Poll

Wie is de mol?

Axel
42 (33.9%)
Bas
52 (41.9%)
Elisabet
30 (24.2%)

Totaal aantal stemmen: 123

Auteur Topic: Wie is ... de Mol?  (gelezen 70498 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #300 Gepost op: 8-04-2019, 21:05:22 »

Vooral het argument dat wel Kaat en niet hij werd neergeschoten, vind ik erg sterk. De mol moest er voor zorgen dat het door Bas gewenste ommetje gemaakt zou worden.

Vervolgens ging het dan wel goed mis met dat plan want 4000 verdiend

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #301 Gepost op: 8-04-2019, 21:06:48 »
Kaat

en anders Axel.

Mijn mol eruit. Elk jaar zit ik weer fout  ::rofl::
Frankje Lapi

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #302 Gepost op: 8-04-2019, 21:08:45 »
Vervolgens ging het dan wel goed mis met dat plan want 4000 verdiend

Ja maar er waren wel maar 50 seconden van de 60 minuten die ze nog over hadden toen Bas die jeep insprong. Plannen gaan niet altijd zoals je wilt dat ze gaan. Ik kan me moeilijk voorstellen dat de sluipschutters de mol al vroeg afknalden of zelfs voor het moment dat Bas gevonden werd. Die gekleurde lintjes die de kandidaten om hun armen droegen met ieder een andere kleur waardoor ze van elkaar te onderscheiden waren, zijn ook opvallend.


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #303 Gepost op: 8-04-2019, 21:12:33 »
Die gekleurde lintjes die de kandidaten om hun armen droegen met ieder een andere kleur waardoor ze van elkaar te onderscheiden zijn, zijn ook opvallend.

Ja zeker opvallend. En Joeri leek wel pogingen te doen tot vertragen.

Maar die hulk-actie op de drakenboot kunnen we niet zomaar wissen uit ons geheugen toch?

Ik weet niet meer wie er bij mij op 1 staat  ::rofl::

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #304 Gepost op: 8-04-2019, 21:18:23 »
Dat is een goede opmerking ja. Lijkt mij ook dat de makers de mol zo lang mogelijk in het spel wilden houden daar. Dat maakt juist joeri en elizabet weer wat verdachter.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #305 Gepost op: 8-04-2019, 21:22:54 »
Ja zeker opvallend. En Joeri leek wel pogingen te doen tot vertragen.

Maar die hulk-actie op de drakenboot kunnen we niet zomaar wissen uit ons geheugen toch?

Ik weet niet meer wie er bij mij op 1 staat  ::rofl::

True, maar je kunt beredeneren dat die opdracht hoe dan ook wel geslaagd zou zijn. Ze hadden nog 2 minuten over toen op die hoorn werd geblazen. Als Joeri niet op dat dek geklommen was, had iemand anders dat ook zo kunnen doen (zeker na het vastmaken van de derde sport). Dan kun je als mol net zo goed maar wat goodwill kweken om daar later je voordeel mee te doen. En Joeri was niet in zijn eentje verantwoordelijk voor het slagen van die opdracht... de hele groep heeft daar aan bijgedragen. Als hij daar bovendien niet op dat dek was gekomen was dat ook erg opvallend geweest. Ook leverde het slagen van de opdracht hele mooie beelden op en de makers hebben zelf toegegeven dat ze soms ook graag zien dat opdrachten slagen voor de mooie beelden die dat oplevert.

Als Joeri nou eigenhandig 5000 euro in de pot had laten komen had ik je gelijk gegeven, maar zeker aangezien er voldoende aanwijzingen zijn dat zijn fanatisme schijnfanatisme is zou ik hem nog niet uitvlakken.



Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #306 Gepost op: 8-04-2019, 21:27:58 »
Joeri leek zo dolgelukkig na die paintballproef, dat zou hij als (perfectionistische) Mol nooit zijn, met nog eens 4000 euro verdiend. En was het ook niet Joeri die de scherpschutter bij het hokje met de vrijstelling (nadat Bas die pakte) uitschakelde? De beelden suggereren dit wel.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #307 Gepost op: 8-04-2019, 21:29:54 »
Joeri leek zo dolgelukkig na die paintballproef, dat zou hij als (perfectionistische) Mol nooit zijn, met nog eens 4000 euro verdiend. En was het ook niet Joeri die de scherpschutter bij het hokje met de vrijstelling (nadat Bas die pakte) uitschakelde? De beelden suggereren dit wel.

Hmm dat moet ik even terugkijken dan. Dat zou wel vreemd zijn inderdaad.

Maar als hij het niet is heb ik al helemaal geen idee wie het dan wel moet zijn.  ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #308 Gepost op: 8-04-2019, 21:30:25 »
Join the club. ::rofl::

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #309 Gepost op: 8-04-2019, 21:37:48 »
Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik in de Joeri tunnel geraak. Hij kan tijdens de goed opleverende opdrachten behoorlijk gemold hebben (natte fakkel en het vlot met Bas’ onzinnige verhaal eens zijn zodat er kostbare tijd verloren werd). Je kunt niet aan de gang blijven. Twee goede molacties, twee keer net niet genoeg. Daarnaast moest hij tijdens het etentje wel erg snel naar het toilet. Om te laten zien dat er vrijstellingen in de houten jokers konden zitten? Met stokjes eten kon hij ook niet meer, maar hij wilde ook niet achter slot en grendel. Joeri moest er voor zorgen dat het ommetje gemaakt ging worden en met hem en in dit geval Bas was het in ieder geval 2:1 voor het ommetje. Ook wordt Joeri wel erg heroïsch in beeld gebracht als hij zijn best doet.
Ik denk dat we er uit zijn. Joeri is de mol. :-)
« Laatst bewerkt op: 8-04-2019, 21:42:39 door VK »
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #310 Gepost op: 8-04-2019, 21:42:29 »
En was het ook niet Joeri die de scherpschutter bij het hokje met de vrijstelling (nadat Bas die pakte) uitschakelde? De beelden suggereren dit wel.

Zowel Bas en Joeri zie je schieten. Wie m uitschakelde is niet helder. Joeri roept: geraakt. Dit kan hij ook roepen als Bas m geraakt zou hebben.

Dat de beelden suggereren dat Joeri m raakte maakt Joeri voor mij juist verdachter

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #311 Gepost op: 8-04-2019, 21:42:57 »
Reset?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #312 Gepost op: 8-04-2019, 21:44:51 »
Zowel Bas en Joeri zie je schieten. Wie m uitschakelde is niet helder. Joeri roept: geraakt. Dit kan hij ook roepen als Bas m geraakt zou hebben.

Dat de beelden suggereren dat Joeri m raakte maakt Joeri voor mij juist verdachter

Joeri roept niet geraakt. Het is de schutter die "hit" (geraakt) roept. We zien dan Joeri wel in beeld. (Maar inderdaad: of Joeri of Bas hem raakt weten we niet.)

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #313 Gepost op: 8-04-2019, 21:45:56 »
Zowel Bas en Joeri zie je schieten. Wie m uitschakelde is niet helder. Joeri roept: geraakt. Dit kan hij ook roepen als Bas m geraakt zou hebben.

Dat de beelden suggereren dat Joeri m raakte maakt Joeri voor mij juist verdachter

Hmm goeie. Kan een gevalletje 'Annemarie die beweert dat zij raak schoot en 2000 euro verdient terwijl dit niet zo was' zijn.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2019, 21:50:31 door Saskiaax95 »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #314 Gepost op: 8-04-2019, 21:47:54 »
Joeri roept niet geraakt. Het is de schutter die "hit" (geraakt) roept. We zien dan Joeri wel in beeld. (Maar inderdaad: of Joeri of Bas hem raakt weten we niet.)
Oh ja je hebt gelijk.

Hoe dan ook. Joeri is voor mij het ene moment verdacht en op andere momenten super onmols.
Maar geldt ook voor de anderen  ::rofl::

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #315 Gepost op: 9-04-2019, 00:37:20 »
Even een algemene opmerking tussendoor: Wie de mol ook is: een feit is dat deze de Escaperoom/Boot opdracht én de Paintball opdracht van beide 4000 euro niet heeft kunnen laten mislukken. De mol heeft het zwaar. Iedereen op het forum heeft ook nu wel een molverdachte waarbij je kunt zeggen: "Had hij/zij deze oprachten niet hier of daar kunnen laten falen?" Feit is in elk geval dat dat niet gelukt is.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #316 Gepost op: 9-04-2019, 00:42:21 »
Hmm dat moet ik even terugkijken dan. Dat zou wel vreemd zijn inderdaad.

Maar als hij het niet is heb ik al helemaal geen idee wie het dan wel moet zijn.  ::rofl::

Aargh, ik had hem echt weggestreept door aflevering 4. Maar twijfel nu toch of dat terecht was. En dat komt ook door jou en Heinz...  ::rofl::

Kaat blijft bij mij nog steeds op 1 staan. Axel en Joeri strijden nu om de tweede plek. Bas maar even op 4.

Ik denk toch Kaat of Joeri.  ::jaja:: (dat kan volgende week wel weer veranderen hoor)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #317 Gepost op: 9-04-2019, 13:03:15 »
Kan een admin deze resetten alsjeblieft? Ben heel benieuwd wat er gebeurt nu Eva weg is

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #318 Gepost op: 9-04-2019, 13:42:28 »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #319 Gepost op: 9-04-2019, 14:43:21 »
Wie is de mol?
Axel 18 (16.8%)
Bas 10 (9.3%)
Bruno2 (1.9%)
Elisabet 7 (6.5%)
Eva 25 (23.4%)
Joeri 7 (6.5%)
Kaat38 (35.5%)

Totaal aantal stemmen: 107
Op zoek naar een nieuwe mol voor veel mensen ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human