Auteur Topic: Yvon is de mol!  (gelezen 128308 keer)

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #180 Gepost op: 1-02-2005, 14:52:10 »
Zoek de verschillen  ;D

http://www.tell-me.nl/content/images/yvon-jaspers-Wonderen-KRO-0.gif

Jij hebt het door, dit moet wel DE hint zijn ;)  ::rofl::

IIg, ik weet dat Yvon de opdracht moest saboteren, maar toch vond ik haar vervelend. Als ze maar niet zo blijft doen (ook als zou ze de mol zijn).
No Milk today???

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #181 Gepost op: 1-02-2005, 18:27:25 »
Ik hoorde dat yvon net een interview gaf op 3fm, het ging o.a. over wie is de mol. Heeft iemand dat toevallig opgenomen?
:) Het is maar heeeel kort, en het gaat maar een fractie over WIDM.
maar voor iedereen die het graag zou willen horen

   Yvon Jaspers op 3fm
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #182 Gepost op: 1-02-2005, 19:01:19 »
:) Het is maar heeeel kort, en het gaat maar een fractie over WIDM.
maar voor iedereen die het graag zou willen horen

   Yvon Jaspers op 3fm

Thnx!!
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Gerrit K

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #183 Gepost op: 1-02-2005, 22:41:23 »
Het zal er wel te dik bovenop liggen, maar het lijkt als Yvon de tweede aflevering precies wist wat de opdracht was en hoe die in elkaar zat. Bij de treinopdracht bijvoorbeeld:

1) Marc Marie vraagt over de telefoon waar de bommen zijn. Yvon zegt: ,,Waar weet ik niet''
2) Lottie zegt dat zij met Marc Marie voorin staat. Yvon zegt: ,,Jij bent toch geen stoker?''
3) Als er gevraagd wordt naar de volgorde van het briefje zegt ze: ,,De volgorde van dat briefje... Wij hebben willekeurige volgorde gedaan.''

Als ze de opdracht van de tweede groep niet kent, is het wel raar dat het haar niet verbaast (of interesseert):

1) dat er bommen in het spel zijn
2) dat de stokers voorin de/een trein staan en stokers zijn in de letterlijke betekenis
3) dat er een briefje met een volgorde is (ik zou minstens vragen: welk briefje)

Als ze echt van plan is geld te verliezen (wat volgens haarzelf de bedoeling was), had het haar heel erg geholpen als ze wist wat de bommen waren en waar ze waren. Verder vertelt ze wel netjes waar de tas van Yvonne hangt en laat die oppikken. Zou ze hebben geweten dat die niks waard was? Ze heeft dus geen geld verloren daar, maar er wel voor gezorgd dat er niets gewonnen werd.

Offline Sin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • No one can stop my crazyness
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #184 Gepost op: 2-02-2005, 17:14:03 »
Ik denk dat Yvon de mol niet is omdat ze te molachtig deed bij de treinopdracht. Aangezien de andere kandidaten niets weten van dat telefoongesprek lijkt het me nogal er te dik boven op liggen voor de andere kandidaten. Ik denk niet dat een mol zo zou doen in een gezelschap als de mol juist zijn identiteit geheim probeert te houden.

Offline The Ovinie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Meester in blaten
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #185 Gepost op: 2-02-2005, 17:36:08 »
zij werd toch ook opgebeld door de opdrachtgever van de mol?
hocus pocus pilatus pas, ik wou dat ik orgineel was....

Offline Gerrit K

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #186 Gepost op: 2-02-2005, 18:39:59 »
Citaat
Ik denk dat Yvon de mol niet is omdat ze te molachtig deed bij de treinopdracht.

Haar boodschap van de mol komt er volgens mij op neer dat ze geld moet verliezen. Dat heeft ze niet gedaan. Ze heeft volgens mij helemaal geen poging gedaan om geld te verliezen, alleen om ervoor te zorgen dat er geen geld werd gewonnen. Ze bood in het begin van de aflevering overigens meteen aan om de stoker te zijn, dat was voor haar beter geweest.

Offline flupke01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #187 Gepost op: 2-02-2005, 18:53:06 »
Even over dat interview op 3FM: ik vind het maar een tegenstrijdig typ die Yvon.
Eerst vertelt ze dat ze alleen van Ballads houdt, Anouk's hitje girl al te hard vindt en dan vervolgens geeft ze wel aan Lenny kravitz te willen horen. Toch ook best hard.....vreemde meid die Yvon ???
Uw betrouwbare tipgever!

Offline Gerrit K

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #188 Gepost op: 2-02-2005, 20:43:05 »
Yvon is in bijna alles mijn favoriete mol, al was het maar omdat ze nog geen dubbeltje verdiend heeft en wel geld opmaakt. Er is echter een maar. Bij de executie-vragen moeten de kandidaten in aflevering 2 meer vragen goed hebben dan in aflevering 1. Als de mol snel van de tegenstanders af wil, doet hij/zij er goed aan om in aflevering 1 meer vragen goed te beantwoorden dan in aflevering 2. Yvon was echter in aflevering 1 de slechtste, dus dat zou dan niet moeten kloppen. Toch?

Offline Sin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • No one can stop my crazyness
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #189 Gepost op: 2-02-2005, 21:06:57 »
Yvon is in bijna alles mijn favoriete mol, al was het maar omdat ze nog geen dubbeltje verdiend heeft en wel geld opmaakt. Er is echter een maar. Bij de executie-vragen moeten de kandidaten in aflevering 2 meer vragen goed hebben dan in aflevering 1. Als de mol snel van de tegenstanders af wil, doet hij/zij er goed aan om in aflevering 1 meer vragen goed te beantwoorden dan in aflevering 2. Yvon was echter in aflevering 1 de slechtste, dus dat zou dan niet moeten kloppen. Toch?

ze heeft wel geld verdiend met de grot-opdracht  ::jaja::

Offline Shifting

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #190 Gepost op: 2-02-2005, 21:09:34 »
Wie zegt dat zij de slechtste test had afgeleverd?
Volgens mij is haar naam gewoon als laatste ingevoerd en volgens mij was dat random had dus iedereen kunnen zijn

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #191 Gepost op: 3-02-2005, 09:30:39 »
Wie zegt dat zij de slechtste test had afgeleverd?
Volgens mij is haar naam gewoon als laatste ingevoerd en volgens mij was dat random had dus iedereen kunnen zijn

precies... dat ze als laatste was zegt niks....
Tenslotte wist Angela toen niet wie de mol was (waarschijnlijk heeft ze nu wel een vermoeden) dus de volgorde was volledig willekeurig...
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline The Ovinie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Meester in blaten
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #192 Gepost op: 3-02-2005, 12:25:09 »
dat de volgorde volledig willekeurig was geloof ik niet, maar het heeft niet veel uitgemaakt

tenzij...ik heb ook nog een theorie dat ze Yvon tot het laatste hebben bewaard zodat veel mensen gingen denken dat zij iig niet de mol was, om ff die gedachten uit te schakelen, terwijl Yvon toch... ;)
hocus pocus pilatus pas, ik wou dat ik orgineel was....

Offline dingeling

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #193 Gepost op: 3-02-2005, 13:14:12 »
In eerste instantie dacht ik ook: 'door dat overdreven mollerige gedrag kan ze de mol al bijna niet meer zijn', maar er zijn meer kandidaten die zo'n telefoontje hebben gehad, waarvan we Jim en Isabelle 'gezien' hebben, misschien zijn het er meer geweest.

Als er nu meer kandidaten het aanbod hebben gekregen om de treinopdracht te verstieren in ruil voor goede antwoorden (wat bij Jim en Isabelle natuurlijk ook nog niet zeker is, maar stel...) is het voor de echte mol dan niet juist heel goed om het er zo dik bovenop te leggen dat andere kandidaten juist gaan denken dat je ook zo'n telefoontje gehad hebt en je daardoor niet meer als mol zien, maar als kandidaat met een aanbieding?

Ik denk dat als ik kandidaat was geweest en Yvon zo bezig had gezien haar gelijk een stuk minder verdacht was gaan vinden. Goed, het is een groot risico wat je neemt als mol, maar zou het niet juist super zijn als je als mol juist door je verdachte gedrag niet meer verdacht wordt?  :)
Mollius esse quam videri

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #194 Gepost op: 3-02-2005, 13:25:39 »
Die telefoontjes van de mol waren die voor of na de groepen waren ingedeeld?

Als het erna was, hebben ze dus (als we mogen geloven dat ze allemaal echt gebeld zijn) niet uit elk groepje iemand gebeld....

Vrienden: Yvon en Jim
Stokers: niemand
Collega's: Isabelle

beetje raar, nietwaar?

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #195 Gepost op: 3-02-2005, 16:38:57 »
Die telefoontjes van de mol waren die voor of na de groepen waren ingedeeld?

Als we de volgorde van de montage mogen geloven is Yvon al gebeld voordat er geloot werd en de groepen dus werden ingedeeld. Jim en Isabelle werden wel erna gebeld. Maar de makers nemen 't soms niet zo nauw met de volgorde van gebeurtenissen in de montage, dus zou goed kunnen dit niet klopt.  :-\\

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #196 Gepost op: 3-02-2005, 17:40:42 »
yvon is nu (17:40) te gast op NL 2 bij bert huizinga - nog niets gehoord over WIDM maar wie weet  ;D

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #197 Gepost op: 3-02-2005, 18:50:19 »
ze heeft wel geld verdiend met de grot-opdracht  ::jaja::
En bij de Mystery box :)

En verder geldt dat ze evenveel niet gewonnen heeft als de rest. Bij de sleutels en tonnen is onduidelijk wie wat vond, en wie wat verspeelde.

Het zal er wel te dik bovenop liggen, maar het lijkt als Yvon de tweede aflevering precies wist wat de opdracht was en hoe die in elkaar zat. Bij de treinopdracht bijvoorbeeld:

1) Marc Marie vraagt over de telefoon waar de bommen zijn. Yvon zegt: ,,Waar weet ik niet''

Ik geloof dat Marc-Marie vroeg waar welke zakken hingen, toen zei yvon waar weet ik niet. Ze gaf ook aan waarom, dat kan dus gewoon met dat telefoontje van de mol te maken hebben gehad, ze hield zich gewoon van de domme.
Citaat
2) Lottie zegt dat zij met Marc Marie voorin staat. Yvon zegt: ,,Jij bent toch geen stoker?''
Dat was al bekend omdat hierover geloot was, Yvon wist dus dat Lottie niet als stoker stond in oorspronkelijke opzet, dat wisten alle kandidaten.
Citaat
3) Als er gevraagd wordt naar de volgorde van het briefje zegt ze: ,,De volgorde van dat briefje... Wij hebben willekeurige volgorde gedaan.''

Ja .. dat is toch ook zo? Waarom maakt haar dat iemand met insider kennis? Angela heeft wel duidelijk gezegd dat de plaatsnamen belangrijk waren , daar hebben ze gedrie niks aan gedaan. Twee ervan zijn gebeld door de mol. Dus sja, aan wie dat dan ligt..? ;)

Citaat

Als ze de opdracht van de tweede groep niet kent, is het wel raar dat het haar niet verbaast (of interesseert):

1) dat er bommen in het spel zijn
Och Yvon kent het programma al langer dan vandaag dus waarom zou haar dit perse verbazen?

Citaat
2) dat de stokers voorin de/een trein staan en stokers zijn in de letterlijke betekenis
Daarom wilde Yvon daar oorspronkelijk bij.. ze kende de opdracht niet. Anders zou je weten dat dat absoluut niet perse de beste molpositie is vwb geld doen verdwijnen want je bent nog steeds afhankelijk van de eerste en laatste groep vwb ophangen en pakken.
Citaat
3) dat er een briefje met een volgorde is (ik zou minstens vragen: welk briefje)

Ze zegt iets als 'dat briefje met die volgorde..' daaruit maak ik op dat ze dit dus niet wist (ze herhaalde het).
Citaat
Als ze echt van plan is geld te verliezen (wat volgens haarzelf de bedoeling was), had het haar heel erg geholpen als ze wist wat de bommen waren en waar ze waren. Verder vertelt ze wel netjes waar de tas van Yvonne hangt en laat die oppikken. Zou ze hebben geweten dat die niks waard was? Ze heeft dus geen geld verloren daar, maar er wel voor gezorgd dat er niets gewonnen werd.

Die tassen van Yvonne en Victoria daarvan hadden Yvon,Jim en Sander van te voren al besloten dat het een extraatje was en dus zeer wrsch geen geld opleverde (dat was Sander's suggestie als ik me goed herinner).
Bovendien gaf Yvon alleen maar door wat Sander en Jim aanleverden voor informatie hierover.

Vwb geen geld verliezen, nja of dat mols is.. ze hebben dingen slecht opgehangen vooral daar waar er geld te verdienen viel. en goed op gehangen daar waar het bommen betrof. Ze hebben kennelijk eea foutief doorgegeven maar hoeveel wordt niet duidelijk (volgens Yvon 5 dingen in foute volgorde, maar Lottie zegt dat de dames achterin 4-5 zakken hebben laten vallen dus dat aantal van Yvon lijkt overdreven - ervan uitgaande dat men geen bommen trachtte te hengelen-, na crosscheck en info erna). Maar de exacte aantallen weten we natuurlijk niet.

Ik zie Yvon hier niet meer of minder Mols zijn dan bijv Jim of Sander - dat ze vreemd bezigwaren vwb die tassen is wel duidelijk, maar feitelijk hoefde de mol niet zo erg veel te doen deze opdracht gezien
1 er hulpmollen waren (2 of 3)
2. de helft van de zakken twee maal zoveel kostte als de andere helft opleverde (men is niet snel geneigd om impulsief te pakken dan)
3. de communicatie zeer vaag verliep (dat stond ook al min of meer vast gezien de twee schakels, de luidruchtigheid van de trein (waarom geen mobieltje geven aan de mensen in de achterhoede bijv..?) en de twee pseudomollen in de voorhoede)
4. mensen erop gebrand lijken zichzelf verdacht te maken in dit stadium.

Al met al genoeg dekking om wat uit te vreten, maar niet nodig om echt opvallend te gaan zitten mollen aan de andere kant, mi.
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #198 Gepost op: 3-02-2005, 18:57:31 »
Die telefoontjes van de mol waren die voor of na de groepen waren ingedeeld?

Als het erna was, hebben ze dus (als we mogen geloven dat ze allemaal echt gebeld zijn) niet uit elk groepje iemand gebeld....

Vrienden: Yvon en Jim
Stokers: niemand
Collega's: Isabelle

beetje raar, nietwaar?



Sws is dat hele telefoontjesgedoe raar mi, want waarom maar 3 kandidaten, en waarom verschil in de beloning?

Volgens het programma was het telefoontje van Yvon een 'ondertussen'vwb de lootjesdiscussie. Yvon had alvast stellig verklaard bij de stokers te zitten. Misschien dat ze daarom al gebeld was, eerder. Echter het blijft wel vreemd in die zin dat er dus alsnog daarna nog iemand van die groep benaderd wordt, en alleen Isabelle in de achterhoede (zo we de montage mogen geloven, maar ja ze kunnen ook niet alles wegmonteren lijkt me ;)).

Mogelijke conclusies:
- De mol zat al in de stokersclub
- Groep 1 was het meest bepalend voor het mollen/ zeker stellen dat de opdracht zou mislukken (dit lijkt mij best plausibel gezien de impact die ze hebben op de rest van de club). Dan kan de mol dus overal hebben gezeten, in feite maar niet op de meest molbare plek- gezien toewijzing door loting zou dat natuurlijk best kunnen.
- De Mol zit in groep 1 en krijgt dekking/ valt minder op omdat er nog een of twee inzitten die de boel verstieren.
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Gerrit K

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #199 Gepost op: 3-02-2005, 19:01:56 »
Maar als Yvon de mol is en dus de zakken omdraait, dan is het niet handig om nog een hulpmol achterin te hebben. Want die draait de verkeerde aanwijzing dan weer om. Per saldo klopt dan alles weer en kan er lekker verdiend worden...