Poll

Wie is de mol?

Axel
42 (33.9%)
Bas
52 (41.9%)
Elisabet
30 (24.2%)

Totaal aantal stemmen: 123

Auteur Topic: Wie is ... de Mol?  (gelezen 70753 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #640 Gepost op: 29-04-2019, 23:21:17 »
Wat mij betreft kunnen alle drie de kandidaten nog de mol zijn.

Op dit moment heb ik eigenlijk geen idee wie het is en ik heb geen tijd ook om de afleveringen terug te kijken.

Ik vind dat Axel wel een beetje overdreven verdacht wordt neergezet soms in aflevering 7 en 8. Dat moment waarop we hem zagen treuzelen in zijn badjas terwijl de rest al het tablet gevonden had...  ::rofl:: Ik krijg er Kaat flashbacks van.

Bas leek me oprecht gespannen bij het kaartspel toen hij zijn vrijstelling probeerde te behouden. Ook vond ik hem daar wederom (net als bij de paintballopdracht) niet zo sterk liegen.. als je de mol bent kun je toch wel beter liegen dan dat? Of hij is briljant en acteert dat hij niet liegen kan zodat mensen denken dat hij de mol niet kan zijn.. maar zo komt het niet op mij over.

Ik denk dat ik toch maar voor Elisabet ga vanwege het dagboek van de mol. Haar heb ik hier altijd het meeste in gehoord. Verder denk ik dat er best een steengoede leugenaar en actrice in haar zou kunnen schuilen. Ik vond haar bijvoorbeeld geloofwaardig overkomen toen ze zei dat ze een strafpunt had terwijl ze toen nog de vrijstelling had. En toen ze tegen haar man zei dat ze de mol was.. had ik geen flauw idee of dat gemeend was of niet, terwijl ik bij Bas bv. soms het idee heb dat hij een open boek is (misschien onterecht).

Er zijn voor iedere kandidaat goede voor- en tegenargumenten te bedenken voor hun mol zijn. Dus ik heb maar besloten om mijn molkeuze hierop te baseren en dan zie ik wel wie het is.  ::rofl::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #641 Gepost op: 29-04-2019, 23:26:16 »
Het is Elisabet.

Het verloop van de Catch the Flight opdracht vind ik dan niet leuk, maar er is daar wel mooi mede door Elisabet 0 euro verdiend. Dus effectief is het wel.

Bas valt sowieso af vanwege de paintball. In een alles-of-niets-opdracht gaat de mol echt niet op het nippertje net wèl binnenkomen. Die zou echt wel meer tijd rekken. Zoals Elisabet deed door Bas in vraag te stellen over zijn "code ingeven"-verzinsel.

En ook in de tunnels is Elisabets molpoging uiterst effectief geweest. Axel heeft als lange man netjes zijn geld binnengebracht. Het kostte wel wat tijd (meer dan Joeri) maar het was in zijn positie denk ik niet zo gek geweest om op te geven. Axel onmols in de tunnels, Elisabet met succes 2000 euro vermold.

Wat de mol ook niet doet is bij het diner het hoogste bedrag pakken en dat binnenhalen. Zelfs al is dat maar 700. Mol Elisabet heeft daar gewoon netjes haar opdracht doen mislukken.

En ik vind Elisabet gewoon op een opvallende manier niet ontspannen overkomen zowel bij het zwartepieten als bij de kunstgalerie. Ik bedoel, de rest is ook niet super op z'n gemak bij zo'n finalevrijstelling, maar bij Elisabet valt het me gewoon op dat ze dan raar gaat praten.

Tuurlijk, de escape-room-boot-opdracht is dan een beetje een doorn in het oog. Maar als er één opdracht voor de mooie televisie moest slagen, dan toch deze. Zou niet mijn manier zijn van het spel regisseren, maar het is gezegd dat het soms zo gaat en van alle mogelijke opdrachten waarvan de mol zou kunnen zijn geïnstrueerd dat die moet slagen, lijkt de escape-room toch mij het meest waarschijnlijk.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #642 Gepost op: 29-04-2019, 23:37:25 »
Tuurlijk, de escape-room-boot-opdracht is dan een beetje een doorn in het oog. Maar als er één opdracht voor de mooie televisie moest slagen, dan toch deze. Zou niet mijn manier zijn van het spel regisseren, maar het is gezegd dat het soms zo gaat en van alle mogelijke opdrachten waarvan de mol zou kunnen zijn geïnstrueerd dat die moet slagen, lijkt de escape-room toch mij het meest waarschijnlijk.

En verder deed ze het ook weer niet perfect daar. Ze maakte onder ander een vrij duidelijke fout die makkelijk te vermijden was. Waarom ze daar stond überhaupt stond als fysiek zwakke kandidaat is nog steeds een raadsel ook.

Het zou prima iemand anders kunnen zijn nog maar de manier van spreken van niemand van de overige kandidaten matcht zo perfect met de manier van spreken van de mol. Of de makers hebben expres ons op een verkeerd spoor willen zetten met de moldagboeken.. wat flauw zou zijn.

Neem nou bv. het dagboek van de mol na de kunstopdracht als voorbeeld. Daarin lacht de mol heel veel. Wie doet dat ook? Elisabet.. zie haar voorstelfilmpje op de vier.be site. Ik kan me oprecht niet voor de geest halen dat Bas en Axel zo veel gelachen hebben terwijl ze aan het praten waren in de uitzendingen. En zo kon ook het eerste fragment uit het dagboek van de mol perfect gekoppeld worden aan de manier van spreken van Elisabet, zoals ik al eerder in een analyse schreef. 


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #643 Gepost op: 29-04-2019, 23:39:32 »
Het is Elisabet.

En ik vind Elisabet gewoon op een opvallende manier niet ontspannen overkomen zowel bij het zwartepieten als bij de kunstgalerie.

 ::jaja::
En eigenlijk ook niet in de rest van de tijd dat we haar zien. Behalve in afl 1 toen ze de mol nog niet was

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #644 Gepost op: 29-04-2019, 23:52:45 »
Nu ga ik zelfs aan haar weer twijfelen :(

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #645 Gepost op: 30-04-2019, 00:17:41 »
Het is Elisabet.

Inderdaad. Voor mij is het zo overduidelijk dat ik maar niet kan begrijpen dat er mensen zijn die in de nep-mollerij van Axel trappen of niet doorhebben dat Bas eeuwig en altijd alles ter discussie willen stellen gewoon een maniertje is. Het is dus simpelweg Elisabet. Veel geld heeft ze niet binnengehaald. En gemold heeft ze zeker wel.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #646 Gepost op: 30-04-2019, 00:20:04 »
- Haar afwijkende gespannen      houding (niet te zien in afl1)
- Haar taak geld uit de pot houden geslaagd
- De hint reanimatie en de liedjes daarbij zijn direct aan haar beroep te linken
-benieuwd wat haar molactie drakenboot was. Horen we nog wel
- Kaart laten vallen bij paintballen
- taak diner niet volbracht
- afwachten en meegaan in foute keuze schilderij. Ze valt hier t minst op
- in de tunnel was ze awesome als mol .. beetje opvallend was het wel toen ze opeens zonder angst en aanstelgedrag terugging voor de pasvraag  ::)

Maar dan vooral het dagboek waarin de mol met een franse r spreekt en overigens vol staat met spoedarts woorden. En dan krijg ik er ook nog een vrouwelijke vibe van.

Van Axel willen ze vooral dat we hem verdenken zoals hierboven al ergens genoemd is.

En Bas wordt door de quote van Joeri nog ff voor de finale voor ons verdacht gemaakt ...en heel veel andere dingen waardoor hij afvalt voor mij.

Elisabet it is

Het moet r zijn  ::jaja::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #647 Gepost op: 30-04-2019, 07:48:03 »
Fijn meer Elisabet als mol medestanders!!!  ::joehoe::

Voor mij zo overduidelijk: haar gedrag vooral. Joehoe!!!!
Meer L

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #648 Gepost op: 30-04-2019, 09:42:46 »
Ik ga voor Elisabet. Iedereen schreef haar af door de opdracht op de escape-room-boot.

Daar deed ze toch wat dingen raar (naast het goede). En dat terwijl Bas bij de jeep/paintball en Axel bij het kaartspel net zulke grote bedragen binnen halen en dat voornamelijk ook individueel.

Elisabet over het algemeen toch wel wat rare dingen zien doen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #649 Gepost op: 30-04-2019, 09:47:08 »
Ik ga voor Elisabet. Iedereen schreef haar af door de opdracht op de escape-room-boot.


Ik denk dat ze haar in die boot wilden hebben omdat anders niemand er op was gekomen om de letters weg te vegen en dan gaat heel de opdracht verloren

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #650 Gepost op: 30-04-2019, 09:56:33 »
De Mol mocht op het strand zelf kiezen bij die opdracht wie op welke posities kwamen. Dat was voor mij het cruciale moment waarop ik Elisabet in de smiezen kreeg.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #651 Gepost op: 30-04-2019, 10:00:59 »
De Mol mocht op het strand zelf kiezen bij die opdracht wie op welke posities kwamen. Dat was voor mij het cruciale moment waarop ik Elisabet in de smiezen kreeg.

Zelf kiezen is leuk voor de show. Gilles heeft gewoon doorgegeven dat Elisabet de boot in moest vanwege de letters

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #652 Gepost op: 30-04-2019, 10:03:17 »
Elisabet valt echt af door de boot en de dj opdracht. Bij de boot kan je wel zeggen: leuke tv, maar de mol was maar heel kort gebriefd. Ze ontdekt gewoon dingen ze ten minste iets later had kunnen zien. De dj opdracht spreekt voor zich, daar spat het onmolsschap van af.

Bas valt door de mand bij de twee vrijstellingsopdrachten.

Het is duidelijk. Axel is de mol. Ik zou het vreemd vinden als deze poll niet naar Axel convergeert, want dan zit het forum voor een keer fout. Dit komt niet vaak/nooit voor.


Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #653 Gepost op: 30-04-2019, 10:32:36 »
Zelf kiezen is leuk voor de show. Gilles heeft gewoon doorgegeven dat Elisabet de boot in moest vanwege de letters
Maar iedere kandidaat had die toch kunnen vinden, want er stond een emmer en een sponsje bij. Niet zo moeilijk om die link te maken, ook als de Mol niet bent.
Bas valt door de mand bij de twee vrijstellingsopdrachten.
Wat die tweede vrijstelling betreft: die trok hij bij toeval. Ik denk zelf dat Bas als Mol er ook niet zo blij mee was, maar hij kon er niet meer vanaf komen. Dus die kunnen we hem moeilijk aanrekenen, als hij de Mol is.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #654 Gepost op: 30-04-2019, 10:35:03 »
1. Axel
2. Bas
3. Elisabet


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #655 Gepost op: 30-04-2019, 12:44:48 »
1. Axel
2. Bas
3. Elisabet


1. Elisabet
2. Bas
3. Axel

 :P
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #656 Gepost op: 30-04-2019, 13:39:15 »
Ik zou het persoonlijk heel raar vinden als de mol de “Catch the flight”-opdracht wint. De twist met de gast die de test mag maken is veel te leuk om niet door een kandidaat te laten winnen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #657 Gepost op: 30-04-2019, 19:25:50 »
Ik zou het persoonlijk heel raar vinden als de mol de “Catch the flight”-opdracht wint. De twist met de gast die de test mag maken is veel te leuk om niet door een kandidaat te laten winnen.

Tja... in het dagboek had de mol wel al voorspeld dat ze hun familie niet zouden gaan zien  ::vergroot::


Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #658 Gepost op: 30-04-2019, 21:16:47 »
Ik zou het persoonlijk heel raar vinden als de mol de “Catch the flight”-opdracht wint. De twist met de gast die de test mag maken is veel te leuk om niet door een kandidaat te laten winnen.
eens! En ik vind het net zo raar wanneer een mol 2x een vrijstelling pakt. Is lastig dit seizoen  ::tandpastasmiley::
Meer L

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is ... de Mol?
« Reactie #659 Gepost op: 30-04-2019, 21:45:59 »
En een Mol die letterlijk uit de grond opduikt, dat is toch ook té onwaarschijnlijk? Toch deed Axel dat.   ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!