Auteur Topic: Ron is (niet) de mol!  (gelezen 155593 keer)

Offline rutje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #480 Gepost op: 14-05-2003, 20:47:27 »
Ron wist bij het zoeken naar de boot ook -toevallig ?? - precies waar die lag, terwijl dat alleen van boven af te zien was. Als hij dat gezien had, zou hij er veel eerder op af gegaan zijn, tenzij .....








Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #481 Gepost op: 15-05-2003, 01:32:07 »
Ron wist bij het zoeken naar de boot ook -toevallig ?? - precies waar die lag, terwijl dat alleen van boven af te zien was. Als hij dat gezien had, zou hij er veel eerder op af gegaan zijn, tenzij .....

Voor de zoveelste keer: door de boot te vinden ging er GEEN 5000 UIT DE POT. De aanwijzingen kosten 5000, maar omdat ze de opdracht toch op tijd haalden werd het budgetair neutraal afgewikkeld. Een paar minuten later de boot en de benzine vinden ... net te laat binnen ... weg 5000. Dus Ron heeft de opdracht juist doen slagen.

Mijn tegengas op je verweer.
1) Ron moest vertrouwen winnen... Prima, voor zover je dat in 1 of 2 opdrachten kan doen, maar je kunt de boot ook 10 minuten later vinden en de stoere bink uithangen.
2) De formulering van de opdracht luidde dat als ze binnen de tijd in het hotel waren, dat ze dan 5000 euri verdienden. Dat ze als ze net te laat zouden zijn, weer terug naar het eiland (vrieskou) moeten, lijkt met uiterst onwaarschijnlijk.

Dus dat toevallig (met ondertoontje) heeft weinig waarde zonder verdere argumentatie en tot die tijd lijtk het me onverstandig dit als een harde aanwijzing voor Ron te zien.







Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #482 Gepost op: 15-05-2003, 12:01:15 »
De consequenties voor het niet slagen van de opdracht waren wel degelijk een overnachting op het vochtige koude eiland waarbij slechts slaaplogistiek voor drie ipv vier personen was voorzien.
Afwijken van deze vooropgestelde voorwaarde zou de geloofwaardigheid van het programma zeker niet ten goede komen. En dat het vochtig en koud was, wist men vooraf, dus hadden ze die regel dan ook maar niet moeten invoeren indien ze in hun achterhoofd hadden om de kandidaten 'te sparen'.
Nee, nee, het was wel degelijk de bedoeling dat ALLE kandidaten in het hotel zouden arriveren. De status van de accomodatie goed bekeken? Hun kamers waren op voorhand gereserveerd en zeker niet tegen een vriendenprijsje, dus was het wenselijk dat deze investering ook genuttigd werd. En dat kon dus enkel door de mol te instrueren dat, indien de anderen het bootje niet vonden, hij dit dan maar zelf moest zien op te vissen, maar liefst zo laat mogelijk.

En dat de tijdmeting niet altijd even serieus moet worden genomen, wisten we al na de eerste aflevering, dus dat zat wel snor...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #483 Gepost op: 15-05-2003, 12:13:09 »
Goed, ik begrijp goed dat Ron verdacht wordt. Zelf heb ik ook zo mijn twijfels over Ron. Maar wees eerlijk... Ron had veel meer uit de pot kunnen halen. Wat er nu bij hem slaagt lijkt meer toevallig te gebeuren. Sommige dingen worden ook niet logisch aangepakt. Hij had bij de bootopdracht, mocht hij de mol zijn, ervoor kunnen zorgen dat er geld uit de pot ging, heeft ie niet gedaan. Hij had gezien zijn hoogtevrees toch niet van de brug kunnen springen en geld uit de pot halen. Hij had bij de lintjes opdracht zelfs zonder verder verdacht te worden geld uit de pot kunnen halen, heeft ie niet gedaan. Bij de laatste opdracht in afl 9 in de rechtbank raad Elise, zonder dat Ron daar nou echt invloed op heeft, het goed. (zie daarvoor mijn post hierboven) Mocht hij de mol zijn... sorry, maar dan heeft ie veel kansen laten liggen... en daar waar geld uit de pot gaat (zoals bij die paintball opdracht) kun je nu niet echt zeggen dat hij daar invloed op had.
En dat zijn dus die dingetjes die mijn verstand doen zeggen dat hij het niet is. Mijn gevoel is het daar dus niet altijd mee eens.







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Mol_en_Co

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #484 Gepost op: 15-05-2003, 13:29:57 »
Ron is te verdacht in beeld gebracht om voor mij de mol te kunnen zijn. Vooral dat van die foute tijd doorgeven lijkt me veel te gevaarlijk als mol zijnde.









Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #485 Gepost op: 15-05-2003, 13:35:39 »
Een mol moet subtiel zijn; dwz: geven en nemen. Tuurlijk kon hij al veel meer uit de gehaald hebben, maar dan kon hij ook evengoed van in het begin gezegd hebben dat hij de mol was.
Kijk maar eens mijn lijstje bij Hoteldebotel er op na: Ron heeft persoonlijk al zo'n 30.000€ uit de pot doen verdwijnen tgo 20.000 voor Elise. En dan heb ik het nog niet over de opdrachten waarin we de mol nog niet precies kunnen situeren.

Ron en Elise moeten gewoon samen een tunnel graven; daar voelen ze zich het best in  8)








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline laafje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #486 Gepost op: 15-05-2003, 14:54:00 »
Ron is te verdacht in beeld gebracht om voor mij de mol te kunnen zijn. Vooral dat van die foute tijd doorgeven lijkt me veel te gevaarlijk als mol zijnde.


Dit vind ik dus ook van Elise, dus de enige die nu de mol nog kan zijn, zou dan chandrika zijn. Dit is heel onwaarschijnlijk, aangezien Ferdi en Patricia de hele tijd chan als mol hadden. Dus die valt ook af. Conclusie .... is er dan helemaal geen mol? Tuurlijk wel, Ron is de mol.

Iedereen heeft andere verdenkingen bij haar/zijn mol! Dus de mensen die Ron als mol hebben, vinden de molstreken van Elise te doorzichtig en vica versa. We zien het (hopelijk) zaterdag wie nu eindelijk de mol is.

Groetjes Laafje







Groetjes van de enige echte laafje ;)

Offline appie

  • Forumlid
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #487 Gepost op: 15-05-2003, 14:57:37 »
We zien het (hopelijk) zaterdag wie nu eindelijk de mol is.
Hopelijk dat george daaraan mee gaat doen








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #488 Gepost op: 15-05-2003, 15:01:09 »
Hopelijk dat george daaraan mee gaat doen
Hij is gewoon weer de mol :D







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline laafje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #489 Gepost op: 15-05-2003, 15:05:06 »
Sjips, dan zit ik weer verkeerd met mijn mol. Hahahaha.

Van mij mag sjors nog ff op het toneel verschijnen hoor zaterdag.

Groetjes Laafje







Groetjes van de enige echte laafje ;)

Offline appie

  • Forumlid
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #490 Gepost op: 15-05-2003, 15:16:24 »
Dat george samen met de mol naar beneden springt uit een vliegtuig (van vorig jaar)









Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #491 Gepost op: 15-05-2003, 18:41:54 »
We gaan weer off-topic...  ::)




En nu weer verder met hints, aanwijzingen en theorieën waarom Ron wel of juist niet de mol is!








Offline elisabeth

  • Forumlid
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #492 Gepost op: 16-05-2003, 00:20:29 »
Het lijkt erop dat het spel gespeeld is. Op de officiële site heeft iemand ontdekt dat Ron bij de test het pijltje over Elise laat gaan bij de vraag wie er rechts naast de mol liep toen ze naar de bus liepen. Als hij denkt dat Elise rechts liep van de mol, wijst hij zichzelf aan als mol. Want hij liep links van haar.

Ik heb het gecheckt, het pijltje van zijn muis gaat duidelijk over Elise.








Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #493 Gepost op: 16-05-2003, 01:16:59 »
Het lijkt erop dat het spel gespeeld is. Op de officiële site heeft iemand ontdekt dat Ron bij de test het pijltje over Elise laat gaan bij de vraag wie er rechts naast de mol liep toen ze naar de bus liepen. Als hij denkt dat Elise rechts liep van de mol, wijst hij zichzelf aan als mol. Want hij liep links van haar.

Ik heb het gecheckt, het pijltje van zijn muis gaat duidelijk over Elise.

Twee weken terug liet Chandrika haar cursor over Ferdi gaan alsof ze wist als mol dat ie eruit ging...







Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #494 Gepost op: 16-05-2003, 08:31:09 »
Het lijkt erop dat het spel gespeeld is. Op de officiële site heeft iemand ontdekt dat Ron bij de test het pijltje over Elise laat gaan bij de vraag wie er rechts naast de mol liep toen ze naar de bus liepen. Als hij denkt dat Elise rechts liep van de mol, wijst hij zichzelf aan als mol. Want hij liep links van haar.

Ik heb het gecheckt, het pijltje van zijn muis gaat duidelijk over Elise.

Persoonlijk hecht ik nog steeds geen enkele waarde aan de beelden die we te zien krijgen tijdens de executie. Wie zegt dat het Ron is die die cursur beweegt? En wie zegt dat hij ook daadwerkelijk op Elise geklikt heeft? We zijn al eens eerder in die montage getuind, daar geloof ik niet meer in.

Desalniettemin is Ron natuurlijk wel de mol!  :P







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #495 Gepost op: 16-05-2003, 11:44:25 »
Ben momenteel de herhaling aan't bekijken. Ron zei bij het afscheid iets van 'Ik wou wel mee naar huis gaan, maar langs de andere kant wil ik ook blijven want ik wil gaan winnen.'

Ik vond dit er vrij gemaakt uitkomen. Maar ja dat is wss omdat ik hem toch al verdenk.
Maar Deborah zei zoiets ook 'Ik hoop dat Robin op mij stemt, dan verliest hij en win ik.'
Nico:'Ik denk dat ik een goede kans maak, want ik denk dat Yvonne op mij stemt, dus die heeft het fout.'

En George was overal en constant met winnen bezig.


Maar goed...








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #496 Gepost op: 16-05-2003, 12:35:05 »
Voor de zoveelste keer: door de boot te vinden ging er GEEN 5000 UIT DE POT.


Je klinkt nogal agressief. Angela zegt in de uitzending toch echt (nadat ze het kistje open hebben gemaakt en de aanwijzingen van Elise en René hebben gekregen) dat ze "nu op tijd moeten komen om quite te draaien".







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #497 Gepost op: 16-05-2003, 13:16:13 »
Wat ik (inmiddels) begrepen heb, is dat dit de mogelijkheden waren:

1. Als de opdracht slaagt zonder kist+envelop open te maken = + 5000 en hotel
2. Als de opdracht slaagt, maar de kist is open = +2500 en hotel
3. Als de opdracht slaagt, maar de kist + de envelope zijn open = +- 0 maar wel hotel
4. Als de opdracht mislukt = op het eiland slapen en -5000

Mogelijkheid 3 is zoals het is gegaan.
Volgens mij had Ron (er even van uit gaande dat hij de mol is) er dus inderdaad voor kunnen kiezen om de boot niet te vinden, waardoor ze dus niet alleen geen geld verdienden, maar bovendien nog 5000 euro moesten inleveren én op het eiland moesten kamperen (mogelijkheid 4).

Ik denk dat het persoonlijk is of je dat nou onmols vind of niet. Mijn eerste reactie bij het horen van de opdracht was "nou daar sta je dan als mol, je moet zo min mogelijk geld in de pot krijgen, maar dan mag je dus wel gaan kamperen in de ijskou...dilemma"
Persoonlijk had ik, als ik de mol was geweest ook voor optie 3 gekozen. Dan maar geen 5000 uit de pot, maar wel een nacht lekker slapen.











Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline ReneB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #498 Gepost op: 16-05-2003, 13:16:50 »
Je klinkt nogal agressief. Angela zegt in de uitzending toch echt (nadat ze het kistje open hebben gemaakt en de aanwijzingen van Elise en René hebben gekregen) dat ze "nu op tijd moeten komen om quite te draaien".

Wat je zegt is helemaal waar en dat is ook de inhoud van mijn post.

Het is ook niet aggressief bedoeld, maar meer als teleurstelling. Bij voortduring wordt door Rondrianen gesteld dat Ron (als hun mol) de boot kon vinden omdat er neits meer te verdienen viel voor de pot. Maar dat is in tegenspraak met de uitzending.

En dan vind ik het jammer dat deze Rondrianen niet ff de aflevering bekijken. Mss is Ron de mol, maar dan niet om deze reden. Ik probeer(de) met mijn reacties mollenvangers te attenderen op het feit dat een argument of redenatie niet zo sterk is of helemaal niet opgaat.









Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #499 Gepost op: 16-05-2003, 13:55:55 »
ReneB, ik heb hem wel 5 keer bekeken. Toen de boot gevonden werd door Ron, viel er al niks meer te verdienen voor de pot (zie optie 3 van Tweety). Er kon ook niks meer uit, ergo, er was niks af en er was niks bij : status quo.

Als ik de Mol ben en ik had de keuze om te slapen op het eiland met 4 mensen en slaapplaats voor 3 of lekker in een hotel en het was klaar met de pot, dan vond ik de boot ook.

NB:  De Mol is een spel en dit forum ook. Het gaat niet om groot goud, maar om de lol. Doe dus andere mensen niet af als niet nadenkend.







Ma how, zeg!