Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 70713 keer)

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #160 Gepost op: 13-01-2007, 01:09:20 »
Op de .nl site staat het volgende over de Thaise letters:
"Als ze alle letters hadden gevonden en deze in de juiste volgorde hadden gezet, was er een zin ontstaan. Op ieder bordje stond klein een plaatje van een dier. De juiste volgorde was te bepalen door de Chinese dierenriem."

Er zijn 12 dieren in de dierenriem, er moesten ook 12 letters verzameld worden, dus denk ik niet dat hier een speciale aanwijzing in te vinden is met een sterrenbeeld van een kandidaat ofzo.

Ik vond deze verklaring afdoende, dus ik heb er verder niet meer over nagedacht. Totdat ik op een ander forum de plaatjes van de letters zag (en ik heb het inmiddels ook zelf nagekeken in de aflevering). Het blijkt dus, dat er 2 keer een varken te zien is geweest. Zowel bij Menno & Renate als bij Paul & Liesbeth.

Nu weet ik nog steeds niet wat we ermee moeten, maar er klopt iets niet. Twaalf letters en twaalf tekens (dieren) om de volgorde te bepalen. Dus elk dier zou maar één keer voor moeten komen.  ???

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #161 Gepost op: 13-01-2007, 09:46:04 »
In deze aflevering ben ik vooral Menno wat meer gaan verdenken. Verder zit ik nog erg met Paul en Eva.
Vond het een leuke aflevering!
Laten we jabberen.

Offline Marloezzel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #162 Gepost op: 13-01-2007, 09:47:46 »
Ik wist niet goed waar ik het moest plaatsen, dus plaats het maar in dit topic :)

Gisteren bij Ranking the Stars zei Victoria dat Yvon helemaal niet zo gemeen/mollerig was, maar dat das allemaal zo gemonteerd was.... ::)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #163 Gepost op: 13-01-2007, 10:24:14 »
Karel: 'Nooit heeft ook maar 1 kandidaat een opdracht geweigerd, en nu 2 ineens'
Klopt niet, Deborah weigerde een tattoo.

Deborah telt niet want zij was de Mol. Karel had het over een kandidaat die een opdracht weigerde. Als Karel het bij het rechte eind had dan probeerde hij hier (ingefluisterd door de crew) te zeggen dat Alex en Renate niet de Mol zijn.

Maar Karel had ongelijk want in serie 2 weigerde kandidaat Doortje over hete kolen te lopen.

Offline Zaz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #164 Gepost op: 13-01-2007, 10:43:27 »
Indd...Gewoon helemaal weglaten, en na de afl waarin ie eruit gaat vervagen..

Wat mij opviel dat Sander en Liesbeth beiden in het midden van de groepsfoto stonden, maar wat daar verder uit afgeleid kan worden weet ik ook (nog) niet. Misschien dat we daar na de volgende executie meer uit kunnen halen. ;)
Wie heeft er op mijn kop gepoept? vraagt de Mol......

Offline Jennifer_w

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #165 Gepost op: 13-01-2007, 10:45:09 »
Ik vond deze verklaring afdoende, dus ik heb er verder niet meer over nagedacht. Totdat ik op een ander forum de plaatjes van de letters zag (en ik heb het inmiddels ook zelf nagekeken in de aflevering). Het blijkt dus, dat er 2 keer een varken te zien is geweest. Zowel bij Menno & Renate als bij Paul & Liesbeth.

Nu weet ik nog steeds niet wat we ermee moeten, maar er klopt iets niet. Twaalf letters en twaalf tekens (dieren) om de volgorde te bepalen. Dus elk dier zou maar één keer voor moeten komen.  ???

Het sterrenbeeld veranderd in de Chinese Astrologie elk jaar bij het begin van het Chinese nieuwjaar ( die is gebasseerd op de maankalender). Dus elke 12 jaar komt een sterrenbeeld opnieuw voorbij.
18 Februari 2007 begint het jaar van het varken overigens weer.

Maar...ik heb nu net ook nog eens goed gekeken naar de aflevering. Bij de uitleg door Karel komen er 3 letters in beeld: rat, hond en varken. Bij Menno en Renate komen er 2 letters in beeld: rat (vlak na dit shot vraagt Alex in de taxi of hij op Ratbopit road is) en varken. Bij Paul en Liesbeth komen er 2 letters in beeld: varken en hond. Dus de drie dieren die in beeld geweest zijn, zijn allemaal meerdere keren te zien geweest.
Met de geboortedata van de kandidaten erbij (ga ik er wel vanuit dat deze kloppen op de .nl site) levert dit het volgende op. Niemand is één van de sterrenbeelden die in beeld was, behalve...Nadja! Zij is namelijk een rat.
(Nadja is geboren op 23.3.72 en van 15.2.72 tot 2.2.73 was het het jaar van de rat)

Offline lynnlynn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #166 Gepost op: 13-01-2007, 10:59:19 »
Nog even over het abseilen; van Alex weet ik het niet, maar bij Renate heb ik de indruk dat ze dit opzettelijk deed. Zij heeft zelf geen idee wie de mol is want zij ging voluit voor Sander. Ik denk dat haar traantjes zijn bedoeld om de anderen zand in de ogen te strooien. Als iedereen haar foutief gaat verdenken, heeft zij meer kans.

Ik denk ook - zoals opaweethetbeter al zei - dat de mol in het eerste groepje abseilers zit. Het is ondenkelijk dat er geen 5 kandis te vinden zijn die willen abseilen. Sterker nog; ik denk dat de laatste 2 van dit vijftal de mol zijn; je hebt nu nog in de hand om voor de 10000 te gaan (of niet!) én je zou ook nog kunnen faken dat je op het laatste moment niet dirft of zo. Bovendien heb je het voordeel dat je heel goed reacties van de anderen kunt peilen om in te schatten of mensen alsnog besluiten wel of niet te gaan.

Ik vond Menno ook erg coacherig. "Goed hoor Eva!" Kweetutnogniet....

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 2
« Reactie #167 Gepost op: 13-01-2007, 11:43:46 »
De mol moet vooral op ieder moment de regie in handen houden. Dat doe je  niet door als eerste te gaan. Daarom zou het inderdaad voor de hand liggen dat de mol ofwel één van de laatste abseilers of één van de weigeraars was.

De kans dat één van de vijf abseilers op Karels aanbod in zou gaan was natuurlijk sowieso erg groot. Daar kun je als mol best op gokken.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline deelnmer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #168 Gepost op: 13-01-2007, 12:57:13 »
Leuke aflevering afgelopen donderdag.

De eerste opdracht vond ik een beetje vaag, en alles kwam erg chaotisch over vond ik.

De tweede opdracht was erg mooi om te zien, al duurde het wel een beetje lang. Renate maakte zich wel verdacht in mijn ogen door niet te gaan abseilen.
Ik vond het trouwens erg knap van Eva dat zijn wel de stap nam om te gaan abseilen.

Wel jammer dat Liesbeth weg moest.

Mijn verdachte op dit moment zijn:
-Renate
-Nadja

(en Alex en Inge in mindere mate)

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 2
« Reactie #169 Gepost op: 13-01-2007, 13:24:20 »
Schiet zo even te binnen. Zei Inge niet na het abseilen dat ze als voorbereiding op het programma voor het eerst was wezen abseilen.
Stel: Zij is de mol, ze hoort tijdens een briefing vooraf dat abseilen onderdeel uitmaakt van het programma. Ze heeft het nog nooit gedaan. Ze weet ook niet of ze zou durven dus... gaat ze in Nederland een keertje op proef en ze vindt het nog leuk ook.
De Mol weet als enige lang van te voren dat er een voorstel voor 10.000 euro komt. Ik denk n.l. dat Karel het ter plaatse pas te horen krijgt. De Mol kan boven op de toren al aardig inschatten of er mensen in de groep zijn die absoluut niet willen. Dan kan de Mol gerust in de eerste groep mee om zo het aanbod aan te nemen.
Als het niet zo duidelijk geweest zou zijn dat Alex niet zou gaan dan had de Mol absoluut niet in de eerste groep meegegaan.
Iedereen noemde Alex als degene die niet zou durven. Renate had misschien wel gegaan als het erop aan gekomen was. (Mary-lou durfde vorig jaar niet over de spoorbrug maar ging uiteindelijk toch.) Nu hoefde Renate alleen maar af te wachten wat Alex zou doen.
Ik vind Renate hierdoor geen Mol, Alex ook niet.

Voor Inge zou dit een aardige mollenstreek kunnen zijn. Ik blijf toch nog even bij Paul.

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Aflevering 2
« Reactie #170 Gepost op: 13-01-2007, 13:43:04 »
Deborah telt niet want zij was de Mol. Karel had het over een kandidaat die een opdracht weigerde. Als Karel het bij het rechte eind had dan probeerde hij hier (ingefluisterd door de crew) te zeggen dat Alex en Renate niet de Mol zijn.

Maar Karel had ongelijk want in serie 2 weigerde kandidaat Doortje over hete kolen te lopen.
Klopt ja, ik begon te denken bij serie 1 en stuitte meteen op die tattoo, dus ik keek niet verder, er zijn vast nog wel meer voorbeelden te noemen
« Laatst bewerkt op: 13-01-2007, 13:47:15 door Duikertje1990 »
Molloot sinds seizoen 4

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 2
« Reactie #171 Gepost op: 13-01-2007, 14:02:04 »
Klopt ja, ik begon te denken bij serie 1 en stuitte meteen op die tattoo, dus ik keek verder, er zijn vast nog wel meer voorbeelden te noemen
Ellen stopte in 2002 halverwege de opdracht met de geblindeerde bus, omdat ze moest overgeven.
Gijs weigerde in 2005 de grotten in te gaan omdat hij een wond op zijn knie had.

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Aflevering 2
« Reactie #172 Gepost op: 13-01-2007, 14:08:47 »
Ellen stopte in 2002 halverwege de opdracht met de geblindeerde bus, omdat ze moest overgeven.
Gijs weigerde in 2005 de grotten in te gaan omdat hij een wond op zijn knie had.
bijvoorbeeld  :) ::rofl::
Molloot sinds seizoen 4

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 2
« Reactie #173 Gepost op: 13-01-2007, 14:11:13 »
Schiet zo even te binnen. Zei Inge niet na het abseilen dat ze als voorbereiding op het programma voor het eerst was wezen abseilen.
Stel: Zij is de mol, ze hoort tijdens een briefing vooraf dat abseilen onderdeel uitmaakt van het programma.

In dat geval ga je het natuurlijk niet hardop zeggen.
Ik herinner me deze opmerking niet zo, maar het zou natuurlijk sowieso geen gek idee zijn om als voorbereiding op WIDM te gaan abseilen. Zo'n soort opdracht zit er altijd in, dus het is slim om het van tevoren te oefenen. Lijkt me niet meteen een mollenstreek.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 2
« Reactie #174 Gepost op: 13-01-2007, 14:12:45 »
In dat geval ga je het natuurlijk niet hardop zeggen.
Ik herinner me deze opmerking niet zo, maar het zou natuurlijk sowieso geen gek idee zijn om als voorbereiding op WIDM te gaan abseilen. Zo'n soort opdracht zit er altijd in, dus het is slim om het van tevoren te oefenen. Lijkt me niet meteen een mollenstreek.
En als je toch bezig bent kun je ook meteen ff een potje gaan paintballen en lasergamen, kun je dat ook meteen. Zit er elk jaar wel bij.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 2
« Reactie #175 Gepost op: 13-01-2007, 14:18:21 »
Inderdaad! En voor de zekerheid paardrijden, op een olifant rijden (Thailand) en raften.

Okee, dat met de olifant is wel een heel gedoe  ;), maar er zijn aardig wat dingen die je kunt oefenen. Dus ik vind het eigenlijk wel een heel slimme actie va Inge als ze dat van tevoren geoefend heeft!
Aan de andere kant, als je niet de mol bent, is het soms slimmer om jezelf verdacht te maken. Dat wordt lastig als je alle opdrachten perfect uitvoert.  :-\\
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #176 Gepost op: 13-01-2007, 19:52:55 »
Ja, maar ik weet nog dat, euhm volgens mij was het, Elise toen een slipcursus had gedaan voor de afleveringen. Ik weet niet of ze het toen juist expres heeft verpest of niet, maar ik weet wel dat ze die cursus had gedaan..

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #177 Gepost op: 13-01-2007, 20:53:10 »
Ja, maar ik weet nog dat, euhm volgens mij was het, Elise toen een slipcursus had gedaan voor de afleveringen. Ik weet niet of ze het toen juist expres heeft verpest of niet, maar ik weet wel dat ze die cursus had gedaan..

Ze moest 2x slippen, de eerste keer was het perfect, maar de 2e keer schoot ze expres door.

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Aflevering 2
« Reactie #178 Gepost op: 14-01-2007, 17:49:50 »
Karel zegt in de aflevering trouwens letterlijk:

Nooit heeft ook maar één kandidaat geweigerd om ook maar één opdracht niet uit te voeren. Goed gedaan kandidaten, twee tegelijk.

Is dat geen dubbele ontkenning? Nooit heeft een kandidaat geweigerd om het niet te doen, dus niet geweigerd om het wel te doen, dus nog nooit heeft één kandidaat het wel willen doen!? Klopt niet lijkt me...

Of heeft nog nooit één kandidaat het wel willen doen. En betekent dat, dat van de twee mensen die het niet geweigerd hebben (Eva en Paul?) maar één een kandidaat is. En de andere mol?

Ik raak van mezelf in de war, maar wat Karel zegt klopt niet iig.
Take a glorious bite out of the whole world

WorldExpress

  • Gast
Re: Aflevering 2
« Reactie #179 Gepost op: 14-01-2007, 18:13:27 »
Karel zegt in de aflevering trouwens letterlijk:

Nooit heeft ook maar één kandidaat geweigerd om ook maar één opdracht niet uit te voeren. Goed gedaan kandidaten, twee tegelijk.

Is dat geen dubbele ontkenning? Nooit heeft een kandidaat geweigerd om het niet te doen, dus niet geweigerd om het wel te doen, dus nog nooit heeft één kandidaat het wel willen doen!? Klopt niet lijkt me...

Of heeft nog nooit één kandidaat het wel willen doen. En betekent dat, dat van de twee mensen die het niet geweigerd hebben (Eva en Paul?) maar één een kandidaat is. En de andere mol?

Ik raak van mezelf in de war, maar wat Karel zegt klopt niet iig.
Karel weet niet wie de Mol is. Dus houden we het maar op een verspreking van een oude man ;)