Auteur Topic: Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.  (gelezen 25592 keer)

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Gepost op: 22-01-2003, 02:07:31 »
Vaak is het lastig om er achter te komen wat nu een mol-actie is geweest. Bij deze opdracht wordt het ons echter op een presenteerblaadje gegeven. Daarom moeten we deze kans niet onbelut laten om die molactie dan eens grondig te analyseren. Dit is een opdracht die de mol met de crew van te voren goed doorgesproken moet hebben en heftig over nagedacht moeten hebben. Dan kunnen ze immers in de afsluitende aflevering triomfantelijk melden hoe ze ons bij de neus hebben genomen. Daarom verwacht ik, helemaal van de Belgen, dat achter deze opdracht een groot masterplan zit. Vandaar deze analyse.
De mol kende de punten als volgt toe:
Corry: 10
Walter: 8
Nicole: 7
Shadia: 6
Sandra: 5
Marc: 4
Inge: 3
Stijn: 2
Bruno: 1
Christophe: 0

*Er wordt veel gezegd over de puntentoekenning per persoon. Maar het is zo dat pas als de groep de opdracht haalde, de punten toegekend zouden worden. Daarom moet je denk ik daar naar kijken. Die is als volgt:

Stijn: 2 (raadsel)
Bruno en Inge: 4 (striptekenen)
Corry, Sandra en Marc: 19 (hindernissen)
Walter, Nicole en Shadia: 21 (slapen)

Het lijkt mij zo dat de mol in deze opdracht graag de touwtjes in eigen handen heeft en daarom is de slaapgroep ideaal om te saboteren, immers er moesten 26 punten van de 46 gehaald worden om de opdracht te doen slagen,  de slaapploeg vertegenwoordigt 21 punten: "toevallig" precies genoeg om de hele opdracht te doen mislukken. Het maakt totaal niet uit wat alle andere kandidaten presteerden, immers als de slaapopdracht niet gehaald wordt, mislukt de hele opdracht.
Daarom is mijn (voorbarige) conclusie dat de mol zich in in deze groep bevonden heeft.

*Walter, Nicole en Shaida kregen respectievelijk 8, 7 en 6 punten; de "opvallende" 10 zat hier niet bij.
*Enige minpunt is dat de mol in deze groep niet alle touwtjes in handen kan hebben, omdat je onafhankelijk van elkaar slaapt. Maar toch vermoed ik dat de mol in deze groep gezeten moet hebben, want die 21 punten is mij net iets té toevallig.

Dan nog het volgende: Dat de kandidaten nog een kandidaat mochten wisselen (en niet de punten) is als je dit alles bekijkt volkomen logisch. Immers als die mogelijkheid er niet was kon de mol degene die de opdracht "niets doen" had simpel de 10 punten kunnen toekennen en zo eenvoudig kunnen "saboteren". Maar dat heeft een laag masterplan-gehalte; vandaar deze logische mogelijkheid.
De volgende stap is dan natuurlijk dat diegene met 0 punten omgewisseld wordt met degene die "niets doet" in dit geval Shaida (die 6 punten kun je natuurlijk niet laten liggen). De mol hoeft zich niet in die discussie te mengen, want de groep zal dit logischerwijs beslissen.  Maar dit hadden de bedenkers van deze opdracht natuurlijk allang van te voren kunnen bedenken. "Toevallig" is de slaap-groep hier weer bij betrokken en zodoende krijgt de slaap-groep de ietwat "toevallige" samenstelling van 8,7 en 6 punten.
Ik denk echter dat de mol allang had bedoeld dat die punten zó verdeeld zouden worden.

Het mooiste zou natuurlijk zijn dat Shaida de mol zou zijn, immers eerst kiest ze voor het "niets doen". Toch iets wat niet bij een mol past, maar door "toeval" komt ze ineens terecht bij de slaapgroep die dan ineens "toevallig" 21 punten heeft.
Maar dan zal er een verrekte goede verklaring moeten zijn voor het feit dat ze maar liefst 25 minuten bijelkaar slaapt en het op wonderbaarlijke wijze toch voor elkaar krijgt dat de opdracht mislukt. (Mischien slaaptrainingen gehad om in REM-slaap te komen, wetende op wonderlijke wijze dat de andere 2 dat niet (lang) zouden kunnen? Bedenk iets geks!)
Het zou de mol-actie van de eeuw zijn áls die verklaring er is. (Al had enen Hollander er niet achter moeten komen natuurlijk  ;D)

Persoonlijk denk ik niet dat die verklaring er is en vind ik het knap dat ze 25 minuten kan slapen, daarom valt ze voor mij af.
De opmerking van Walter dat hij de hele tijd geslapen heeft vind ik niet bij een mol passen, omdat daarna blijkt dat hij maar 2 minuten geslapen heeft. (Mischien zat hij alleen in een hele lichte slaap?)  
Makkelijker is het voor een mol om te zeggen dat je gewoon erg wakker was en niet kón slapen (=niet ongeloofwaardig) ->Nicole. We zien Nicole ook wat teugen Sherry (?) nemen; bekend is dat je van alcohol wel makkelijker slaapt, maar de slaap dan slechts oppervlakkig is (en niet geregistreerd wordt door de apperatuur?)
Walter nam geloof ik ook een slok, Shadia (!) niet.

Voorlopig ga ik dus vooral Nicole, maar ook Walter (en een beetje Shaida) goed in de gaten houden...

Dus.
Wat denken jullie ervan? :)

Gr. B.








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #1 Gepost op: 22-01-2003, 04:36:10 »
Knap werk, Bertha.

Wat mij wel opvalt is dat men de slaapopdracht "net" niet heeft gehaald.
Dat zagen we ook regelmatig in andere Mol-series waarin soms wat "geknoeid" was via montage met resterende die onderaan in beeld werd gebracht tijd voor bepaalde opdrachten.
Ook het paralellen in de laatste Nederlandse reeks was erg spannend (gemaakt).

Ik ga niet beweren dat het spel niet eerlijk verloopt, maar wie controleert de resultaten van het slapen ? Zeker de kandidaten, niet.
Men kan dus steeds zeggen dat "de slaapproef net niet is geslaagd". Zoals je reeds hebt aangegeven was de slaapproef cruciaal bij het al dan niet slagen van deze opdracht.
Misschien heeft Walter echt wel goed geslapen (ipv. 2 minuten). Zo maakt men die persoon bovendien verdacht. En zoals jij reeds opmerkte : Stel dat Walter niet goed had geslapen, zou hij zich dan al vanaf aflevering 1 op deze (te) opvallende manier verdacht willen maken. Ik verwacht van de kandidaten, nu we toch al aan een 6e benelux-serie zijn, toch een beetje meer subtiliteit. Nicole doet het duidelijk veel beter dan Walter op dat vlak.

Wat ik uiteindelijk bedoel is dat het WIDM team deze opdracht steeds kan laten mislukken, ongeacht de punten die de Mol zichzelf toebedeeld.
Ik ben dus eerder geneigd de Mol te zoeken onder de kandidaten met de laagste kwoteringen ipv de hoge punten.

Kan iemand zich vinden in deze redenering of denken jullie dat het toeval is dat de slaapopdracht echt "net niet" lukte ?







« Laatst bewerkt op: 22-01-2003, 04:40:50 door Gotcha »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #2 Gepost op: 22-01-2003, 07:47:26 »
Bertha: Waarom zou de mol niet kunnen zitten in het team van de hindernissen? Het is namelijk tamelijk makkelijk om iemand uit z'n slaap te krijgen als je aan het schieten bent?







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #3 Gepost op: 22-01-2003, 08:01:23 »
Zeer interessante theorie Bertha. 'T is inderdaad opvallend dat er bij het slapen zoveel punten verdiend konden worden, maar misschien was dit ook al ingeschat als de moeilijkste opdracht.

Als ik tussen de 3 slapers moest kiezen zou ik Nicole kiezen. Eigenlijk mede omdat ze bij opdracht 1 ook al "aan het roer" stond.
Shadia's 25 minuten slaap is een typische niet-mol actie, en zoals Walter roepen dat je heerlijk geslapen hebt valt veel te veel op.
Nicole is zeker verdacht...







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #4 Gepost op: 22-01-2003, 08:50:05 »
Drie bedenkingen:

de switch (Christophe<->Shadia) die ze doorgevoerd hebben, was niet doordacht. Want het was duidelijk precies wat de mol wou, nl. dat alles afhing van de cruciale slaapproef. Hadden ze ten andere Inge geruild voor Shadia, dan zou de ganse opdracht wel gelukt zijn!

Gezien de punten verdeling en het mislukken van het raadsel, had de tekenopdracht geen enkel belang! Bruno en/of Inge hadden daar beter van geprofiteerd om zich verdacht te maken zonder dat het geld koste. Tenzij één van de 2 de mol is natuurlijk.

Stijn-de-mol heeft zichzelf maar 2 punten gegeven, wat heel onmols lijkt. Maar die 2 punten zijn wel cruciaal: Door die te verknoeien moest niet alleen de slaapproef lukken, maar ook de schietproef. Het was heel goed ingeschat van hem dat wel één van de twee niet ging lukken.










Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #5 Gepost op: 22-01-2003, 10:38:36 »
Waarom heeft iedereen het over de REM slaap ?

Gedurende de slaap worden de hersengolven regelmatiger, langzamer en groter ( naarmate de slaap dieper is ), REM slaap patroon lijkt op dat van waaktoestand, en als ik het goed onthouden heb duurt het enige tijd voordat de REM-fase komt .. ik dacht niet dat dat binnen een half uur te halen is, maar verbeterme als ik het fout heb.







Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline baseboy

  • Forumlid
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #6 Gepost op: 22-01-2003, 10:55:15 »
Some nice thinking !

Toch enkele bedenkingen...

* Ik ben misschien naiëf, maar ik geloof nog altijd dat Woestijnvis het beste met z'n kijkers voorheeft en ga er dus vanuit dat er NIET geknoeid is met de testresultaten en bijbehorende analyze van de slaapproef

* Wat de rol van De Mol betreft in deze proef : ik denk dat er inderdaad veel denkwerk aan deze proef vooraf gegaan en dat de makers van De Mol zowat alle mogelijke scenario's die uit de bus zouden kunnen komen bestudeerd heeft.
Er zijn nl. een aantal zaken in deze complexe - maar oh zo machtig uitgedachte - proef die de makers/Mol zelf in de hand hebben en een aantal die ze niet zelf in de hand hebben.
Wat zij zelf in de hand hebben is de puntenverdeling , maar...pas nadat de kandidaten zelf beslist hebben hoe ze zich verdeeld hebben. De slaapproef is een proef die moeilijk op voorhand in te schatten valt; slapen is nl. iets wat je moeilijk bewust kan controleren ( en zeker terwijl men op 20m van je bed met een luchtkarabijn staat te schieten! )
De Mol kan wel een aantal zaken op voorhand inschatten :
- bij de tekenproef wist men dat de groep voor Bruno zou kiezen ( logisch toch )  
- de Mol voorzag ook dat de persoon die hij/zij 0 punten zou toekennen, gewisseld zou worden met diegene die in de groep als 'nietsdoener' werd aangeduid en stuurde daarom de toekenning van de punten zo dat de slaapproef sowieso bepalend was voor het lukken van de gehele opdracht indien 1 van de deelopdrachten zou mislukken.

Volgens mij heeft De Mol dus de opdracht gekregen bij deze proef zeker niet verdacht uit de hoek te komen + opdracht mocht volgens mij lukken mits een spannende afloop

My Guess : Inge = De Mol

Inge zorgt de bij de groepenverdeling bij Bruno terecht komt en kent hem daarom 1 punt toe. Ze kent zichzelf 3, dus een middelmatig aantal punten ( low profile )
Inge weet dat de proef met het raadsel eerst komt; als deze proef lukt denk ik dat we een heel wat mindere Inge gezien zouden hebben bij de tekenproef aangezien het lukken van het raadsel zou betekenen dat bij verlies van de tekenproef de andere twee proeven moesten lukken.
Dit scenario volgde ze niet aangezien Stijn faalde. De tekenproef was dan eigenlijk 'plotseling' van geen belang meer omdat de andere twee deelproeven sowieso moesten slagen om de gehele opdracht te doen lukken. Inge kan zich dus perfect uitleven en doet het supergoed omdat ze weet dat haar prestatie toch geen invloed heeft op het uiteindelijke resultaat. De proef slaagt dus.
Blijven er nog over; de behendige groep en de slapers. De slapers moeten hun opdracht sowieso winnen voor het slagen van de ganse opdracht. De groep van de behendigen is volgens mij van geen belang in deze proef. Het lot ligt dus in handen van de slapers en vlgens mij wist Woestijnvis verdomd goed dat het kantje boordje zou worden ( voorafgaande tests zullen zeker gedaan zijn ). Het is net niets geworden dus......proef net niet gelukt.

Conclusie :
-onze Mol heeft alles het best mogelijke gedaan wat hij kon doen
-een superspannende proef die net niet slaag
-nog wat psychologische oorlogsvoering van Inge ( ...gaat bij de behendigen staan en mengt zich lekker in de conversatie door een aantal maal erop te wijzen dat Sandra het maar niet kan en toch zo moe aan het worden is...)








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #7 Gepost op: 22-01-2003, 11:12:49 »
De remslaap (paradoxale slaap) komt als eerste. Vervolgens wisselen REM, lichte en diepe slaap elkaar af gedurende de nacht (ongeveer ieder vier keer). Het is bekend dat oudere mensen moeilijker in slaap komen en dan korter en onregelmatiger slapen dus het is niet raar als de mol hier de oudste kandidaten voor probeert te paaien, hoewel hij er geen echte invloed op uit kan oefenen.

Maar even los daarvan. De analyse van Broer is sterk waar het gaat om het rekenwerk maar is niet valide in de conclusie dat de mol in de slaapgroep moet zitten. Het is namelijk voor de mol makkelijker om de slaapgroep te saboteren als hij/zij daar niet bij aanwezig is, namelijk met geweerschoten. Een mol in de slaapopdracht had ook waarschijnlijk helemaal niet geslapen, gezien het feit dat je niet zeker weet of je snel weer wakker zult worden.

Hypothese:
De mol zet de slapers in de hoogste puntenposities en de schutters in de op een na hoogste puntenpositie m.u.v. haar/hemzelf. In dat geval is Corry de mol. Ze heeft dan namelijk de kans twee opdrachten tegelijk te laten mislukken waardoor maar liefst 40 punten verloren worden.









« Laatst bewerkt op: 22-01-2003, 11:42:42 door Verdi »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline baseboy

  • Forumlid
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #8 Gepost op: 22-01-2003, 11:23:47 »
Hypothese:
De mol zet de slapers in de hoogste puntenposities en de schutters in de op een na hoogste puntenpositie m.u.v. haar/hemzelf. In dat geval is Corry de mol. Ze heeft dan namelijk de kans twee opdrachten tegelijk te laten mislukken waardoor maar liefst 40 punten verloren worden.
Akoord, door te schieten helpt ze het de slapers behoorlijk lastig maken.
Maar wat ik dan niet kan plaatsen in die gedachtengang, is dat Conny de behendigheidsproef laat lukken. Door ze niet te laten lukken, zou ze immers onmiddelijk zekerheid hebben dat de ganse proef mislukt !?








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #9 Gepost op: 22-01-2003, 11:29:00 »
Ze heet trouwens Corry.

Het was denk ik ook niet haar bedoeling om de opdracht te laten lukken. Je kunt proberen alleen de andere twee te laten schieten, waardoor de schietopdracht zeker zou mislukken. Omdat Marc haar echter over de muur DWONG, besloot ze vervolgens een kwartiertje mis te gaan schieten, met als bijkomend voordeel dat er gedurende bijna het gehele uur van de opdracht knallen waren om de oudjes uit hun slaap te houden. Overigens zou het mij ook niet verbazen als later blijkt dat mol alle kandidaten 's ochtends al op koffie getracteerd heeft (is ook nog wel eens gedaan bij de hartslagproef in engeland).







« Laatst bewerkt op: 22-01-2003, 11:32:38 door Verdi »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #10 Gepost op: 22-01-2003, 13:53:53 »
Mijn theorie:
Omdat de mol niet in een paar seconden een strategie voor de puntenverdeling kan verzinnen ga ik er van uit dat de punten van tevoren verdeeld zijn over de opdrachten:

Opdracht 1 en 2 kunnen heel goed lukken dus de laagste punten gaan daar naar toe 1,2 en 3. Het puntentotaal komt op 6.

De minst moeilijke opdracht nr. 3 krijgt 19 punten waarmee men nèt niet de 26 haalt!

De moeilijkste opdracht krijgt de overgebleven 21 punten.

Omdat men 1 keer mag ruilen zorgt de mol ervoor dat er in de slaapgroep iemand zit met 0 punten. En dat degene die niets doet 6 punten krijgt.

Alleen als de laatste opdracht lukt kan men winnen anders niet. Hoe zorg je er als mol voor dat de laatste opdracht niet lukt?

Je wordt slaper en gaat vervolgens niet slapen…
Bezwaren: Iedereen heeft geslapen (risico dat je niet op tijd weer wakker wordt)
Je kan niet weten of de andere twee een half uur bij elkaar zullen slapen, want die kun je zelf niet wakker houden als je doet alsof je slaapt.

Je speelt het behendigheidsspel en zorgt ervoor dat jij en je teamgenoten de slapers met geweerschoten wakker houden.
Hierbij is het dus ook van belang om te verliezen want stel dat de slapers het toch halen…
--> Corry (maar geef je jezelf dan 10 punten waardoor je wel in de picture staat?)
--> Sandra (maakt gelijk een goede onmolse indruk!)
--> Marc (maar dan had ie Corry wel laten zitten lijkt me)

Je neemt plaats in een team waarbij je èn een goede (onmolse) indruk kan maken en daarna zorg je vanaf de zijlijn dat je de mensen aanspoort om te gaan schieten om de slapers wakker te houden.
--> Inge (had de opdracht eventueel ook kunnen laten mislukken om te zorgen dat beide zware opdrachten gehaald moesten worden...)
--> Bruno (kon hierbij absoluut niet mollen, zouden de makers zo’n opdracht verzinnen als Bruno de mol was?)

Omdat je maar weinig punten verliest wordt er door de anderen niet veel aandacht aan je besteed… maar de twee moeilijkste opdrachten moeten nu wel allebei gehaald worden!
Vanaf de zijlijn kun je de mensen aansporen om te gaan schieten om de slapers wakker te houden.
--> Stijn

Ik vind zowel Inge als Stijn op dit moment het meest verdacht.









Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #11 Gepost op: 22-01-2003, 14:21:22 »
Als de mol bij de slapers zat heeft'ie vast via een van de slangetjes doorgekregen van de redactie wanneer hij/zij weer wakker moest worden (stroomstootje?? ;D) om het zo te laten lijken dat de opdracht net niet gehaald is. Zo beschouwd kan de mol bij alle drie slapers zitten (maar ook bij Corry natuurlijk, die een heel aantal schoten nodig had).







Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #12 Gepost op: 22-01-2003, 14:29:38 »
Beste,

Shadia moest niet meer drinken want haar opzet was al geslaagd doordat Nicole in naïviteit samen met Walter gedronken hadden. Zij kon dus rustig een dutje doen, wetende dat de andere NIET zouden slapen. En ze dacht zelf maar 5 minuten geslapen te hebben...Ze was blijkbaar vermoeider dan gedacht want mol zijn is vermoeiend.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline wolfje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #13 Gepost op: 22-01-2003, 14:37:38 »
sorry als ik een domme/reeds veel gestelde vraag stel, maar waarom werden er aan niemand 9 punten toegekend en springt met van 8 naar 10?  ???








Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #14 Gepost op: 22-01-2003, 14:39:14 »
Waarschijnlijk omdat iemand de nul moest krijgen en dan moet er wel een cijfer verdwijnen. Liefst een hoog cijfer hé (mols gezien)







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline wolfje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #15 Gepost op: 22-01-2003, 14:43:01 »
jamaar, waarom is dan het hoogst toe te kennen cijfer 10 en niet 9?








Offline Xandragon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alias Tinkerbell
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #16 Gepost op: 22-01-2003, 14:47:29 »
Ja, daar heb ik ook geen verklaring voor.







Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline LaCanta

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #17 Gepost op: 22-01-2003, 15:21:46 »
Je neemt plaats in een team waarbij je èn een goede (onmolse) indruk kan maken en daarna zorg je vanaf de zijlijn dat je de mensen aanspoort om te gaan schieten om de slapers wakker te houden.
--> Inge (had de opdracht eventueel ook kunnen laten mislukken om te zorgen dat beide zware opdrachten gehaald moesten worden...)
Nadat Stijn het raadsel niet oploste, mocht Inge inderdaad heel actief zijn voor de tekenproef: die had toch geen enkel belang meer voor het eindresultaat. Maar anderzijds is het bijzonder onmols van Inge om zichzelf in een proef in te delen waar er maar heel beperkte sabotage mogelijkheden zijn: Bruno had de proef heel waarschijnlijk op zijn eentje kunnen volbrengen.

Omdat je maar weinig punten verliest wordt er door de anderen niet veel aandacht aan je besteed… maar de twee moeilijkste opdrachten moeten nu wel allebei gehaald worden!
Vanaf de zijlijn kun je de mensen aansporen om te gaan schieten om de slapers wakker te houden.
--> Stijn
Dat is precies wat ik ervan denk: Stijn is de mol en het is heel subtiel om "slechts" twee puntjes te verknoeien. Maar bij narekenen merkt men dat die twee puntjes wel cruciaal zijn.

LaCanta







« Laatst bewerkt op: 22-01-2003, 15:22:35 door LaCanta »
Molverdenking Chinese serie: Chang, Engelse: John, Franse: Marianne, Amerikaanse: Shirley, Turkes: Ahmed, Belgische: Jan, Nederlandse: Kees, Spaanse: Carmen, Italiaanse: Maria, Russishe: Nadia, Japans

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #18 Gepost op: 22-01-2003, 17:46:53 »
Ik denk eigenlijk ook niet dat de mol bij de slapers zit ...
De 9e letter van het alfabet is trouwens een I ( van Inge.. ).. maar ik denk niet dat dat wat is .. waarschijnlijk gewoon 1 getal er uit gelaten en misschien dat die 10 voor ene puntentelling belangrijk was ..
Ik verdenk Inge trouwens niet .







Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Analyse opdracht 2 afl.1 : puzzel, hindernis enz.
« Reactie #19 Gepost op: 22-01-2003, 18:10:03 »
Nog een paar gedachten in mijn koppie...

ten 1e : niet echt slimme kandi's dat er geen een op het idee is gekomen de behendigheidsproef te laten voor wat ie is. Een beetje rekenaar had toch kunnen berekenen dat het niets uitmaakte of het gehaald werd of niet en dat de slapers gebaat zouden zijn met stilte.

ten 2e : kwam shadia niet met een muziekbandje aanzetten of zoiets, ik meen me te herinneren dat ze 'slaapliedjes' zei.
Ik moet even de band terugkijken om te checken, maar ik meen ook oordopjes bij haar gezien te hebben?
Ik meen wel eens gelezen te hebben dat bepaalde muziek de hersengolven kan beinvloeden. Misschien hoorde je wel muziek waar je hersenen heel wakker op blijven (en dus Nicole en Walter ook), maar had Shadia intussen echte slaapmuziek in haar oortjes  ;D
Natuurlijk niet langer dan 25 minuutjes hè 8)

Ik vind het verschil gewoon te groot om geloofwaardig te zijn, begin al meer naar Shadia als mol te neigen.