Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 103029 keer)

Offline Molicious

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Volgend jaar ''Wie is de Mol'' in Moldavië?
Re: Aflevering 4
« Reactie #100 Gepost op: 31-03-2006, 22:38:52 »
over Mayo=mei

niemand is in mei geboren..
 helaas..
Ik zeg ook maar wat..

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #101 Gepost op: 31-03-2006, 22:39:07 »
Wat mij trouwens opviel nadat Roderick samen met Karel weer bovengronds zich begaf en zich bij de groep voegte Karel bekend maakte dat de groep fout zat.

Karel stapte toen af op 2 koffers, knipte/scheurde een label eraf waarop het getal: "5000" op te zien viel. Wist de mol dat hij/zij de koffer met die label met "5000" bij zich droeg en zo ja, probeerde hij/zij daardoor al direct de opdracht te mislukken, omdat hij/zij (de mol) de link zag met "5000 euro in de pot of 5000 euro uit de pot"

Hij scheurde die 5000 kaartjes toch echt van 2 koffers af toch?  ???
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Marloezzel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #102 Gepost op: 31-03-2006, 22:40:55 »
over Mayo=mei

niemand is in mei geboren..
 helaas..
Jammer  ::jaja::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #103 Gepost op: 31-03-2006, 22:41:43 »
Dat vraag ik me dus echt af of dat hier wel 't geval was. Als die optie er was, wisten de kandidaten immers dat er iemand van de afvallers nog terug zou komen in 't spel. En dan zouden ze niet zo verbaasd hebben gereageerd op Richard's terugkomst bij de executie.
Ik denk dat ze gewoon eens zouden fronsen (of misschien het al gewend waren omdat die antwoorden er voor Liz en Roderick altijd bijstonden en gedacht hebben dat dat antwoord er altijd bij stond)

Volgens mij gaan ze bij dat antwoord niet meteen denken 'Oh dan is Richad terug in het spel.' zeker niet als je na al die stress vol spanning je test moet maken. Daarom waren ze zo verbaasd.

@KevinDG: De Mol weet alles van zo'n opdracht. Hij/zij wist dat Richard in de kooi zou zitten. Of ie nou een van de eerste drie was of een van de kandi's die zogezegd niet wisten dat Richard in de kooi stond, maakt dan niet uit.
Vooral het dagboek van De Mol zelf moet je overigens niet vertrouwen.

@manon: Liz had Quebec

@Yvonisdemol: aan alle koffers zat -5000 op een verzegeld kaartje. Behalve bij de juiste koffer. Daar was het ook verzegeld en stond er gewoon 5000. De kandidaten konden het niet zien. Lijkt me logisch.

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #104 Gepost op: 31-03-2006, 22:42:50 »
Wat mij trouwens opviel nadat Roderick samen met Karel weer bovengronds zich begaf en zich bij de groep voegte Karel bekend maakte dat de groep fout zat.

Karel stapte toen af op 2 koffers, knipte/scheurde een label eraf waarop het getal: "5000" op te zien viel. Wist de mol dat hij/zij de koffer met die label met "5000" bij zich droeg en zo ja, probeerde hij/zij daardoor al direct de opdracht te mislukken, omdat hij/zij (de mol) de link zag met "5000 euro in de pot of 5000 euro uit de pot"

Hij scheurde die 5000 kaartjes toch echt van 2 koffers af toch?  ???

Ja dat viel me ook op, alleen dan zo de mol toch het koffertje van Mary-Lou moeten hebben (met +5000). Al zat Roderick ook gewoon goed met -5000, wel raar dat ze zich niet afvroegen wat er in het labeltje zou zitten. Misschien dat de labeltjes na de opdracht er pas zijn aangehangen door de redactie....


Volgens mij gaan ze bij dat antwoord niet meteen denken 'Oh dan is Richad terug in het spel.' zeker niet als je na al die stress vol spanning je test moet maken. Daarom waren ze zo verbaasd.


Is de laatste vraag van de test niet; Wie is de mol??? En Richard stond daar nog niet tussen.......
« Laatst bewerkt op: 31-03-2006, 22:45:37 door Lola-aap »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #105 Gepost op: 31-03-2006, 22:44:48 »
Je zag de labels de hele tijd al hangen en het zal hen wel gezegd zijn dat ze die er niet mochten afhalen.
Wie denkt er bovendien ook aan dat, als je het kaartje kapotscheurt er binnenin nog iets in zou zitten? Dan kunnen ze de hele reeks door alles wel kapotscheuren en aan diggelen slaan.

Logisch dat ze dat er niet gaan zitten afscheuren vind ik.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #106 Gepost op: 31-03-2006, 22:46:26 »
Het ging bij de eerste koffer al fout:
Sydney ligt véél verder van Buenos Aires dan Quebec van Buenos Aires af ligt!

Ja idd. Maar die fout was niet beslissend voor 't wel of niet slagen van de opdracht, omdat de plaats die 't verste weg lag dus nog moest komen. Die fout maakte dus eik helemaal niets uit. Dus mocht daar gesaboteerd zijn door de mol, dan heeft dat iig geen effect gehad.

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #107 Gepost op: 31-03-2006, 22:47:12 »
Logisch dat ze dat er niet gaan zitten afscheuren vind ik.


Ik zou het wel doen, maar ben wat sloperig ingesteld  :P

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #108 Gepost op: 31-03-2006, 22:48:39 »
Nee de labels zaten er in het begin van de opdracht al op... wat mij heel erg opviel dat Peggy meteen al 1 bepaalde koffer wilde. Bij het aan komen lopen van de opdracht begon ze al een beetje lachend te dringen voor 1 koffertje, volgens mij voor de kleinste.... waarom? weet zij wat daarin zat? Peggy had in ieder geval Lissabon en heeft twee keer een goede beslissing genomen betreft afstand welke plaats het verste ligt dus waarom wilde ze zo graag die ene koffer?
Keep Watching

Offline flupke01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #109 Gepost op: 31-03-2006, 22:49:32 »
Ja Kevin, dat was mij inderdaad ook al opgevallen. maar vergeet Richard niet. Dan blijven dus over: Richard, Rood, Milou en Toine.

dan een nieuwe theorie: De mol heeft er baat bij als de anderen zo veel mogelijk jokers hebben!!

Stel je hebt veel jokers: dan heb je meer kans om door te gaan omdat een aantal foute vragen niet worden meegeteld. Echter je weet niet welke vragen je fout had: dat maakt de pakkans voor de mol dus kleiner.
Stel je hebt weinig of geen jokers en je gaat door: dan zit je dicht bij de identiteit van de mol.
Het wordt dus interessant om nog eens te kijken wie er jokers kregen van wie. Hoeveel jokers men heeft en of bijvoorbeeld de mol bepaalde mensen een joker gunt. Snappie?

Het was dus ook niet in Rodericks'zijn belang als hij de mol is, om de kooi te openen. Want daarmee zorgt hij ervoor dat de rest geen extra kans meer heeft op jokers. Roderick is dus niet de mol.

Toine en milouska maakten de kooi niet open en lieten de anderen de kans op jokers verzamelen. Volgens deze theorie zou 1 van hen de mol moeten zijn. Daarnaast heeft Milouska natuurlijk deze aflevering ook al twee jokers weggegeven. Dit als ruil voor informatie van Liz en Rood. Zo kan zij als zij de mol is, meer aan de weet komen en voorkomt ze dat de rest iets te weten komt.
Overigens heeft ook Toine al een joker weggegeven. Ik meen aan Fred. Dus ook dat zou nog kunnen.

Uw betrouwbare tipgever!

Offline manon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #110 Gepost op: 31-03-2006, 22:50:10 »
OOOOOH, wat moeilijk!

Iemand schreef in dit Topic al over Google + 01.30 en dat je dan bij Ned. 2 02.15 Studio sport Toine uitkomt, en Toine had dus de koffer met Sydney....

En iemand had een mooie theorie over dat Sydney om 20.41 in beeld kwam (klopt, dat klokte ik ook), en dan 01.30 erbij optellen = 22.11 en dan horloge omdraaien en dan staat er in een soort van fonetisch: LIZZ en Liz had de Quebac koffer en er ligt dus ook een Sydney vlak bij Quebec....

Toine en Liz blijven mijn hoofdverdachten, maar wie is het nou?????
Slapen kan altijd nog!!

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #111 Gepost op: 31-03-2006, 22:52:06 »
Het is de hele tijd goed gegaan alleen bij Milouska en Mary-lou is het fout gegaan, op het einde, want de goede volgorde was:
Volgorde van ver weg tot dichtbij in afstand tot Buenos Aires
Kuta, Bali
Darwin
Sydney
Lisse
Edinburgh
Lissabon
Quebec

En zij hebben gedaan:
Station Peru: Toine (Sydney) > Liz (Quebec)
Station Piedras: Liz (Quebec) > Peggy (Lissabon)
Station Lima: Peggy (Lissabon) > Frédérique (Edinburgh)
Station Saenz Pena: Frédérique (Edinburgh) > Milouska (Darwin)
Station Congreso: Milouska (Darwin) > Mary-Lou (Kuta)
Station Alberti: Milouska (Darwin) > Roderick (Lisse)
Eindstation: Roderick (Lisse)

zie www.wieisdemol.nl
Keep Watching

Offline valentino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #112 Gepost op: 31-03-2006, 22:53:50 »
stukje uit dagboek mol;

quote; Zo wist ik natuurlijk op voorhand welke koffer de juiste was en het was allemaal slechts een kwestie van tijd. Ik was daar eigenlijk niet eens nodig. De andere kandidaten zijn de weg soms volledig kwijt en ook dat is in mijn voordeel. Ik kon het rustig aan doen dit keer. Subtiel en zeker innerlijk rustig; quote

dit kan slaan op mijn mol roderick die was als laatste en kon dus goed zeggen en vertellen dat i/love/lisse het verste aflag, en was ook bij lisse niet vorig jaar dat daar werd bekend gemaakt wie de mol was?
dat was toen toch in lisse in het kasteel het lijkt mij een hint

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Aflevering 4
« Reactie #113 Gepost op: 31-03-2006, 22:54:02 »
Over die jokers: waarom heeft alleen Milouska er meer gepakt???? Dat vind ik echt vreemd hoor!
Fred heeft er ook twee gepakt en volgens mij heeft Roderick er ook twee gepakt.

Waarom Peggy persé een bepaalde koffer wilde? Om zichzelf verdacht te maken. Ik hoop dat ze d'r volgende week uit ligt. Achterbakse leugenaar. Nee ik vind dat geen leuk "spelletje" dat ze speelt.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #114 Gepost op: 31-03-2006, 22:56:50 »
Je zag de labels de hele tijd al hangen en het zal hen wel gezegd zijn dat ze die er niet mochten afhalen.
Wie denkt er bovendien ook aan dat, als je het kaartje kapotscheurt er binnenin nog iets in zou zitten? Dan kunnen ze de hele reeks door alles wel kapotscheuren en aan diggelen slaan.

Logisch dat ze dat er niet gaan zitten afscheuren vind ik.

 ::schaam:: :-[

Ik heb geeneens gelet op die labels die aan de koffers hingen vanaf het begin op dat plein waar de koffers waren opgesteld. Ik merkte het pas op aan het eind toen Karel bekend maakte dat de groep fout zat met de juiste koffer. Hihihi... ik zat gewoon lekker de aflevering te bekijken, dat ontging me dus volkomen!

Maar inderdaad, als je als kandidaat al direct merkte dat er een label aan je koffer hangt dan zal je ongetwijfeld denken: "Dat hoort vast zo, immers koffer >> reizen >> reislabel" Tenminste ik heb ook altijd op mijn grote reistas labels. En tja, in die gedachte ga je ze er idd niet afscheuren, laat staan dat je er als kandidaat druk om maakt. Maar die kaartjes met 5000 lagen dus in het label zelf? Hmm, in dat geval zou je eventueel een verdikking kunnen voelen bij het label en dat als verdachte ervaren met als gevolg >> nieuwsschierig >> label eraf >> ontdekt 5000 of -5000 en even logisch nadenken en je hebt de juiste of foute koffer :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #115 Gepost op: 31-03-2006, 22:57:47 »
Fred heeft er ook twee gepakt en volgens mij heeft Roderick er ook twee gepakt.

Waarom Peggy persé een bepaalde koffer wilde? Om zichzelf verdacht te maken. Ik hoop dat ze d'r volgende week uit ligt. Achterbakse leugenaar. Nee ik vind dat geen leuk "spelletje" dat ze speelt.

Nou nou, ik vind het wel meevallen, tis btje het spel hoor, helemaal deze serie, vind het wel grappig! Er is niet voor niets gezegt dat je de jokers mocht ruilen, handelen, kopen enz.  8) Ik vind die milouska maar een "dom mens"  ::hypocriet::
Keep Watching

Offline thomasta

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #116 Gepost op: 31-03-2006, 22:59:21 »
toine

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Aflevering 4
« Reactie #117 Gepost op: 31-03-2006, 22:59:53 »
Nou nou, ik vind het wel meevallen, tis btje het spel hoor, helemaal deze serie, vind het wel grappig! Er is niet voor niets gezegt dat je de jokers mocht ruilen, handelen, kopen enz.  8) Ik vind die milouska maar een "dom mens"  ::hypocriet::
Jaja, hoe vaak ik hier op dit forum George ook 'dom' heb zien noemen...  ::rofl::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline flupke01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #118 Gepost op: 31-03-2006, 23:03:21 »
Weet iemand zo de volgorde nog bij de testopdracht in de fabriek?
Uw betrouwbare tipgever!

Offline paashaas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #119 Gepost op: 31-03-2006, 23:04:22 »
Het is de hele tijd goed gegaan alleen bij Milouska en Mary-lou is het fout gegaan, op het einde, want de goede volgorde was:
Volgorde van ver weg tot dichtbij in afstand tot Buenos Aires
Kuta, Bali
Darwin
Sydney
Lisse
Edinburgh
Lissabon
Quebec

En zij hebben gedaan:
Station Peru: Toine (Sydney) > Liz (Quebec)
Station Piedras: Liz (Quebec) > Peggy (Lissabon)
Station Lima: Peggy (Lissabon) > Frédérique (Edinburgh)
Station Saenz Pena: Frédérique (Edinburgh) > Milouska (Darwin)
Station Congreso: Milouska (Darwin) > Mary-Lou (Kuta)
Station Alberti: Milouska (Darwin) > Roderick (Lisse)
Eindstation: Roderick (Lisse)

zie www.wieisdemol.nl


Dus is het bij de eerste koffers al mis gegaan: Sydney is verder dan Quebec!
zondag 8 juni 2008: Amnesty Sponsorloop in Utrecht