Auteur Topic: Theorie: Terugkerende hints  (gelezen 32484 keer)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #20 Gepost op: 20-02-2009, 19:02:44 »
Aflevering 2 - Serie 2
In serie 2 werd de hint gebruikt om “Nico is de Mol” achteruit te laten spelen. Ook in aflevering 2 kon het zinsdeel “is de Mol” gehoord worden, bij Dennis bij de reuzenrad opdracht. Zie dit topic voor meer informatie: http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=33913.0

Ik blijf er bij dat dit gewoon Dennis is die fluistert, achterstevoren. Het is in ieder geval een stuk minder duidelijk dan in serie 2 "Nico is de Mol". ::rofl::

Offline chocolat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #21 Gepost op: 20-02-2009, 19:06:16 »
Aflevering 5-Seizoen 5(met Yvon) : het lasergame spel, Yvon wordt niet geraakt door Godzilla...??

Offline Veerr

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #22 Gepost op: 20-02-2009, 19:34:59 »
Ik hoop zelf een link te vinden in aflevering 5. Wat deden we toen ook alweer? Lasergamen? Hmm... Dennis niet geraakt?
Dit lijkt mij een vrij duidelijke link naar het Godzilla-lasergamen in seizoen 5. Daar kon Yvon bijna niet afgeschoten worden en was ze ontzettend fanatiek.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #23 Gepost op: 20-02-2009, 19:55:58 »
Aflevering/Serie 1:
Ik had ergens op het forum gelezen dat Dennis in de verfhallen/groepsfoto opdracht met zijn zaklamp en duikerssignaal maakt. Als ik het goed heb onthouden een "M". Dit shot zit ook in de intro.
Daarnaast is er in aflevering 1 van serie 1 ook gedoken.

Zoek het even uit.

Toevoeging> Volgens wikipedia is er "Waving the torch = attention please!"
Zoek nu de post erbij, hoe dit een hint is.

Toevoeging2> De zoek functie werkt niet, dus dat wordt hem niet.

Toevoeging3> In aflevering 5 zit in elk geval een shot van een vlieger. Dat zou de aflevering kunnen linken met een hint naar Yvon. Meteen daarna zie je een gammele waslijn met was, wat ook gelinkt kan worden aan een hint van Yvon. Dit zijn de twee laatste shot uit het eerste stuk montage (voordat de kandidaten in beeld komen) in Jordanië. Alleen ik weet nog niet de link met Dennis.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2009, 20:58:10 door Rat »

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #24 Gepost op: 20-02-2009, 20:49:04 »
Volgens mij is het de bedoeling dat bij de koppeling tussen een aflevering en een eerder seizoen het nummer moet corresponderen.

Heb weer zoiets gevonden:
Seizoen 3: Een hint was met een auto, boom hakken en iets dergelijks (niet helemaal meer voor de geest), die auto was een wrak (kwam die boom daar niet op terecht?). De hint was dat de 3 kandidaten met dit in de intro de finale zouden halen.
Aflevering 3: Het autokerkhofopdracht waar de kandidaten met auto's moesten botsen.

 8)


Bij die opdracht was de hint dat er een letter in de boom stond, George had hem er volgens mij zelf in gehakt
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #25 Gepost op: 20-02-2009, 21:06:03 »
oja, ik vermengde eigenlijk met een ander hint uit die serie. In intro van elk kandidaat solo in een opdracht, behalve van de finalisten. Daar zag je per intro van een kandidaat nog een tweede.

Weer lang geleden dit seizoen gezien
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Avonne

  • Forumlid
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #26 Gepost op: 20-02-2009, 21:32:22 »
Ik herinner me van seizoen 4 (Elise) dat vrijwel elke aflevering 28 voorkwam, dat zou wijzen op haar verjaardag 28 januari. Door de kijkers werd een nogal stomme hint gevonden omdat in de uitzending Elise zei dat ze 27 januari jarig was. Moet je dan als kijker in iemands prive leven gaan graven om de juiste geboortedatum te vinden?

Iemand had ergens in aflevering 4 of 5 het getal "2506" op een laptop gezien. (ik weet niet welke)
Zou dat dan één dag verschil zijn met de verjaardag van Dennis? 24 juni 1985

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #27 Gepost op: 21-02-2009, 00:32:30 »
Even proberen...

Seizoen 1, aflevering 5: Deborah gooit net zo lang met de dobbelsteen tot ze een 6 gooit, om de tatoeage te kunnen weigeren.
Seizoen 9, aflevering 5: Dennis gooit een 6 voor een vrijstelling

Wel allebei in aflevering 5, maar nee, ik krijg het seizoen niet aan de aflevering gelinkt. :P Bovendien zou het wel een mazzelhint zijn, want Dennis kon het maar 1 keer proberen.  ;D

Maareh.. keep up the good work  ::ok::

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #28 Gepost op: 21-02-2009, 00:46:54 »
Waren die foto's op de grond bij 'Ontmoet je mol' nou allemaal van vrouwen? Dan zou je het kunnen proberen te linken aan de fietsopdrachthint uit seizoen 3 toen er ook alleen namen van vrouwen op de weg te lezen waren. Maar ja, wederom totaal geen verband tussen seizoen en aflevering.  ;D

Offline Neon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #29 Gepost op: 21-02-2009, 01:44:20 »
Aflevering 5-Seizoen 5(met Yvon) : het lasergame spel, Yvon wordt niet geraakt door Godzilla...??
Dit verklaart dan ook meteen waarom Dennis met geld binnenkwam: voor de hint mocht-ie niet afgeschoten worden.

Irving, sterke theorie. Theorietje van de week voor in de podcast, als 't mij vraagt.

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #30 Gepost op: 21-02-2009, 10:04:23 »
In een vorig seizoen is er eerder een pact geweest met de mol. (Elise en Ferdi?)
& wie bedacht om een pact te sluiten?
Inderdaad, Dennis!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #31 Gepost op: 21-02-2009, 11:18:23 »
En zie de sneak preview van afl. 8

Daar zie je ze toch op een trein bezig zijn met een opdracht?

Wat deden Marc-Marie, Lottie & Yvon & co ook alweer ten tijde van serie 5?  ::vergroot:: Die moesten ook een opdracht doen terwijl de trein hen van A naar B bracht. Dus afl. 8 grijpt terug op serie 5. Goed, zo loopt 't niet gelijk op als in: afl. 5 - serie 5, afl. 6 - serie 6 etc. Maar ik denk van: dat past in dit topic.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #32 Gepost op: 21-02-2009, 11:21:48 »
In een vorig seizoen is er eerder een pact geweest met de mol. (Elise en Ferdi?)
& wie bedacht om een pact te sluiten?
Inderdaad, Dennis!

Maar toen kwam Ferdi naar Elise en niet andersom.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #33 Gepost op: 21-02-2009, 12:41:18 »
En zie de sneak preview van afl. 8

Daar zie je ze toch op een trein bezig zijn met een opdracht?

Wat deden Marc-Marie, Lottie & Yvon & co ook alweer ten tijde van serie 5?  ::vergroot:: Die moesten ook een opdracht doen terwijl de trein hen van A naar B bracht. Dus afl. 8 grijpt terug op serie 5. Goed, zo loopt 't niet gelijk op als in: afl. 5 - serie 5, afl. 6 - serie 6 etc. Maar ik denk van: dat past in dit topic.
Ook in serie 3 was er een opdracht in een trein. En 5 + 3 = 8. :P

Ben nooit zo van de vergezochte hints, maar deze theorie vind ik wel heel leuk.  :D

Offline Nynkewemel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #34 Gepost op: 21-02-2009, 13:18:16 »
dit kan wel kloppen ja want bij die biechten ofzo of hoe ze ook mar heten heeft dennis een spiegel achter zich en in een spiegel zie je alles 2x dus 2x de hints?

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #35 Gepost op: 21-02-2009, 14:21:07 »
Ook in serie 3 was er een opdracht in een trein. En 5 + 3 = 8. :P

Ben nooit zo van de vergezochte hints, maar deze theorie vind ik wel heel leuk.  :D

In serie 6 (landen koffers)& 7 (perron namen onthouden - Paul moest molboekjes stelen) waren ook opdrachten in een trein, dus schrap deze maar.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #36 Gepost op: 21-02-2009, 14:41:44 »
In serie 6 (landen koffers)& 7 (perron namen onthouden - Paul moest molboekjes stelen) waren ook opdrachten in een trein, dus schrap deze maar.
Hihihi, inderdaad.  :D Ik begon ook met typen van mijn reactie om eigenlijk hetzelfde te zeggen als jij, namelijk dat de treinopdracht niet uniek was. Maar toen kon ik het toch niet laten om op te merken dat het samen wel 8 was.

Maar goed, de theorie vind ik wel leuk. Beetje terugspeuren in oude series is nooit verkeerd.  ;D

Offline Irving

  • Forumlid
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #37 Gepost op: 22-02-2009, 15:53:17 »
Nouja, kheb drie aanvullingen gekregen van anderen. Ze zijn niet allemaal even sterk, maar sowieso lijkt het me niet dat de regie 7 ijzersterke hints in elke aflevering heeft gedaan, mocht dit een kloppende theorie zijn. Het 'probleem' is alleen dat de afleveringen niet corresponderen met de serie, maargoed:

Serie 4
Met een hint van Für Elise, gecomponeerd door Beethoven. Bij de theateropdracht was gekozen om de geluidjes te linken aan de muziek van Beethoven, en in die opdracht was het geld bij Dennis.

Serie 5
Tijdens de opdracht met de spiegel schijnt er op de videorecorder. Dat kan ik overigens niet zien dus ik weet niet of het waar is, maar kheb van meerdere mensen gehoord dat "de Mol" op de videorecorder van Dennis staat, hoewel me dat stug lijkt.

En dan nog een hint waarvan serie wél correspondeert met aflevering 5, maar het is wel een muzikale aanwijzing. De muzikale aanwijzing naar Yvon Jaspers was iets in de trant van "Massive Attack", omdat de Mol zo aanvallend en goed haar best deed tijdens de laseropdracht (wat Dennis ook heeft gedaan). Destijds kon de Mol overigens tijdens de laseropdracht ook niet geraakt worden, en Dennis werd dat ook niet, maar dit was niet echt een hint.

Serie 8
Tijdens de achtste serie droeg Dennis Weening een pet van eL guapO stuntteaM, wat een officiële hint was. Het logo van El Guapo Stuntteam was een gevleugelde doodskop, wat ook op het shirt van Dennis Storm staat.

Wat waren eigenlijk alle hints uit serie 1 en 3? Kheb volgens mij ergens gelezen dat een hint in de eerste serie was dat de leader gewoon op volgorde van winnaar, mol, verliezer, zevende afvaller tot en met de eerste afvaller zit, maar dat lijkt me sterk -.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2009, 15:56:21 door Irving »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #38 Gepost op: 22-02-2009, 15:55:18 »

Wat waren eigenlijk alle hints uit serie 1 en 3? Kheb volgens mij ergens gelezen dat een hint in de eerste serie was dat de leader gewoon op volgorde van winnaar, mol, verliezer, zevende afvaller tot en met de eerste afvaller zit, maar dat lijkt me sterk -.

Serie 1:
Hint 1. In deze eerste serie werd nog gewoon getoond op wie de afvaller stemde. Hierdoor kon je na bijna elke aflevering wel een extra molverdachte wegstrepen zodat uiteindelijk alleen Deborah nog overbleef als mogelijke Mol.
Hint 2. In de leader zat een grote hint verstopt. De volgorde waarin de kandidaten gepresenteerd werden was namelijk een specifieke. Als eerste werd winnares Petra getoond, vervolgens verliezer Robin, dan Deborah, de Mol, gevolgd door de kandidaten in volgorde van afvallen.


Serie 3:
Hint 1. De eerste hint zat verstopt in de leader. Hieruit was op te maken dat John, George en Jantien de drie finalisten waren. Het stukje van John was namelijk afkomstig uit een opdracht die hij samen met Jantien deed, het stukje van George kwam uit een opdracht die hij met John uitvoerde en het stukje van Jantien kwam uit een opdracht die zij weer met George deed.

Hint 2. Op drie verschillende momenten in de serie was er iets opvallends met de letter G. Eerst in de denkers/doeners/dromersopdracht toen de kandidaten de naam van een bekende Portugese schilder op internet moesten intypen. Deze schilder heet Jorge Colaco maar ondertekent zijn schilderijen met Jorge Golaco. Ten tweede was tijdens de vliegtuigopdracht de G als enige letter van het woord 'waaghals' niet te zien. De derde G werd ruim van te voren aangekondigd. Tijdens de geldwagenopdracht was het pasje van John te zien met het nummer 221198112205 dat via de sleutel A=1, Z=26 het woord 'bushalte' vormt. Dit verwees naar de boom in aflevering 8 waar de bus geparkeerd moest worden. In deze boom kerfde George de letter G.

Hint 3. Bij de fietsopdracht stonden op de weg de namen van de vrouwelijke kandidaten geschreven, maar niet die van de mannen. Wel stond er 'Hup Mol'. Hieruit kon volgens de makers worden opgemaakt dat de Mol een man was.

Offline Irving

  • Forumlid
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #39 Gepost op: 22-02-2009, 16:00:03 »
Serie 1:
Hint 2. In de leader zat een grote hint verstopt. De volgorde waarin de kandidaten gepresenteerd werden was namelijk een specifieke. Als eerste werd winnares Petra getoond, vervolgens verliezer Robin, dan Deborah, de Mol, gevolgd door de kandidaten in volgorde van afvallen.

Ow, kwist niet dat dat echt waar was. Op de één of andere manier betwijfel ik dat dat een hint was, ook al was het de eerste serie. Dat is toch een véél te grote en onorginele hint van de regie, of versta ik onder de leader wat anders? (ik versta onder de leader dat filmpje met alle 10 kandidaten waarbij er zo'n tof groen lijntje om de kandidaten komt -.-) Maargoed, waarschijnlijk weten jullie dat beter dan ik. Dan waren er wel weinig hints in de eerste serie en zal er vast ook geen link tussen de eerste serie en eerste aflevering zitten, als dat de enige hints waren dan. Misschien zit de theorie dan wat anders in elkaar, maar kheb wel het idee dat we op het goede spoor zitten.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2009, 16:03:08 door Irving »