Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle  (gelezen 13900 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Gepost op: 13-03-2017, 19:26:57 »
 ;)
« Laatst bewerkt op: 13-03-2017, 21:26:32 door Robbieazerty »

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #1 Gepost op: 13-03-2017, 22:14:20 »
Leek mij een zeer vrouwelijke manier van dat blaadje (geld) op te pakken.
Annelies, Eline?
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #2 Gepost op: 13-03-2017, 22:20:39 »
met de hartslag van Eline kan ze dit als mol nooit doen. Dat moet je horen en merken als kandidaat.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #3 Gepost op: 13-03-2017, 22:22:21 »
Ik vond het camerastandpunt bij Eline wel anders dan bij de rest...
« Laatst bewerkt op: 13-03-2017, 23:50:46 door Moloproller »
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #4 Gepost op: 13-03-2017, 23:24:05 »
met de hartslag van Eline kan ze dit als mol nooit doen. Dat moet je horen en merken als kandidaat.

Ik kan me haast niet voorstellen dat een politieagente met zo'n hoge rusthartslag zit. Is toch ongezond hoog?

Offline Floortje

  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #5 Gepost op: 13-03-2017, 23:28:54 »
Één van de gestaltes / handen was Gilles ipv de Mol. Ik denk dat we dat verschil misschien wel kunnen opsporen. Kan iemand screenshots plaatsen van de vijf handen?

En is het anderen ook opgevallen dat de Mol bij de meeste kandidaten best wel durfde? Hard porren etc. Bij één van de kandidaten werd er wat zachter geaaid, leek het. Weet niet meer bij wie.

Interessante opdracht!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #6 Gepost op: 13-03-2017, 23:32:54 »
Ik denk dat je wel af kunt gaan op de noties van de kandidaten. Een zachte aai, por is meer vrouwelijk dan mannelijk. Robin die openlijk een gesprek aanknoopt is slim, brengt de mol namelijk van haar stuk. Nu is de vraag: spot de handen van Gilles. Maar natuurlijk droegen ze alletwee handschoenen  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #7 Gepost op: 13-03-2017, 23:44:12 »
Ik moet het nog terugkijken of het echt zo was, maar het leek dat iedereen naar de kamer werd geleid, behalve Eline. Omdat ze al in die kamer was? Het zou zomaar een hint kunnen zijn.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #8 Gepost op: 13-03-2017, 23:46:01 »
Ik moet het nog terugkijken of het echt zo was, maar het leek dat iedereen naar de kamer werd geleid, behalve Eline. Omdat ze al in die kamer was? Het zou zomaar een hint kunnen zijn.

Als dat zo is, wil ik het ook nog wel eens terugkijken. Is zo'n typische hint voor aflevering 9.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #9 Gepost op: 13-03-2017, 23:52:21 »
Na herbekijken ben ik echt wel overtuigd dat de persoon bij Eline echt iemand anders was. Wandelen, camerastandpunt, manier van blaadje pakken...
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #10 Gepost op: 13-03-2017, 23:53:35 »
Ik moet het nog terugkijken of het echt zo was, maar het leek dat iedereen naar de kamer werd geleid, behalve Eline. Omdat ze al in die kamer was? Het zou zomaar een hint kunnen zijn.


Zo kwam het ook op mij over. Ik vroeg mij al af of ik niet iets gemist had. Maar het is zeker de moeite waard om terug te kijken. Sowieso om den Gilles te spotten, dus wie afwijkt want de mol was continu constant qua bewegingen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #11 Gepost op: 13-03-2017, 23:57:41 »
WAUW! Wat een heerlijke opdracht. Nu in aflevering 6 én straks in aflevering 9 met beelden van de Mol! ::spook::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #12 Gepost op: 14-03-2017, 00:06:05 »
Ik kan me haast niet voorstellen dat een politieagente met zo'n hoge rusthartslag zit. Is toch ongezond hoog?

Ik herinner me een opdracht op een kabel hoog in de lucht met een Nederlandse mol die achteraf vertelde over trucjes waarmee het lijkt alsof je heel rustig bent en dat dan toch je hartslag heel hoog blijft. Dus dacht meteen, als Eline de mol is, is dit wel de perfecte manier om te mollen.
Zoals ze bij die ene vraag zelf al zei: "ja dat gaat natuurlijk nooit lukken" :P
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #13 Gepost op: 14-03-2017, 00:13:35 »
WAUW! Wat een heerlijke opdracht. Nu in aflevering 6 én straks in aflevering 9 met beelden van de Mol! ::spook::

Ja, daar dacht ik ook meteen aan ... wordt erg leuk om te zien.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #14 Gepost op: 14-03-2017, 01:19:11 »
Ik moet het nog terugkijken of het echt zo was, maar het leek dat iedereen naar de kamer werd geleid, behalve Eline. Omdat ze al in die kamer was? Het zou zomaar een hint kunnen zijn.


Inmiddels teruggekeken:

Sam liep door de gang
Robin liep door de gang
Davey zat al in de stoel
Annelies liep door de gang
Eline zat al in de stoel

Als of Davey of Eline ook door de gang hadden gelopen, was het een mooie hint geweest. Helaas. Tenzij er twee mollen zijn natuurlijk, maar dat denk/hoop ik toch echt niet.
Aan de andere kant, gelukkig niet. Want nu kan ik nog even in de Annelies-tunnel blijven bivakkeren.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #15 Gepost op: 14-03-2017, 02:32:20 »
Ik heb meteen screen shots gemaakt van de handen, er is duidelijk één paar handen anders. Ik zag een verschil in de lengte van de wijsvinger sowieso.

Misschien kunnen we ook de vorm van de hand van de mol vergelijken met die van de kandidaten tijdens het gewone spel?

Hier zijn de handen zoals ze te zien waren bij:

SAM








ROBIN





DAVEY









ANNELIES



ELINE








De hartslag/mol meeting was geweldig, vond ik. Eerst dacht ik nog dat de mol dikke mannenvingers had :D Maar zag later dat hij/zij dikke werkhandschoenen draagt. Desalniettemin, misschien kunnen we iets afleiden van de grootte van de handen? Of uit de lengte van de mol, als deze achter Sam staat?
Sam is niet de mol, dus het was de echte mol, en geen productiemedewerker die naar Sam toesloop. De mol lijkt niet enorm lang hier.... misschien dan toch Annelies?

Haha, Robin denkt er duidelijk ook zo over :) Tof dat hij de rollen zo probeert om te draaien, leuke psychologische twist.

We zagen bij Sam een tweetal korte flitsen, wanneer gilles het spel uitlegt en laat beginnen. Wat ik zo snel terug kon zien, waren dat shots van Sam, zittend in zijn kandidaatstoel en genomen met de infrarood camera. Gewoon een flash forward naar latere shots van Sam tijdens zijn hartslagbeproeving?

En welke kandidaat kraakt er met zijn enkels? :)

Ik zag bij Annelies een andere hand, een andere vorm en lengte van de hand.. Ik had sterk het gevoel dat bij Annelies een andere persoon als 'mol' was gebruikt dan bij de rest. We zagen ook minder vaak deze hand bij Annelies, dan bij de andere 4 kandidaten, en een breuk met de routine; er werd nu gevloten; door Annelies of/en door de mol?

Zou het dan toch Annelies zijn? Eline spreekt hardop Davey aan en zegt de geur van de mol herkend te hebben. Misschien toch Davey dan.
« Laatst bewerkt op: 14-03-2017, 03:36:58 door Nat007 »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #16 Gepost op: 14-03-2017, 02:39:22 »
Lastig te zien bij de screenshots, ik heb geprobeerd de duidelijkste te kiezen, maar bij Annelies is er maar heel weinig aan hand te zien en is de wijsvinger wellicht uitgestoken? Lastig vergelijken, maar er zal bij één van de vijf wellicht een verschil te zien zijn in handafmeting en vinger verhoudingen?

Verder; bij de hartslagtest maakt Davey een opmerkelijke fout, door voor 120 jaren ipv 100 jaren te kiezen voor doornroosje. Raar getal voor een kindersprookje, verdacht.
Eline ook opmerkelijk; hoe krijgt ze zo een hoge hartslag? Een normale hartslag in rust is voor volwassenen tussen de 60 en 100 per minuut. Is het wel gezond, zo hoog? En dat voor een politieagente die conditie geacht mag worden te hebben? Die van haar zat tegen de 140 aan. Zorgwekkend? Of een mol die bewust een hoge hartslag opwekte met voorkennis?
 
Davey en Annelies hebben beiden de Pythagoras stelling fout. En zelfs het foute antwoord van 120 kan Annelies niet benaderen met haar hartslag :)
Ze slagen ook beiden niet om hun hartslag tot 70 terug te brengen, maar saillant detail is dat Davey één hartslag te hoog zat (73 was goed geweest, hij had 74). Zou een geweldige molactie zijn in mijn boek, mocht hij de mol zijn. En de strikvraag over Jules' Vernes boek; wederom zijn het enkel Annelies en Davey die 90 dagen ipv het voor de hand liggende antwoord 80 te geven. Verdacht! Ook Eline pakt een verkeerd (hoog) antwoord, maar dat zal tactisch zijn, omdat ze haar hoge hartslag toch niet lager krijgt?

Wederom Annelies meest verdacht gevolgd door Davey, voor mij althans..

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #17 Gepost op: 14-03-2017, 02:42:23 »

En welke kandidaat kraakt er met zijn enkels? :)


Annelies viel in aflevering één tijdens de Mandela-run. Misschien dat het nog wat nakraakt?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #18 Gepost op: 14-03-2017, 07:51:20 »
Aan de start van Eline hoor je nog even het gefluit van Annelies. Montagefout of stond Annelies daar bij Eline in de kamer?
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 6: opdracht 2 - Hartslag onder controle
« Reactie #19 Gepost op: 14-03-2017, 13:56:18 »
Het programma heet de Mol op Vier. Wie zat er op kamer Vier? Juist, Annelies.