Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 55161 keer)

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #140 Gepost op: 26-01-2007, 22:01:47 »
Nadja zit wel vaak met haar biedingen bij de psychologische grens van een duizendje meer.

Helder overzicht, merci.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4
« Reactie #141 Gepost op: 26-01-2007, 22:08:39 »
Jij wilt het nog niet zien he, want je zit nog steeds op ambivalente Alex  ;) Misschien dat je meer overtuigd raakt als je ziet dat Nadja ook bij het bieden om de hotelkamer heeft geboden terwijl ze al voorlaatste was.

Ik kijk het moment nu na, maar het is zeer lastig te zien of het Nadja is die het bod 1000 uitbrengt. Waar is haar arm?

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 4
« Reactie #142 Gepost op: 26-01-2007, 22:12:24 »
Ik ga het ook nog even controleren, maar ik gok ergens aan haar romp ;)

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 4
« Reactie #143 Gepost op: 26-01-2007, 22:15:47 »
Yep, ik zie haar toch echt met haar linkerhand wapperen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4
« Reactie #144 Gepost op: 26-01-2007, 22:18:52 »
Yep, ik zie haar toch echt met haar linkerhand wapperen.

Ik ook, helaas.. Ik moet toegeven dat Nadja het verdachtst is deze opdracht. Dat blijkt mooi uit je schema.

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #145 Gepost op: 26-01-2007, 22:22:18 »
Ik ga het ook nog even controleren, maar ik gok ergens aan haar romp ;)

::rofl::

Nou, omdat mijn mol Renate is, maar ik niet wil dat zij de mol is, vind ik het toch wel een leuke overzicht ja. Ze is er in ieder geval niet heel verdacht in - niet zoals Nadja... Maar zij is eigenlijk heel het spel al over-the-top-verdacht, met het verschil dat het dit keer écht geld kostte.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #146 Gepost op: 26-01-2007, 22:38:55 »
Jij wilt het nog niet zien he, want je zit nog steeds op ambivalente Alex  ;) Misschien dat je meer overtuigd raakt als je ziet dat Nadja ook bij het bieden om de hotelkamer heeft geboden terwijl ze al voorlaatste was.
Ik ben er ook al mee bezig geweest om dit allemaal een beetje uit te zoeken, maar voor mij was het niet helemaal duidelijk van wie dat bod was.
Alex steekt namelijk even snel z'n hand op, Nadja heeft haar hand omhoog en een fractie later steekt ook Inge haar hand op. Bovendien is het ook niet helemaal duidelijk om welk bedrag dit gaat...

Inge doet btw hetzelfde bij het bieden op Paul/molboekjes. Haar bod van €250 was het éénnalaatste, en dan bied ze zelf weer €350. Ze wilde erg graag haar boekje terug, zodat ze 'niet àààlll die lijstjes over hoefde te schrijven'. Ze vroeg zelfs aan Karel nog of ze haar boekje terug mocht. Waarom dan niet je eigen voorlaatste bod laten staan?  ???

En even wat algemener over het bieden; waarom zou de Mol als eerste een bod uitbrengen? Het is veel beter om als tweede een bod uit te brengen, omdat je dan namelijk een bedrag vast zet.
Vb: Startbedrag is €100, de Mol biedt €150, verder biedt niemand. Het éénnahoogste 'bod' is dus het startbedrag van €100, en dat bod is van niemand. Er gaat dan niks uit de pot.

Startbedrag is €100, iemand biedt €150, de Mol biedt €200, verder biedt niemand. Het hoogste bod is dan dus €150 en dat gaat wél uit de pot.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2007, 22:49:46 door Iris_77 »

Offline Lucci

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #147 Gepost op: 26-01-2007, 22:55:24 »
Ik weet wel dat Inge in een eerdere aflevering heeft gezegd dat ze uitdagingen wel aan wilde gaan, maar ik moet haar tranen na het abseilen van het gebouw toch in een dubieus daglicht plaatsen nu ze zichzelf meteen kandideerde om met een vliegtuig de lucht in te gaan.

Lucci

P.S. Mooie aflevering!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #148 Gepost op: 27-01-2007, 00:24:13 »
Vliegtuig is niet gelijk aan abseilen.
The British are not impressed.

Offline mollemania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
Re: Aflevering 4
« Reactie #149 Gepost op: 27-01-2007, 10:28:57 »
Om er voor te zorgen dat je zelf een item kunt bemachtigen is het vrij logisch om zelf 2 keer achter elkaar te bieden. Dus 2x vlak achter elkaar de hand op te steken. Nergens werd vermeld dat dit niet is toegestaan. Het kan ook niet worden gecontroleerd door de mede-kandidaten want die zien niks. Alleen Karel en de crew kunnen dit zien.  Je moet daarbij natuurlijk hopen dat er niet meer geboden wordt maar dat heb je zelf niet in de hand. Maar door deze tactiek heb je meer kans zelf iets te bemachtigen.
Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #150 Gepost op: 27-01-2007, 10:57:26 »
Om er voor te zorgen dat je zelf een item kunt bemachtigen is het vrij logisch om zelf 2 keer achter elkaar te bieden. Dus 2x vlak achter elkaar de hand op te steken.

Dat is correct. Ik heb net in mijn blog hetzelfde geschreven. Niet alleen kunnen de kandidaten dit doen, de Mol moet dit doen om de prijs op te kunnen drijven. Als de Mol heeft opgeboden tegen zichzelf dan heeft hij ongetwijfeld ook spullen gekocht.

Citaat
Stel dat er in de veiling iets wordt aangeboden dat alleen kandidaat A wil hebben. Deze persoon wil daar maximaal 500 voor betalen. Het bieden gaat als volgt: Mol (50), kandidaat A (100), Mol (150) en einde. De andere kandidaten zijn niet geïnteresseerd en kandidaat A hoeft niet meer te bieden want het voorlaatste bod geldt. Er wordt 100 betaald en zonder de Mol was dit 50 geweest. De Mol heeft hier maar 50 euro uit de pot gespeeld.

Daarna zijn er twee personen zijn die iets willen hebben: A wil maximaal 500 betalen en B 1000. Het bieden gaat als volgt: … A (500), Mol (550), B (600), Mol (650) en einde. De andere kandidaten bieden niet, A wil niet meer bieden dan 500 en B hoeft niet meer te bieden want het artikel is al voor hem. Opnieuw is het effect van de Mol gering: 50 euro meer uit de pot (600 betaald en zonder de Mol was het 550).

De Mol heeft dus maar een zeer geringe invloed op de betaalde bedragen. Het lijkt voorstelbaar dat de Mol helemaal niks heeft geboden (Dick). Er is maar 1 manier waarop de Mol de prijs flink kan opdrijven en dat is door zijn eigen bod te overbieden. Dus: Mol (650), Mol (700), Mol (750), enzovoorts. Als de Mol dit heeft gedaan dan heeft hij ongetwijfeld ook artikelen gekocht. In dat geval zijn Alex, Nadja maar vooral Eva (eerste twee artikelen gekocht!) zeer verdacht in deze opdracht.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 4
« Reactie #151 Gepost op: 27-01-2007, 11:32:11 »
Sorry, maar als dat echt toegestaan was was er echt helemaal geen lol meer aan, want dan kon de mol ongestoord zijn gang gaan en de pot helemaal leeg trekken. De stelling dat de mol maar een zeer geringe invloed op het eindbedrag heeft klopt dan dus niet. Nee, ik ben ervan overtuigd dat dit niet toegestaan was en dat Karel gewoon niet heeft gezien dat Nadja twee keer achter elkaar bood. Voor de kandidaten zelf, inclusief de mol, was het vrij lastig te bepalen of hun het laatste bod toegekend was. Daarom is goed voor te stellen dat je voor de zekerheid nog maar een keer je hand opsteekt. Maar ja, Nadja deed dat wel errrg vaak. Maar liefst drie keer geboden terwijl ze al voorlaatste was. De enige andere kandidaat die dat een keer heeft gedaan, voor zover we weten althans, is Inge. Ik kan me op zich ook best voorstellen dat je de regel dat het voorlaatste bod winnend is niet hebt gehoord. Ik had het ook pas door na afloop van de veiling. Maar Nadja beweert in haar biecht dat ze het juist wel doorhad.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #152 Gepost op: 27-01-2007, 11:51:45 »
Sorry, maar als dat echt toegestaan was was er echt helemaal geen lol meer aan, want dan kon de mol ongestoord zijn gang gaan en de pot helemaal leeg trekken.

Wie zegt dat het spel fair moet worden gespeeld? In 2003, in aflevering 9, krijgen drie kandidaten de opdracht om een vierde te misleiden over wat ze die dag hebben gedaan. Als dat lukt dan verdienen ze 5000 euro voor de pot en anders verliezen ze 5000. De drie kandidaten doen erg hun best maar ze hebben pech. Kandidaat vier is namelijk de Mol. De opdracht mislukt, er verdwijnt 5000 euro uit de pot en de Mol wint een vrijstelling.

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #153 Gepost op: 27-01-2007, 13:25:26 »
ik weet niet zo goed waar ik het moet posten, maar ik vind het wel opvallen dat elke week de vraag de mol is een man/vrouw met vrouw wordt beantwoord. Door wie is niet duidelijk te zien(kan gemonteerd zijn) misschien helpen ze ons toch een beetje

wat grappig vieffan dat viel mij idd ook al op.  Maar het is me idd nog niet opgevallen dat die iedere keer bij renate is, ik zal alles eens terug gaan kijken
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline justme84

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #154 Gepost op: 27-01-2007, 13:40:09 »
Heerlijke aflevering  ;D en Renate is mijn mol! haar getuigenissen tussendoor, hand op steken, volgens mij kan t gewoon niet anders  :D
Did I make the right mistake...?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 4
« Reactie #155 Gepost op: 27-01-2007, 13:53:53 »
Mooie lijst van de veiling!

Citaat van: opaweethetbeter
[b
Sleutel hotelkamer[/b]Stand van de pot 12300
[knip]
900   Nadja
950   Eva
1000   Nadja
[knip]

Nadja is vreemd bezig...: óf ze is de Mol, óf ze snapt het concept van éénnalaatste-wint niet.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Flogging Molly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #156 Gepost op: 27-01-2007, 14:18:48 »
Wat ik me afvraag is wat er was gebeurd als niemand op Paul en de boekjes geboden had. Ze hadden het er immers van te voren over gehad en waren het erover eens dat ze Paul niet met geld uit de pot terug in het spel zouden brengen.

Natuurlijk gaan er dan toch weer mensen bieden (Inge die zich daarbij niet realiseerde dat haar boekje daarbij ook in handen van iemand anders terecht zou kunnen komen, naief??)

Maar stel dat niemand zijn hand had opgestoken. Dan waren de boekjes weg, maar Paul ook. Zo'n risico nemen ze echt niet als hij de mol is. Dan was hij er gewoon alsnog uit gegaan en was er geen executie geweest.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 4
« Reactie #157 Gepost op: 27-01-2007, 14:23:19 »
Wat ik me afvraag is wat er was gebeurd als niemand op Paul en de boekjes geboden had. Ze hadden het er immers van te voren over gehad en waren het erover eens dat ze Paul niet met geld uit de pot terug in het spel zouden brengen.

Natuurlijk gaan er dan toch weer mensen bieden (Inge die zich daarbij niet realiseerde dat haar boekje daarbij ook in handen van iemand anders terecht zou kunnen komen, naief??)

Maar stel dat niemand zijn hand had opgestoken. Dan waren de boekjes weg, maar Paul ook. Zo'n risico nemen ze echt niet als hij de mol is. Dan was hij er gewoon alsnog uit gegaan en was er geen executie geweest.

Maar je wilt toch graag je boekje terug als dat gejat is? Dat Paul dan terug komt, tsja, das dan jammer.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #158 Gepost op: 27-01-2007, 19:25:21 »
Even afgezien van hoe je de veilingopdracht vond. Had ik graag gezien dat Paul en de Molboekjes afzonderlijk werden geveild.
Ik had dan wel eens willen zien wie Paul echt zo graag terug wilde hebben.

Offline -A-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #159 Gepost op: 27-01-2007, 21:55:32 »
Even afgezien van hoe je de veilingopdracht vond. Had ik graag gezien dat Paul en de Molboekjes afzonderlijk werden geveild.
Ik had dan wel eens willen zien wie Paul echt zo graag terug wilde hebben.

Denk dat dat juist de reden is waarom ze het niet apart hebben gedaan..omdat behalve de Mol natuurlijk niemand een kandidaat terugwil in het spel, zeker niet als het de pot geld kost.