost op: 7-03-2011, 23:46:14 »
Citaat van: De brief van de mol aan Patrick
Beste Patrick,

Je hebt "ja" geantwoord op de vraag of je door mij benaderd wilde worden. Bij deze.
Je kunt met deze opdracht een vrijstelling verdienen, zodat je in de finale van Wie is de Mol staat. Dat betekent ook dat er geen geld wordt verdiend voor de pot.
Mocht je de vrijstelling willen hebben dan moet je het volgende doen:
Jullie hebben allemaal een doorzichtig vel die samen een landkaart vormen van het gebied waar je nu bent. Jij hebt een doorzichtig vel waarop een kruisje staat en dat kruisje geeft aan waar Pieter Jan staat, mits je het kruisje goed plaatst ten opzichte van de vellen van de anderen natuurlijk.
In deze envelop vind je een apart vel met de juiste oplossing van dit spel. Zorg ervoor dat het doorzichtige vel met het kruisje op het eiland terecht komt dat ik heb gemarkeerd met een pijltje. Daar ligt een vrijstelling voor jou en die hoef je alleen maar te pakken.
Als je het lukt om de vrijstelling te pakken dan eindigt daar de opdracht.
Voor de duidelijkheid doe ik er nog een paar foto’s bij, zodat je meteen het eiland en de plek in het water herkend waar de vrijstelling ligt.

Succes!

De Mol

PS: Als iemand anders de vrijstelling eerder vindt dan jij, dan gaat hij aan je neus voorbij.
Als de ontcijfering van de brief klopt, komt bij mij toch weer de vraag naar boven waar ik eerder over zat te piekeren...
Wat ik trouwens nog wel raar vind bij de bootjesopdracht (...) is dat Patrick op een gegeven moment biecht: "(...) hoe ga ik dit doen. Dus ik heb nog eerst een beetje met tijd gespeeld, want zij hadden inmiddels al het kruisje omgedraait (...)"

Als Patrick niet de mol is dan is zijn enige doel het vinden van de vrijstelling. Het rekken van tijd heeft dan helemaal geen zin. Tijdrekken heeft zin om de opdracht te laten falen, maar niet om de vrijstelling te bemachtigen.

(...) Door deze biecht verraad Patrick dus dat hij de mol is.
Nu blijkt dus uit de brief dat de opdracht zou eindigen als hij de vrijstelling pakt. Wat heeft 'met de tijd spelen' dan voor zin als hij een kandidaat is die de vrijstelling wil bemachtigen?

 ???

@kimmuts> Goed opgemerkt dat Art daar woorden lijkt in te slikken. Ik hoor hem alleen niet verder komen dan "en één vvvv...". Maar goed, de brabantse tongval is niet bepaald mijn specialiteit.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2011, 23:50:03 door Rat »

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #311 Gepost op: 8-03-2011, 04:23:21 »
Ik heb net nog eens de boot-boei-vrijstellings reactie van Patrick bekeken en deze is echt buiten proportioneel.
Stel dat Karin er volgene week uitgaat en dat dan Soundos of Art op dergelijke wijze een blerende vreugde dans maken omdat ze in de laatste aflevering zitten ???
Ik heb zelfs nog nooit gezien dat een winnaar van het programma dusdanig overdreven blij reageeerde, het is echt volkomen over de top.

Ik hoop voor Patrick dat hij de mol is want anders is het treurig gesteld met hem.

Wat het extra nep maakt is dat hij niet begint te juichen en springen meteen nadat hij de vrijstelling pakt, maar eerst aan de anderen het verhaal uitlegt de vrijstelling aan hen toont en dan pas "spontaan" begint te juichen en brullen. Een dusdanig ontlading zou altijd gelijk plaatsvinden, niet na een uitleg (en past ook nog eens niet bij een ingetogen persoon als Patrick).



Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Aflevering 9
« Reactie #312 Gepost op: 8-03-2011, 07:58:40 »
Als de ontcijfering van de brief klopt, komt bij mij toch weer de vraag naar boven waar ik eerder over zat te piekeren...Nu blijkt dus uit de brief dat de opdracht zou eindigen als hij de vrijstelling pakt. Wat heeft 'met de tijd spelen' dan voor zin als hij een kandidaat is die de vrijstelling wil bemachtigen?

 ???

@kimmuts> Goed opgemerkt dat Art daar woorden lijkt in te slikken. Ik hoor hem alleen niet verder komen dan "en één vvvv...". Maar goed, de brabantse tongval is niet bepaald mijn specialiteit.


Maar had de 'normale' opdracht geen tijdsdruk?
Als dat wel zo is nl, dan moet Patrick daar toch rekening mee houden?
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #313 Gepost op: 8-03-2011, 11:05:32 »
Ik heb net nog eens de boot-boei-vrijstellings reactie van Patrick bekeken en deze is echt buiten proportioneel.
Stel dat Karin er volgene week uitgaat en dat dan Soundos of Art op dergelijke wijze een blerende vreugde dans maken omdat ze in de laatste aflevering zitten ???
Ik heb zelfs nog nooit gezien dat een winnaar van het programma dusdanig overdreven blij reageeerde, het is echt volkomen over de top.

Ik hoop voor Patrick dat hij de mol is want anders is het treurig gesteld met hem.

Wat het extra nep maakt is dat hij niet begint te juichen en springen meteen nadat hij de vrijstelling pakt, maar eerst aan de anderen het verhaal uitlegt de vrijstelling aan hen toont en dan pas "spontaan" begint te juichen en brullen. Een dusdanig ontlading zou altijd gelijk plaatsvinden, niet na een uitleg (en past ook nog eens niet bij een ingetogen persoon als Patrick).


Ik vond zijn reactie ook zwaar overdreven en zelfs een beetje irritant.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9
« Reactie #314 Gepost op: 8-03-2011, 12:17:29 »

Maar had de 'normale' opdracht geen tijdsdruk?
Als dat wel zo is nl, dan moet Patrick daar toch rekening mee houden?
De normale opdracht heeft idd tijdsdruk. Maar Patricks opmerking gaat vrij zeker over het rekken van tijd. Dat heeft naar mijn mening geen zin als hij kandidaat is die de vrijstelling wil bemachtigen. Wel als hij de mol is die de opdracht wil laten mislukken.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #315 Gepost op: 8-03-2011, 12:19:27 »
Hij kan toch hebben geprobeerd om ze zo lang mogelijk niet te laten vertrekken naar de goei plek?
...óf niet!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9
« Reactie #316 Gepost op: 8-03-2011, 12:21:06 »
Hij kan toch hebben geprobeerd om ze zo lang mogelijk niet te laten vertrekken naar de goei plek?
Maar daarmee kom je niet dichter bij de blauwe boei en dus ook niet bij de vrijstelling die hij als kandidaat wil bemachtigen, toch?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 9
« Reactie #317 Gepost op: 8-03-2011, 12:38:40 »
In de brief stond dat wanneer Patrick de vrijstelling zou pakken dat de opdracht ten einde was en er geen geld in de pot kwam. Als hij de mol is wil hij de vrijstelling hebben omdat niemand anders hem kan pakken, hiermee komt er tevens geen geld in de pot. Toen Pat op zijn bootje zat deed hij eerst alsof hij de kandidaten hielp, lekker overleggen tijdrekken. Maar waarom rekte hij tijd?

Dat tijdrekken deed hij om ervoor te zorgen dat de opdracht sowiso zou mislukken mocht hij de vrijstelling niet pakken. (in het geval dat hij de groep niet wist te overtuigen naar de boei te gaan) Want als dat niet was gelukt dan zou de groep niet op tijd aankomen bij de plek waar het geld/aapje pieter jan   :P staat en is hij als mol zijnde alsnog door naar de volgende ronde(logisch) zonder dat iemand ooit iets af zou weten van de vrijstellingsbrief en welke opdracht daar aan vast zat.

Het tijdrekken is dus volgens mij puur gedaan als mollenstreek om ervoor te zorgen dat de opdracht hoe dan ook zou mislukken. (of door tijdgebrek en geen vrijstelling voor de mol of door vrijstelling voor de mol waarmee de opdracht is afgelopen) Wat denken jullie van deze nogal lange uitleg?  :P
« Laatst bewerkt op: 8-03-2011, 12:47:10 door mollenvanger20 »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9
« Reactie #318 Gepost op: 8-03-2011, 12:57:50 »
In de brief stond dat wanneer Patrick de vrijstelling zou pakken dat de opdracht ten einde was en er geen geld in de pot kwam. Als hij de mol is wil hij de vrijstelling omdat dan en niemand anders hem heeft gepakt en er geen geld in de pot komt. Toen Pat op zijn bootje zat deed hij eerst alsof hij de kandidaten hielp, lekker overleggen tijdrekken. Maar waarom rekte hij tijd?

Dat tijdrekken deed hij om ervoor te zorgen dat de opdracht sowiso zou mislukken mocht hij de vrijstelling niet pakken. (in het geval dat hij de groep niet wist te overtuigen naar de boei te gaan) Want als dat niet was gelukt dan zou de groep niet op tijd aankomen bij de plek waar het geld/aapje pieter jan   :P staat en is hij als mol zijnde alsnog door naar de volgende ronde(logisch) zonder dat iemand ooit iets af zou weten van de vrijstellingsbrief en welke opdracht daar aan vast zat.

Het tijdrekken is dus volgens mij puur gedaan als mollenstreek om ervoor te zorgen dat de opdracht hoe dan ook zou mislukken. (of door tijdgebrek en geen vrijstelling voor de mol of door vrijstelling voor de mol waarmee de opdracht is afgelopen) Wat denken jullie van deze nogal lamge uitleg?  :P
Dat is dus precies hoe ik er over denk!  ::jaja::

Ty, heb de download stopgezet. Liep steeds vast! Wil je ook wat shots van de inhoud van de molboekjes van Karin en Soundos posten tijdens de koffie/vulkaan opdracht?
Ik kan alleen shots van het boekje van Karin vinden en die heb ik bijgevoegd. Het gaat volgens mij allemaal om de overdrachtsinformatie-opdracht. Het tweede screenshot is wel een beetje raar, omdat Karin 3x een hoeveelheid in liters lijkt te hebben geschreven.

(@WIDMredactie> Hadden jullie niet een iets betere/originelere naam voor deze opdracht kunnen verzinnen. Zo slecht ben ik ze nog niet tegengekomen dit seizoen.  :P)


Ik versta by far GEEN PS of postscriptum! Volgens mij is het een hint...
Hij zegt dat toch echt... en het is ook een hint! Daarom leest hij het misschien ook wel zo onduidelijk voor en lijkt "succes! De Mol PS" een apart stuk te zijn van het daadwerkelijke postscriptum. Dit is dezelfde hint als in het eerste dagboek: De initialen van de mol.

Deze in-game hint is trouwens ook de reden dat ik denk dat Karin de loting ook had kunnen winnen. Al durf ik niet uit te sluiten dat het doorgestoken kaart was.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2011, 14:15:01 door Rat »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #319 Gepost op: 8-03-2011, 14:39:52 »
@ Rat, ty

Op 36.34 is Soundos boekje in te lezen...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)