Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 148358 keer)

Offline Molicious

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Volgend jaar ''Wie is de Mol'' in Moldavië?
Re: Aflevering 4
« Reactie #340 Gepost op: 27-01-2008, 19:58:58 »
Ten eerste: Dennis en Patrick wat een fantastisch team. Twee kleine ukkies die lekker enthousiast het spel spelen. Lekker naïef zijn die twee.

Edo en Joris, ze kunnen de mol niet zijn. Ze doen niks anders dan zichzelf verdacht te maken.. zijn ze überhaupt nog wel op zoek naar de mol. Ze halen beide geen geld binnen, niet omdat ze de mol zijn.. Maar omdat ze het proberen te zijn.

We hebben een mol gehad die dom leek maar het niet was (Milouska), iemand die verschrikkelijk fanatiek was en onrust wist te creëren (Yvon) en iemand die door haar leeftijd dingen kon laten en doen, en dus onschuldig leek (Inge). Wat hebben we nog niet gehad? Een mol die zichzelf zó verdacht maakt, dat niemand het meer gelooft.

In dat geval zijn Joris en Edo wél verdacht.

Dunya. Tsja.. die opdracht van het schieten. Ze wou absoluut niet. (Net zoals Inge bij het abseilen). Voor de rest merken we niet veel van haar. Of ze is gewoon stil, of ze zit te mollen als een gek!

Dan hebben we Regina nog. Ze mag gewoon de mol niet zijn omdat het een man moet zijn dit keer. Foei, objectief blijven!   

Ik denk dat Patrick de mol is. Maar ik hoop het niet. Waarom wel? Hij is lekker fanatiek en heeft tijd van de foto-opdracht verspild. Zagen jullie hoe schattig hij deed, toen hij de kamer geheim wilde houden? Patrick 007 haha. Hij mag het niet zijn!Hmmm.. 



Ik zie, ik zie wat jij niet ziet en de kleur is..
Ik zeg ook maar wat..

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re: Aflevering 4
« Reactie #341 Gepost op: 27-01-2008, 21:06:31 »
We hebben natuurlijk al vier mollen eerder gehad, waaronder bijvoorbeeld George. Die was bloedfanatiek, maar ondertussen jatte hij het geld letterlijk uit de pot!

Verder moet de mol zorgen dat de pot zo klein mogelijk blijft...Objectief gezien zijn Edo en Dennis dan de beste mollen. Joris heeft 1050 E in de pot gebracht, hoewel. Eerlijk is eerlijk, dat was misschien een lucky shot en anders stond zijn tellertje ook nog op 0.
de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #342 Gepost op: 27-01-2008, 22:44:59 »
Inderdaad, bij schieten kan ik me heel goed voorstellen dat je per ongeluk iets raak schiet. Wel geniaal dat ie dan gelijk 2 flessen raakt  ::rofl::

In principe kan echt iedereen nog steeds de mol zijn, omdat je zijn tactiek niet weet. Misschien let je juist op dingen die de mol heel erg op een ander weet af te wimpelen. Ik denk dat ik nog steeds voor Joris moet gaan, want die knakker heeft werkelijk waar zo weinig goed gedaan, dat het gewoon knap is om als kandidaat zo slecht te presteren... Maar goed, als het hem uiteindelijk het door de andere kandidaten verzamelde geld oplevert, waarom niet?

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Aflevering 4
« Reactie #343 Gepost op: 28-01-2008, 01:11:29 »
Inderdaad, bij schieten kan ik me heel goed voorstellen dat je per ongeluk iets raak schiet. Wel geniaal dat ie dan gelijk 2 flessen raakt  ::rofl::

In principe kan echt iedereen nog steeds de mol zijn, omdat je zijn tactiek niet weet. Misschien let je juist op dingen die de mol heel erg op een ander weet af te wimpelen. Ik denk dat ik nog steeds voor Joris moet gaan, want die knakker heeft werkelijk waar zo weinig goed gedaan, dat het gewoon knap is om als kandidaat zo slecht te presteren... Maar goed, als het hem uiteindelijk het door de andere kandidaten verzamelde geld oplevert, waarom niet?

Op zich, het valt we wat dat betreft op, dat geen enkele andere kandidaat meer vraagt naar de pot.... zou dat er uit geknipt zijn? lijkt me namelijk wel iets wat ook voor de kijkers lichtelijk belangrijk is...
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #344 Gepost op: 28-01-2008, 02:11:15 »
Is nog niemand op het idee gekomen dat Joris zijn topito zo gemakkelijk aan Dennis geeft omdat hij Dennis sterk verdenkt, nee, omdat hij er vrijwel zeker van is dat hij de mol is?
Dat zou z'n gedrag volkomen verklaren.
Zelf heeft hij niet genoeg topito's om snel aan een vrijstelling te komen, maar met het helpen van de mol aan een vrijstelling voorkomt hij dat een kandidaat (en dus concurrent) er mee vandoor gaat....

't is zomaar een mogelijkheid volgens mij  :)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 4
« Reactie #345 Gepost op: 28-01-2008, 08:34:36 »
Ja; zijn redenering dat hij Dennis de topito juist gaf omdat hij hem helemaal niet verdacht is buitengewoon onlogisch.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #346 Gepost op: 28-01-2008, 10:19:10 »
Ja daar dacht ik ook al aan, zolang hij niet in handen is van knadidaten is hij veilig want de mol heeft er toch niets aan want die gaat toch niet naar huis, met of zonder topito's
Keep Watching

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4
« Reactie #347 Gepost op: 28-01-2008, 10:48:53 »
Maar waarom zou een kandidaat daarover de onwaarheid spreken tijdens een biecht. Dat heeft toch geen nut. Of hij doet het - ondoordacht - om de reden die hij beschrijft in de biecht, of hij is zelf de mol.

Het is natuurlijk niet helemaal eerlijk als de mol mensen gaat voortrekken, maar het kan wel helpen als afleiding. Misschien heeft de mol er wel belang bij om de vrijstelling zo snel mogelijk te laten plaatsvinden... (Dit zou een reden kunnen zijn dat Joris als mol zijn topitos weggeeft).

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #348 Gepost op: 28-01-2008, 11:42:50 »
Inderdaad vreemd dat hij daarover zou liegen...

Dennis snapte trouwens helemaal niks van die actie van Joris... Hij krijgt topito's maar moet ze teruggeven als Joris er om vraagt :S?

Offline MagicEgidius

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #349 Gepost op: 28-01-2008, 12:14:01 »
Divide et impera:)

Milouska ging ook geniaal dom met haar jokers om.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4
« Reactie #350 Gepost op: 28-01-2008, 12:34:06 »
Inderdaad vreemd dat hij daarover zou liegen...

Dennis snapte trouwens helemaal niks van die actie van Joris... Hij krijgt topito's maar moet ze teruggeven als Joris er om vraagt :S?
"Hier nog twee om te ruilen... maar ik wil ze wel terug als ik er om vraag."  ::hypocriet::

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #351 Gepost op: 28-01-2008, 13:54:47 »
lekker chantagemiddel toch?
Tell me what your telescope says

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #352 Gepost op: 28-01-2008, 15:06:09 »
Door een opmerking van zoë nicky in het topic van de muzikale hint 4 ging ik nog eens nadenken over de vraagstellingen aan de mol en de waarde van de Ja/Nee antwoorden.

Erover nadenkende kwam ik tot de conclusie dat de kandidaten helemaal niets aan de antwoorden hebben, ongeacht of ze weten of ze hun eigen vraag goed of fout hebben. PJH heeft namelijk alleen gezegd dat rechts = ja en links = nee. Maar omdat ze niet kunnen weten hoe om de mol zit kunnen ze ook nooit weten of ze vanuit hun eigen perspectief moeten kijken (dus links = links voor de kandidaat cq kijker) of indien de mol hen "aankijkt" vanuit het perspectief van de mol (dus links = dan rechts voor de kijker).

Wel is duidelijk dat Coen uit is gegaan van het perspectief van de mol met de veronderstelling dat de mol hem aankijkt.

Maar is dat wel zo? We kunnen dat toch niet weten? En de kandidaten toch ook niet? En hoeveel waarde kunnen we dan nog hechten aan de antwoorden op de NL site  ???  ???  ???

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #353 Gepost op: 28-01-2008, 15:34:52 »
Nou ja, ik vroeg me dat al af op het moment dat PJH het uitlegde. Ik kan me niet voorstellen dat de kandidaten zelf niet ook zouden vragen welke links. Ik denk dat dit toch ook wel gebeurd is en dat de antwoorden op .nl toch echt wel goed zijn.
The British are not impressed.

Offline MagicEgidius

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #354 Gepost op: 28-01-2008, 17:00:54 »
Op 11-06-1614 is er wel iets gebeurd maar ik weet niet of dat iets met Wie is...de mol te maken heeft... ::ohno::

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Aflevering 4
« Reactie #355 Gepost op: 28-01-2008, 17:40:46 »

Feit blijft dat ik Edo niet meer verdenk omdat Coen echt wel op Edo heeft gespeeld. Joris is de mol. Final.
[/quote]


Lees mijn verhaal op pagina 11 dan nog maar eens goed door. Dennis is de mol
« Laatst bewerkt op: 30-01-2008, 15:45:50 door the_shagster »

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #356 Gepost op: 28-01-2008, 19:08:32 »
Waarom loopt in het kandidaatfilmpje van Regina de klok verder terug dan in de aflevering zelf?

Offline Eva88

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Moffel? Piertje?
Re: Aflevering 4
« Reactie #357 Gepost op: 28-01-2008, 22:13:07 »
Door een opmerking van zoë nicky in het topic van de muzikale hint 4 ging ik nog eens nadenken over de vraagstellingen aan de mol en de waarde van de Ja/Nee antwoorden.

Erover nadenkende kwam ik tot de conclusie dat de kandidaten helemaal niets aan de antwoorden hebben, ongeacht of ze weten of ze hun eigen vraag goed of fout hebben. PJH heeft namelijk alleen gezegd dat rechts = ja en links = nee. Maar omdat ze niet kunnen weten hoe om de mol zit kunnen ze ook nooit weten of ze vanuit hun eigen perspectief moeten kijken (dus links = links voor de kandidaat cq kijker) of indien de mol hen "aankijkt" vanuit het perspectief van de mol (dus links = dan rechts voor de kijker).

Wel is duidelijk dat Coen uit is gegaan van het perspectief van de mol met de veronderstelling dat de mol hem aankijkt.

Maar is dat wel zo? We kunnen dat toch niet weten? En de kandidaten toch ook niet? En hoeveel waarde kunnen we dan nog hechten aan de antwoorden op de NL site  ???  ???  ???

Zou het niet zo kunnen zijn dat de mol altijd de goede kaars aanstak, of het antwoord op de vraag van JP nou goed of fout was? De mol kon denk ik de vraag van tevoren niet horen en gaf dus altijd het goede antwoord... of zit ik nu helemaal mis? ::niet-ok::

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #358 Gepost op: 29-01-2008, 00:11:46 »

Feit blijft dat ik Edo niet meer verdenk omdat Coen echt wel op Edo heeft gespeeld. Joris is de mol. Final.



Lees mijn verhaal op pagina 10 of 11 dan nog maar eens goed door. Dennis is de mol

Lees mijn betoog in het Dennis topic. Dennis is de mol niet...

Ik vind het wel erg achterhaald om nu in twijfel te trekken vanuit welk perspectief naar de kaarsen moet worden gekeken. Hallo, zo erg gaan ze de kandidaten echt niet naaien hoor :P... Het is gewoon links voor de kandidaat en rechts voor de kandidaat. PJH legt het uit aan de kandidaat, dus kijken we ook vanuit kandidaatsperspectief. Toegepaste logica heet dat.

En de mol weet wat hij moet doen, liegen of waarheid spreken, omdat hij waarschijnlijk een oortje in heeft waarmee hij mee kan luisteren?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #359 Gepost op: 29-01-2008, 00:20:39 »
Als je oplet als Edo zijn vraag heeft beantwoord, daarna legt PJH uit wat links is en wat rechts. In die tussentijd wordt uiteraard de mol ingelicht.
The British are not impressed.