Auteur Topic: [DE MOL] Gilles  (gelezen 166205 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #160 Gepost op: 8-03-2016, 20:17:53 »
Hij is de mol
En verdiend een oscar ja  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #161 Gepost op: 8-03-2016, 20:29:35 »
Meesterlijk hoor, wat een pokerface tijdens de koptelefoonopdracht  ::rofl::
Carpe Diem

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #162 Gepost op: 8-03-2016, 21:29:35 »
Meesterlijk hoor, wat een pokerface tijdens de koptelefoonopdracht  ::rofl::
Pokerface zei je?  ;D

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #163 Gepost op: 8-03-2016, 22:35:15 »
In aflevering 6 lijkt het getal 8 een rode draad te vormen.

Eerste tijdstip in beeld: 06-02 >                                      8
Tweede tijdstip in beeld: 10-06 > 16  =                      twee maal 8
Roeiboot nr. 17 >                                                           8

Ook nog het jaartal op gebouw (hotel) "1898":        26 >   8  (Hoewel er ook wat voor te zeggen is, dat de optelling dan toch 26 moet blijven  ;) )



De geboortedatum van Gilles is  22-04-1988.                 (Ten overvloede misschien: 2 + 2 + 4 = 8, 9 -1 = 8 en dan 88).






Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #164 Gepost op: 8-03-2016, 22:51:20 »
Hmm, zo kun je overal wel iets van maken. :-)

Maar die roeiboot 17 daar is misschien wel iets mee. Dat werd wel heel expliciet gemeld. Maar goed, wat, en naar wie dat wijst dat laat ik aan andere molloten over, ben niet zo'n hintpersoon. Zeker niet met nummers en ingewikkelde rekensommen, da's toch meestal te ver gezocht.

Sorry, dit had niet echt iets met Gilles te maken (of wel, wie weet).

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #165 Gepost op: 8-03-2016, 22:56:06 »
ja dat wordt heel expliciet vermeld, want daar lag de telefoon en de verrekijker in.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #166 Gepost op: 8-03-2016, 22:58:57 »
Hmm, zo kun je overal wel iets van maken. :-)

Maar die roeiboot 17 daar is misschien wel iets mee. Dat werd wel heel expliciet gemeld. Maar goed, wat, en naar wie dat wijst dat laat ik aan andere molloten over, ben niet zo'n hintpersoon. Zeker niet met nummers en ingewikkelde rekensommen, da's toch meestal te ver gezocht.

Sorry, dit had niet echt iets met Gilles te maken (of wel, wie weet).


Inderdaad: wie weet...  ;)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #167 Gepost op: 8-03-2016, 23:42:54 »
Ik weet het niet hoor. Iedereen verdenkt hem, maar ik geloof het eigenlijk niet zo. Ik zou het supertof vinden, maar ik kan er niet aan. Hij had naar mijn idee het beste schilderij, en zijn rol als schutter bij het rode poortje vind ik ook onmols. In de taxi had hij twijfels bij het plan om naar de begraafplaats te gaan.

De DE-4-5-moltrein-hint vind ik overigens wel een hele mooie. Als ie 't is.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #168 Gepost op: 8-03-2016, 23:58:58 »
Ik weet het niet hoor. Iedereen verdenkt hem, maar ik geloof het eigenlijk niet zo. Ik zou het supertof vinden, maar ik kan er niet aan. Hij had naar mijn idee het beste schilderij, en zijn rol als schutter bij het rode poortje vind ik ook onmols. In de taxi had hij twijfels bij het plan om naar de begraafplaats te gaan.

De DE-4-5-moltrein-hint vind ik overigens wel een hele mooie. Als ie 't is.

ik geloof het ook niet hoor. Hij liet zich trouwens ook veel te snel van de hangbrug vallen in afl 1. Ik blijf er naar refereren omdat ik denk dat de mol zo lang mogelijk blijft hangen om invloed te kunnen uitoefenen op anderen. Was een veelzeggende opdracht ondanks wat minder spannend op het eerste oog.

Ik kan m nog niet uitsluiten maar zou verbaasd zijn als hij het is.


Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #169 Gepost op: 9-03-2016, 00:11:03 »
Ik weet het niet hoor. Iedereen verdenkt hem, maar ik geloof het eigenlijk niet zo. Ik zou het supertof vinden, maar ik kan er niet aan. Hij had naar mijn idee het beste schilderij, en zijn rol als schutter bij het rode poortje vind ik ook onmols. In de taxi had hij twijfels bij het plan om naar de begraafplaats te gaan.

De DE-4-5-moltrein-hint vind ik overigens wel een hele mooie. Als ie 't is.

Grappig, als er een positie voor de mol is die opdracht dan vind ik dat wel die van de scherpschutter. Zo neemt de mol heft in eigen hand, knalt alle kandidaten af onder de dekmantel vrijstelling winnen. Hoe leuk is dat? Echt een aflevering 10-moment.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #170 Gepost op: 9-03-2016, 12:00:37 »
In aflevering 6 weer strategische posities van Gillen (lees de Mol). Ik kan niet anders concluderen dat hij de Mol is. En met die pas vragen oneindig discussen tot de tijd om is. De Mol komt steeds meer in z'n rol waardoor er steeds minder geld wordt verdiend.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #171 Gepost op: 9-03-2016, 12:10:40 »
In de taxi had hij twijfels bij het plan om naar de begraafplaats te gaan.

Gilles maakt de link met het liedje "Joe Le Taxi" en de taxi die buiten staat; een kandidatenactie zou je zeggen. Maar het kan ook zijn dat de Mol de opdracht op gang brengt; en daar valt op zich best wel iets voor te zeggen, want als ze daar maar in de lobby blijven, dan is het ook maar een opdracht van niks.

Maar:

In deze opdracht is het juist de bedoeling dat degenen die de muziek uitkiezen de boel op gang brengen. Dus de Mol had ook wel een extra nummer kunnen wachten.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #172 Gepost op: 9-03-2016, 12:19:38 »
Gilles maakt de link met het liedje "Joe Le Taxi" en de taxi die buiten staat; een kandidatenactie zou je zeggen. Maar het kan ook zijn dat de Mol de opdracht op gang brengt; en daar valt op zich best wel iets voor te zeggen, want als ze daar maar in de lobby blijven, dan is het ook maar een opdracht van niks.

Maar:

In deze opdracht is het juist de bedoeling dat degenen die de muziek uitkiezen de boel op gang brengen. Dus de Mol had ook wel een extra nummer kunnen wachten.

Nu ik het even terug kijk, heb ik de indruk dat alle 3 de kandidaten een positieve bijdrage leveren.

Cathy merkt bij 'Anne' op dat het waarschijnlijk Bruno en Issabel zijn die de plaatjes draaien.
Gilles merkt bij 'Joe le taxi' op dat er een taxi buiten staat.
Hanne is dan diegene die zich afvraagt of in de taxi hetzelfde te horen is en of ze dus in de taxi moeten gaan zitten.

Aangezien Stijn de Mol niet is, vermoed ik dus dat de Mol zich wel genoodzaakt zag om (onder druk) zijn/haar best te doen in het begin.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #173 Gepost op: 9-03-2016, 12:57:50 »
In aflevering 6 weer strategische posities van Gillen (lees de Mol). Ik kan niet anders concluderen dat hij de Mol is.

Wat Jayne gisteravond poste is wel een goede vraag aan de Gilles verdenkers.

Zou Gilles niet binnengekomen zijn in de metro als de kandidaten WEL hun opdracht hadden gehaald?

Dat is een vorm van het spel manipuleren en dan hadden de kandidaten op voorhand geen kans. Ook ik verwacht dat niet van de mol 4. Zou erg teleurgesteld zijn als dat wel zo was.


Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #174 Gepost op: 9-03-2016, 13:09:19 »
Wat Jayne gisteravond poste is wel een goede vraag aan de Gilles verdenkers.

Zou Gilles niet binnengekomen zijn in de metro als de kandidaten WEL hun opdracht hadden gehaald?

Dat is een vorm van het spel manipuleren en dan hadden de kandidaten op voorhand geen kans. Ook ik verwacht dat niet van de mol 4. Zou erg teleurgesteld zijn als dat wel zo was.


Erik Leppen heeft volgens mij zelfs een column... De mol biedt iedereen gelijke kansen. Of iets in die geest. Maar dat is natuurlijk niet de rol van de mol. Hij of zij heeft twee taken, waarvan één hoofdtaak. Niet gesnapt worden en het spel manipuleren, zodat er minder geld in de pot komt. En de kandidaten zitten ook helemaal niet te wachten op een "eerlijke" kans. Ze willen gewoon winnen. Ze saboteren de boel zelfs opzichtig om verdacht te worden van molschap.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #175 Gepost op: 9-03-2016, 13:23:24 »
Zou Gilles niet binnengekomen zijn in de metro als de kandidaten WEL hun opdracht hadden gehaald?

Dat is een vorm van het spel manipuleren en dan hadden de kandidaten op voorhand geen kans. Ook ik verwacht dat niet van de mol 4. Zou erg teleurgesteld zijn als dat wel zo was.
Gilles heeft het maximumbedrag van de opdracht kunnen bepalen. Stel dat hij niet meer dan 3000 euro wilde verdienen, kon hij ingeseind worden tijdens het hollen en wist 'ie dat 'ie nét wat langzamer aan moest doen. Dan was hij alsnog een held geweest dat hij zo uitgeput aankomt, maar heeft hij wel de macht om te zeggen 'Dit bedrag is me te hoog'. Bij 1000 of 2000 euro is het misschien de moeite nog om krediet te halen voor het wel halen van de metro.
...óf niet!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #176 Gepost op: 9-03-2016, 13:29:38 »
Wat Jayne gisteravond poste is wel een goede vraag aan de Gilles verdenkers.

Zou Gilles niet binnengekomen zijn in de metro als de kandidaten WEL hun opdracht hadden gehaald?

Dat is een vorm van het spel manipuleren en dan hadden de kandidaten op voorhand geen kans. Ook ik verwacht dat niet van de mol 4. Zou erg teleurgesteld zijn als dat wel zo was.


Ja, ik ging me dit dus ook afvragen omdat ik deze serie inmiddels heel hoog heb zitten en zéér onder de indruk ben van hoe goed er over alles nagedacht lijkt te zijn. Ik verwacht dus geen opdrachten waarin de Mol als enige (! het is belangrijk om dat erbij te zeggen) in een positie komt waarin hij/zij een opdracht kan laten mislukken, terwijl de kandidaten hun deel wel succesvol volbrengen. In feite heb je dan namelijk een opdracht die bij voorbaat al mislukt is en een dergelijke 'oneerlijkheid' verwacht ik in deze serie niet. Het gaat dus niet zozeer om eerlijke kansen voor de individuele kandidaat, als wel om een eerlijke kans voor de groep kandidaten om een opdracht te winnen, ondanks dat er een mol in het spel is.

Eigenlijk verwacht ik in deze serie dat, als er in een opdracht een dergelijke positie is, de Mol zorgt dat hij/zij daar niet in terecht komt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #177 Gepost op: 9-03-2016, 13:53:06 »
Ik snap de bezorgdheid wel over de haalbaarheid van de opdracht als de Mol diegene is die loopt. Voor mij persoonlijk is het ook net op het randje dat je als Mol in die positie zit en dat je dan bovenaan de metro even staat te wachten tot de metro voorbij is.

Anderzijds als je weet wat de opdracht is en je zit op voorhand als Mol na te denken wat de ideale positie is om te mollen, dan zou ik toch ook eerder gaan voor het lopen.

Misschien is het gewoon beter om geen opdrachten te doen waar 1 iemand bepaalt of er geld verdient wordt of niet. Het zijn de makkelijkste molposities en je kan met voorkennis altijd wel een manier verzinnen om er terecht te komen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #178 Gepost op: 9-03-2016, 18:08:37 »
Ik weet dat verleden geen guaranties biedt etc, Maar we hebben al herhaaldelijk gezien dat een mol weet wat er gebeurt en op basis daarvan soms beslissingen neemt. Er is zelfs al herhaaldelijk een dubbel stenen opnieuw geworpen Omdat de uitkomt de mol geen optie Gaf om te mollen.

Dus als Gilles de mol is, weet ik zeker dat Jij bij 6 k in de pot net minder hard had gelopen.
En manipulatie welke manipulatie? Er waren nog 4 deelnemers die besloten wie waar ging staan.
En het was voor mij prima duidelijk uitgelegd dat de renner bepaalde of er geld gewonnen werd,

Dit is voor mij net zo mollen als 1 briefje uit een kist pakken als er meer inzitten. Moet de rest maar opletten..

Over het passief zijn van hanne in duivenkot of van de drie mensen bij de taxi.
Tuurlijk wil de regie wel dat t spel op de wagen komt, anders zijn de pizzaboys er maar voor niks    ::jaja::

Offline Jotie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Gilles
« Reactie #179 Gepost op: 9-03-2016, 18:47:45 »

Ik vind het een bijkomende hinderpaal om te mollen als loper als je weet dat niet de hele productie op de hoogte is wie de mol is.