Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 103224 keer)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #280 Gepost op: 2-04-2006, 17:18:09 »
Mijn idee is om voor optie 1 te gaan. Blijkbaar heeft Milouska er dus wél aan gedacht dat de wereld rond is (dat is te zien in het 'volgende week'- stukje). Fré kan haar dus van dat idee afgebracht hebben, door te zeggen dat het niet om een wereldbol maar om een wereldkaart gaat. Fré is immers degene die aankomt op het station bij Milouska en dus de juiste(?) informatie heeft.
Milouska zegt ook als ze bij Mary-Lou aankomt: 'Waar het om gaat is, degene die het verst af ligt van Buenos Aires.... op de wereldkaart... die stapt in de trein.' Dat op de wereldkaart komt er een beetje apart achteraan, alsof het een belangrijk detail is. Dat je dus vanaf een wereldkaart moet redeneren ipv een wereldbol. Terwijl Milouska (zoals gezegd) dus wel al wist dat de wereld rond was...

Het is jammer dat we niet weten hoe de volgorde van uitstappen is bepaald, maar ik denk dat Fré wel op een goeie Molpositie zat. Ze hoefde alleen maar degene na haar (in dit geval Milouska, maar had ook Roderick of Mary-Lou kunnen zijn) ervan te overtuigen dat je het moest bekijken vanaf een wereldkaart ipv wereldbol. Dan zou dus nooit Kuta eruit zijn gekomen.

Verder ben ik het wel met 'Lowprofile' eens dat Milouska nog niet zo dom was.

 

Dat zou inderdaad kunnen, maar ik vraag me af waarom Milouska zich dan wel laat overtuigen door Roderick. Het kan zijn dat Fré dacht dat Edinburgh misschien verder weg lag en dat ze er een discussie over hebben gehad en dat Milouska haar vervolgens heeft overtuigd dat het om de wereldkáárt ging?

Offline kierewiet

  • Forumlid
  • MAAR!!!!!!
Re: Aflevering 4
« Reactie #281 Gepost op: 2-04-2006, 17:26:48 »
Dat klopt,ik meende daar via mn pc wanneer ik het beeld stilzet daar toch een mol in te zien,of heb ik het fout

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #282 Gepost op: 2-04-2006, 17:27:49 »
Kierewiet, bedoel je deze:***hmmm... dat plaatje uit Lola-aaps bericht doet niet echt wat ik wil. Ik zal mijn lichter gemaakte versie dan maar uploaden. Maar de credit is voor Lola-aap

Hmm spijt me maar ik heb het idee dak btje gek begin te worde, ik zie er geen mol in ofso  :-[  ::ohno::
Keep Watching

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 4
« Reactie #283 Gepost op: 2-04-2006, 17:28:39 »
Nou ja, ook omdat als niemand hem vrij zou hebben gelaten, dat de mol dan aan het eind Richard vrij laat. Hij moet immers terug in het spel om het aantal afleveringen te laten kloppen.
Alleen klopt dat niet met mijn verdachten :P

dat zeg ik schat. :P
hm, dat klopt ook niet bepaald met mijn verdachten trouwens.  :-\\

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #284 Gepost op: 2-04-2006, 17:30:44 »
ik weet niet wie dit al heeft gezegd, maar de sticker van Roderick vind ik ook verd8.
Niet zozeer dat hij van Lisse is, want dat heeft gewoon te maken met de plaatsen waar de mol is geweest de afgelopen jaren, maar dat er
I love Lisse op staat. Alle stickers hebben of een de vlag van het land/plaats als achtergrond. Deze zou van Lisse toch ook verkrijgbaar moeten zijn, en anders hadden ze toch voor een andere plaats kunnen kiezen, waar de mol is geweest en waar wel zo'n sticker van te krijgen was/is.
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline kierewiet

  • Forumlid
  • MAAR!!!!!!
Re: Aflevering 4
« Reactie #285 Gepost op: 2-04-2006, 17:33:20 »
Nou gek was ik toch al ,dus da,s alleen maar makkelijker,
en ik gisteren op widm.nl ,bij alles over milouska,had ik deze gedachte ook al geopperd,omdat hij gisteren al opviel en ik vandaag nog niet zolang op deze site was.Maar dat er al meer mensen iets als een mol inzien,geeft mij hoop dat niet alleen ik gek ben. ::hypocriet:: ::hypocriet::

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #286 Gepost op: 2-04-2006, 17:39:24 »
Dagboek van de Mol
Dat die kooi ineens opdook in de fabriek versterkte de tijdsdruk, maar riep ook veel vragen op. Wat zou jij gedaan hebben in dat geval? Zou de mol in de kooi zitten, zou de mol de kooi open maken, zou de mol er voorbij lopen of zou de mol zich er helemaal niet mee bemoeien? Ik heb gedaan wat mij het beste leek.

Dat zou betekenen dat De Mol bij de 4 personen zit die ook echt de kooi met Richard hebben gezien. Frédérique gaf namelijk aan dat zij helemaal niet Richard in de kooi heeft gezien en anderen na haar dus ook niet? (Frédérique zei: "Ik heb het niet gezien...). Degene die direct met de kooi te maken hebben gehad zijn Toine, Milouska, Roderick en Richard zelf...
Verder keek Liz heel verbaasd (het zag er echt uit, een oprechte: hèè??) toen Karel vertelde over het 'Richard in de kooi'-verhaal. Een mol had geweten dat dat Richard in de kooi zit...
En verder keek Richard helemaaaaal niet verbaasd dat hij een vrijstelling kreeg (ik ben er ook wel blij mee...)
« Laatst bewerkt op: 2-04-2006, 17:40:56 door Sjappie »

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #287 Gepost op: 2-04-2006, 17:40:35 »
Dat zou inderdaad kunnen, maar ik vraag me af waarom Milouska zich dan wel laat overtuigen door Roderick. Het kan zijn dat Fré dacht dat Edinburgh misschien verder weg lag en dat ze er een discussie over hebben gehad en dat Milouska haar vervolgens heeft overtuigd dat het om de wereldkáárt ging?
Dit zegt Milouska over Roderick tijdens een biecht: 'Ik denk dat hij heel slim is, daarom heb ik me misschien ook wel makkelijk laten overtuigen'.
Maar volgens mij (als ik het kaartje van Robbyazerty op pagina 5 erbij haal), maakt het niet uit hoe je het bekijkt tussen Lisse en Darwin. In beide gevallen (gerekend van kaart of bol) is Darwin verder weg. Zij hebben hoe dan ook dus een verkeerde keuze gemaakt. Het enige waar kaart/bol wél van belang was, was met de keuze tussen Bali en Darwin.

Offline Ninka

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Yvon, Milouska, ...
Re: Aflevering 4
« Reactie #288 Gepost op: 2-04-2006, 17:40:57 »
Kierewiet, bedoel je deze:***hmmm... dat plaatje uit Lola-aaps bericht doet niet echt wat ik wil. Ik zal mijn lichter gemaakte versie dan maar uploaden. Maar de credit is voor Lola-aap

Oh, dat had ik nog helemaal niet gezien!!! Ik heb zelf ook even wat geknutseld (niet dat ik dat kan, en al helemaal niet op deze computer met alleen paint erop :S)

Het lijkt wel alsof er een gedeelte is weggeknipt in die mol achter milouska, en de ruimte lijkt op het Mollenlogo (ook al gezien in het bladergedeelte van de hemel-shot in de Tree Tops opdracht.)

Hier zie je het logo erin gezet:



En hier heb ik het lege gedeelte proberen op te vullen zodat je er wat meer een beestje in ziet:



Bij gebrek aan betere middelen hier, is het niet zo mooi gelukt als ik wel zou willen...

Ik vond Liz helemaal niet zo echt... Ik vind haar behoorlijk gemaakt.
Mollen in Japan...

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #289 Gepost op: 2-04-2006, 17:41:11 »
Trouwens, weet niet of t ergens al heeft gestaan, maar als alle plaatsen wat met WIDM te maken hebben, kan iemand mij dan uitleggen hoe ik Sydney in dat verband moet zien...?  ???
Keep Watching

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #290 Gepost op: 2-04-2006, 17:42:57 »
Dagboek van de Mol
Dat die kooi ineens opdook in de fabriek versterkte de tijdsdruk, maar riep ook veel vragen op. Wat zou jij gedaan hebben in dat geval? Zou de mol in de kooi zitten, zou de mol de kooi open maken, zou de mol er voorbij lopen of zou de mol zich er helemaal niet mee bemoeien? Ik heb gedaan wat mij het beste leek.

Dat zou betekenen dat De Mol bij de 4 personen zit die ook echt de kooi met Richard hebben gezien. "................... " En verder keek Richard helemaaaaal niet verbaasd dat hij een vrijstelling kreeg (ik ben er ook wel blij mee...)
Sorry maar ik heb je quote een klein beetje ingekort maar ik heb dit paar pagina's geleden ookal uitgelegd ja!
Keep Watching

Offline Ninka

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Yvon, Milouska, ...
Re: Aflevering 4
« Reactie #291 Gepost op: 2-04-2006, 17:44:40 »
Sorry maar ik heb je quote een klein beetje ingekort maar ik heb dit paar pagina's geleden ookal uitgelegd ja!

Alsof iedereen die vandaag voor het eerst online is die 15 pagina's gaat doorspitten en onthoudt wat er al gemeld is  ::)
Mollen in Japan...

Offline DB88

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #292 Gepost op: 2-04-2006, 17:48:26 »
Trouwens, weet niet of t ergens al heeft gestaan, maar als alle plaatsen wat met WIDM te maken hebben, kan iemand mij dan uitleggen hoe ik Sydney in dat verband moet zien...?  ???

Eerste Nederlandse serie speelde in Australië, met de finale in Sydney...

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #293 Gepost op: 2-04-2006, 18:07:22 »
Alsof iedereen die vandaag voor het eerst online is die 15 pagina's gaat doorspitten en onthoudt wat er al gemeld is  ::)

Heb trouwens wel alles gelezen, maar dit is niet tot me doorgedrongen en ook niet superduidelijk neergezet.

Edit: ik zie dat er een speciaal dagboek-topic is, excuses
« Laatst bewerkt op: 2-04-2006, 18:13:54 door Sjappie »

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #294 Gepost op: 2-04-2006, 18:37:19 »
Heb trouwens wel alles gelezen, maar dit is niet tot me doorgedrongen en ook niet superduidelijk neergezet.

Edit: ik zie dat er een speciaal dagboek-topic is, excuses
Maakt helemaal niets uit hoor, zei het niet om gemeen te doen maar meer dat ik het ook zo had opgevat vanuit het dagboek.  :)

Eerste Nederlandse serie speelde in Australië, met de finale in Sydney...
Dat is waar ook ja! bedankt!!  ::trots::
Keep Watching

Offline Marijtje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #295 Gepost op: 2-04-2006, 18:40:03 »
milouska is de mol!!![/color]
zij had namelijk de sticker met DARWIN erop.. en darwin ligt in australie..
en hoe noemen de australie ook wel?
juist...
DOWN UNDER

en mollen zitten ook onder grond.. down under!!!

dus... dat is mijn theorie..!!!
gr marijke


Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #296 Gepost op: 2-04-2006, 18:46:29 »
Dit zegt Milouska over Roderick tijdens een biecht: 'Ik denk dat hij heel slim is, daarom heb ik me misschien ook wel makkelijk laten overtuigen'.
Maar volgens mij (als ik het kaartje van Robbyazerty op pagina 5 erbij haal), maakt het niet uit hoe je het bekijkt tussen Lisse en Darwin. In beide gevallen (gerekend van kaart of bol) is Darwin verder weg. Zij hebben hoe dan ook dus een verkeerde keuze gemaakt. Het enige waar kaart/bol wél van belang was, was met de keuze tussen Bali en Darwin.

mja...ik denk dat zij gewoon als mol zit te biechten
ik geloof milouska echt niet meer

ik blijf erbij dat milouska de ongelukkigste, onhandigste, domste vrouw op aarde zou zijn, en dat er sprake zou zijn van een geweldige montage mocht zij niet de mol zijn!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 4
« Reactie #297 Gepost op: 2-04-2006, 19:16:06 »
milouska is de mol!!![/color]
zij had namelijk de sticker met DARWIN erop.. en darwin ligt in australie..
en hoe noemen de australie ook wel?
juist...
DOWN UNDER

en mollen zitten ook onder grond.. down under!!!

dus... dat is mijn theorie..!!!
gr marijke



iedereen vind allerlei theorieen met die plaatsnamen, maar dat is zo goed als onmogelijk, want je kunt nooit de garantie geven dat de mol de koffer krijgt die ie wil!! peggy stromde meteen al op een koffer af, en als daar darwin in had gezeten dan was je theorie al foetsie.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Aflevering 4
« Reactie #298 Gepost op: 2-04-2006, 19:46:30 »
Het is jammer dat we niet weten hoe de volgorde van uitstappen is bepaald, maar ik denk dat Fré wel op een goeie Molpositie zat. Ze hoefde alleen maar degene na haar (in dit geval Milouska, maar had ook Roderick of Mary-Lou kunnen zijn) ervan te overtuigen dat je het moest bekijken vanaf een wereldkaart ipv wereldbol. Dan zou dus nooit Kuta eruit zijn gekomen.

Wat is het verschil tussen een wereldkaart en een wereldbol? Helemaal NIETS... je moet het zo zien: je knipt de bol doormidden, legt hem uit en voila: een wereldkaart!!! De afstanden blijven dus ALTIJD hetzelfde. Onzin dus om te zeggen dat Kuta er nooit uitgekomen zou zijn...  ::pinokkio::

sorry, maar dit moest ik ff kwijt

I got that tunnel vision going through my  head

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #299 Gepost op: 2-04-2006, 19:51:15 »
Wat is het verschil tussen een wereldkaart en een wereldbol? Helemaal NIETS... je moet het zo zien: je knipt de bol doormidden, legt hem uit en voila: een wereldkaart!!! De afstanden blijven dus ALTIJD hetzelfde. Onzin dus om te zeggen dat Kuta er nooit uitgekomen zou zijn...  ::pinokkio::

sorry, maar dit moest ik ff kwijt

wel dat kan best zo zijn, maar je vergeet voor het gemak even dat een wereldkaart aan de randen ophoudt. je kunt bij een wereldkaart dus maar één kant op. ik vermoed dat het naar darwin bijvoorbeeld sneller is via links, en naar lissabon via rechts. de afstanden zijn dus wel degelijk anders, hoewel dat vooral met de manier van kijken te maken heeft.