Auteur Topic: [DE MOL] Gilles  (gelezen 166567 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #220 Gepost op: 14-03-2016, 23:46:52 »
Ik streep Gilles door omdat:

-De presentator bij het pijlenpak spel benoemd dat Gilles precies weet wat hij doet.. Dit wordt dus uitvergroot.. Vind ik ONverdacht

- Hij niet zorgt dat de Gaucho opdracht mislukt terwijl dat vrij simpel was om te doen.. en gezien het hoge bedrag vind ik dat raar


Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #221 Gepost op: 14-03-2016, 23:57:44 »
Gilles wil ook al gelijk stoppen met de schapenproef zodra er 2 ontsnapt zijn. "Die krijgen we toch nooit meer te pakken", zegt hij. "Jawel", zegt Hanne, en ze gaan nog even door.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #222 Gepost op: 15-03-2016, 00:17:56 »
Mee eens dat Gilles de gans opdracht bijna in zijn eentje doet slagen.
Mee eens dat hanne bij de kettingproef op einde 5000 binnen brengt.

Ik wou dat ik ook zo n duidelijk punt had waar cathy onnodig geld in de pot heeft gebracht. Ik wil zo dat zij niet de mol is.

De meeste cijfer/taal hints gaan naar Gilles (tijgerseilandjes , het wees gegroet, et)
De regie en beeldmontage verwijst naar cathy
En t meeste spelmateriaal wijst naar hanne, net te laat etc.

Dat maakt t zo n mooie serie.
Ik hoop hanne als mol, vrees cathy als mol, dus zal t wel Gilles zijn.  ::trots::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #223 Gepost op: 15-03-2016, 01:35:35 »
Als je de Gauchosopdracht bekijkt lijkt me het gedrag van Gilles toch veel meer die van een kandidaat en zeker als je kijkt wat Hanne allemaal doet. Voor mij kan het Gilles nu niet meer zijn. Met die paarden in zicht had ie makkelijk de opdracht kunnen laten mislukken toch? Met een al strompelende Hanne was dat niet zo moeilijk. Voor Hanne was het lastiger om de opdracht net te laten mislukken met een Gilles die haar bijna binnenschreeuwt. Had wel gekund denk ik maar dan was ze wel door de mand gevallen. Ik zie niet zo goed wat Gilles hier gemold zou hebben maar ik hoor het graag ???.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #224 Gepost op: 15-03-2016, 01:38:25 »
Als je de Gauchosopdracht bekijkt lijkt me het gedrag van Gilles toch veel meer die van een kandidaat en zeker als je kijkt wat Hanne allemaal doet. Voor mij kan het Gilles nu niet meer zijn. Met die paarden in zicht had ie makkelijk de opdracht kunnen laten mislukken toch? Met een al strompelende Hanne was dat niet zo moeilijk. Voor Hanne was het lastiger om de opdracht net te laten mislukken met een Gilles die haar bijna binnenschreeuwt. Had wel gekund denk ik maar dan was ze wel door de mand gevallen. Ik zie niet zo goed wat Gilles hier gemold zou hebben maar ik hoor het graag ???.

Idd Lonneke.. maar ook voor Hanne geldt dat ze natuurlijk van tevoren wist hoe de opdracht in elkaar zit.. dus zorg je als mol sowieso dat je niet in die positie komt bij die finish..Zat plekken om te vallen, tijd te rekken, je knie te beschadigen a la Gijs Staverman, etc etc. Dus ook Hanne is best onmols in deze opdracht

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #225 Gepost op: 15-03-2016, 01:41:54 »
Idd Lonneke.. maar ook voor Hanne geldt dat ze natuurlijk van tevoren wist hoe de opdracht in elkaar zit.. dus zorg je als mol sowieso dat je niet in die positie komt bij die finish..Zat plekken om te vallen, tijd te rekken, je knie te beschadigen a la Gijs Staverman, etc etc. Dus ook Hanne is best onmols in deze opdracht

Heb de beelden nog eens bekeken van dat schieten en het is echt wel Hanne die het flesje met 1000 euro weet te raken.. Als mol ga je toch zeker daar niet naar mikken denk ik dan?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #226 Gepost op: 15-03-2016, 01:48:14 »
Dat zou ik wel doen als ik weet als mol dat ik de opdracht daarna ga verklooien ( en het kan ook nog per ongeluk zijn gegaan). Ik denk ook dat Hanne dat van plan was in eerste instantie.Volgens mij was zij het ook die verkeerd liep bijvoorbeeld. Als het aan Hanne had gelegen waren ze nog langer flessen gaan schieten. Met die schapen kwam ook door haar. Nee die fles van 1000 euro overtuigt me er niet van dat ze de mol niet is. Moet de aflevering nog eens opnieuw kijken hoor maar in mijn ogen kan het Gilles nu niet meer zijn.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2016, 01:50:41 door Lonneke14 »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #227 Gepost op: 15-03-2016, 01:52:16 »
Idd Lonneke.. maar ook voor Hanne geldt dat ze natuurlijk van tevoren wist hoe de opdracht in elkaar zit.. dus zorg je als mol sowieso dat je niet in die positie komt bij die finish..Zat plekken om te vallen, tijd te rekken, je knie te beschadigen a la Gijs Staverman, etc etc. Dus ook Hanne is best onmols in deze opdracht

Het is wel erg theatraal voor een kandidaat vind ik...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #228 Gepost op: 15-03-2016, 01:57:23 »
Dat zou ik wel doen als ik weet als mol dat ik de opdracht daarna ga verklooien. Ik denk ook dat Hanne dat van plan was in eerste instantie.Volgens mij was zij het ook die verkeerd liep bijvoorbeeld. Als het aan Hanne had gelegen waren ze nog langer flessen gaan schieten. Met die schapen kwam ook door haar. Nee die fles van 1000 euro overtuigt me er niet van dat ze de mol niet is. Moet de aflevering nog eens opnieuw kijken hoor maar in mijn ogen kan het Gilles nu niet meer zijn.

Wat mij overtuigt is dit: Als je je als mol in deze positie wil zetten.. ga je ook zorgen dat de opdracht mislukt. Dan heb je dus een plan.. (dat plan lijkt me niet zo moeilijk)

En we hoeven ook niet te twijfelen over goh Hanne probeerde te vertragen... Hanne liet een schaap ontsnappen... etc etc

als mol kan je deze opdracht gewoon simpel laten mislukken zoals ik al eerder gepost heb. Ze had zich nog kunnen vallen in de laatste meters.. Oeps.. schaafwond op knie (a la Gijs) ik noem maar wat. Maar logischer zou zijn al veel eerder te zorgen dat je gewoon niet bij die finish komt. Is niet moeilijk hoor. Is makkelijker dan er WEL komen.

Sorry , ik geloof er gewoon niet in.  Zowel niet in Gilles als in Hanne. Gewoon omdat het niet logisch is.

En is Cathy de leukste mol van deze 3 mensen? Nee... Maar dat is niet de vraag hier
« Laatst bewerkt op: 15-03-2016, 01:59:18 door FS »

Offline Criminalko

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #229 Gepost op: 15-03-2016, 08:56:54 »
Sinds aflevering 2 is Gilles mijn mol...

maar nu begin ik toch ook te twijfelen door het geld dat hij binnenbracht (hoewel dit de eerste keer is dat hij dat doet).

Cathy heeft inderdaad nog niets opgebracht. Maar de kranten stonden reeds er vol van na aflevering 1 dat Cathy de mol is omwille van verschillende redenen (Eerste shot bij stopzetten beeld, haar thesis over Argentinië geschreven etc.). De verdenkingen zijn daarna afgenomen, maar ik zou het toch wat zuur blijven vinden moest ze het effectief zijn. Maar het kan zeker en vast...

Nuja, ik blijf bij Gilles. Het zou zonde zijn om hem te verlaten en dan te zien dat hij het toch is :D

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #230 Gepost op: 15-03-2016, 09:18:45 »
Dat Gilles er op aandringt om de gans over te nemen van Hanne en hem dan vervolgens ook over de finish brengt is wel heel onmols. Hiermee redt hij de opdracht in feite.

Offline Criminalko

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #231 Gepost op: 15-03-2016, 09:21:23 »
Dat Gilles er op aandringt om de gans over te nemen van Hanne en hem dan vervolgens ook over de finish brengt is wel heel onmols. Hiermee redt hij de opdracht in feite.

Inderdaad... er was zoveel te doen om de opdracht te doen mislukken... ik hoop dat het een opdracht is die hij "moest doen slagen" van de productie, maar ik vrees ervoor  ::ohno::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #232 Gepost op: 15-03-2016, 10:02:40 »
Misschien wilde Gilles onverdacht blijven voor Hanne... ::rofl::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #233 Gepost op: 15-03-2016, 12:20:42 »
Misschien wilde Gilles onverdacht blijven voor Hanne... ::rofl::

Ik werd vanmorgen wakker en dacht nog even na over Gilles en Hanne. Is het mogelijk dat ze elkaar allebei aan het testen waren? Dan is de actie van Gilles volgens mij toch die van een kandidaat die als eerste de finish haalt en Hanne aanmoedigt en kijkt of ze het wel of niet haalt. Haalt ze het niet dan is ze wellicht de mol. Hanne op haar beurt kan weer kijken hoe Gilles reageert als zij op het eind vertraagt. Is hij de mol dan zal hij minder zijn best doen. In dit geval omdat Hanne wel binnenkomt kan het ook zo zijn dat Hanne zich juist onverdacht bij Gilles wil maken door toch nog net binnen te komen. Conclusie er pleit in mijn ogen meer voor Hanne als mol maar ze kan ook nog altijd een hele slimme kandidaat zijn. En Gilles ik weet het niet, kan ook zijn actie bij o.a. de pasvragen niet vergeten. Ik denk dat hij de winnaar wordt..

Of twee hebben een been en een derde gaat er mee heen..nee Cathy is het niet dan eet ik mijn schoen op :P Denk dat Stijn erop Cathy is uitgevlogen...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #234 Gepost op: 15-03-2016, 12:35:06 »
Ik werd vanmorgen wakker en dacht nog even na over Gilles en Hanne. Is het mogelijk dat ze elkaar allebei aan het testen waren? Dan is de actie van Gilles volgens mij toch die van een kandidaat die als eerste de finish haalt en Hanne aanmoedigt en kijkt of ze het wel of niet haalt. Haalt ze het niet dan is ze wellicht de mol. Hanne op haar beurt kan weer kijken hoe Gilles reageert als zij op het eind vertraagt. Is hij de mol dan zal hij minder zijn best doen. In dit geval omdat Hanne wel binnenkomt kan het ook zo zijn dat Hanne zich juist onverdacht bij Gilles wil maken door toch nog net binnen te komen. Conclusie er pleit in mijn ogen meer voor Hanne als mol maar ze kan ook nog altijd een hele slimme kandidaat zijn. En Gilles ik weet het niet, kan ook zijn actie bij o.a. de pasvragen niet vergeten. Ik denk dat hij de winnaar wordt..

Of twee hebben een been en een derde gaat er mee heen..nee Cathy is het niet dan eet ik mijn schoen op :P Denk dat Stijn erop Cathy is uitgevlogen...

Iemand merkt al - terecht - op dat de opdracht al geslaagd was toen de gans over de finish kwam (met Gilles dus), zodat het eigenlijk niet eens meer uitmaakte of Hanne het zou redden. Het had voor Hanne op dat moment als Mol al geen zin meer om zich alsnog te laten inhalen, behalve dat ze zich daarmee misschien nog verdachter had gemaakt. Gilles haalt hier het geld binnen.

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #235 Gepost op: 15-03-2016, 13:11:22 »
Pssst, Gilles heeft de vrijstelling ook niet gepakt. Waarom niet als hij dat wel van plan was? De Mol kent geen scrupules.

Het grote verschil is dat toen Gilles naar de bak met de vrijstelling stapte er nog meerdere kandidaten achter zouden blijven indien hij de vrijstelling zou gegrepen hebben. Onderschat de peer pressure niet in dergelijke situaties. Hanne daarentegen had geen enkele belemmering om hem te pakken, want zij was de allerlaatste kandidaat. Ze had de ideale kans om te mollen (€5000 uit de pot te halen) én ze kon achteraf de gedreven kandidaat uithangen die de vrijstelling gewoon niet kon laten liggen. Win-win situatie voor een Mol dus. Ergo: Hanne is niet de Mol voor mij. ::ohno::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #236 Gepost op: 15-03-2016, 13:20:55 »
Ik ben helemaal in de war na deze aflevering  ::rofl::

Hanne was mijn eerste verdachte bij de zoutoppervlakte, toen ze de test net niet haalde. Gilles, mijn hoofdkandidaat voor het molschap vanaf aflevering 2 (ik ben dus geswitcht) komt zo onmols over hier. Hellup ik kan het bijna niet goedpraten. Hanne is hier de verdachte. Of is Hanne Gilles aan het testen? Dan is het wel een dure grap van onze vriend Gilles. Er staat mol op Hanne's voorhoofd....Amai en nu?
Meer L

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #237 Gepost op: 15-03-2016, 19:43:59 »
Huh na aflevering 7 snap ik niets meer van Gilles (mijn mol). Hij rent zomaar even € 5000,= binnen met die gans. ::oink:: Is het dan toch Cathy?

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #238 Gepost op: 15-03-2016, 23:03:33 »
De bedragen zijn wat anders dan in Nederland. Wellicht voelde Gilles zich als mol toch aardig opgejaagd en is deze flinke som geld juist een afleiding? We zijn wat gewend aan kleinere bedragen wellicht.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #239 Gepost op: 15-03-2016, 23:22:59 »
De bedragen zijn wat anders dan in Nederland. Wellicht voelde Gilles zich als mol toch aardig opgejaagd en is deze flinke som geld juist een afleiding? We zijn wat gewend aan kleinere bedragen wellicht.

Dat is een mogelijkheid. Al is 4960 euro toch ook gewoon ongeveer 1/6 van de volledige pot. Of het was de bedoeling om de pot naar dezelfde hoogte te brengen als bij De Mol 3 (+- 33 000 euro)