Auteur Topic: Molfandag 2013  (gelezen 225465 keer)

Offline Miss Malone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hello Sweetie!
Re: Molfandag 2013
« Reactie #460 Gepost op: 10-03-2013, 21:19:10 »
Vond ook dit jaar de fandag erg leuk maar..... (Rant coming)

ik vindt wel dat er (bij de veiling) rekening gehouden mag worden met de arme student. Wij hebben weinig tot geen geld en willen wel heel graag iets WidM-related hebben. Zo konden wij weer niets kopen op de veiling en we konden ook geen geld kopen omdat dat alleen voor de kinderen was.
(Rant over)

Voor de rest was het gewoon weer een supermegafoxyawesome dag!v ::jaja::
Pain and loss, they define us as much as happiness or love. Whether it's a world, or a relationship... Everything has its time. And everything ends.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molfandag 2013
« Reactie #461 Gepost op: 10-03-2013, 21:19:23 »
Hier alle vragen en antwoorden van de quiz van dit jaar!

Dit is de eerste keer dat ik de quiz gemaakt hebt. Was ie te doen, moet ie makkelijker of mag wel iets moeilijker? Ik weet iig dat ik geen schiftingsvraag meer moet nemen waar het antwoord van op Wikipedia staat, aangezien een groot aantal Molloten de beschikking heeft over mobiel internet. ;D

Ik heb niet meegedaan aan de quizz, maar top ::ok:: dat je die gemaakt hebt  ::bravo::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molfandag 2013
« Reactie #462 Gepost op: 10-03-2013, 21:20:20 »
Vond ook dit jaar de fandag erg leuk maar..... (Rant coming)

ik vindt wel dat er (bij de veiling) rekening gehouden mag worden met de arme student. Wij hebben weinig tot geen geld en willen wel heel graag iets WidM-related hebben. Zo konden wij weer niets kopen op de veiling en we konden ook geen geld kopen omdat dat alleen voor de kinderen was.
(Rant over)

Voor de rest was het gewoon weer een supermegafoxyawesome dag!v ::jaja::

Foto's en  handtekeningen zijn toch ook leuk?? Of??

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Molfandag 2013
« Reactie #463 Gepost op: 10-03-2013, 21:22:38 »
Tja, ik vond hem best makkelijk.
Maar dat komt door het molboekje dat ik bij had :D
Maarja, dan vergeet je hem dus in te leveren  ::ohno::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molfandag 2013
« Reactie #464 Gepost op: 10-03-2013, 21:25:07 »
Tja, ik vond hem best makkelijk.
Maar dat komt door het molboekje dat ik bij had :D
Maarja, dan vergeet je hem dus in te leveren  ::ohno::

Nou heb ik niet meegedaan, maar mij is niet verteld (cq ik heb niet gehoord) wanneer en bij wie je de antwoorden eigenlijk moest inleveren.. Hoe zit dat?

Offline flo96

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molfandag 2013
« Reactie #465 Gepost op: 10-03-2013, 21:26:46 »
ik vond ook wel dat de dingen op de veiling allemaal een beetje duur waren

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Molfandag 2013
« Reactie #466 Gepost op: 10-03-2013, 21:28:29 »
Hier alle vragen en antwoorden van de quiz van dit jaar!

Dit is de eerste keer dat ik de quiz gemaakt hebt. Was ie te doen, moet ie makkelijker of mag wel iets moeilijker? Ik weet iig dat ik geen schiftingsvraag meer moet nemen waar het antwoord van op Wikipedia staat, aangezien een groot aantal Molloten de beschikking heeft over mobiel internet. ;D
::hypocriet:: ;D Leuk he, viermaal hetzelfde antwoord... (volgens mij was de terst wel te doen...) En D*N, gefeliciteerd met je prijzen!

Maar al bij al was het een fantastische dag, met leuke ontmoetingen en leuke kandidaten! Organisatie, bedankt voor deze superleuke dag!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molfandag 2013
« Reactie #467 Gepost op: 10-03-2013, 21:29:27 »
Tja, het idee bij een veiling is natuurlijk wel dat iedereen zo hoog mag bieden als hij zelf wil. Je kunt als organisatie moeilijk zeggen: 'mensen,, niet te hoog bieden hoor, anders kunnen de arme studenten en aanverwanten niets mee naar huis nemen'. Dat de prijzen zo hoog zijn, komt doordat veel mensen het er blijkbaar voor over hebben.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Molfandag 2013
« Reactie #468 Gepost op: 10-03-2013, 21:30:28 »
Ik vond de quiz precies goed Daisy! Goed gedaan! ::ok::

Ook complimenten aan de crew voor de rest van de organisatie  ::bravo::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molfandag 2013
« Reactie #469 Gepost op: 10-03-2013, 21:31:31 »
Tja, het idee bij een veiling is natuurlijk wel dat iedereen zo hoog mag bieden als hij zelf wil. Je kunt als organisatie moeilijk zeggen: 'mensen,, niet te hoog bieden hoor, anders kunnen de arme studenten en aanverwanten niets mee naar huis nemen'. Dat de prijzen zo hoog zijn, komt doordat veel mensen het er blijkbaar voor over hebben.

En het was voor een goed doel: schooltje in Z-A.. Dus wil men natuurlijk zo hoog mogelijke bedragen (logisch toch??).. Ik denk zelfs dat ze een beetje teleurgesteld zijn..

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Molfandag 2013
« Reactie #470 Gepost op: 10-03-2013, 21:32:34 »
Ik was ook te laat met inleveren van de quiz.

Nu zie ik dat ik toch minimaal 3 fouten had, dus 't had niet uitgemaakt, maar ik vond het toch een beetje vreemd gaan. Ik wilde de introductie van de kandidaten niet missen, dus ben daar gaan staan om nog een beetje zicht te hebben op de kandidaten, en dat ging over in het vragenvuur, dus ik had pas na het vragenvuur een goed moment om die quiz in te leveren. Maar toen was de inleverbak die ik bij de ingang had verwacht nergens meer te vinden.

En ik hoorde meer mensen zeggen dat het onduidelijk was. Ideetje voor volgend jaar: zet de deadline (tijd), en de plaats waar het moet worden ingeleverd, op het antwoordvel. Dan is 't niet te missen.

Wat de moeilijkheid betreft: gezien het feit dat de winnaar maar 2 fouten heeft, zou ik 'm dus niet makkelijker maken. Het lijkt me niet de bedoeling dat er straks 10 mensen nul fout hebben.

Om het putn van die veiling op te vangen zou je "splitsbare" kavels kunnen opdelen in kleinere hoeveelheden. Dat gebeurt al een beetje, maar met simpele meer algemene dingen als presentatiekaartjes zou je kunnen overhevelen naar de kinderveiling om die awt "voller" te maken. Voeg daarnaast, als dat niet al zo was (heb hele kinderveiling langs me heen laten gaan; ben immers volwassen), de regel in, dat iedereen maar één exemplaar van één item mag kopen (per keer dat je in de rij staat, want 't is niet te controleren of iemand twee keer in de rij staat). Volgens mij kun je dan veel meer mensen blij maken.

Daarnaast kreeg ik mee dat er ook volwassenen op de kinderveiling waren. Hoe zit dat?
« Laatst bewerkt op: 10-03-2013, 21:34:58 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molfandag 2013
« Reactie #471 Gepost op: 10-03-2013, 21:35:14 »
Hoorde van meer mensen dat het inleverpunt van de quiz niet goed te vinden was. (Was net voorbij de ingang, waar de quiz ook werd uitgedeeld.) Zullen we meenemen in de evaluatie.

Deadline van de quiz had ik ook graag op het formulier gehad, maar de quiz was al gedrukt toen het exacte programma bekend werd en aan de hand daarvan hebben we de deadline vast gesteld. Maar als het kan komt het er ook op te staan.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Molfandag 2013
« Reactie #472 Gepost op: 10-03-2013, 21:37:15 »
Ik ben de organisatie altijd zeer erkentelijk dat ze speciaal voor de kids een aantal betaalbare dingetjes hebben.  En verder is t maar zo wat de molloot ervoor bied  ::rofl:: en dat is idd veel.  En dat is héél  fijn voor de zulu kinderen.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molfandag 2013
« Reactie #473 Gepost op: 10-03-2013, 21:39:00 »
Hoorde van meer mensen dat het inleverpunt van de quiz niet goed te vinden was. (Was net voorbij de ingang, waar de quiz ook werd uitgedeeld.) Zullen we meenemen in de evaluatie.

Deadline van de quiz had ik ook graag op het formulier gehad, maar de quiz was al gedrukt toen het exacte programma bekend werd en aan de hand daarvan hebben we de deadline vast gesteld. Maar als het kan komt het er ook op te staan.

Ik was voor het eerst op de Molfandag, heb slechts het formulier (en nog wat andere dingen) gekregen. Niemand heeft me iets verteld over waar en voor welke tijd ik het zou moeten inleveren. Dacht dat het wel gemeld zou worden (al ging ik sowieso niet meedoen), maar: NIKS. Als ik dus wél mee had willen doen had ik het niet eens gekund..
« Laatst bewerkt op: 10-03-2013, 21:40:54 door Whiskers »

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Molfandag 2013
« Reactie #474 Gepost op: 10-03-2013, 21:40:12 »
Geweldige dag. Ben helemaal los gegaam bij de veiling maar uiteindelijk toch alleen een geel hesje gekocht voor 40 euro. Heb bij de quiz denk ik ongeveer 4 fouten gemaakt. Het molboekje heeft enorm geholpen. Gefeliciteerd voor de quiz winnaars. De rrpijzenb liepen inderdaad al heel snel, heel hoog op.Het was handiger geweest als ze niet bijde tassen tegelijk maar per stuk zouden veilen. Zo hebben meerde mensen iets en levert het waarschijnlij ook meer op.
En ohja, Kees duwde bijna twee kokers in mijn neus toen ik stopte met bieden.
Kees: Kom op, twee kokers! *duwt ze in mijn gezicht* RUIK ZE!
Heb ook nog een molboekej meegenomen. nr 373/2013. waren er dan zo weinig mol boekjes in de omloop voor de fandag?
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molfandag 2013
« Reactie #475 Gepost op: 10-03-2013, 21:41:49 »
Geweldige dag. Ben helemaal los gegaam bij de veiling maar uiteindelijk toch alleen een geel hesje gekocht voor 40 euro. Heb bij de quiz denk ik ongeveer 4 fouten gemaakt. Het molboekje heeft enorm geholpen. Gefeliciteerd voor de quiz winnaars. De rrpijzenb liepen inderdaad al heel snel, heel hoog op.Het was handiger geweest als ze niet bijde tassen tegelijk maar per stuk zouden veilen. Zo hebben meerde mensen iets en levert het waarschijnlij ook meer op.
En ohja, Kees duwde bijna twee kokers in mijn neus toen ik stopte met bieden.
Kees: Kom op, twee kokers! *duwt ze in mijn gezicht* RUIK ZE!
Heb ook nog een molboekej meegenomen. nr 373/2013. waren er dan zo weinig mol boekjes in de omloop voor de fandag?

Dat heb ik gehoord ja.. Ik was de snotterende mevrouw  ::rofl::

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molfandag 2013
« Reactie #476 Gepost op: 10-03-2013, 21:42:04 »
Tja, het idee bij een veiling is natuurlijk wel dat iedereen zo hoog mag bieden als hij zelf wil. Je kunt als organisatie moeilijk zeggen: 'mensen,, niet te hoog bieden hoor, anders kunnen de arme studenten en aanverwanten niets mee naar huis nemen'. Dat de prijzen zo hoog zijn, komt doordat veel mensen het er blijkbaar voor over hebben.

Mee eens en daarnaast; de opbrengst gaat naar een goed doel.
Er zijn mensen die vanaf nu alweer gaan sparen voor de volgende MFD om te kunnen bieden op de veiling, er waren volgens mij ook veel jong volwassenen die nog thuis wonen en wel een baan hebben (dus meer te besteden hebben). En dan zijn er de studenten en de volwassenen met een (groot) gezin (moi). Dan kun je inderdaad niet hoog inzetten/veel geld eraan uitgeven. Het is dan jammer als een ander dat wel kan, maar dat is wel de insteek van een veiling.

Belangrijker vind ik dat de opbrengst goed besteed zal gaan worden op de Zuluschool. En dan is bijna EUR 3000,= ontzettend veel geld voor ze  ::ok::

Offline flo96

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molfandag 2013
« Reactie #477 Gepost op: 10-03-2013, 21:45:37 »
ga volgend jaar beter voor de Quiz oefenen ;D

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Molfandag 2013
« Reactie #478 Gepost op: 10-03-2013, 21:50:26 »
ga volgend jaar beter voor de Quiz oefenen ;D

Ik ook! Ik had maar 17 van de 30 goed. ::schaam::

En volgend jaar ga ik ook écht bieden op de veiling, maar dan moeten de bedragen wel binnen mijn budget blijven.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molfandag 2013
« Reactie #479 Gepost op: 10-03-2013, 21:53:22 »
Ik lees veel over de veiling maarre lieve forumers: waar blijven de foto's en filmpjes??? Ik wil namelijk mee genieten ;D ;)
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!