Auteur Topic: Ron is (niet) de mol!  (gelezen 155572 keer)

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #460 Gepost op: 13-05-2003, 17:22:24 »
Dat doet ron al de hele serie door. Ik let er ook altijd op als angela iets verteld wat de kandi's niet kunnen weten en de mol wel. Ron reageert altijd zo. Dat is gewoon zijn manier van reageren. Als mol kun je natuurlijk ook trainen om net te doen alsof je iets voor het eerst hoort. Blijkbaar vind Ron als hij de mol is dat niet nodig.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #461 Gepost op: 13-05-2003, 19:13:20 »
Ik weet niet waarom maar ik neig nu helemaal naar Ron.

Misschien wel omdat hij zo lowprofile is (vind ik) en omdat ik geen idee heb wat hij misdaan heeft. Behalve zo overdreven die blokhut voorbijlopen in de lintjesopdracht.








Offline Marmer14

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #462 Gepost op: 13-05-2003, 20:11:24 »
Ik weet niet waarom maar ik neig nu helemaal naar Ron.

Misschien wel omdat hij zo lowprofile is (vind ik) en omdat ik geen idee heb wat hij misdaan heeft. Behalve zo overdreven die blokhut voorbijlopen in de lintjesopdracht.

En natuurlijk het afschieten van Elise om een vrijstelling te krijgen ten koste van de pot, en het afkopen van de executie.







En tóch is Toine de mol!!!!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #463 Gepost op: 13-05-2003, 21:59:13 »
En natuurlijk het afschieten van Elise om een vrijstelling te krijgen ten koste van de pot, en het afkopen van de executie.
Ik zou ook schieten voor een vrijstelling. Niks mols aan.
Afkopen van de executie bedoel je die in afl 2 mee? Elise wou daar net zo goed de executie afkopen.








Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #464 Gepost op: 14-05-2003, 01:47:10 »
En natuurlijk het afschieten van Elise om een vrijstelling te krijgen ten koste van de pot, en het afkopen van de executie.

Feit is dat Elise afgelopen zaterdag ook voor 10000 euri een vrijstelling nam/won/kocht. (Of +5000 of -5000, scheelt 10000). Daarenboven komt dat ze het initiatief neemt op de verwendag om een vrijstelling te kopen ad 6000 (die Ferdi in eerste instantie niet wil).

Als dat het verwerven van vrijstellingen het criterium is, dan loopt Ron niet voorop.

Wat wel op z'n waarde moet worden geschat is het half 6 verhaal bij de metro-opdracht. Mollenstreek of foutje?







« Laatst bewerkt op: 14-05-2003, 01:51:45 door ReneB »
Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline JohnBe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -=:: JohnBe ::=-
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #465 Gepost op: 14-05-2003, 07:55:42 »
Wat wel op z'n waarde moet worden geschat is het half 6 verhaal bij de metro-opdracht. Mollenstreek of foutje?

Mollenstreek  8)







« Laatst bewerkt op: 14-05-2003, 07:59:06 door JohnBe »
Geert gaat winnen

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #466 Gepost op: 14-05-2003, 10:12:17 »
Bij het introductiefilmpje van Ron kan ik me een oranje iMac herinneren. Ik heb eens in dat kantoor van hem rondgekeken ( :D) maar daar is van een oranje iMac geen spoor.

Heeft waarschijnlijk helemaal niks te betekenen, maar het viel me wel op.







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #467 Gepost op: 14-05-2003, 13:40:37 »
Nog een andere bemerking die bij me opkwam toen ik vanmorgen bezig was mijn Knuddesite bij te werken:

In de ondervragingsproef van afl 9 namelijk is het  duidelijk dat Ron het moeilijk heeft met rechtstreekse confrontaties. Als we dan eens terug denken naar de videoboodschap in de blokhut waar Ron op zijn kamer bleef: kon hij ook de confrontatie met zichzelf niet aan??

("Neen, natuurlijk niet", zal Tweety wijselijk beamen  8), "Bullshit, hij lag domweg te maffen", zal Pino repliceren  ;) )








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #468 Gepost op: 14-05-2003, 14:05:22 »
Neen, natuurlijk niet  :P  
Bovendien was hij bekaf omdat hij dat filmpje net opgenomen had, toen hij die blokhut voorbij liep en in het niets verdween! En hij had het toch al gezien...dus...

het wachten is op Pino..









Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #469 Gepost op: 14-05-2003, 14:10:02 »
Neen, natuurlijk niet  :P  
Bovendien was hij bekaf omdat hij dat filmpje net opgenomen had, toen hij die blokhut voorbij liep en in het niets verdween! En hij had het toch al gezien...dus...

het wachten is op Pino..


Wat ik mij afvraag is of het filmpje van Ron aan de blokhut voor of na de lintjesopdracht is opgenomen.
In elk geval niet tijdens de lintjesopdracht.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #470 Gepost op: 14-05-2003, 15:36:02 »
Bovendien was hij bekaf
Je geeft hem wel aan he Tweety ;D

Dus:
Bullshit, hij lag domweg te maffen!







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #471 Gepost op: 14-05-2003, 16:46:17 »
Stel dat Ron de mol is.... dan heeft hij er bij de liegopdracht belang bij dat Elise er achter komt wie liegt en wie de waarheid spreekt. Ron probeert dan zo de waarheid te spreken dat het liegen lijkt. Elise doorziet dit en "verdenkt" hem ervan de waarheid te spreken. Vervolgens is Elise zo blij met haar vrijstelling dat ze waarschijnlijk niet door heeft gehad dat dit helemaal Ron's opzet was.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline tonh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #472 Gepost op: 14-05-2003, 17:20:39 »
Stel dat Ron de mol is.... dan heeft hij er bij de liegopdracht belang bij dat Elise er achter komt wie liegt en wie de waarheid spreekt. Ron probeert dan zo de waarheid te spreken dat het liegen lijkt. Elise doorziet dit en "verdenkt" hem ervan de waarheid te spreken. Vervolgens is Elise zo blij met haar vrijstelling dat ze waarschijnlijk niet door heeft gehad dat dit helemaal Ron's opzet was.

Dat is ook mijn theorie. Dat Ron niet zo goed kan liegen, heeft niets met de opdracht te maken. Ze moesten immers alledrie liegen. Maar aangezien Elise de waarheidsverteller (mooi scrabblewoord) eruit moest halen, was het slim van Ron om zichzelf in die positie te manoevreren. Ze hadden gewoon alledrie een bullshitverhaal moeten vertellen, dan was Elise er nooit uit gekomen. Misschien mocht dat niet van de programmaleiding. Het zou trouwens wel erg flauw zijn wanneer Elise wel de mol zou zijn, want dan is het geld gewoon gestolen.








Offline tonh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #473 Gepost op: 14-05-2003, 17:27:01 »
Ik moet bekennen dat ik Ron lange tijd niet als de mol heb gezien. Ik ken hem namelijk vrij goed en ik kon niets vreemds aan zijn gedrag herkennen. Ron is zoals hij in het echt ook is: introvert en een beetje achterdochtig. Tot aan het autospel: normaal gesproken zou hij zich dood ergeren aan het gedrag van Elise, maar hij nam het nogal laconiek op. Hij is denk ik als mol gekozen, juist vanwege zijn gedrag (hij hoeft  niet te acteren). Verder is het inderdaad zo dat hij slecht dingen kan onthouden en de foutjes die je in beeld zag waren typisch wel iets voor hem.

Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben.








Anonymol2

  • Gast
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #474 Gepost op: 14-05-2003, 17:30:42 »
Ze hadden gewoon alledrie een bullshitverhaal moeten vertellen, dan was Elise er nooit uit gekomen. Misschien mocht dat niet van de programmaleiding.

Volgens mij was het de opdracht dat er 1 de waarheid moesten spreken en 2 moesten er liegen. Of heb ik het mis?








Offline tonh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #475 Gepost op: 14-05-2003, 17:35:25 »
Volgens mij was het de opdracht dat er 1 de waarheid moesten spreken en 2 moesten er liegen. Of heb ik het mis?

Ja, maar als je 5000 euri wilt verdienen en je wilt niet dat Elise de vrijstelling krijgt, dan moet je het wel zo aanpakken. Als je alledrie niets vertelt, dan weet Elise ook niets, 5000 euri in de pot (in plaats van eruit) en een gewone executie. C'est ca.








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #476 Gepost op: 14-05-2003, 17:37:17 »
Ja, maar als je 5000 euri wilt verdienen en je wilt niet dat Elise de vrijstelling krijgt, dan moet je het wel zo aanpakken. Als je alledrie niets vertelt, dan weet Elise ook niets, 5000 euri in de pot (in plaats van eruit) en een gewone executie. C'est ca.

Precies, dat leek mij ook de handigste manier! Natuurlijk wel een beetje oneerlijk omk het zo te spelen, maar wel effectief.








Anonymol2

  • Gast
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #477 Gepost op: 14-05-2003, 17:43:59 »
Precies, dat leek mij ook de handigste manier! Natuurlijk wel een beetje oneerlijk omk het zo te spelen, maar wel effectief.

Ja dan hadden ze ook allemaal de waarheid kunnen spreken, maar dat was NIET de opdracht. Of ze hadden niks moeten zeggen, of ze hadden gewoon weg moeten gaan.







« Laatst bewerkt op: 14-05-2003, 17:44:37 door Anonymol2 »

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #478 Gepost op: 14-05-2003, 20:26:53 »
Precies, dat leek mij ook de handigste manier! Natuurlijk wel een beetje oneerlijk omk het zo te spelen, maar wel effectief.
Het blijft troch wel de bedoeling om het spel te spelen zoals WIDM het vraagt.
Twee kandidaten dienden te liegen, een derde de waarheid te spreken.
Het was aan Elise om uit te maken wie wat deed.








Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #479 Gepost op: 14-05-2003, 20:33:38 »
over dat liegen:
Dan nóg had Elise het verkeerd kunnen raden. Wanneer Ron de mol is en Elise moet raden dat Ron waarheid spreekt en Ron dit ook graag wil omdat er dan geld uit de pot gaat heeft hij het niet handig aangepakt. Makkelijker was geweest om A. je eigen verhaal slecht door te vertellen. B. Je gekregen verhaal slecht te brengen. Dan heb je invloed op de opdracht. Je weet dat de persoon aan wie je het door verteld een slecht verhaal heeft en je weet zelf dat je het er slecht vanaf brengt. Dus invloed op 2 factoren. Nu had hij slechts invloed op 1 factor, zijn eigen.
Wanneer René en Chandrika dus elkaar goed hadden ingelicht, was de kans aanwezig dat Elise zou kunnen denken dat 1 van die twee de waarheid sprak, Ron had daar verder geen invloed opgehad.







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...