Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 124082 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9
« Reactie #360 Gepost op: 10-03-2011, 20:04:28 »
Even nog dit, voor ik het vergeet. Zijn jullie het met me eens als ik zeg dat we getuige waren van een bijzonder slecht staaltje acteren van Patrick? Daar is hij toch echt wel zwaar door de mand boot gevallen! ::) ::niet-ok::
::jaja:: Volmondig JA!

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 9
« Reactie #361 Gepost op: 10-03-2011, 20:08:05 »
  ::rofl::  ::jaja::  ::rofl::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 9
« Reactie #362 Gepost op: 11-03-2011, 01:13:15 »
Nog even over aflevering 9; ik vond die vrijstelling wel een beetje vreemde manier van in contact komen met de mol. Was er wellicht meer spektakel geweest als de mol niet met zichzelf in contact was gekomen?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #363 Gepost op: 11-03-2011, 01:16:25 »
Volgens mij had dat voor de pot niet zoveel uitgemaakt (Karin zou hoogstwaarschijnlijk ook voor de vrijstelling zijn gegaan).
Maar dan had Karin wel in de finale gestaan.
Dus dat is wel heel erg waardeloos voor haar.

Ik hoop trouwens dat ze nog gaan vertellen of die loting eerlijk is gegaan. Er was natuurlijk 50% kans dat Patrick uitgekozen zou worden, maar of dit ook is gegaan door te loten ..... ?
Het was natuurlijk wel de beste positie voor een mol: overduidelijk mollen, maar je voordoen als een overenthousiaste kandidaat.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #364 Gepost op: 11-03-2011, 01:21:18 »
 ::zwaai:: Joehoe  ::zwaai:: Art is de mol hoor, dus de mol is helemaal niet met zichzelf in contact gekomen  :P
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #365 Gepost op: 11-03-2011, 01:26:32 »
Maar als Art de mol is, hadden Jan en Anna er nog in moeten zitten.
Want zij zaten vol op Art en als Art inderdaad de mol zou zijn, zouden de mensen die niet op hem zaten eruit moeten zijn gevlogen.
Bovendien vind ik de aanwijzingen naar Patrick veel overtuigender (P.S., Pittsburgh Penguins, woordje Stoof dat heel kort in beeld verschijnt bij de interviews, de uitspraak "tomeloos positief", Ruben Dario die wel heel veel op Patrick lijkt, hoewel dit natuurlijk ook gewoon toeval kan zijn).
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 9
« Reactie #366 Gepost op: 11-03-2011, 01:31:01 »
de uitspraak "tomeloos positief"

Ja, dat blijft een goede. Je kunt er zowel "TOPO" als "P STOOF IS MOL" van maken. Je houdt dan wel letters over maar ach, met tunnelvisie kan alles. ;D

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #367 Gepost op: 11-03-2011, 01:31:45 »
 ::) Er zijn inderdaad nog wel wat kinken in de kabel  :-\\ (de Pittsburg Penguins, het woordje Stoof in beel en Ruben Dario maken geen deel uit van die kinken  ::ohno::)
Maar toch is Art de mol  ;D (of: dat hoop ik althans).
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #368 Gepost op: 11-03-2011, 01:34:20 »
Ja, dat blijft een goede. Je kunt er zowel "TOPO" als "P STOOF IS MOL" van maken. Je houdt dan wel letters over maar ach, met tunnelvisie kan alles. ;D

Met "Positie Stoof Mole" houd je helemaal geen letters over. ;)

@Ycaris: Je zit nog in de ontkenningsfase? Het is vast lekker knus in de Art-tunnel.  :P
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #369 Gepost op: 11-03-2011, 01:36:16 »
@Ycaris: Je zit nog in de ontkenningsfase? Het is vast lekker knus in de Art-tunnel.  :P
Eerlijk gezegd ben ik pas vorige week van de Patricktunnel naar de Arttunnel verhuisd. En het bevalt me prima hier  ::ok::. Had ik eerder moeten doen  ::rofl::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #370 Gepost op: 11-03-2011, 01:45:15 »
Bovendien vind ik de aanwijzingen naar Patrick veel overtuigender (P.S., Pittsburgh Penguins, woordje Stoof dat heel kort in beeld verschijnt bij de interviews, de uitspraak "tomeloos positief", Ruben Dario die wel heel veel op Patrick lijkt, hoewel dit natuurlijk ook gewoon toeval kan zijn).
Meen je dit nou? Een van mijn bezwaren tegen Patrick als mol is nu juist dat ik de aanwijzingen richting hem allemaal zo slapjes vind.  :-\\ 'Tomeloos positief' vind ik nog de beste, maar daartegenover kun je dan weer net zo makkelijk Arts 'topografie' zetten, uit dezelfde opdracht.

Ik zeg op basis van dit niet dat Patrick de Mol niet kan zijn, maar ik denk dat in dat geval de Grote Aanwijzing nog niet door ons gevonden is.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #371 Gepost op: 11-03-2011, 01:53:43 »
Het zijn inderdaad allemaal geen overtuigende aanwijzingen, maar "Pittsburgh Penguins" vind ik echt een typische WIDM-aanwijzing.
Een ijshockeyclub die speelt in een competitie met de naam MOL.
Dat kan toch niet anders dan een hint zijn?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #372 Gepost op: 11-03-2011, 01:57:18 »
Naar mijn gevoel alleen als het seizoen ook in dat land opgenomen zou zijn.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 9
« Reactie #373 Gepost op: 11-03-2011, 02:01:50 »
Het zijn inderdaad allemaal geen overtuigende aanwijzingen, maar "Pittsburgh Penguins" vind ik echt een typische WIDM-aanwijzing.
Een ijshockeyclub die speelt in een competitie met de naam MOL.
Dat kan toch niet anders dan een hint zijn?
Inderdaad, doet me denken aan El Guapo Stuntteam van dennis, dat petje wat ook vaak terugkwam. En het shit van Milouska met de M. Het kettinkje van Kim, elk jaar zit er wel een hint aan de kleding, assecoires of wat de mol dan ook draagt. Het shirt met de Pittsburgh Penguins had Pat regelmatig aan, zo ook in de laatste aflevering Ik hoor het ze al zeggen: In de serie droeg ik regelmatig een shirt van de Pitsburg Penguins en laat de competitie waarin ze spelen nou net MOL heten. Dus dat lijkt me een goede aanwijzing.

Al moet ik wel zeggen dat ik het ook met het bericht hiervoor eens ben van Jayne dat de echte grote hint nog niet gevonden is en ik heel benieuwd ben hoe we het wel konden weten. (de testtheorie zie ik niet als een theorie die de winnaar verliezer mol bekend maakt, maar alleen de afvallers en dus de finalisten, net als in serie 9 met de streepjes in de leader) De echte hint naar winnaar verliezer mol zal ergens anders in hebben gezeten denk ik..  ???
« Laatst bewerkt op: 11-03-2011, 02:03:39 door mollenvanger20 »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #374 Gepost op: 11-03-2011, 02:04:49 »
Naar mijn gevoel alleen als het seizoen ook in dat land opgenomen zou zijn.

Huh? Heb je het over de Pittsburgh Penguins?
Ik heb er zelf niets op tegen als er aanwijzingen in de afleveringen worden gestopt die niet met het land in kwestie te maken hebben.
De tekst stond op een t-shirt dat Patrick aanhad.
En ik denk niet dat er Nicaraguaanse ijshockeyteams zijn ....

EDIT: @mollenvanger20: Ik vind het juist fijn dat de winnaar-verliezer-moltheorie nog niet is gevonden; dat maakt het spel namelijk totaal niet meer spannend.
Ik vind dat de hints alleen de mol moeten aanwijzen en niet de volgorde van de afvallers.
't Is veel leuker als er iemand afvalt van wie je het op dat moment totaal niet verwacht.  ;)
« Laatst bewerkt op: 11-03-2011, 02:06:56 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #375 Gepost op: 11-03-2011, 02:10:05 »
Het zijn inderdaad allemaal geen overtuigende aanwijzingen, maar "Pittsburgh Penguins" vind ik echt een typische WIDM-aanwijzing.
Een ijshockeyclub die speelt in een competitie met de naam MOL.
Dat kan toch niet anders dan een hint zijn?
Is dat wel zo? Ik zie het vaak genoemd worden, maar ik volgens mij zijn de Pittsburgh Penquins nog steeds alleen maar een Amerikaans ijshockeyteam en is die MOL-liga nog steeds een ijshockeycompetitie in Hongarije en Roemenië. Buiten het ijshockey zelf zie ik geen enkele link en daarom de aanwijzing ook maar zwak. Want eigenlijk is de hint dan:
"Patrick heeft een shirt met een logo van een ijshockeyteam aan en ergens op de wereld bestaat een ijshockeycompetitie die de MOL-liga heet. Daarom is hij de MOL". Sorry, maar ik vind dat te vergezocht. :{

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #376 Gepost op: 11-03-2011, 02:14:33 »
Huh? Heb je het over de Pittsburgh Penguins?

Wat Jayne zegt  ::) dus. En als het seizoen dan nog in Hongarije of Roemenie had gespeeld, dan had ik wel mee willen gaan met deze theorie, maar nu niet.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #377 Gepost op: 11-03-2011, 02:15:30 »
Die testtheorie is natuurlijk wel heel makkelijk door te trekken naar de laatste 3 kandidaten. Maar dan moet Art na het verliezen van Soundos wel de Mol zijn.
De kandidaten die de finale halen hebben allebei 20.
Art is de elfde mol.
11 = , past gelijk ook bij zijn mooie Elvis shirts.  8)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #378 Gepost op: 11-03-2011, 02:16:12 »
Is dat wel zo? Ik zie het vaak genoemd worden, maar ik volgens mij zijn de Pittsburgh Penquins nog steeds alleen maar een Amerikaans ijshockeyteam en is die MOL-liga nog steeds een ijshockeycompetitie in Hongarije en Roemenië. Buiten het ijshockey zelf zie ik geen enkele link en daarom de aanwijzing ook maar zwak. Want eigenlijk is de hint dan:
"Patrick heeft een shirt met een logo van een ijshockeyteam aan en ergens op de wereld bestaat een ijshockeycompetitie die de MOL-liga heet. Daarom is hij de MOL". Sorry, maar ik vind dat te vergezocht. :{

Ik vind 'm nog altijd minder vergezocht dan het petje van Dennis in 2008 met de haast onleesbare tekst "El Guapo Stuntteam", waar je dan de laatste letters van elk woord moest nemen en je daar dan het woord 'mol' van kon maken.
Of Yvon die in 2005 op het cijfer 6 stond, en de cijfers 4 en 5 waren groter, dus dat stond voor 'de'. En 6 stond blijkbaar voor mol. Al snap ik nog steeds niet waarom 6 in hemelsnaam voor 'mol' zou moeten staan.
Dus het zou me niet verbazen als er weer zo'n vergezochte aanwijzing in zou zitten.

@Ycaris: En toch vind ik de aanwijzingen naar Patrick overtuigender dan die naar Art.  ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 11-03-2011, 02:18:13 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #379 Gepost op: 11-03-2011, 07:23:47 »
Het zijn inderdaad allemaal geen overtuigende aanwijzingen, maar "Pittsburgh Penguins" vind ik echt een typische WIDM-aanwijzing.
Een ijshockeyclub die speelt in een competitie met de naam MOL.
Dat kan toch niet anders dan een hint zijn?

Dit heeft iemand een keer bedacht, maar is niet waar. De competitie MOL bestaat wel maar daar doe de Pittsburgh Penguins niet aan mee...
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...