Poll

Wie is de mol?

Axel
42 (33.9%)
Bas
52 (41.9%)
Elisabet
30 (24.2%)

Totaal aantal stemmen: 123

Auteur Topic: Wie is ... de Mol?  (gelezen 70496 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #360 Gepost op: 12-04-2019, 16:43:21 »
Mijn mol is Axel. Het aan die kist hangen zodat de fakkel nat werd, het niet vinden van het mes, het matig schrikken bij de verfbom... ik denk dat hij het is! Ook omdat hij in de montage (bijv. bij de test) vrij buiten schot lijkt te blijven.

Als je het sec op een rijtje zet heeft Axel inderdaad hele duidelijke mogelijke molacties. Naast die jij noemt bijvoorbeeld ook nog veel risico nemen bij de Vovinam en ervoor zorgen dat Ingrid op de grond moest slapen waardoor de kans héél groot was dat het geld verloren zou gaan. (Ingrid geeft in dit filmpje aan dat ze tegen die tijd echt oververmoeid was.)

Ik begin ook wat zekerder te worden van mijn nieuwe Mol. Heel benieuwd hoe dat na aflevering 6 zal zijn. ::rofl::

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #361 Gepost op: 12-04-2019, 17:43:37 »
Ik twijfelde nog even maar na het bekijken van afl. 5 kan ik Axel niet meer als mol zien. Hij is betrokken bij de enige opdracht die geld opleverde (ik had ze onmogelijk geacht, hij had hier gemakkelijk kunnen mollen) en waarom koos hij voor €300, het op één na laagste bedrag? Bij het diner haalde hij de hoogste bedrag binnen (€700) ook al met de moeilijkste opdracht, zeker nadat de kelner hem nieuwe stokjes gaf. Met de bevrijding van Bas was hij snel uitgeschakeld en had hij geen invloed op het verdere verloop.
Er zijn wel enkele duidelijke molacties maar die waren inefficiënt en te opvallend zoals die natte fakkel maar dat is snel opgelost door ze bij het vuur te houden. Waarom nam Axel de fakkel over van Eva en brandde hij snel het touw door en waarom zwom hij mee met Kaat en loste hij het rekenraadsel op? De vismemory-opdracht lukte ook (hier was eveneens te mollen) en hij slaagde in de wandeltocht niet in om de groep te vertragen (hij maande steeds aan om door te lopen) en bij het Vovinam-gevecht zou een verstandige mol snel cashen waardoor er sowieso weinig in de pot zou komen ongeacht het verdere verloop. Als de groep Axel had gevolgd hadden ze het maximum gehaald.
De enige echt goede molactie van Axel zou in de roeiboot zijn waar bij op het einde te traag roeide (werd ook opvallend in beeld gebracht) waardoor ze als laatste eindigen en Ingrid tegen haar zin op de mat moest slapen en dus weg wilde (-€600).

Ik hou het bij Kaat (ik ben het niet eens dat ze geen goede mol zou kunnen zijn itt Axel) maar het tijdelijk verdwijnen van die kaart waardoor Joeri en Elisabeth een omweg maakte en tijd verloren doet mij toch twijfelen (Kaat was daar niet bij betrokken en Axel zeker niet), het zou een sluwe molactie kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2019, 18:44:12 door Luc »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #362 Gepost op: 12-04-2019, 18:41:36 »
IWaarom nam Axel de fakkel over van Eva en brandde hij snel het touw door en waarom zwom hij mee met Kaat en loste hij het rekenraadsel op? De vismemory-opdracht lukte ook (hier was eveneens te mollen) en hij slaagde in de wandeltocht niet in om de groep te vertragen (hij maande steeds aan om door te lopen) en bij het Vovinam-gevecht zou een verstandige mol snel cashen waardoor er sowieso weinig in de pot zou komen ongeacht het verdere verloop. Als de groep Axel had gevolgd hadden ze het maximum gehaald.
De enige echt goede molactie van Axel zou in de roeiboot zijn waar bij op het einde te traag roeide (werd ook opvallend in beeld gebracht) waardoor ze als laatste eindigen en Eva tegen haar zin op de mat moest slapen en dus weg wilde (-€600).
[/quote

Ik ga toch even tegengas geven als Axelverdenker:
a) We zien het moment niet dat Axel de fakkel overneemt: stelt hij het zelf voor is dat superonmols, maar als iemand zegt: Axel, jij bent de langste probeer jij het.' Dan kan hij niet weigeren of hij valt zwaar door de mand. Maar dit zien we niet, net zoals we niet zien wie nu met de oplossing komt. We weten enkel dat Kaat en Axel bij dat raadsel waren.

b) Ik vind je stelling over Vovinam resultaatgericht. Hier moet je sowieso gokken, want je kan niet weten wat die mannen gaan doen. Bas en Bruno waren zwaar aan het afzien, dus verdubbelen was een groot risico. Als ze waren blijven verdubbelen, en Bruno was bij de laatste ronde 1 seconde te laat, waren ze alles kwijt geweest.  Snel cashen vind ik eerder een slimme kandidaatsactie, want je spekt de pot sowieso zonder iets te verliezen.

c) De vismemory was er discussie tussen Eva en Alex. Maar de oplossing van die discussie zien we ook niet. Geen idee wat er daar gebeurd is.

d) Het was niet Eva, maar Ingrid die bij Axel lag.

e)

Ik ga wel akkoord met jou dat Kaat een heel goede mol zou zijn. Echter zijn er dingen bij haar waardoor ik haar niet als mol kan zien. (Maar na Axel kan ik enkel nog haar zien)

klaar voor de strijd

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #363 Gepost op: 12-04-2019, 18:45:36 »
Het moest inderdaad Ingrid zijn, correctie. Dat slecht roeien van Axel viel wel op dat het weinig geloofwaardig is en ik vermoed dat Ingrid is afgevallen omdat ze op Axel heeft gestemd.
Bij het Vovinam-gevecht: als je verkeerd gokt maak je je erg verdacht. Met snel te cashen ben je zeker dat er weinig in de pot komt en het komt niet verdacht over.
Natuurlijk zijn er ook argumenten die tegen Kaat als mol pleiten maar die wegen niet op tegen die van Axel (bv. het diner, Kaat wint €400 met een relatief gemakkelijke opdracht, Axel €700 met een moeilijke).
« Laatst bewerkt op: 12-04-2019, 19:57:12 door Luc »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #364 Gepost op: 13-04-2019, 09:55:00 »
Ik blijf bij Mister Bas.
Ik laat mijn top-3 als in het begin van de week, maar Joeri schuift een plekje op.

1. Bas
2. Joeri
3. Elisabet

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #365 Gepost op: 13-04-2019, 13:00:55 »
1. Kaat
2. Joeri (met stip gestegen)
3. Bas
4. Axel
5. Elisabet
6. Bruno

Wat mij betreft gaat het nu tussen Kaat en Joeri, maar Bas blijft ook iemand om in de gaten te houden.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #366 Gepost op: 13-04-2019, 17:56:20 »
Zet momenteel in op Elisabeth, met winnaar Joeri.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #367 Gepost op: 14-04-2019, 11:32:43 »
Ik blijf bij Elisabet vanwege het dagboek van de mol. Maar zou het wel fenomenaal vinden als zij het is omdat zij dan heel goed kan acteren.  ::tandpastasmiley::

De enige 2 die ik met 100% zekerheid durf te strepen zijn Bruno (doet te veel goede en onmolse dingen en vindt 1100 euro) en Kaat (de mol zou nooit verdacht worden gemaakt aan de hand van zijn eigen testbiecht). Axel met 99% zekerheid.. naar mijn mening zijn er voldoende redenen om hem te strepen, ben het eens met Luc zijn punten, waarschijnlijk was hij de hoofd-/bijverdachte van Ingrid en Martijn ook (misschien zie je ook zo weinig Axel verdenkingen in beeld omdat de Axel verdenkers er steeds uitvliegen  ::)), zijn aandeel in het vinden van de zwakste schakel was redelijk groot en in aflevering 5 deed hij naar mijn mening bijna alleen maar onmolse dingen (die 1100 euro kun je ook deels op zijn rekening schrijven). In Bas zie ik het ook niet omdat hij de oplossing aandroeg van de steenopdracht (+1000 euro), hij het erg goed deed bij het vissen (+2400 euro) en hij 4000 euro binnenhaalde die hij eigenhandig had kunnen verspelen bij het paintballen... Bas zijn positie daar vond ik ook onmols, en valt naar mijn mening ook niet meer als mols te interpreteren aangezien Bas netjes binnen de tijd in de jeep zat (en waarschijnlijk kregen de kandidaten alleen pasvragen als Bas in die jeep zat, dus het zal wel geen moltactiek zijn geweest om zich af te laten schieten door een medekandidaat door te laten zien dat hij een vrijstelling had).

Dan blijven Joeri en Elisabet over. Joeri is als je zijn gedrag gaat analyseren wel echt minder goed bezig dan je in de eerste instantie over hem zeggen zou, maar het dagboek van de mol heeft bij mij toch de doorslag gegeven om voor Elisabet te gaan. :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #368 Gepost op: 14-04-2019, 14:32:17 »
Ik ga toch maar voor Axel ondanks een aantal tegenargumenten die ik heb.

Elisabet doet teveel goed en vooral op momenten dat t niet nodig is. Axel kan ik daar niet op betrappen. Kaat is t niet.. Bas geloof ik niet qua geld en Bruno.. als Bruno het is snapt ie niet wat zn rol is

Oh en Joeri is te fanatiek maar krijg wel de Janvibes van m
« Laatst bewerkt op: 14-04-2019, 14:36:34 door FS »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #369 Gepost op: 14-04-2019, 15:06:34 »
Axel vind ik nou echt totaal geen moltype. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dat de favoriete keuze van Gilles was.

Maargoed ik heb ook geen goed alternatief. Zat Eva nou op Kaat? Want die is het dan zeker niet.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #370 Gepost op: 14-04-2019, 15:15:09 »
Valt jullie trouwens nog iets op bij de opdracht met de verfbom? We kunnen nu met zekerheid stellen dat de mol aan tafel zat omdat Eva is afgevallen. De mol wist waarschijnlijk ook dat de bom af zou gaan omdat de verkeerde code was ingetoetst, dus misschien valt er iets af te halen uit de reacties op het moment dat de bom afgaat. Kaat laat bijvoorbeeld heel sullig haar mobiel vallen, als je weet dat de bom af zal gaan als mol, stop je je mobiel dan niet even weg?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #371 Gepost op: 14-04-2019, 15:21:53 »

Zat Eva nou op Kaat? Want die is het dan zeker niet.

Waarschijnlijk.. zullen we nooit zeker weten. En nee..Kaat is t niet

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #372 Gepost op: 14-04-2019, 16:07:41 »
Axel, Bas of Kaat.. Maar wie van de drie? Want bij alledrie kan ik genoeg opnoemen wat niet echt mols te noemen is. Maar bij Bruno, Elisabeth en Joeri net wat meer.

Zeker door de exit van Eva en hoe Kaat daarin werd geedit lijkt me niet dat ze een mol willen zetten. En toch van alledrie geeft Kaat mij de meeste molvibes. ::jaja::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #373 Gepost op: 14-04-2019, 16:19:58 »
Mijn Paclijstje :) Ik moet zeggen dat ik niet alles dubbel analyseren of alles op het forum lees, maar intuïtie is ook een groot goed ;)

Onverdacht
6. Bruno, als de survivalopdracht al niet de doorslag gaf, dan de andere opdrachten wel.
5. Axel, van één-na-hoogste naar één-na-laagste. Gewoon te veel geld binnengehaald deze aflevering zonder daar vette mollenstreken tegenover te zetten.
4. Bas, wat mij betreft nummer 2 wensmol (en op de perfecte positie voor een briefing), maar 500 plus 4000 euro deze aflevering is wat al te royaal.

Nog mogelijk
3. Joeri, door sommigen afgestreept maar ik weet het zo net nog niet met deze gozer. Pokeraar en toneelspeler, gaf op bij het diner en ging ook mee in de leugen van Bas. Zijn heldenrol bij de escapeboot had hij misschien zelf ook niet aan zien komen, misschien was dit een 'saboteer, maar niet te veel'-opdracht.
2. Elisabet, voor mij de kandidaat waar ik het minst op heb gelet en dus verdacht als je de anderen af kan strepen.

De Mol
1. Kaat, die volgens mij van iedereen verreweg het molst geweest en het minst onmols. Dat sommigen haar te mooi om waar te zijn vinden zie ik als een compliment ::tandpastasmiley::
...óf niet!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #374 Gepost op: 14-04-2019, 16:24:50 »
Axel ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #375 Gepost op: 14-04-2019, 16:30:16 »
Ik draai mijn nummer 2 en nummer 1 om.

Kaat gaat naar 2, Joeri naar 1.

Joeri heeft zich wel vaak van zijn fanatieke kant laten zien en draagt ook behoorlijk bij aan de pot, tot nu toe, maar ik denk dat de omkering, die een thema lijkt dit seizoen, best wel eens op hem zou kunnen slaan: eerst de fanatieke deelnemer, waardoor hij veel vertrouwen heeft gewonnen (denk ook aan zijn eigen woorden:
'Ik wil opdrachten graag goed doen, ik ben een 'strever' ',  als antwoord op de vraag waarom hij een slechte mol zou zijn in het introductiefilmpje)...
en dan de ommekeer, zoals al in de vorige aflevering bij het diner te zien was, dus langzaam maar zeker minder 'zijn best doen' en geld uit de pot houden.

Mogelijk gaat hij dat in de aflevering van vanavond wat rigoureuzer doen.

En de uitspraak van Kaat, dat zij 'alles op Eva had gezet'  maakt dat zij niet meer mijn hoofdverdachte is, hoewel ik besef dat het thema 'omkering' (in de zin van 'wat doet/zegt een mol wel of juist niet) ook op haar zou kunnen slaan. Maar ik denk nu dat haar verrassing toen Eva moest vertrekken niet gespeeld was.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #376 Gepost op: 14-04-2019, 17:03:12 »
Ik ben in de pool overgestapt van Bas naar Kaat. Ik durf Bas nog niet helemaal af te strepen, maar het aantal onmolse dingen begint zich nu wel op te stapelen. Verder kan Axel het denk ik ook nog zijn. De andere drie verdenk ik momenteel niet.

Ik vind het wel veel lastiger deze keer. Waar ik andere jaren rond aflevering 3 de mol wel op het spoor was, durf ik nu nog bijna niemand definitief af te strepen. De mol heeft nu toch stukken minder voorkennis dan anders en zal vaker moeten improviseren. Dat levert vaak toch minder goede of zelfs mislukte molacties op, en minder kansen voor de mol om op de goede positie te belanden. Dus streep ik ook iets minder snel mensen af in situaties waar ik dat anders vermoedelijk wel had gedaan.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #377 Gepost op: 14-04-2019, 17:29:41 »
Ik blijf bij Axel
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #378 Gepost op: 14-04-2019, 17:39:13 »
::haktknoopdoorsmiley::  Kaat


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #379 Gepost op: 14-04-2019, 18:24:24 »
Ik vind het wel veel lastiger deze keer. Waar ik andere jaren rond aflevering 3 de mol wel op het spoor was, durf ik nu nog bijna niemand definitief af te strepen. De mol heeft nu toch stukken minder voorkennis dan anders en zal vaker moeten improviseren. Dat levert vaak toch minder goede of zelfs mislukte molacties op, en minder kansen voor de mol om op de goede positie te belanden. Dus streep ik ook iets minder snel mensen af in situaties waar ik dat anders vermoedelijk wel had gedaan.

Ja, het effect van de unieke opzet lijkt wel merkbaar nu. Wat enerzijds een minder goede Mol op lijkt te leveren maar anderzijds ook wel leuk is omdat het nu een stuk moeilijker is.