Auteur Topic: Dick is niet de mol!  (gelezen 87473 keer)

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #200 Gepost op: 27-01-2007, 16:43:07 »
Bij de veiling zou ik zelf ook een afwachtende houding hebben aangenomen, omdat de andere kandidaten zo gigantisch snel gingen bieden omdat ze koste wat kost een joker wilde verdienen. De mol hoefde in dit geval dus niet eens in actie komen omdat de anderen gewoon hebberig waren. De mol hoeft helemaal geen vrijstelling te vedienen aangezien hij het spel toch niet hoeft te verlaten....
Voor de rest kun je veel handelingen van wat Dick heeft gedaan, toch wel als mol gedrag zien....dus ik blijf bij mijn molletje...dick jolletje ;)

maar ja vorig jaar dacht ik ook dat Toine de mol was, dus ikz al er dit jaar ook wel falikant naast zitten.... :-X
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #201 Gepost op: 27-01-2007, 16:46:02 »
De veiling: wie wil er nou geen jokers winnen? Iedereen toch? Alleen de mol heeft er niets aan. Hij wist wat er geveild zou worden, weet ook dat iedereen een spreekwoordelijke moord doet voor een joker, dan is 1+1=2 voor hem en hoeft hij niet te bieden! Ook hij weet dat de molboekjes graag weer door iedereen ontvangen wil worden. Ook daarop hoeft hij niet te bieden, de mensen die hun boekje kwijt zijn willen het zo graag, daarop bieden zij wel. En je bent met een relatief grote groep nog, dus de prijs wordt zo heus wel hoog. Hij wist niet van te voren dat de pot leegehaald zou worden, maar dat 'ie zou slinken was echt wel van te voren te bedenken. En waarom moet een mol ALTIJD mollenstreken uithalen? Waarom extra risico's lopen als een ander het al voor je doet? Ik vind hem slim spelen hoor!! En hoe makkelijk zei hij tegen Paul over zijn boekje: 'joh, als jij daarmee je kloten kunt redden, neem mijn boekje maar hoor!'. Hoe dom ben je als je geen mol bent om dit te zeggen? Alleen de mol heeft er baat bij dat er meer mensen in de groep zijn, zeker omdat hij wist wat de volgende opdracht zou worden: de veiling.

Als ik nog meer argumenten heb, dan zal ik ze zeker plaatsen. Nu ben ik even leeg.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #202 Gepost op: 27-01-2007, 17:06:10 »
Wat er bij mij niet echt in gaat is dat Dick zich als mol dan twee keer afwachtend heeft opgesteld. Bij het abseilen (hopen dat anderen het aanbod aannemen) en bij de veiling (hopen dat de anderen gaan bieden). Ik vind dat iets te passief voor een mol.
Ik zou graag willen dat hij het is, leuk voor de verandering, maar om die twee kansen dan maar af te wachten...  :-\\

Daarom ook de 4e muzikale hint.  ;) Zijn horloge zegt dat het tijd is voor veranderingen. Als scheidsrechter bepaalt het horloge natuurlijk wanneer het tijd is. Hij gaat nu niet meer passief doen maar meer actief, wellicht als fanatieke kandidaat omdat hij heel erg baalt dat al het geld uit de pot is.

Als hij de Mol is, zou het ook verklaren waarom hun buggy niet harder wilde. Gewoon even iets onder het gaspedaal leggen, dan trap je hem wel helemaal in, maar niet tot op de bodem.  :)

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #203 Gepost op: 27-01-2007, 17:07:48 »
Daarom ook de 4e muzikale hint.  ;) Zijn horloge zegt dat het tijd is voor veranderingen. Als scheidsrechter bepaalt het horloge natuurlijk wanneer het tijd is. Hij gaat nu niet meer passief doen maar meer actief, wellicht als fanatieke kandidaat omdat hij heel erg baalt dat al het geld uit de pot is.

Als hij de Mol is, zou het ook verklaren waarom hun buggy niet harder wilde. Gewoon even iets onder het gaspedaal leggen, dan trap je hem wel helemaal in, maar niet tot op de bodem.  :)

 ::bravo:: Hier ben ik het he-le-maal mee eens  ::ok::  ::bravo::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #204 Gepost op: 27-01-2007, 18:03:49 »


Als hij de Mol is, zou het ook verklaren waarom hun buggy niet harder wilde. Gewoon even iets onder het gaspedaal leggen, dan trap je hem wel helemaal in, maar niet tot op de bodem.  :)

Maar wat wint ie of verliest ie met een langzame buggy? Niks toch? Het maakte voor de pot niks uit.
No Milk today???

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #205 Gepost op: 27-01-2007, 18:06:36 »
(...) Eenmaal weer boven praatte hij zo op Renate in dat "als ze echt niet durft, ze het NIET moet doen...". (...)
Dat was volgens mij voornamelijk Alex die dat zei.
The British are not impressed.

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #206 Gepost op: 27-01-2007, 18:14:00 »
Hmm... nu Menno eruit is moet ik me herorienteren.  Paul staat voor mij vast dat hij niet de mol is. Ze gaan geen dubbel risico lopen met de mol. Eerste risico was dat ie geen vier molboekjes kon pikken, had ie er maar 3 toen ze uit de trein kwamen dan moest hij het veld ruimen. En stel dat niemand op Paul had geboden bij de veiling? Tweede risico. Het was alleen maar omdat bij Paul ook molboekjes zat, waardoor er wel geboden werd. Maar was dat niet het geval, dan weet ik zeker dat niemand Paul terug zou halen.

Verder zitten vele kandidaten nu op Nadja met haar openlijk mollen. Dit zodat ze zelf betere kansen heeft op het daadwerkelijk vangen van de mol. Ik vind sowieso dat de mol een man moet zijn. Zou een beetje heel schuin zijn als je 5 vrouwelijke mollen en 2 mannelijke mollen zou hebben gedurende 7 Nederlandse reeksen. Tel daarbij op het blauwe overhemd van Karel. Vorig jaar droeg ie een roze, al zei hij dat dat dus geen hint was. Maar misschien heeft de WIDM productie het nu wel als hint opgenomen.

Paul is de mol niet, vanwege dat dubbele risico. En Alex mag ik niet. Al kan je de muzikale aanwijzingen wel naar hem uitleggen. Dus ik ga nu voor Dick als mol. Zeker nu ik de berichten van Bakkertje, Limone en Iris_77 heb gelezen. Hmm... als hoeveelste ging Dick abseilen? Was dat niet als eerte? U2 met One. Hij zei idd tegen Renate van: "Als je niet wil, dan ga je toch niet?" ofwel "you too = U2". Want Alex had daarvoor al aangegeven niet te gaan. U2=You too, jij ook niet.

Die vierde muzikale aanwijzing van Blof heeft Iris_77 al prima uitgelegd. Ik ben om, Dick is dus wel de mol!  ::oink:: Had ik dus nooit verwacht, maar het kan niet anders na grondig nagedacht te hebben. Nu maar hopen dat Nadja zo slim is dat ze op Dick zit. Renate/Eva/en nog iemand stemmen op haar. Als zij nu op Dick stemt gaat ze winnen! :D

Oftewel, Dick/Nadja/Renate in de finale. Nadja zit op Dick en wint. Renate zit op Nadja en verliest. En Dick is de mol! Zou me geweldig lijken  :D

EDIT: Dick gaat als eerste abseilen! En Dae, Dick is de eerste die Renate influisterd, of iig op zachte toon zegt: "Als je het niet wilt, moet je het niet doen" waarna Alex op luidere toon zegt: "Je hoeft het niet te doen"
« Laatst bewerkt op: 27-01-2007, 18:26:05 door Yvonisdemol »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Matt

  • Forumlid
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #207 Gepost op: 27-01-2007, 18:27:17 »
Welkom in het Dick is de mol-kamp... ;D

Citaat
Ik ben om, Dick is dus wel de mol! 

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #208 Gepost op: 27-01-2007, 20:14:28 »

Als hij de Mol is, zou het ook verklaren waarom hun buggy niet harder wilde. Gewoon even iets onder het gaspedaal leggen, dan trap je hem wel helemaal in, maar niet tot op de bodem.  :)

Het kwam de Mol juist slecht uit dat dat wagentje niet zo snel ging want zo werd het makkelijker voor de achtervolgers om de vluchters te raken en het verzamelde geld in de pot te brengen.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #209 Gepost op: 27-01-2007, 20:21:55 »
precies, ik kan niet geloven dat dick de mol is. al is er wel iets aan die man wat ik niet kan doorgronden. bovendien zat hij tijdens de abseilopdracht absoluut niet op een goede plaats.
en het bieden, tzou ultiem zijn als hij de mol blijkt te zijn . een beetje de brompot uithangen en zien hoe de rest het werk voor je doen ! al lijkt me dat als mol ook niet tof. je hebt weinig eer van je werk, sterker nog ... je bent zowat overbodig. ik blijf op alex :) ( al begrijp ik van hem dan weer niet waarom hij niet ging abseilen, je moet toch credits verdienen ?? )
dennis for mole !

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #210 Gepost op: 27-01-2007, 20:55:58 »
Het kwam de Mol juist slecht uit dat dat wagentje niet zo snel ging want zo werd het makkelijker voor de achtervolgers om de vluchters te raken en het verzamelde geld in de pot te brengen.

Wat maakt dat geld uit als er daarna een veiling komt? Tuurlijk weet je van tevoren niet hoeveel er geboden wordt, maar dát er geboden zou worden (zeker op de jokers) lijkt me wel vrij duidelijk. Bovendien was een succesje voor de kandidaten wel goed voor het moraal; als er al veel geld niet is gewonnen, ben je eerder geneigd wat zuiniger te bieden.

precies, ik kan niet geloven dat dick de mol is. al is er wel iets aan die man wat ik niet kan doorgronden. bovendien zat hij tijdens de abseilopdracht absoluut niet op een goede plaats.

Hij zei in aflevering 3: "Ik ben als eerste naar beneden gegaan met het abseilen, wat ik ook niet prettig vond."
Hij zegt er niet bij waaróm hij het niet prettig vond. Misschien wel omdat hij de Mol is en die positie hem niet goed uit kwam. We hebben niet gezien hoe de volgorde is bepaald, maar als anderen jou naar voren schuiven om als eerste te gaan, kun je niet vol blijven houden dat je per sé als 4e of 5e wilt.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2007, 20:57:45 door Iris_77 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #211 Gepost op: 27-01-2007, 21:06:43 »
Wat maakt dat geld uit als er daarna een veiling komt?

Daar heb je wel gelijk in, maar ik reageerde op je opmerking 'iets onder het gaspedaal leggen.' Dat had voor de Mol dus geen zin, tenzij je bedoelt dat het de bedoeling was van de Mol om zo geld te kunnen verdienen. :)

Offline LozegtDickismol

  • Forumlid
  • Dick 'kan niet zo goed kaartlezen' ;)
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #212 Gepost op: 28-01-2007, 20:03:39 »
Wat maakt dat geld uit als er daarna een veiling komt? Tuurlijk weet je van tevoren niet hoeveel er geboden wordt, maar dát er geboden zou worden (zeker op de jokers) lijkt me wel vrij duidelijk.


Niet mee eens, tuurlijk moest Dick meteen kiezen voor de vluchtbuggy en zich z.s.m. laten afschieten. Dan kwam er immers niets in de pot! Hij had de pech dat het geld vinden zo makkelijk was dat het al in 8 minuten gepiept was, anders had deze molstrategie gewerkt. Je ziet hem al bijna voordat Karel klaar is met zijn verhaal roepen dat hij wil vluchten... enorm mollig opnieuw.

Met de veiling ook eenvoudig: hij had pas geboden op het laatste kavel, als het nodig was. Iedereen was echter al zo hulpmollerig bezig dat dat niet eens nodig was, wat moet hij gegniffeld hebben ;)!

Jemig wat is ie goed bezig, niemand behalve Alex heeft hem nog door, bijna net zo goed als Milouska, niemand had haar op dit moment nog door. Maar volgende week gaat blijken of zijn confronterende stijl niet averechts gaat werken. Met Sander en Menno kon hij nog goed overweg maar met de rest krijgt hij het aan de stok. Vorig jaar kon Milouska daar goed mee overweg maar Alex krijgt er nu juist het gevoel bij dat Dick de mol is... je kunt dus beter irritatie oproepen met naiviteit dan met botheid maar ja, je kan niet ieder jaar dezelfde mollesoort hebben.

PS
of mollensoort, Daedalus? trouwens vreemd jouw laatste commentaar hier want die klopt totaal niet, toch nog ondanks je perfectionisme een foutje van je ontdekt ;).
« Laatst bewerkt op: 29-01-2007, 07:12:19 door Bakkertje, Reden: Quote gefixed »
Greetz, Lo

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #213 Gepost op: 28-01-2007, 23:27:02 »
de eerste muzikale hint slaat ook op dick: turn turn turn kan slaan op het draaien met de ijzeren staaf/nagel  en daarna het achter de rug verstoppen van de labello van Eva
Ook viel me op dat Dick in de trein zei dat hij samen met Menno als laatste ging, omdat hij (zoals hierboven ook gezegd) bij het abseilen ook al als eerste was. Dick wist als mol natuurlijk allang dat het eerste station fout was en kon lekker slapen. (en paul zijn boekje laten jatten) Ook zegt Dick in zijn biecht bij de veiling:voor de veiling begon wist ik al dat de pot leeg zou gaan....... als in: ik wist dat ik niets hoefde te doen, dus deed ik dat ook niet
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #214 Gepost op: 29-01-2007, 02:25:56 »
PS
of mollensoort, Daedalus? trouwens vreemd jouw laatste commentaar hier want die klopt totaal niet, toch nog ondanks je perfectionisme een foutje van je ontdekt ;).
Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat ik geen fouten maak. Daarom zei ik er ook bij 'volgens mij'. :P
The British are not impressed.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #215 Gepost op: 30-01-2007, 00:17:09 »

Niet mee eens, tuurlijk moest Dick meteen kiezen voor de vluchtbuggy en zich z.s.m. laten afschieten. Dan kwam er immers niets in de pot! Hij had de pech dat het geld vinden zo makkelijk was dat het al in 8 minuten gepiept was, anders had deze molstrategie gewerkt. Je ziet hem al bijna voordat Karel klaar is met zijn verhaal roepen dat hij wil vluchten... enorm mollig opnieuw.

Als de mol in de vluchtbuggy zat, betekent het dat de kandidaten de volgers zijn en die gaan natuurlijk altijd eerst het geld pakken en dan pas schieten. Dus Dick is dan de nol niet.
Dick is gewoon in alle afleveringen zeer resultaatgericht en in dit geval heeft hij denk ik het zo ingeschat dat de vrijstelling delen door 2 personen meer kansen biedt als delen door 5 personen. Hij was ervan overtuigd dat hij wel zou winnen maar helaas, zijn buggy werkte niet mee.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #216 Gepost op: 30-01-2007, 00:43:00 »
Als de mol in de vluchtbuggy zat, betekent het dat de kandidaten de volgers zijn en die gaan natuurlijk altijd eerst het geld pakken en dan pas schieten. Dus Dick is dan de nol niet.
Dick is gewoon in alle afleveringen zeer resultaatgericht en in dit geval heeft hij denk ik het zo ingeschat dat de vrijstelling delen door 2 personen meer kansen biedt als delen door 5 personen. Hij was ervan overtuigd dat hij wel zou winnen maar helaas, zijn buggy werkte niet mee.

Nee juist niet. Als de mol in de volgersgroep zat moest hij proberen geld te laten liggen. Dat is gewoon niet te doen door de 2e persoon in de buggy die alles ook ziet. De enige molpositie is die in de vluchters. Door zo enorm traag te rijden, door iedereen beaamd, probeerde hij snel afgeschoten te worden.

Opvallend was de enorme snelheid waarmee hij voor de vluchters koos, de anderen hadden het pas na enige tijd ingeschat dat de vrijstelling delen door 2 personen meer kansen biedt als delen door 5 personen. Alleen als je het al vantevoren weet zeg je het zo ad rem.

Dick heeft ook in alle afleveringen al zeer veel geld uit de pot gehouden. En iedere keer weer zit hij op de molpositie. En als je het dan toch niet gelooft is het ook mogelijk gewoon weg te strepen. De andere kandidaten hebben momenteel al zoveel geld op hun naam staan dat ze dan wel erg slechte mollen zouden zijn. Uitgezonderd Nadja maar veel afvallers zaten op haar dus die kan je ook wegstrepen, bovendien zou ze ook een slechte mol zijn omdat iedereen haar in de groep al verdenkt.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #217 Gepost op: 30-01-2007, 11:21:03 »
hoeveel geld de kandidaten hebben verdiend, zegt helemaal niets. en de mol kan prima in het volgers groepje hebben gezeten. want mocht je het nog niet weten, na die opdracht kwam een veiling, een veiling waarbij al het geld uit de pot verdween. de mol wist dat ( of iig dat er veel geld zou verwijnen, lees dagboek ) dus voor hem was het geen probleem om eerst even wat geld binnen te halen.
beetje credits verdienen ... wat maakt het uit. het geld ging er bij de veilig toch weer uit
dennis for mole !

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #218 Gepost op: 30-01-2007, 18:33:16 »
Pff... je tekst overschrijdt 5000 karakters.  :-\\
Dan maar opslaan in een word documentje eh?  ;)
Dus zie bijlage voor wat eigenlijk mijn bericht geweest zou zijn.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dick is (niet) de mol!
« Reactie #219 Gepost op: 30-01-2007, 19:23:44 »
Pff... je tekst overschrijdt 5000 karakters.  :-\\
Dan maar opslaan in een word documentje eh?  ;)
Dus zie bijlage voor wat eigenlijk mijn bericht geweest zou zijn.

Splits je bericht anders op in 3 berichten, leest wat makkelijker dan een Word documentje downloaden. :)