Auteur Topic: Astrid is (niet) de mol!  (gelezen 64347 keer)

Offline DarkJester

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #160 Gepost op: 7-04-2003, 10:45:09 »
Dat laatste valt natuurlijk ook weer te betwisten Doris, omdat we natuurlijk niet zeker weten of ze die opdracht pas na 't eten kregen. 't werd wel in die volgorde getoond in de aflevering, maar er kan natuurlijk best 'n beetje met de beelden geschoven zijn door de regie.

Als Ferdi en Elise een video te zien krijgen met daarop welke opdracht en tegenstander de ander kandidaten hebben gekozen lijkt het me nogal logisch dat ze die kregen nadat de opdrachten waren gedaan.








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #161 Gepost op: 7-04-2003, 10:51:24 »
Als Ferdi en Elise een video te zien krijgen met daarop welke opdracht en tegenstander de ander kandidaten hebben gekozen lijkt het me nogal logisch dat ze die kregen nadat de opdrachten waren gedaan.

Ze kregen alleen 'n beeld te zien met de kandi's en hun tegenstanders. Ze hebben niks gezien van de werkelijke opdrachten. Die beelden die Ferdi en Elise te zien kregen, zouden natuurlijk eerder die dag gefilmd kunnen zijn dan de werkelijke opdrachten.

Maar ik was inmiddels al tot de conclusie gekomen dat Ferdi en Elise echt pas na de opdrachten hebben moeten gokken, maar niet om de reden die jij hier geeft. Op 't moment dat ze aan 't overleggen zijn is 't al donker buiten, terwijl alle opdrachten op klaarlichte dag hebben plaatsgevonden. Daarom zullen Ferdi en Elise dus echt wel achteraf hebben gegokt en kon de mol, als hij zich tenminste onder de lumberjackers bevond, nooit op de hoogte zijn van wat de twee zouden gokken.








Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #162 Gepost op: 7-04-2003, 12:18:25 »
Ik heb het fragment waarin MOL in het water verschijnt nog eens terug gekeken en zag dat degene die aan het touwtje bengelt een witte helm op heeft en dit kan dus Astrid niet zijn (zwarte helm) en het moet dus of Chandrika of Rene zijn (of degene die proefspringt ?????)

Hebben Chandrika en Ron allebei een witte helm op? Ik kan het nu niet nakijken, maar als dit waar is, dan moet ik mijn volverdenking misschien toch aanpassen!  :o







De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline appie

  • Forumlid
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #163 Gepost op: 7-04-2003, 13:09:34 »
Ik vind het erg verdacht dat astrid zomaar in een keer ketting kan zagen. Er mocht niet geoefend worden en toch kon astrid het erg goed.

Dit in combinatie met twee muzikale aanwijzingen, die (vind ik) op astrid slaan, is zij de mol.

Muzikale Aanwijzingen:
  • Afl 2: In de tekst van het liedje staan in het nederlands zo iets als "We houden van elkaar en toch gaan we onze eigen weg". Astrid is gescheiden en gaat dus haar eigen weg.
  • Afl 3: Het liedje bevat een zin waarin staat dat degene stom is geweest". Tijdens het boodschappen komt Astrid (expres aan het einde) er achter dat ze een fout hebben gemaakt

Even afwachten wat de muzikale aflevering van vandaag is ;D








Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #164 Gepost op: 7-04-2003, 13:17:56 »
Het was toch aafke die de fout ontdekte??? Astrid maakte hem (samen met Aafke). Maar om nou de mol in een opdracht te laten spelen voor een sommetje van 1000 euro. Als je daar had willen mollen, had je bijvoorbeeld geen eten moeten kopen, alleen bloemen, potgrond etc. etc. van de boodschappen moesten alle deelnemers immers eten... En nog iets... Als ze in de supermarkt waren, hoe heeft Astrid dan die videoboodschap kunnen opnemen?? ;D







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline appie

  • Forumlid
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #165 Gepost op: 7-04-2003, 13:21:18 »
Er is nooit gezegt dat de videoband precies op die dag werd opgenomen.
Het kan ook zijn dat het 's nachts werd op genomen of op een tijdstip waarbij de mol sneakie er tussen uit kon knijpen.









Offline Rob78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #166 Gepost op: 7-04-2003, 18:07:00 »
De mol zegt in de video-opname iets in de trend van:
"Als ik 2 keer met mijn vingers knip, zitten we allemaal weer om tafel"

Kijk eens in aflevering 4 (als Aafke bekend maakt dat ze de koker heeft geopend en iedereen aan tafel zit), wie er 2 keer met de vingers knipt.

(hint 1: het is de SCHAAR-knip beweging!!!)
(hint 2: het heeft misschien wel iets met het onderwerp van deze thread te maken ;D )








Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #167 Gepost op: 7-04-2003, 18:24:39 »
Citaat
De mol zegt in de video-opname iets in de trend van:
"Als ik 2 keer met mijn vingers knip, zitten we allemaal weer om tafel"

Kijk eens in aflevering 4 (als Aafke bekend maakt dat ze de koker heeft geopend en iedereen aan tafel zit), wie er 2 keer met de vingers knipt.

(hint 1: het is de SCHAAR-knip beweging!!!)
(hint 2: het heeft misschien wel iets met het onderwerp van deze thread te maken  )

Ja hallo, zelfs de mol (wie het dan ook is) kan toch nooit weten dat ze een paar dagen later om de tafel zitten en dan denkt nu moet ik een 'knipbeweging' met mn vingers maken.
dat sloeg volgens mij gewoon op dat er wat ruzie in de groep was (rene en patricia vooral) en dat ze het volgende moment weer als groep met elkaar omgaan.







Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #168 Gepost op: 7-04-2003, 18:52:53 »
De mol zegt in de video-opname iets in de trend van:
"Als ik 2 keer met mijn vingers knip, zitten we allemaal weer om tafel"

Kijk eens in aflevering 4 (als Aafke bekend maakt dat ze de koker heeft geopend en iedereen aan tafel zit), wie er 2 keer met de vingers knipt.

(hint 1: het is de SCHAAR-knip beweging!!!)
(hint 2: het heeft misschien wel iets met het onderwerp van deze thread te maken ;D )


Zeer goed gezien Rob! Dit is wel degelijk een hint! Ik heb het net gecheckt op video en Astrid maakt een schaarbeweging met haar vingers en wel 2 keer. Daarbij zegt ze de tekst : '' Uitermate intrigerend'' . Wat ze zegt hoort dus helemaal niet bij wat ze uitbeeld. Het is een teken en hoort bij de videoboodschap van de mol die zegt : '' Als ik 2 keer met mijn vingers knip zitten we met zijn allen om de tafel'' . Natuurlijk weet de mol dat hij een of 2 dagen met zijn allen om de tafel zitten, dit is heel gewoon als je met elkaar eet. Wat de mol  zegt op de video moet je eigenlijk omdraaien : als we om de tafel zitten knip ik 2 keer met mijn vingers , maar dat zou te makkelijk zijn uiteraard !







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #169 Gepost op: 7-04-2003, 19:12:47 »
Dat van die koker, is een paar dagen eerder opgenomen, ik denk zelf nog voor dat de videoboodschap werd getoond aan de kandidaten.

Dit maakt het dus nog aannemelijker dat het een hint is (ja, ik zit nu definitef op Astrid, ik zal zo nog wel ff uitleggen waarom).







« Laatst bewerkt op: 7-04-2003, 19:14:51 door Daisy »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #170 Gepost op: 7-04-2003, 19:27:04 »
Het klinkt alsof er weer een nieuwe hint richting Astrid is gevonden! Mooi! ik ga het meteen even bekijken! :)








Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #171 Gepost op: 7-04-2003, 19:34:45 »
De twijfel over Aafke of juist Astrid als mol is nu gelukkig ook weg  :D
Heb de muzikale aanwijzing in afl.3 voor mezelf ook tot Astrid kunnen herleiden, als het tenminste klopt, dat dat nummer van de Talking Heads voor het eerst verscheen op het album 'Songs about Buildings & Food'. Als dat zo is, is dat dus een liedje over gebouwen en voedsel, nou wie was in de supermarkt in afl. 3?








Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #172 Gepost op: 7-04-2003, 19:42:50 »
De twijfel over Aafke of juist Astrid als mol is nu gelukkig ook weg  :D
Heb de muzikale aanwijzing in afl.3 voor mezelf ook tot Astrid kunnen herleiden, als het tenminste klopt, dat dat nummer van de Talking Heads voor het eerst verscheen op het album 'Songs about Buildings & Food'. Als dat zo is, is dat dus een liedje over gebouwen en voedsel, nou wie was in de supermarkt in afl. 3?
Zoek je het niet te ver?








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #173 Gepost op: 7-04-2003, 19:42:56 »
Het klinkt alsof er weer een nieuwe hint richting Astrid is gevonden! Mooi! ik ga het meteen even bekijken! :)

Hm. Ik heb net nog even bekeken, maar ben er niet van overtuigd dat het een hint is. Het is trouwens ook niet Astrid die 'uitermate intrigerend' zegt, maar Elise geloof ik, of in ieder geval iemand anders dan Astrid. :-\








Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #174 Gepost op: 7-04-2003, 19:43:08 »
Wat ik opvallend vind, is dat veel mensen het een molactie vinden als je je opdracht laat mislukken tegen een lumberjack. Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Het is de taak van de mol er voor te zorgen dat de kans zo groot mogelijk is dat Elise en Ferdi juist raden hoeveel opdrachten ze hebben laten slagen. Nou, de kans lijkt me groot dat ze 3 zeggen, als ze positief denken. Verliezen van de echte incalculeren en gewoon winnen van de nepperds. Wat dan. De mol wil natuurlijk een bepaalde opdracht (Astrid mag als eerst een envelop kiezen), wil een echte lumberjack, dus zal je als 1e, 2e of 3e kiezen (dan zit er nog minstens 1 in, Astrid koos als 3e). Verder is het het beste als de mol zijn opdracht als laatste uitvalt. De kans is namelijk best groot dat er dan 2 (1 verlies tegen een nepperd) of 3 opdracht (alle wedstrijden tegen nepperds verloren). Astrid heeft dus het spel in handen. Verliest ze haar opdracht, zal niemand dat haar kwalijk, maar wint ze, is ze een heldin. Maar haar zege heeft de groep uiteindelijk wel €6000,= gekost ... Ze zat dus op de ultime positie, naast Elise en Ferdi!








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #175 Gepost op: 7-04-2003, 19:45:53 »
Zoek je het niet te ver?

Ik vind het eigenlijk heel goed gevonden en helemaal niet te ver. Het is juist de bedoeling dat je die fragmenten wat ver zoekt volgens mij. Dat is vorig jaar ook wel gebleken. :)








Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #176 Gepost op: 7-04-2003, 21:12:35 »
Even resumerend: 3 kanjers van hints naar Astrid:

1 )  de schaarbeweging:

Ik heb het net gecheckt op video en Astrid maakt een schaarbeweging met haar vingers en wel 2 keer. Daarbij zegt ze de tekst : '' Uitermate intrigerend'' . Wat ze zegt hoort dus helemaal niet bij wat ze uitbeeld. Het is een teken en hoort bij de videoboodschap van de mol die zegt : '' Als ik 2 keer met mijn vingers knip zitten we met zijn allen om de tafel'' . Natuurlijk weet de mol dat hij een of 2 dagen met zijn allen om de tafel zitten, dit is heel gewoon als je met elkaar eet. Wat de mol  zegt op de video moet je eigenlijk omdraaien : als we om de tafel zitten knip ik 2 keer met mijn vingers , maar dat zou te makkelijk zijn uiteraard !

2) Nooit meer slapen

Over het favoriete boek van Astrid:

'Nooit meer slapen'

De hoofdpersoon gaat met enkele reisgenoten op onderzoek. Hij is nogal klungelig en door hem mislukt vanalles.

De hoofdpersoon is nogal slechtziend.

 Vraag : kent iemand een dier dat slechtziend is?

3 Woord MOL door stroming water

Nadat Astrid  gesprongen heeft van de brug ,zie je haar even close up in beeld, waarin ze verteld over de opdracht. Dan gaat het beeld terug als een soort flash back en zie Astrid hangen boven het water van de rivier. In de linker benedenhoek zie je nu door de stroming van de rivier het woord MOL ontstaan. Astrid hangt precies boven de O. Het is prachtig gemonteerd en het is een superhint. Je moet het op video zien , iig  op bewegende beelden .Tel daarbij op de muziekhint van talking heads met Take me to the river, DROP ME IN THE WATER


Toeval? Minstens 1 van de bovenstaande hints zal toch wel een echte hint zijn ?







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #177 Gepost op: 8-04-2003, 11:24:28 »
Citaat
Dat van die koker, is een paar dagen eerder opgenomen, ik denk zelf nog voor dat de videoboodschap werd getoond aan de kandidaten.

Ik geloofde niet zo in deze hint maar ik wist niet dat die beelden die je zag een paar dagen EERDER waren opgenomen. (idd waarschijnlijk nog vóór die videoboodschap, het was geloof ik op dag 6)

In de videoboodschap wordt gezegd "als ik twee keer met mijn vingers knip" Iedereen denkt dan natuurlijk aan zo'n knip geluid dat je met je vngers kunt maken, en niet aan een schaar *knip knip* beweging!

Ik ben helemaal om, en ik denk dat dit een goeie hint is. Astrid is nu nog meer mijn mol dan eerst.







Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline Mollenvlo

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #178 Gepost op: 8-04-2003, 12:39:07 »
Jeetje, ik heb net ook even terug gekeken en die 'knip-bewegingen'van Astrid zijn toch erg duidelijk... Maar ook subtiel gemonteerd dat het nauwelijks opvalt.
Dit gecombineerd met 't feit dat ze zulke dunne plakjes kon zagen.... Moet ze geoefend hebben! Er zijn verschillende theorieën hoe ze hier gebruik heeft kunnen maken, maar vast staat wel dat ze in een sleutelpositie zat toen.
Wat me ook opviel dat toen Aafke de omrekenfout ontdekte en aan Astrid vertelde dat 't niet klopte,  Astrid hier eerst niet zo in mee wil gaan en nogal stug reageert... Dan gaat Astrid uitgebreid nadenken en de verkeerde kant op staan rekenen... Terwijl het volgens mij toch een slimme meid moet zijn...

Ik heb echt het idee dat we met de knip-beweging echt op een goed spoor zitten!!!!
Goede hint van Rob78! En dat voor zijn 3e bericht !!!??? Heb jij nog meer info, Robje????? :o







Krabben helpt niet, Mol!!!!!

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Astrid is (niet) de mol!
« Reactie #179 Gepost op: 8-04-2003, 12:58:54 »
Wat een geweldige aanwijzing van die vingerbeweging zeg!! Het was mij tijdens de uitzending absoluut niet opgevallen. Dit bevestigt mijn vermoeden steeds meer. Astrid is de mol!!







I got that tunnel vision going through my  head