Auteur Topic: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen  (gelezen 13727 keer)

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #60 Gepost op: 30-04-2019, 23:44:32 »
Bij bas viel de schemer in, hij was echt de laatste
Maar als 1 en 2 nee hebben gezegd?
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #61 Gepost op: 30-04-2019, 23:50:51 »
Bij bas viel de schemer in, hij was echt de laatste
Maar als 1 en 2 nee hebben gezegd?

Eigenlijk doet die vraag er niet toe. Als Bas echt als laatste ging was hij in ieder geval niet de eerste of tweede keuze zoals hierboven mooi omschreven wordt

Case closed in dat geval  ;D

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #62 Gepost op: 30-04-2019, 23:55:02 »
De Alexander Desplat, Isle of Dogs, Nutmeg muziekhint kan nog steeds kloppen. Die wees Elisabet, Bruno en Martijn aan. Martijn haperde dat klopt ook met de berichten dat er destijds iets was met een kandidaat.

En ik vond die konijnenleugen van Elisabet, geen idee, heb hem helemaal niet meer gehoord, want ze was met haar paardenstaart aan het frunniken en toen wist ik al genoeg. Zet al die frunnik momenten op een rijtje en je ziet al haar ongemakkelijke momenten. Bijvoorbeeld bij Vietnamees spreken en schilderijen bekijken, dat vond ze heeel ongemakkelijk. Maar Bas en Axel waren daar ook lekker op dreef, ga dat maar aanstaan.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #63 Gepost op: 1-05-2019, 00:08:41 »
Aan de buitenlucht te zien klopt de volgorde helemaal of toch zo goed als helemaal.

Bij Kaat, Bruno en Axel is het nog vrij licht, bij Liesbet en Bas begint de duisternis al in te slaan.
klaar voor de strijd

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #64 Gepost op: 1-05-2019, 00:14:22 »
Maar stel dan dat de vierde persoon die bij Gilles gaat de vraag krijgt, en die geeft aan dat niet meer te willen.

Dan kan die als kandidaat al 3 personen schrappen toch?

Lijkt me wel riskant...

Maar wisten de kandidaten dan de volgorde waarin ze bij Gilles op audiëntie moesten? Weet je zeker dat ze met zin allen op één locatie zaten en om beurten naar Gilles werden geroepen?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #65 Gepost op: 1-05-2019, 00:16:46 »
"De kandidaat die er het beste erin slaagt om het hoofd koel te houden, krijgt straks de vraag om de mol te worden tijdens deze reis."

Dit werd tijdens de opdracht door de voice-over gemeld. Er wordt mee geïmpliceerd dat de kandidaat ook zou kunnen weigeren. Bijvoorbeeld omdat hij zich zo zonder voorbereiding minder zeker voelt. In dat geval krijgt de kandidaat die op één na de beste zijn hoofd koel kan houden deze vraag voorgeschoteld.
Dit betekent dat de volgorde dat de kandidaten na de roast bij Gilles moeten komen best wel belangrijk is. Stel de mol van voorkeur zegt neen, dan moet keuze nr 2 en 3 nog wel aan de beurt kunnen komen. En aangezien al duidelijk is (ik weet niet meer waar, welk interview) dat de eerste keus het is geworden, kunnen we toch al enige conclusies trekken.

Er vanuit gaande dat er niet met de volgorde is geklooid (zoals in NL gebruikelijk is), is de volgorde: Kaat, Bruno, Axel, Eva, Elisabet, Martijn, Joeri, Ingrid, Liesbeth, Bas.

Na Bas komt niemand. Dus hij kan de mol niet meer zijn, want stel hij zegt neen, dan moet Gilles nummer twee terugroepen. Omdat tussen de laatste vier kandidaten maar één Misschienscherm zat, kan je concluderen dat Bas ook de Misschienscherm niet had.
Kaat en Bruno kwamen voor de eerste molkandidaat (Axel) aan de beurt. Dus zij hadden ook geen Misschienscherm. En Joeri moge duidelijk zijn.

Kortom: Axel en Elisabet kunnen de mol nog zijn en de andere twee Misschienschermen moet gezocht worden tussen Eva, Martijn, Ingrid en Liesbeth.

Uit een interview is toch gebleken dat Kaat een van de mensen met een misschien scherm was?

Zaten de 3 misschien schermen niet gewoon sowieso onder de eerste 5 mensen... misschien wel onder de eerste 4?  ::tandpastasmiley::

Ik kan me nog steeds nauwelijks voorstellen dat Axel unaniem als mol is gekozen op basis van dat vragenrondje. Als hij de mol is, gaat de productie iets recht moeten praten wat krom is...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #66 Gepost op: 1-05-2019, 00:19:32 »
Van Elisabet weten we inmiddels zo goed als zeker dat ze de mol niet is omdat ze in aflevering 3 en 4 te veel goed doet tijdens opdrachten, maar ik heb haar eigenlijk nooit verdacht omdat ze hier zo enorm ontspannen erbij zit naar mijn mening en naar mijn mening lijkt zij ook teleurgesteld te reageren bij het zien van haar scherm. Ze zegt ook dat ze haar scherm wel verwacht had (en dat lijkt me eerder iets wat je zou zeggen wanneer je te zien krijgt dat je geen potentiële mol bent.. ik verwacht niet dat ze zo arrogant is dat ze verwacht had dat ze een potentieeltje is). Ook besteedt Gilles relatief weinig aandacht aan haar.

En dat zeggen dat ze het scherm wel verwacht had, is dus juiste een fantastische cover! Ook het feit dat Gilles maar weinig aandacht aan haar besteedt is voor mij juist een indicatie dat ze wél een misschien-scherm had. En daaruit volgt dat ze dus de Mol is.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #67 Gepost op: 1-05-2019, 00:25:12 »
Ik kan me nog steeds nauwelijks voorstellen dat Axel unaniem als mol is gekozen op basis van dat vragenrondje. Als hij de mol is, gaat de productie iets recht moeten praten wat krom is...

Precies! En dan blijft dus logischerwijs alleen Elisabet nog over. 
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #68 Gepost op: 1-05-2019, 00:25:24 »
En dat zeggen dat ze het scherm wel verwacht had, is dus juiste een fantastische cover! Ook het feit dat Gilles maar weinig aandacht aan haar besteedt is voor mij juist een indicatie dat ze wél een misschien-scherm had. En daaruit volgt dat ze dus de Mol is.

Ja Elisabet is inmiddels ook mijn hoofdverdachte hoor.  ::rofl::

Ik vind het in ieder geval een stuk geloofwaardiger dat zij unaniem gekozen is als ideale mol door de makers (en ja, uit een interview is gebleken dat dit is gebeurd, voor wie dat nog niet gelezen had..) dan dat zij de bloednerveuze Axel unaniem als ideale mol hebben aangewezen. Bas lijkt me inderdaad de mol niet omdat hij als laatste aan de beurt lijkt te zijn geweest voor het gesprek met Gilles en de eerste keuze van de makers wel niet als laatste aan de beurt zal zijn geweest (de mol was de eerste keuze voor het mol worden van de makers, dat is ook bevestigd in een interview).
Dus Elisabet moet de mol dan wel zijn, toch....

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #69 Gepost op: 1-05-2019, 00:33:44 »

Dus Elisabet moet de mol dan wel zijn, toch....

Ja

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #70 Gepost op: 1-05-2019, 01:20:33 »
Maar herinner je ook nog even de allereerste briefing van de Mol 's nachts.

Het is zover.
Jij bent de enige echte mol van dit jaar.
Door jouw gedrag van vandaag.
Je heb dat heel goed gedaan.
Je bent heel goed omgegaan met die druk.
Je bent nooit uit je rol gevallen.
En vooral: je bent helemaal gebleven wie je de rest van de dag was.
Jij krijgt de hoofdrol.
En die start nu.


Ik denk o.a. vanwege dit dat de Mol niet meteen al tijdens de 1-op-1 gesprekken van Gilles zeker wist dat hij de Mol zou worden. Daar werden de misschien schermen wellicht alle drie nog eens gepolst of ze er belangstelling voor hadden, i.v.m. de reservemollen. Als er een voorkeur voor Bas was, kon die dus rustig als laatste. De bevestiging kwam die nacht pas (ongetwijfeld na nog eens overleg van Gilles met anderen van de productie).

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #71 Gepost op: 1-05-2019, 01:39:46 »
Maar de voice-over van Gilles zegt toch duidelijk dat 1 van hun het gebouw verlaat als mol daar

Dus dan klopt er ergens iets niet.

En over het algemeen houdt Gilles het altijd wel eerlijk naar ons toe dus ik ga uit van het eerste

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #72 Gepost op: 1-05-2019, 01:58:25 »
Dan heeft Bas als hij de Mol is toch meteen ja gezegd. En waren die reservemollen niet nodig. Als Bas nee had gezegd, dan zou een van hen dat 's nachts horen. De tekst van de briefing hoefde verder niet aangepast te worden.

Dat is hoe ik het zie, hoor. Ik laat me er in elk geval niet door van Bas af brengen. ;D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #73 Gepost op: 1-05-2019, 02:26:27 »
Dan heeft Bas als hij de Mol is toch meteen ja gezegd. En waren die reservemollen niet nodig.

Maar dat is niet het punt. De productie zal hun gekozen mol niet als laatste persoon oproepen. Alleen al om een hoop gedoe te voorkomen. Dus Bas valt echt af

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #74 Gepost op: 1-05-2019, 02:56:14 »
Maar de productie zal er toch wel voor oppassen dat we niet door de volgorde van de kandidaten al bij voorbaat iemand kunnen uitsluiten? En het gedoe valt wel mee ook, als het ging zoals ik net beschreef. Ik vind het gevaarlijk om hier een ver gaande conclusie te trekken. Maar wie dat wil, staat dat helemaal vrij natuurlijk.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #75 Gepost op: 1-05-2019, 03:05:14 »
Goed gevonden! Ik kan mij echt niet voorstellen dat Elisabet op zijn minst geen misschien scherm heeft gekregen. Een knappe, slimme, sluwe, manipulatieve dame doet het altijd goed bij de makers.

Dit + het overdreven emotionele gedoe, terwijl ze spoedarts is.

“Had je het verwacht” is ook een mooie vraag voor een mol.


Tevens heb ik een gevoel dat er buiten de cameras om er iets heeft plaatsgevonden, waardoor de mol onder de kandidaten bekend is geworden. Het lijkt allemaal wat anders dan voorgaande jaren, maar dat kan ook doordat dit seizoen de beste allertijden is ::bravo::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #76 Gepost op: 1-05-2019, 07:20:53 »
Ik vind Axel niet eens zo zenuwachtig overkomen. Een beetje nerveus misschien, maar dat waren er wel meer. Het gaat niet om wie van de tien het koelst kan blijven, maar wie van de drie Misschienschermen.

Stel, het gaat tussen Axel, Martijn en Ingrid. Van deze drie vond ik Martijn het meest stijf van de zenuwen staan. Ook Ingrid (was toch wel even mijn mol) kwam er in vergelijking met Axel niet echt goed uit de verf. Dus ook al zijn er kandidaten zoals Kaat en Eva die een stuk zelfverzekerder waren Axel, als zij geen Misschienschermen hadden, waren zij sowieso al geen concurrent voor Axel.

Je kunt hooguit concluderen dat bijvoorbeeld Eva ook geen Misschienscherm had, want zij was toch beduidend beter dan Axel.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #77 Gepost op: 1-05-2019, 09:16:10 »
Ik vind Axel niet eens zo zenuwachtig overkomen. Een beetje nerveus misschien, maar dat waren er wel meer. Het gaat niet om wie van de tien het koelst kan blijven, maar wie van de drie Misschienschermen.

Stel, het gaat tussen Axel, Martijn en Ingrid. Van deze drie vond ik Martijn het meest stijf van de zenuwen staan. Ook Ingrid (was toch wel even mijn mol) kwam er in vergelijking met Axel niet echt goed uit de verf. Dus ook al zijn er kandidaten zoals Kaat en Eva die een stuk zelfverzekerder waren Axel, als zij geen Misschienschermen hadden, waren zij sowieso al geen concurrent voor Axel.

Je kunt hooguit concluderen dat bijvoorbeeld Eva ook geen Misschienscherm had, want zij was toch beduidend beter dan Axel.

Maar we weten toch zo goed als zeker dat Kaat een misschien scherm heeft gekregen?

In een interview zegt zij dat zij blij was dat Gilles haar vertelde dat ze de mol niet zou zijn. Dat zou hij alleen gedaan hebben als ze een misschien scherm heeft gehad...

Axel was echt niet beter dan Kaat.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #78 Gepost op: 1-05-2019, 09:16:55 »
.

Dus ook al zijn er kandidaten zoals Kaat en Eva die een stuk zelfverzekerder waren Axel, als zij geen Misschienschermen hadden, waren zij sowieso al geen concurrent voor Axel.



Ergens trek jij de conclusie (in je eerdere post) dat Kaat geen misschienscherm had. Maar dat is denk onterecht

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #79 Gepost op: 1-05-2019, 10:03:24 »
Je kunt ook andersom redeneren toch?
Volgorde 1,2,3 qua voorkeur aanhouden in t gesprek met Gilles geeft een eventuele “mol die nee zegt” voordeel: die zou dan kunnen deduceren dat de echte mol pas ná hem/haar zit. Een serieus voordeel in de rest van het spel.

Door je nr1 als laatste te spreken voorkom je dat áls hij nee zegt hij info heeft over wie het dan wel gaat worden - die zit dan altijd vóór hem.

Toegegeven: door een kandidaat vervolgens te vertellen dat er toch iemand nee heeft gezegd geef je ook weer info weg (NL dat het iemand ná hem/haar was).

Ik zit dus hoe dan ook met de optie neezeggen in mijn maag (al twijfel ik of die kans groot was dat dat ging gebeuren). Want linksom of rechtsom kun je daar iets mee als je nee zegt als molkandidaat.

Wat ik dus zou doen als productie:

De twee misschienschermen die niet je keuze zijn precies dat vertellen (wij hebben jou niet als eerste keus) en peilen of ze t zouden zien zitten als de echte mol nee zegt (mocht de mol nee zeggen, mogen we je dan vannacht komen vertellen dat je t alsnog bent?)

Zo voorkom je dat wie dan ook extra info heeft over wie de eerste keuze is van de makers.