Auteur Topic: [DE MOL] Margriet van der Linden  (gelezen 380648 keer)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #140 Gepost op: 30-01-2015, 22:28:30 »
Martine riep inderdaad bijna tegelijk met Rik dat de Boeddha 40 meter hoog was. Er werd voor gekozen om in ieder geval 1 joker weg te spelen. Daarna heeft Martine de rest van de vragen haar mond gehouden, maar riep wel als eerste steeds dat ze een joker moesten wegspelen (zelfs nadat Rik en Chris hebben besloten om na 2 jokers voor het geld te gaan, dan komt Martine op de proppen en hoppa, weer een joker weggespeeld!) Goed gedaan, Mol Martine.  ::ok::

EDIT: Oeps, dit is het Margriet topic.. even het bericht verhuizen.  ::schaam::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline DaMart

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #141 Gepost op: 30-01-2015, 22:29:48 »
Nee, ze pleitte echt voor het goede 50-75.


Ik zou het even terug moeten kijken, maar ik meen me toch echt te herinneren dat bij het handen opsteken, haar arm al omhoog ging bij 30-50, even zakte en toen weer omhoog ging bij 50-75  ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #142 Gepost op: 30-01-2015, 22:30:24 »
Ik zou het even terug moeten kijken, maar ik meen me toch echt te herinneren dat bij het handen opsteken, haar arm al omhoog ging bij 30-50, even zakte en toen weer omhoog ging bij 50-75  ;)

Het lastige is dat de stemmingen dan door elkaar lopen.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #143 Gepost op: 30-01-2015, 22:32:19 »
Iedereen de hint van in Moltalk gezien? Die was briljant namelijk :P
Lomperik..

Offline DaMart

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #144 Gepost op: 30-01-2015, 22:34:26 »
Iedereen de hint van in Moltalk gezien? Die was briljant namelijk :P

Leek die hint op deze?  ;D

In deze aflevering zat een behoorlijke hint richting Margriet: bij de opdracht op het strand lieten ze zien dat zij bij de vraag uit welk bakje de mol vorige week iets had gepakt bij de tempel, 11 invulde (of leek in te vullen). In bakje 11 lag de zwarte vrijstelling. Laat zij die nou zelf uit bakje 11 hebben gepakt...

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #145 Gepost op: 30-01-2015, 22:36:20 »
Leek die hint op deze?  ;D


Dat viel me ook al op ja, maar het was dit:

Margriet zie je op de beelden dat ze schaaltje 11 aanklikt bij de test. Op de vraag van Art antwoordt ze echter 12. Dit is duidelijk een vergroting van het getal van het schaaltje oftewel een SCHAALVERGROTING.
Mooi gevonden van die inzender :D
Lomperik..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #146 Gepost op: 30-01-2015, 22:36:32 »
Hmm, zo kan je het inderdaad uitleggen, maar ik vind het wel een beetje gezocht. Je neemt dan toch een risico op 1000 euro in de pot.

Klopt, is ook een gezochte uitleg. In eerste instantie wilde ik een streep door Margriet zetten.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #147 Gepost op: 31-01-2015, 00:10:27 »
In het mollenboekje onder andere op de pagina met een interview met de verliezend finalist staan twee jokers met mollogo gefotografeerd op een tak. Ik krijg er nu geen foto van gemaakt, maar lijkt er op een lindetak, zie plaatje.
Edit, nu wel gelukt, sorry voor de kwaliteit
« Laatst bewerkt op: 31-01-2015, 00:15:19 door evelienh1986 »

Offline AnnabelN

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #148 Gepost op: 31-01-2015, 00:21:34 »
In combinatie met die verklaring van de titel 'Schaalvergroting' is ook haar biecht (zie ik nu terug in Moltalk) interessant: lachend zegt ze 'spreiden, spreiden, het is altijd goed om te spreiden!' Ik snap de opmerking niet in context van het beeld dat je ziet (aanklikken 11, zeggen 12) maar je kan het wel opvatten als 'Spreiden = vergroten'?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #149 Gepost op: 31-01-2015, 16:32:46 »
In combinatie met die verklaring van de titel 'Schaalvergroting' is ook haar biecht (zie ik nu terug in Moltalk) interessant: lachend zegt ze 'spreiden, spreiden, het is altijd goed om te spreiden!' Ik snap de opmerking niet in context van het beeld dat je ziet (aanklikken 11, zeggen 12) maar je kan het wel opvatten als 'Spreiden = vergroten'?

Ik zie het als molbiecht waarin ze verklaart waarom ze bij de test op schaaltje 11 klikte als antwoord op de vraag welk schaaltje de Mol koos. Zij zelf dus!

Alles valt hier mooi samen. Dat Margriet op zichzelf als Mol gestemd zou hebben, dat ze van 11 12 maakt en de titel "schaalvergroting" is, en het lachende "spreiden, spreiden" als molbiecht. Margriet is het gewoon! ::tandpastasmiley::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #150 Gepost op: 31-01-2015, 16:35:38 »
Dit is ook de eerste keer dat ik haar echt zie lachen in een biecht. Anders trekt ze altijd van die maffe gezichtjes

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #151 Gepost op: 31-01-2015, 20:58:20 »
Ik heb Margriet een poosje als 1 van mijn hoofdverdachte gehad maar zet er nu toch een streep door.
Er zijn een aantal zaken die me niet lekker zitten als ze daadwerkelijk de Mol zou zijn.
 
-Victor uit de trein halen terwijl Art zegt "...vinden voordat ze in de trein stappen". Als Mol had ze Viktor hier makkelijk zijn gang kunnen laten gaan.
-Evelien die Martine als 1 van de hoofdverdachte had.
-Het opeisen van het penningmeesterschap. In één keer komen er zware verdenkingen op Margriet te liggen. En waarom? Wil je als Mol echt die verdenkingen op je voor zo'n minimaal bedrag dat je uit de pot kan halen?
-Margriet die duidelijk kiest voor het hoge aantal 50-75 (goede) namen en de rest probeert te overtuigen.
-Ajouad die óók Margriet noemde als 1 van zijn hoofdverdachten.
-Margriet die tijdens de pakketjes bezorgen de juiste richting wijst naar Haring. Rik wees de andere kant op, als Mol had je hierin makkelijk mee kunnen gaan.
-En tenslotte, voor mij de druppel, Margriet die er nét binnen de tijd voor zorgt dat de opdracht slaagt en daarmee €1500,- binnenhaalt. Want ze bezord dan weliswaar geen pakket in Geldrop maar ik neem aan dat het geld pas verdient word als alle pakketjes binnen de tijd bezorgt worden op het juiste adres. Andere duo's waren tenslotte al klaar. Als Margriet het bord Poolland niet had opgemerkt of desnoods naast had gegooid dan was er geen geld verdient.
En hiermee ben ik ervan overtuigd dat Margriet de Mol niet is.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #152 Gepost op: 31-01-2015, 21:35:54 »

-En tenslotte, voor mij de druppel, Margriet die er nét binnen de tijd voor zorgt dat de opdracht slaagt en daarmee €1500,- binnenhaalt. Want ze bezord dan weliswaar geen pakket in Geldrop maar ik neem aan dat het geld pas verdient word als alle pakketjes binnen de tijd bezorgt worden op het juiste adres. Andere duo's waren tenslotte al klaar. Als Margriet het bord Poolland niet had opgemerkt of desnoods naast had gegooid dan was er geen geld verdient.
En hiermee ben ik ervan overtuigd dat Margriet de Mol niet is.


Ik vond de hint in moltalk ook super, ben net vol de Martine tunnel ingedoken, maar dit zorgt ervoor dat ik Margriet in de gaten blijf houden.

Het laatste punt van 'Molletjuh' vind ik wel een belangrijke, wordt er ergens duidelijk of de opdracht dan inderdaad niet geslaagd zou zijn? Zou voor mij wel fijn zijn, kan ik weer strepen  ;D
« Laatst bewerkt op: 31-01-2015, 21:37:29 door Eva88ab »

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #153 Gepost op: 31-01-2015, 21:50:04 »
Martine riep inderdaad bijna tegelijk met Rik dat de Boeddha 40 meter hoog was. Er werd voor gekozen om in ieder geval 1 joker weg te spelen. Daarna heeft Martine de rest van de vragen haar mond gehouden, maar riep wel als eerste steeds dat ze een joker moesten wegspelen (zelfs nadat Rik en Chris hebben besloten om na 2 jokers voor het geld te gaan, dan komt Martine op de proppen en hoppa, weer een joker weggespeeld!) Goed gedaan, Mol Martine.  ::ok::

EDIT: Oeps, dit is het Margriet topic.. even het bericht verhuizen.  ::schaam::

Ik meende mij juist te herinneren dat het Margriet was. Volgens mij had Heinz dit ook een pagina terug gepost :-\\. Dit vind ik toch weer onmols van Margriet

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #154 Gepost op: 31-01-2015, 21:53:57 »
Ik meende mij juist te herinneren dat het Margriet was. Volgens mij had Heinz dit ook een pagina terug gepost :-\\. Dit vind ik toch weer onmols van Margriet

Zowel Margriet als Martine zijn bij het beantwoorden van de vragen en het kiezen voor jokers in mijn ogen verdacht. Ik heb het als volgt opgeschreven:

Citaat van: wieisdemol.net
Art stelt Margriet, Chris, Martine, Rik en Viktor de volgende vragen: 1. Hoe hoog is de Boeddha? (40 meter) Margriet geeft als eerste het goede antwoord. Ze is ook de eerste die voor het afpakken van de joker zegt te willen gaan in plaats van 300 euro voor de pot. 2. Hoeveel tekeningen zijn er in de tempel? (22.000) Chris geeft het goede antwoord. Martine kiest als eerste voor de joker. (..) Rik: "Vanaf nu geld?" Chris: "Ja." 3. Hoeveel verhalen? (550) Rik geeft (met hulp van Chris) het goede antwoord. Rik: "Zullen we nu voor het geld gaan?" Martine: "Ik zeg joker spelen." Margriet: "Ja, wegstrepen." Viktor: "Ik ook." 4. Hoeveel kunstenaars(..)? (3) Rik geeft als eerste het goede antwoord. (Margriet snel erna ook.) Martine: "Wie is voor de pot? Vinger." Niemand is voor de pot. Resultaat: Carolina en Marlijn hebben geen jokers verdiend en er wordt 0 euro verdiend voor de pot.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #155 Gepost op: 31-01-2015, 22:09:49 »
Zowel Margriet als Martine zijn bij het beantwoorden van de vragen en het kiezen voor jokers in mijn ogen verdacht.

Bij de eerste vraag was nog niet bekend dat ze ook jokers konden wegstemmen. Grote kans dat op het moment dat dat bekend werd men daar ook voor zou gaan.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #156 Gepost op: 31-01-2015, 22:10:02 »

Het laatste punt van 'Molletjuh' vind ik wel een belangrijke, wordt er ergens duidelijk of de opdracht dan inderdaad niet geslaagd zou zijn? Zou voor mij wel fijn zijn, kan ik weer strepen  ;D

Art zegt letterlijk tegen Chris "Je medekandidaten gaan in duo's per bootje de bestellingen afhalen en leveren. Als jullie binnen 3 kwartier de juiste pakketten op het goede adres bezorgen dan verdienen jullie geld voor de pot".

Lijkt me duidelijk, er is ook niet voor niets een klok in beeld.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #157 Gepost op: 31-01-2015, 22:13:31 »
Ik heb Margriet een poosje als 1 van mijn hoofdverdachte gehad maar zet er nu toch een streep door.
Er zijn een aantal zaken die me niet lekker zitten als ze daadwerkelijk de Mol zou zijn.

Veel van deze zaken zitten of zaten mij ook niet lekker. Maar ik zal proberen uit te leggen waarom ik ondanks die zaken Margriet toch nog als Mol zie. In eerste instantie door op deze punten in te gaan.


-Victor uit de trein halen terwijl Art zegt "...vinden voordat ze in de trein stappen". Als Mol had ze Viktor hier makkelijk zijn gang kunnen laten gaan.

Als we de montage kunnen geloven (en dat is maar zeer de vraag) staat de vrouw die ze moeten hebben buiten bij de trein op het moment dat Viktor in de trein zoekt. (Vanuit de trein wordt de vrouw die op het perron staat gefilmd.) Mogelijk was Viktor dichterbij de vrouw dan we zouden denken. Door ook de trein in te duiken en Viktor naar een gewenste plaats mee te sleuren kan Margriet er voor zorgen om uit de buurt van de vrouw te gaan én kan ze lekker mopperen op Viktor (hem verdacht maken) en zelf als fanatieke kandidaat overkomen.

-Evelien die Martine als 1 van de hoofdverdachte had.

Evelien: "Eigenlijk de enige twee mensen die ik verdenk." (Chris en Margriet.) Ik zie het woordje "eigenlijk" als voet die de deur naar Margriet als Mol openhoudt. Het zou zomaar kunnen dat ze nog een kandidaat of twee heeft meegenomen om de testantwoorden over te spreiden.

In extra beelden over afvaller Pieter zegt Evelien dat ze vijf vragen op Pieter had ingevuld. Evelien in het filmpje: "O, dus ik zat misschien wel goed met die andere mollen die ik heb ingevuld." "Dan kan ik [Pieter] wegstrepen, dan focus ik me nu op de andere drie waar ik op in had gezet." In de aflevering zelf horen we haar alleen Ajouad en Chris als verdachten noemen. Pieter en de vierde kandidaat noemt ze daar niet. Het zou kunnen dat dat Margriet is, het zou ook kunnen dat het een andere verdachte is en Evelien in aflevering 2 weer over vier gespreid heeft.

Vijf vragen goed beantwoorden lijkt me dan niet de slechtste score, maar: je moet de vragen nog wel even goed beantwoorden. Ten slotte had Evelien geen joker. Carolina en Marlijn hadden er wel één, Martine twee, Ajouad een vrijstelling. (Margriet ook één joker maar die was in dit scenario de Mol.) Zo'n joker kan net cruciaal zijn.

-Het opeisen van het penningmeesterschap. In één keer komen er zware verdenkingen op Margriet te liggen. En waarom? Wil je als Mol echt die verdenkingen op je voor zo'n minimaal bedrag dat je uit de pot kan halen?

Inderdaad geen slimme zet. Misschien heeft ze zich hier op verkeken en wilde ze gewoon het spel spelen zoals een kandidaat dat zou doen. De manier waarop ze met het gestolen geld omgaat, hoe laat ze het pas bekend weet te maken en vooral de manier waarop vind ik echter verdacht. Ze legt het namelijk gewoon rustig uit, maakt duidelijk dat Martine erbij betrokken was én als bewijs legt ze het briefje van de Mol erbij op tafel. Niet wat ik zou doen als ik kandidaat was. Dan had ik juist zoveel mogelijk onduidelijkheid willen laten bestaan rondom het verdwijnen van de 200 euro. Hoe meer je als kandidaat verdacht wordt hoe beter.

-Margriet die duidelijk kiest voor het hoge aantal 50-75 (goede) namen en de rest probeert te overtuigen.

Ze wordt door heel veel, bijna alle kandidaten verdacht. Door fel voor het goede antwoord te pleiten duwt ze degenen die haar verdenken juist richting het foute, én zorgt ze ervoor dat ze nadien misschien minder verdacht wordt.

-Ajouad die óók Margriet noemde als 1 van zijn hoofdverdachten.


Uit de biecht van Chris tijdens de leugens/waarheid-opdracht valt op te maken dat hij denkt dat Ajouad er op Marlijn is uitgegaan.

(zie post verder voor vervolg)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #158 Gepost op: 31-01-2015, 22:13:40 »
(vervolg)

-Margriet die tijdens de pakketjes bezorgen de juiste richting wijst naar Haring. Rik wees de andere kant op, als Mol had je hierin makkelijk mee kunnen gaan.
-En tenslotte, voor mij de druppel, Margriet die er nét binnen de tijd voor zorgt dat de opdracht slaagt en daarmee €1500,- binnenhaalt. Want ze bezord dan weliswaar geen pakket in Geldrop maar ik neem aan dat het geld pas verdient word als alle pakketjes binnen de tijd bezorgt worden op het juiste adres. Andere duo's waren tenslotte al klaar. Als Margriet het bord Poolland niet had opgemerkt of desnoods naast had gegooid dan was er geen geld verdient.
En hiermee ben ik ervan overtuigd dat Margriet de Mol niet is.

Het zou mij niets verbazen als hier de molactie is om geen (goed) pakje naar Geldrop te brengen. Een Mol die al ontzettend verdacht wordt (kijk ook naar Anne-Marie) zal misschien niet ook nog eens vet gaan saboteren door de hele opdracht op het laatste moment te laten mislukken.

Als ik na een of twee nachtjes slapen nog steeds denk dat Margriet de Mol is zal ik ook eens een lijstje molacties plaatsen. ;D ;)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Margriet van der Linden
« Reactie #159 Gepost op: 31-01-2015, 22:14:55 »
Sowieso waren de anderen al klaar. Is net op tijd zijn dan erger?