Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 103024 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #80 Gepost op: 31-03-2006, 22:16:33 »
Roderick pakte er overigens toch ook twee?
Twee in totaal. Er waren twee stapeltjes waar telkens bijstond dat ze er één mochten pakken. Dus had ie er twee.

Ik dacht bij het eerste stapeltje al meteen: Je kan er toch zoveel nemen als je wil?'

Offline pinogirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • What's in a name....!
Re: Aflevering 4
« Reactie #81 Gepost op: 31-03-2006, 22:16:52 »
Ja dat is een geweldige theorie hierboven, maar het blijft een feit dat niet alle kandidaten wisten dat richard weer terug in het spel zat.
Dus dat kan eigenlijk niet, van de test hangt zoveel af dat het eerlijk voor iedereen moet zijn, toch?

Offline KevinDG

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #82 Gepost op: 31-03-2006, 22:16:58 »
Ik denk toch echt dat we ook wat met de hint van wieisdemol.nl moeten doen. Misschien moeten we de tijd een week lang vast houden op onze horloge, en dan misschien kijken of er op bepaalde tijden een deelnemer op tv is. Of misschien hebben we de tijd nog nodig in een volgende aflevering. Er staat namelijk bij dat we deze tijd moeten aanhouden.


Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #83 Gepost op: 31-03-2006, 22:17:17 »
Ja maar omdat de test is gemaakt voordat meer dan de helft van de mensen nog niet wisten dat Richard weer terug kwam, kan hij er niet bij hebben gestaan.........

Offline ItaloDancer

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #84 Gepost op: 31-03-2006, 22:17:44 »
Het was een leuke, spannende aflevering, maar ook de oneerlijkste die ik ooit heb gezien (tenminste, zo lijkt het).

- Richard terug + vrijstelling
- Roderick zorgt ervoor dat Richard terug komt, maar krijgt er zelf niets voor (levert eigenlijk zelfs twee jokers in)
- Iedereen die na Roderick komt kan, omdat Richard er niet meer is, geen twee extra jokers meer pakken
- Er konden meerdere jokers gepakt worden van de stapel waarbij stond "één joker pakken" zonder gevolgen

Hopelijk komt hier nog een vervolg op, anders zou het erg oneerlijk zijn.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4
« Reactie #85 Gepost op: 31-03-2006, 22:19:48 »
Het was een leuke, spannende aflevering, maar ook de oneerlijkste die ik ooit heb gezien (tenminste, zo lijkt het).

- Richard terug + vrijstelling
- Roderick zorgt ervoor dat Richard terug komt, maar krijgt er zelf niets voor (levert eigenlijk zelfs twee jokers in)
- Iedereen die na Roderick komt kan, omdat Richard er niet meer is, geen twee extra jokers meer pakken
- Er konden meerdere jokers gepakt worden van de stapel waarbij stond "één joker pakken" zonder gevolgen

Hopelijk komt hier nog een vervolg op, anders zou het erg oneerlijk zijn.
- Er werd een joker gejat.

Dat lijk me ook niet echt eerlijk...  ::)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #86 Gepost op: 31-03-2006, 22:22:08 »
Over de jokers,

Ik had echt zoiets verwacht dat ze dan met z'n allen zouden zitten en dat iedereen ze hun jokers die ze met deze oprdachten hadden verdiend zou moeten geven aan de persoon links van hem o.i.d.

Hoe zit het met Frédérique's jokers die ze terug moet geven aan Toine/Mary-Lou. Wel een geluk voor haar dat Mary-Lou er nou uit is gegaan. Ze zei dat ze zich er wel onderuit ging praten, maar dit heb ik nog niet gezien. Ik heb er überhaupt nog niets over gezien.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #87 Gepost op: 31-03-2006, 22:24:59 »
Wat een aflevering.

Van dergelijke afleveringen zie ik graag meer!  ;D

Ik heb wel mijn horloge verzet toen ik Toine hoorde zeggen dat ie Sydney had, maar ik was in mijn verzetten te snel dat ik niet meer stilstond bij: "Verzet je horloge naar 01.30 wanneer je Sydney ziet!" En ik hoorde het enkele secondes voordat de camera op Toine zijn sticker neerstreek, domme ik.  :-[

Toch vraag ik me af wat het nu er van is? Een extra hint of iets?  :-\\

Voor de rest een prachtige 2de opdracht. Magnifiek! Liz die was het snelst als je mij vraagt, die zat de test in te vullen met 14 minuut nog wat op de klok terwijl Roderick de test zat te maken met 18 minuut nog wat op de klok. Maarja, Roderick hielp Richard uit de kooi en nam niet de voorsprong op 2 jokers, maar hij had zelf al 1 onderweg gevonden plus 1 gekregen van Milouska net als Liz. Goed, hij had er 4 kunnen hebben maar nam genoegen met 2. En zijn redenatie kan ik wel snappen: "En met Richard terug heb ik er een gezellig persoon erbij" Logisch, want had Roderick Richard niet vrijgelaten dan vraag ik me sterk af of iemand dat wel had gedaan!

Kortom, Richard heeft wel wat te danken aan Roderick en ik denk dat dat hetgeen is waar Roderick op hoopt. Wel terecht dat die vrijstelling aan Richard gegeven is. En ik denk dat Richard enkel te horen kreeg: "Jij word opgesloten in een kooi in een ruimte waarbij kandidaten voorbij komen. Die krijgen de keuze: 2 jokers pakken of jou eruit helpen door op de rode knop te drukken. Om hen te laten twijfelen krijg jij deze enveloppe waarin belangrijke info in staat en die geef je aan de kandidaat die jou bevrijdt"

Maar er zat geen belangrijke info in maar enkel een handig hulpmiddel: 1x vrijstelling! Dus Richard was echt niet op de hoogte van de inhoud van die enveloppe, wat hij tegen Peggy/Toine en ook tegen Roderick zei was enkel wat hem verteld was, alsof hij beter had moeten weten zeg!  ;)

En dan die strijd tussen Peggy en Milouska, ik smulde ervan  :D In oorlog en liefde is alles toegestaan, het doel (joker, kans op verder geraken) heiligt de middelen (het daadwerkelijk stelen van die joker) Hehe, you go Peggy!  ::bravo:: ::rofl:: Moge je er langer inblijven dan Milouska!

Wel erg zo vanuit het niets dat Mary Lou plots het veld moet ruimen zeg. Dat had ik dus echt niet verwacht! Maar nu klopt het schema weer wel, per aflevering 1 kandidaat eruit en je houdt 3 over voor finale, in aflevering 9. Enige wat ik nu graag wil weten, hoeveel punten kon je behalen met de goede afvaller? Ik heb namelijk de verkeerde aangekruist, ik had Liz en het werd ML. Naja, iig een vrouw :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline pinogirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • What's in a name....!
Re: Aflevering 4
« Reactie #88 Gepost op: 31-03-2006, 22:25:26 »
Ik lees net op het forum van .nl hetvolgende (ongeveer, geen quote):

Als je op google mol + 01.30 uur intypt, kom je uit bij nederland 2 om 1.15 uur journaal en sportjournaal met Toine van Peperstraten. En daarbj had Toine ook het sydney koffertje.


Vond dat erg scherp gezien van deze mollevanger....zou het iets zijn????

Offline thomasta

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #89 Gepost op: 31-03-2006, 22:26:47 »
Op een ander forum stont een aanwijzing op het moment dat sytney in beelt zouw kijken moest je anderhalf uur gebruiken. het was precies om 21:41 plus anderhalf uur is 22:ll als je je horloge omdraait staat er lIZZ oftewel LIZZ vergezogt maar  :P

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #90 Gepost op: 31-03-2006, 22:28:08 »
Dat van dat geld pakken of niet pakken is niet goed in beeld gebracht. Het is (mij) ook niet duidelijk hoeveel er nu uiteindelijk is opgehaald en wie dat dan ingeleverd heeft.

Toine, Frédérique, Liz en Peggy vertellen dat ze geld hebben meegenomen. Frédérique heeft 250 euro en Peggy 500. De andere twee weet ik niet precies, maar volgens mij meldde Karel dat er in totaal 2.000 was binnengebracht. Dus Toine en Liz hebben samen nog eens 1.250 euro binnengebracht.


Bij zo'n vraag is er ook altijd een optie als 'De Mol zat niet in die opdracht' ofzo. Die zal er voor Richard ook geweest zijn.

Dat vraag ik me dus echt af of dat hier wel 't geval was. Als die optie er was, wisten de kandidaten immers dat er iemand van de afvallers nog terug zou komen in 't spel. En dan zouden ze niet zo verbaasd hebben gereageerd op Richard's terugkomst bij de executie.

Offline Molicious

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Volgend jaar ''Wie is de Mol'' in Moldavië?
Re: Aflevering 4
« Reactie #91 Gepost op: 31-03-2006, 22:28:41 »
Heerlijk al dat fanatisme..!!

That's the game; Jokers jatten!
Lekker gedaan Peggy, had ik ook geprobeerd!
Wie heeft op die tijd gelet??????
Ik ben zeer benieuwd!
En inderdaad, die koffers in de -M- vorm, Milouska? Nee, te opvallend..
Richard? Nee
Peggy? Te veel opvallende fouten gemaakt.
Liz? Nee is niet zo mollig lijkt me
Toine?
Ik ben er nog niet helemaal uit, al blijft Fréd wel mijn hoofdverdachte!! 8)

Ik zeg ook maar wat..

Offline ItaloDancer

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #92 Gepost op: 31-03-2006, 22:29:25 »
Over de jokers,

Ik had echt zoiets verwacht dat ze dan met z'n allen zouden zitten en dat iedereen ze hun jokers die ze met deze oprdachten hadden verdiend zou moeten geven aan de persoon links van hem o.i.d.

Hoe zit het met Frédérique's jokers die ze terug moet geven aan Toine/Mary-Lou. Wel een geluk voor haar dat Mary-Lou er nou uit is gegaan. Ze zei dat ze zich er wel onderuit ging praten, maar dit heb ik nog niet gezien. Ik heb er überhaupt nog niets over gezien.
Dat komt volgende week wel; die opdracht waarmee ze de jokers konden verdienen was volgens mij later dan de groepsbijeenkomst, dus wat er na de opdracht is besproken hebben we nog niet gezien. Denk ik hoor.

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #93 Gepost op: 31-03-2006, 22:30:36 »
[quote Die allereerste dag op het vliegveld zag ik de mol zich verspreken en ving een blik op... ik weet het zeker... ik had me niet moeten laten verleiden en bij die gedachte moeten blijven! Aah, mag ik nog even terug komen? [/quote]

Dit stond in het dagboek van Mary-Lou op de .nl site. Weet iemand wie zich versprak in de eerste aflevering, of zal het buiten de opnames zijn geweest?

Offline paashaas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #94 Gepost op: 31-03-2006, 22:31:18 »
Het ging bij de eerste koffer al fout:
Sydney ligt véél verder van Buenos Aires dan Quebec van Buenos Aires af ligt!

zondag 8 juni 2008: Amnesty Sponsorloop in Utrecht

Offline Marloezzel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #95 Gepost op: 31-03-2006, 22:33:38 »
Leuke aflevering!

Wat mij opviel was de naam van het plein waar ze stonden met die koffertjes, plaza de mayo, mayo = mei, misschien heeft dat ook wat te betekenen?

En sommige kandidaten waren weer zo dom met die koffertjesopdracht ::oink::

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #96 Gepost op: 31-03-2006, 22:34:31 »
[quote Die allereerste dag op het vliegveld zag ik de mol zich verspreken en ving een blik op... ik weet het zeker... ik had me niet moeten laten verleiden en bij die gedachte moeten blijven! Aah, mag ik nog even terug komen?

Dit stond in het dagboek van Mary-Lou op de .nl site. Weet iemand wie zich versprak in de eerste aflevering, of zal het buiten de opnames zijn geweest?

op wie stemde zij toen?

de kofferopdracht was raar...het was veel belangrijker waar je als mol uitstapte dan welke koffer je had...hoewel de goede koffer ook fijn was geweest.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #97 Gepost op: 31-03-2006, 22:35:50 »
Ik vond het een hele goeie aflevering! ECHTE Molopdrachten eindelijk!  ::ok::

Voor wie het interesseert, ik heb een handig programma om afstanden tussen steden over de wereld te berekenen. Een overzicht van hoe ver elke stad van Buenos Aires verwijderd is:
-> Quebec: 9150 km
-> Lissabon: 9600 km
-> Edinburgh: 11300 km
-> Lisse: 11400 km
-> Sydney: 11800 km
-> Darwin: 14700 km
-> Kuta: 15100 km

Offline KevinDG

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #98 Gepost op: 31-03-2006, 22:36:13 »
Citaat
Dat die kooi ineens opdook in de fabriek versterkte de tijdsdruk, maar riep ook veel vragen op. Wat zou jij gedaan hebben in dat geval? Zou de mol in de kooi zitten, zou de mol de kooi open maken, zou de mol er voorbij lopen of zou de mol zich er helemaal niet mee bemoeien? Ik heb gedaan wat mij het beste leek.

Dit staat in het dagboek van de mol op wieisdemol.nl.

Hier kan ik uit opmaken dat de mol 1 van de 3 personen is die de kooi GEZIEN hebben;) Toine, Milouska, Roderick..


Offline manon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #99 Gepost op: 31-03-2006, 22:36:36 »
Wauw, wat een superaflevering!
Weet iemand wie er Quebec had?
Slapen kan altijd nog!!