Auteur Topic: [De Mol] Elisabet  (gelezen 63911 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #220 Gepost op: 29-04-2019, 20:55:38 »
Kanttekening bij Elisabet die ik heb is het volgende:

Alle afvallers hebben toen ze afvielen bij de test niets gezegd (Eva, Liesbet) of iets mega-algemeens
(Joeri,Kaat,Martijn, Bruno).

De enige die wel specifiek was toen ze afviel was Ingrid (mogelijk omdat ze een aflevering later afviel dan wanneer ze haar test maakte).

Aflevering 1 gaf ze in haar test commentaar op Elisabet die amper bovengeraakte
Aflevering 2 gaf ze commentaar op Elisabet en Martijn die geen pinda's meepakte.

Mij lijkt het dus dat ze Elisabet op zijn minst verdacht, en in dat stadium zou dat voldoende moeten zijn

klaar voor de strijd

Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #221 Gepost op: 29-04-2019, 21:49:36 »
Bij de tweede telefonische briefing in aflevering 8 klinkt het voor mij alsof Gilles wil zeggen: "dag Elisabet".

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #222 Gepost op: 29-04-2019, 22:09:12 »
Als je naar follow the money kijkt, moet het Elisabet zijn, maarja..

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #223 Gepost op: 29-04-2019, 22:25:08 »
De mol is sowieso Bas of Elisabet, denk ik.  ::jaja:: Ik verdenk Bas nog steeds het meest, maar Elisabet heeft ook meerdere vreemde dingen gedaan.
En stiekem hoop ik ook dat ze die angst gespeeld heeft.  ;)

Ik vond haar heel verdacht bij het schilderij kiezen. Aan de andere kant leek ze wel weer oprecht blij te zijn dat de jurk als beste ontwerp werd gekozen (+2000) waar Bas weer wat zuur leek te kijken.

Ik heb heel veel mensen verdacht dit seizoen, Kaat is nog steeds de mol  ;D, dus er kan wat mij betreft nog van alles gebeuren.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #224 Gepost op: 30-04-2019, 22:07:42 »
De eerste seconden dat de 3000 wordt neergelegd

Spreekt boekdelen  ::rofl::

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #225 Gepost op: 2-05-2019, 16:39:53 »
Blijft een vreemd beeld dit. Toen er nog geen mol was, was Elisabet zo kalm en rustig en gaf zelfs tips aan bas om rustig te blijven :P

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #226 Gepost op: 3-05-2019, 10:31:41 »
Ik weet niet of B&W (een Bas-verdenker, dacht ik) nog aan zijn top 7 mol-acties van Axel en Elisabet toekomt, maar vooral naar de laatste ben ik erg benieuwd. Elisabet houdt wel het meeste geld uit de pot, maar het is wat ik er van onthouden heb vaak op zo'n passieve manier. Wat zijn volgens de Elisabet-verdenker nou de laten we zeggen 5 mooiste mol-acties van Elisabet? Gilles heeft in de chat gezegd dat hij immense bewondering voor de laatste 4 mollen heeft, en daar bedoelde hij volgens mij ook dit seizoen mee.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #227 Gepost op: 3-05-2019, 11:08:55 »
Laat ik een poging doen zo uit mijn hoofd:

- Koken op de markt. Kan, zonder erg succesvol te zijn, blijkbaar heel goed torens bouwen met stokjes en is als laatste aan de beurt. Ze lijkt zelfs expres een toren om te gooien (zie topic opdracht).
- Tijdens de tracking is ze opvallend aan het vertragen.
- Tijdens de roeitocht komt ze als laatste bij de pinda's om die vervolgens niet te nemen en linea recta weer naar de finish te gaan om daar als eerste aan te komen.
- Neemt een hele duidelijke stelling in bij de verfbom en lijkt zich al schrap te zetten (ogen dicht, handen voor haar hals, zie foto).
- Verprutst haar speech bij het diner.
- Verliest een belangrijke routekaart bij paintball.
- Overmand door emoties stuurt ze Avatar Michael zonder koffer in het vliegtuig.
- Heeft een prachtig schilderij gemaakt.
- Gaat in de tunnel af. Geen 500 en geen kans op 1500.
- Vindt geen telefoon en kan (dus maar beter) niet mollen bij de koffers.
- Brengt Bas in het nauw bij het zwartepieten, pakt blind bij Joeri die een 3k kaart heeft.

« Laatst bewerkt op: 3-05-2019, 11:23:09 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #228 Gepost op: 3-05-2019, 13:30:32 »
Ja, ze heeft wel wat verdachte dingen op haar naam staan. ::ok:: Vergeet ook het benoemen van de kenmerken van het konijn niet. Waar ik vooral moeite mee heb is haar passieve houding / onmolse positie of zelfs kandidaatse houding bij:
- Vovinam (kandidaats)
- Survivaltocht (laagste bedrag, hoewel lastige opdracht want alleen Bruno slaagde)
- Social media (onmolse positie)
- Vietnamees geen kunst (passief)
- Schilderij van de Mol (passief)
- Tunnels (passief)
- Modieuze stadsmensen (passief)
De laatste 3 afleveringen is ze m.u.v. de Avatars echt passief en angstig/snel geïrriteerd vind ik, ook al gaat er nog steeds geld uit de pot. Misschien vermoeidheid ook. Maar een mooie terugblik moet dan al komen uit de eerdere 4 afleveringen. En ook daar heb ik geen idee in welke richting de verrassing nog zou kunnen zitten, en die moet er toch zijn want het publiek wil wel wat zien bij de terugblik.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #229 Gepost op: 3-05-2019, 13:38:06 »
Bij de drie vragen is ze ook weer super onmols. Ze heeft een juist vermoeden dat Axel de test het snelst maakt. Waarom zou je dat dan roepen?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #230 Gepost op: 3-05-2019, 14:28:37 »
Bij de drie vragen is ze ook weer super onmols. Ze heeft een juist vermoeden dat Axel de test het snelst maakt. Waarom zou je dat dan roepen?

Ze is niet gebriefd ;)

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #231 Gepost op: 3-05-2019, 14:53:48 »
.. Waar ik vooral moeite mee heb is haar passieve houding / onmolse positie of zelfs kandidaatse houding bij:
1 - Vovinam (kandidaats)
2 - Survivaltocht (laagste bedrag, hoewel lastige opdracht want alleen Bruno slaagde)
3 - Social media (onmolse positie)
4 - Vietnamees geen kunst (passief)
5- Schilderij van de Mol (passief)
6 - Tunnels (passief)
7 - Modieuze stadsmensen (passief)
..

Ik heb je items even genummerd om er wat makkelijker aan te kunnen refereren

1. Veel meer of minder dan anderen?
2. Eens maar ze draagt ook nergens iets positiefs bij.
3. Eens. Misschien voor een hint met de instagramkaders? Me and my buddy..
4. Oneens, met zn 3en bakken ze er niets van. Goed zoals het gaat.
5. Oneens, met zn 3en bakken ze er niets van. Goed zoals het gaat.
6. Oneens, ze molt effectief het meest van iedereen. 500 weg, geen 1500.
7. Eens, ik snap ook niet waarom de mol in die opdracht zit (alle drie de finalisten wilden dit???).

Voor mij geen kandidaatse strepers in ieder geval ;)

« Laatst bewerkt op: 3-05-2019, 14:55:47 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #232 Gepost op: 3-05-2019, 15:46:31 »
Hagelschot:

Promo voor de finale. Gilles vraagt "Wie is de mol?".

Elisabet zien we eerst naar links (Axel), dan naar het midden (Bas) en als laatste recht in de camera kijken!
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #233 Gepost op: 3-05-2019, 16:29:11 »
Ze is niet gebriefd ;)

Nee, dat weet ik uiteraard... Maar dan haalt niet weg dat ze een vermoeden heeft wat blijkt te kloppen. Briefing of niet, waarom zou je dat vermoeden roepen?

Een goede mol moet voor mij niet elke aflevering een mega-molactie doen, maar als de molactie afwezig is, moet er ook geen grote anti-molactie zijn. In aflevering 3 en 4 doet ze alleen maar anti-molacties. Nog een reden waarom ik grote twijfels over haar als mol heb

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #234 Gepost op: 3-05-2019, 16:39:05 »
Nee, dat weet ik uiteraard... Maar dan haalt niet weg dat ze een vermoeden heeft wat blijkt te kloppen. Briefing of niet, waarom zou je dat vermoeden roepen?


Ik denk juist dat ze als mol vermoedt dat ze zelf de snelste was dus daarom roept ze Axel.

Foutje

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #235 Gepost op: 3-05-2019, 16:48:37 »
Ik denk juist dat ze als mol vermoedt dat ze zelf de snelste was dus daarom roept ze Axel.

Foutje

Maar ze wist wel dat Axel meestal snel is. Je kan het dan voor de zekerheid toch een andere kant proberen op te sturen.


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #236 Gepost op: 3-05-2019, 16:52:24 »
Maar ze wist wel dat Axel meestal snel is. Je kan het dan voor de zekerheid toch een andere kant proberen op te sturen.

Zou kunnen maar zou opvallen omdat hij dat zelf ergens gemeld heeft tegen de groep.

Maar ze had idd bijv haar mond kunnen houden. Eens

Zo heb ik een nog langer lijstje voor Axel en Bas  ;D

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #237 Gepost op: 3-05-2019, 22:18:26 »
http://m.newsmonkey.be/article/93958
Bij de koffer kiezen met  de 3 vragen hing er ook roze sliert aan de muur achter Gilles.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2019, 22:23:09 door foxhunter »

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #238 Gepost op: 3-05-2019, 22:25:33 »
Hagelschot:

Promo voor de finale. Gilles vraagt "Wie is de mol?".

Elisabet zien we eerst naar links (Axel), dan naar het midden (Bas) en als laatste recht in de camera kijken!
Bas kijkt toch voor zicht uit, en niet recht in de camera?
Edit: Ik begreep je verkeerd. Gilles zegt in de promo ook letterlijk: ''Het is tijd om de mol recht in de ogen aan te kijken''. In aflevering 1 tijdens het gesprek aan tafel zegt Gilles ook: ''De mol kijkt de kandidaten nu voor het eerst recht in de ogen aan''. Ik zat al naar deze hint te speuren, maar vind dit wel een goede verklaring!
« Laatst bewerkt op: 3-05-2019, 22:30:30 door Reflektor »

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #239 Gepost op: 4-05-2019, 14:05:43 »
De foto van het seizoen wat mij betreft.

Het moment waar Axel doorkrijgt wie de mol is en Bas met stijgende verbazing kijkt waarom je überhaupt zoiets zou zeggen.

Oh en liesbeth die het weglacht en hier Elisabet meteen afstreept als mol, om er ook meteen uit te gaan!