Auteur Topic: [DE MOL] Gilles  (gelezen 166862 keer)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #240 Gepost op: 16-03-2016, 19:07:14 »
Ik vind het wel goed gevonden!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #241 Gepost op: 16-03-2016, 19:09:09 »
weer een hele mooie hint, richting gilles. de meeste hints gaan zijn kant op

Offline sillert

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #242 Gepost op: 17-03-2016, 14:16:56 »
Vond niemand het raar hoe hij 'fuuuuuck' riep toen de opdracht met de eend was gelukt? Die fuck klonk echt negatief.
En dan zich snel herpakken met een 'yeah'.

+ enkel de eend moest toch binnen zijn? Waarom is hij dan niet KEIHARD beginnen sprinten? Volgens mij probeerde hij een beetje achter Hanne te schuilen die het moeilijk had. Toen ze langs Cathy en Stijn moesten, was hij ook niet zo subtiel hé...


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #243 Gepost op: 17-03-2016, 14:58:12 »
Toen ze langs Cathy en Stijn moesten, was hij ook niet zo subtiel hé...

Het is dat Hanne haar Mol zo goed in de gaten hield: "pas op Gilles!", "niet op die takjes staan!", "pak die tak niet vast!", "Gilles (die hoger wil), we moeten langs het water, we zitten veel te hoog."
« Laatst bewerkt op: 17-03-2016, 15:00:17 door Heinz »

Offline sillert

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #244 Gepost op: 17-03-2016, 14:59:44 »
Inderdaad! Hanne hield hem goed in het oog! Al vind ik het wel raar dat ze toch nog de eend aan hem gaf als zij hem verdenkt als mol...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #245 Gepost op: 17-03-2016, 16:00:06 »
Inderdaad! Hanne hield hem goed in het oog!

Dat wordt nog wat maandag als Gilles door beide dames in de smiezen gehouden wordt.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #246 Gepost op: 17-03-2016, 16:19:58 »
Ik vind dit wel een mooi shot ;D
...óf niet!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #247 Gepost op: 18-03-2016, 00:57:39 »
Ik vind dit wel een mooi shot ;D

Past wat kleur betreft ook fijn bij die rozerode hartjes.

Offline lachenisgezond

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #248 Gepost op: 18-03-2016, 23:21:34 »
Deze is misschien wat verder gezocht (hoewel er ook in deze editie weer wel wat Bijbelse/religieuze hints te vinden waren):

Gilles De Coster verklaarde in zijn interview vorige week als "tip" dat de mol jarig was in april of in september. Wij dachten natuurlijk dat hij bedoelde alle 4 de resterende kandidaten hun verjaardag in een van deze maanden hadden.

Vandaag bedenk ik me: kandidaat Gilles is jarig in april. De heilige Saint-Gilles heeft zijn verjaardag/naamdag op 1 september.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #249 Gepost op: 19-03-2016, 08:52:23 »
Oh die vind ik best mooi!  ::ok::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #250 Gepost op: 19-03-2016, 20:55:44 »
Ik vind dit wel een mooi shot ;D

Brand manager? Is dat Vlaams voor spuitgast?  ;)
Woosie down?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #251 Gepost op: 19-03-2016, 21:30:35 »
Ik vind dit wel een mooi shot ;D
Het is het enige leadershot waarbij we alle drie de finalisten zien. Eén kandidaat wordt uitgelicht. Of dat nu een hint is of niet, ik vind 'm tof.
...óf niet!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #252 Gepost op: 19-03-2016, 22:18:58 »
Gilles spreekt in aflevering 3 over zijn molverdachte in de vrouwelijke vorm.



En corrigeert zich direct erna.



Zou de Mol zo subtiel zijn?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #253 Gepost op: 19-03-2016, 22:32:29 »
subtiel door zichzelf aan te wijzen omdat hij geen zij is? Zou gek zijn als hij over zichzelf praat in de vrouwlijke vorm...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #254 Gepost op: 19-03-2016, 22:48:30 »
Gilles heeft waarschijnlijk eerst de naam van Cathy genoemd, en daarna werd hem gevraagd ook 'neutrale' biechten te doen. Met Cathy in je hoofd kun je altijd de vergissing maken om toch alleen zij te zeggen. Toegegeven, dit gebeurt sneller als je ook daadwerkelijk over je verdachte spreekt, maar hij spreekt hier dan ook over zijn schijnverdachte.
...óf niet!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #255 Gepost op: 21-03-2016, 14:04:51 »
Op internet (en in het recent geplaatste HLN artikel) wordt als 1 van de hints naar Gilles genoemd dat Gilles' voorkennis gehad zou hebben bij het wiskundig probleem met het pijlen kiezen . Maar wat heeft de mol hier aan? Zou het voor hem uitmaken om voor of tegen de vrijstelling te schieten?
Stijn zat niet op Gilles, dus zou ik hier zelfs opperen dat het voor de mol gunstig is om de vrijstelling aan Stijn te laten, opdat er iemand niet op hem zit in de finale. (Ik opper dit enkel niet omdat ik op Gilles zit ;D Maar vind het toch vreemd).

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #256 Gepost op: 21-03-2016, 14:42:39 »
Op internet (en in het recent geplaatste HLN artikel) wordt als 1 van de hints naar Gilles genoemd dat Gilles' voorkennis gehad zou hebben bij het wiskundig probleem met het pijlen kiezen . Maar wat heeft de mol hier aan? Zou het voor hem uitmaken om voor of tegen de vrijstelling te schieten?
Stijn zat niet op Gilles, dus zou ik hier zelfs opperen dat het voor de mol gunstig is om de vrijstelling aan Stijn te laten, opdat er iemand niet op hem zit in de finale. (Ik opper dit enkel niet omdat ik op Gilles zit ;D Maar vind het toch vreemd).

Ik denk dat HLN wil zeggen dat de Mol hier blijk geeft van voorkennis. Het is echter even dubbelzinnig op te vatten als Hanne die de oplossing van het colaflesjesraadsel geeft 10 seconden na de deadline of Cathy die raadt/weet dat Stijn en Thibaud de was moeten doen.

Wat je als Mol het beste doet in opdracht 7.2 is ook weer een discussie waard.

Als Cathy de Mol is, dan weet ze dat haar naam in veel molboekjes staat en dan wil ze natuurlijk controleren in hoeveel van die boekjes en of het veilig is om ze dan achteraf heel vriendelijk met Hanne te delen.
Als Hanne de Mol is, dan heeft ze volgens mij gewoon niet op voorhand geoefend met pijl en boog schieten, want haar beide schoten zijn rotslecht.
Als Gilles de Mol is, dan weet hij dat hij nooit de verdachtste kandidaat geweest is en dus hoeft hij die molboekjes niet zo te verbergen. Hij kan dus heel kandidaats vol voor die vrijstelling gaan. Waarom hem niet aan Stijn laten? Dat hangt er vanaf welk type Mol je bent, maar als je het een beetje fair speelt, dan neem je als Mol zelf de kans op de finalevrijstelling omdat dat het meest eerlijke kansen geeft aan iedereen. Het zou zonde zijn om een Tygo voor de finale uit het spel te kegelen ten koste van een Freek terwijl het toch gaat om (waarschijnlijk) rond de 33 000 euro.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #257 Gepost op: 21-03-2016, 15:36:59 »
Ik denk dat HLN wil zeggen dat de Mol hier blijk geeft van voorkennis. Het is echter even dubbelzinnig op te vatten als Hanne die de oplossing van het colaflesjesraadsel geeft 10 seconden na de deadline of Cathy die raadt/weet dat Stijn en Thibaud de was moeten doen.

Wat je als Mol het beste doet in opdracht 7.2 is ook weer een discussie waard.

Als Cathy de Mol is, dan weet ze dat haar naam in veel molboekjes staat en dan wil ze natuurlijk controleren in hoeveel van die boekjes en of het veilig is om ze dan achteraf heel vriendelijk met Hanne te delen.
Als Hanne de Mol is, dan heeft ze volgens mij gewoon niet op voorhand geoefend met pijl en boog schieten, want haar beide schoten zijn rotslecht.
Als Gilles de Mol is, dan weet hij dat hij nooit de verdachtste kandidaat geweest is en dus hoeft hij die molboekjes niet zo te verbergen. Hij kan dus heel kandidaats vol voor die vrijstelling gaan. Waarom hem niet aan Stijn laten? Dat hangt er vanaf welk type Mol je bent, maar als je het een beetje fair speelt, dan neem je als Mol zelf de kans op de finalevrijstelling omdat dat het meest eerlijke kansen geeft aan iedereen. Het zou zonde zijn om een Tygo voor de finale uit het spel te kegelen ten koste van een Freek terwijl het toch gaat om (waarschijnlijk) rond de 33 000 euro.

Ja, dat zou fijn zijn. De mol die probeert de 2 beste kandidaten in de finale te krijgen, ik hoop dat je gelijk hebt.
Trouwens, niet zo relevant voor deze discussie, maar als Gilles de Mol is wil hij toch juist wel de boekjes hebben, want de kandidaten die eruit gevlogen zijn zaten op de verkeerde mol (hetzij Hanne, of Cathy). Belangrijke info voor een kandidaat.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #258 Gepost op: 21-03-2016, 15:50:51 »
Ja, dat zou fijn zijn. De mol die probeert de 2 beste kandidaten in de finale te krijgen, ik hoop dat je gelijk hebt.
Trouwens, niet zo relevant voor deze discussie, maar als Gilles de Mol is wil hij toch juist wel de boekjes hebben, want de kandidaten die eruit gevlogen zijn zaten op de verkeerde mol (hetzij Hanne, of Cathy). Belangrijke info voor een kandidaat.

Ook weer waar. Het kan ook zo maar zijn dat iedereen er tot nog toe is uitgevlogen op Cathy. Als iedere afvaller invult op Cathy dan zijn de molboekjes niets waard. Kandidaat Cathy weet dat ze de Mol niet is en kandidaat Hanne zit ofwel op Cathy en heeft de test telkens niet het slechtste gemaakt of Hanne zit op Gilles en krijgt bevestiging dat hij de Mol is.

Maar ik blijf toch vooral bij wat ik zaterdag al ergens zei: Ik heb de laatste jaren in Nederland en in de extra's hier in Vlaanderen nooit geweten dat er ergens in zo'n molboekje stond 'Ik vul mijn test in op kandidaat A, B en C en de redenen waarom zijn ...'
Ik heb de indruk dat iedereen gewoon een verslag schrijft van de opdrachten en de tafel- en busindelingen en dat ze wat ze verdacht vinden in hun hoofd houden.

Ik had als Mol ook gewoon gemikt op de roos met vrijstellingen in het begin, omdat ik zeker genoeg ben dat die info allemaal zo oppervlakkig blijft in die molboekjes dat het je eerder gaat verwarren dan meer op het juiste spoor zet.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #259 Gepost op: 21-03-2016, 19:16:22 »

Maar ik blijf toch vooral bij wat ik zaterdag al ergens zei: Ik heb de laatste jaren in Nederland en in de extra's hier in Vlaanderen nooit geweten dat er ergens in zo'n molboekje stond 'Ik vul mijn test in op kandidaat A, B en C en de redenen waarom zijn ...'

Dat zal er ook niet staan. Maar het is van groot belang dat je vooral over de Mol zo veel mogleijk informatie verzamelt. Als er veel info over Gilles in staat en weinig over Hanne, dan kun je daar voorzichtig uit concluderen dat diegene Gilles meer verdenkt dan Hanne.