Auteur Topic: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren  (gelezen 66457 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #100 Gepost op: 15-02-2010, 19:34:05 »
Ja ze hangen daar gewoon even een camera aan een touw aan een gebouw. En die slingert dan zo heen en weer, precies met de kandidaten in beeld. ::jaja::

 ::rofl:: hahaha, heerlijke nuchterheid. :P
Het is gewoon iets wat daar aan het gebouw hangt. Zoals er wel meer op straat te zien is als je even om je heen kijkt.

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #101 Gepost op: 15-02-2010, 19:45:55 »
Sjonge jonge zeg. Had jullie iets hoger ingeschat.

Het ding lijkt namelijk gewoon op het gebouw gemonteerd. Geen slingerende kandidaten dus.  :-\\
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #102 Gepost op: 15-02-2010, 20:19:16 »
Ik blijf me maar steeds afvragen waarom ze een shot nemen van wat daar buiten aan dat gebouw bungelt. Dit is er bewust neergehangen, dat hoort niet thuis aan een gebouw. Kan iemand dat voorwerp vergroot naar voren halen en er een screenshot van maken? Misschien kunnen we dan ontdekken wat dat voorwerp precies is.

Heb het screenshot van Jelsir proberen in te zoomen, tot zelfs 400 %, maar dan wordt ie steeds onduidelijker. Het blijft lijken op een jas/rugzak of iets dergelijks, die over de rand hangt.
(kan helaas niet hier t plaatje krijgen...)
Lijkt me niet iets waar wij ons op moeten focussen.
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #103 Gepost op: 15-02-2010, 21:43:27 »
De telescopen waren ook aan de orde in aflevering 1 en 3. De kandidaten op de boot keken door de telescoop en Sanne en Frits keken door de telescoop bij het circuit. Blijft over Erik en hij ziet de mol in deze opdracht.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #104 Gepost op: 15-02-2010, 22:10:08 »
Volgens mij is het Inge Iepenburg die daar aan een abseil touw nog hangt te bungelen. Ze heeft zich vergist in het seizoen klaarblijkelijk :P
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #105 Gepost op: 15-02-2010, 22:11:24 »
Volgens mij is het Inge Iepenburg die daar aan een abseil touw nog hangt te bungelen. Ze heeft zich vergist in het seizoen klaarblijkelijk :P

Rijp voor t rusthuis Tsubasa  ;D
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #106 Gepost op: 15-02-2010, 22:20:25 »
Rijp voor t rusthuis Tsubasa  ;D

Ik ga mijn jas pakken!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #107 Gepost op: 15-02-2010, 22:25:57 »
Ik ga mijn jas pakken!

Goed zo, en doe Andreas de groeten van me.... ::hypocriet::
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #108 Gepost op: 15-02-2010, 22:49:28 »
Volgens mij is het Inge Iepenburg die daar aan een abseil touw nog hangt te bungelen. Ze heeft zich vergist in het seizoen klaarblijkelijk :P
Ik moest ook gelijk aan dat gebouw denken maar dan aan Eva die niet durfde maar uiteindelijk wel ging. Dus wanneer valt dat attribuut van het gebouw?

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #109 Gepost op: 16-02-2010, 00:17:00 »
is het niet gewoon een glazenwassershulpmiddel?
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline ballie-boelie

  • Forumlid
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #110 Gepost op: 16-02-2010, 04:31:47 »
Ok, toch ook mijn 5 centen over deze opdracht.

Ik zit heel erg op Kim als mol. Dit vanwege het "thee thema". (Drinkt graag thee, Dictee = de Thee, Het genieten van een tuin = vinnige theetante, drinkt thee in molmail filmpjes (vooral werk van Moedermol)). Ik wil dus begrijpen hoe mijn Kim verdenking in de opdracht past.

Ik heb een plaatje gemaakt van de paden van de kandidaten zoals ik denk dat ze gelopen hebben in een attachment.

Mijn vermoeden is dat Kim het goede pad volgt en aan het eind expres een foutje maakt waardoor ze niet bij zichzelf uitkomt. Het goede pad is dan waarschijnlijk (ongeveer): 1-2-6-8-10?-12 Dit is het goede pad omdat er sterke aanwijzingen zijn dat de andere stations op het foute pad liggen. Er zit wel wat speculatie in de voorgestelde paden (vooral het feit dat 7 een fout vak is) toch denk ik dat je met 13 stations niet zoveel kanten opkunt als redactie.

OK, wat is dan de achterliggende gedachte:

Op 2: Kies de boei want Kim (de mol) ziet de boei
Op 6: Kies Erik en Tim want staan tegenover Kim
Op 8: Kies Karel en Angela want zitten tegenover Kim
Op 12: Kies Sanne in boot want de mol ziet ze varen

Maar ja, wat is dan de reden om op 1 de groep te kiezen? Iedereen kiest hier voor de groep (behalve misschien Sanne) en ik denk ook dat dit de goeie keuze is. Alleen het zou logisch zijn de tempel te kiezen. Dit is immers wat de mol ziet. Alleen Sanne is in het cluster 3, 4, 5 terecht gekomen maar dit lijkt echt fout te zijn omdat zij op T3 terecht komt en T3 is fout. (zie uitleg bij post van Belg). (We weten volgens mij ook dat station 11 zeker fout is (er zijn nml. 2 paden naar toe) en dus dat Erik en Frits zeker de mol niet zijn).

Kortom: Kim is de mol is goed te verklaren met deze opdracht behalve dan die verdraaide vraag 1. (Zou de mol pas later gekozen zijn, pas na het welkom? net als vorig jaar....)
« Laatst bewerkt op: 16-02-2010, 04:39:02 door ballie-boelie »

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #111 Gepost op: 17-02-2010, 21:04:19 »
Oeps. Ik had dit topic even gemist. Jammer, had me een hoop foto-geknutsel bespaard  :-\\
Geweldig, Rat, Dikke Controleur, en wie ik nog vergeten ben... petje af ::ok::
Wel heb ik nog een aanvulling. Ik heb ook alle foto's op volgorde gezet, en -met hulp van de windroos- daarbij ook ontdekt waar ze precies in het gebouw hangen. Fotosets 1-4-7-11 hangen boven elkaar op west, 2-5-8-12 hangen op noord, 3-6-9-13 hangen op oost, en als er een set 10 is (wat niet zeker is, maar mijn gok is dat de schoolopdracht set 10 is) dan is dit de enige fotoset die op zuid hangt.
E.e.a. na te lezen op de webpagina die ik voor het gemak heb gemaakt.
http://home.kpn.nl/thonietr/mol/

ja, Montiz , dat ben ik ook ;)
« Laatst bewerkt op: 17-02-2010, 21:06:23 door jumper »

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #112 Gepost op: 17-02-2010, 21:30:01 »
Oeps. Ik had dit topic even gemist. Jammer, had me een hoop foto-geknutsel bespaard  :-\\
Geweldig, Rat, Dikke Controleur, en wie ik nog vergeten ben... petje af ::ok::
Wel heb ik nog een aanvulling. Ik heb ook alle foto's op volgorde gezet, en -met hulp van de windroos- daarbij ook ontdekt waar ze precies in het gebouw hangen. Fotosets 1-4-7-11 hangen boven elkaar op west, 2-5-8-12 hangen op noord, 3-6-9-13 hangen op oost, en als er een set 10 is (wat niet zeker is, maar mijn gok is dat de schoolopdracht set 10 is) dan is dit de enige fotoset die op zuid hangt.
E.e.a. na te lezen op de webpagina die ik voor het gemak heb gemaakt.
http://home.kpn.nl/thonietr/mol/

ja, Montiz , dat ben ik ook ;)
misschien staat de mol dan op de foto van set 10 :-\\
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #113 Gepost op: 17-02-2010, 22:27:49 »
Heb het screenshot van Jelsir proberen in te zoomen, tot zelfs 400 %, maar dan wordt ie steeds onduidelijker. Het blijft lijken op een jas/rugzak of iets dergelijks, die over de rand hangt.
(kan helaas niet hier t plaatje krijgen...)
Lijkt me niet iets waar wij ons op moeten focussen.
Ik moest ook ineens aan een rugzak denken omdat Sanne daar leuk mee loopt te paranderen in die tuin.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #114 Gepost op: 18-02-2010, 17:37:10 »
-waarschuwing, het volgende kan wel eens vergezocht zijn-

"Beelden zeggen meer dan woorden"
Beelden moeten we misschien omzetten in cijfers (A=1,B=2,C=3, etc).

Dan krijg je bij het woord 'Beeld':

B E E L D
2 5 5 12 4

Kan dit niet staan voor de route die je moet nemen?
Volgens mijn 'hersenspinsel' zou je dan de volgende route moeten nemen:

Keuze 1:
kiezen voor foto 1 = '2'

Keuze 2:
kiezen voor foto 1 = '5' (volgens mijn theorie hangt daar een briefje met '5')

Keuze 5:
kiezen voor foto ? = '10' (5+5 = 10?)

Keuze 10:
kiezen voor foto ? = '12'

Keuze 12:
kiezen voor foto ? = 'T4'  = Sanne

Misschien wat vergezocht maar alleen met brainstormen kom je een stap verder ;)

Niet meteen vergezocht, maar misschien kan het simpeler, door de cijfers te verdelen over even/oneven.
BEELDEN wordt dan : 2 5 5 12 4 5 14
oftewel : E O O E E O E (E=even, O=oneven)
Dit wijst dan de juiste keuze foto 1 (oneven)/foto 2 (even) aan.

We zien onmiddellijk dat WOORDEN een heel andere route geeft, omdat de W=23=oneven, dus het begin is al anders.

Als dit klopt, heeft (heel slimme) Arjen dit mogelijk doorzien en weet hij gewoon zeker de mol te hebben gezien. (niet noodzakelijkerwijs degene die wij in de montage te zien kregen).

Helaas levert het voor ons niet zoveel op, omdat we niet van alle foto's weten naar welke volgende set foto's dit leidt. Misschien dat er hier nog wel mensen zijn die mogelijke routes hiermee kunnen uitrekenen en naar welke mol die dan leidt, ik heb me er wel over gebogen, maar het is me vooralsnog niet gelukt. Heb ook eigenlijk te weinig tijd hiervoor  :-\\

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #115 Gepost op: 18-02-2010, 19:26:08 »
Ik ben nog simpeler bezig en Frederique koos het cijfer 5 toen ze de berg met de fiets beklom. Vandaar de 5 telescopen. Want uit die groepjes van 2 kun je niet aan een oneven aantal telescopen komen. Per koppel van 2 foto's moet je een keuze maken uit een T.. Dit bleek ook tijdens het omdraaien, die waren per groepje samengesteld.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #116 Gepost op: 18-02-2010, 20:08:24 »
Lol ik heb ook iets gevonden omdat mij nog 1 ding resteerde in de oplossing.
De zct als uitkomst van het dictee kon ik maar niet bevatten, maar nu ben ik er uit.
ZCT staat voor: Zie C=3 T --->>> zie T3 hahahahha

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #117 Gepost op: 18-02-2010, 22:26:46 »
Ja dat krijg je met die molloze weken. Ik dacht ook: ga eindelijk lekker mn Millennium Trilogie uitlezen, van Stieg Larsson. Krijg ik daar toch opeens een AHA moment!!
Weet je waar Erik dat mobieltje voor heeft gekregen? Zodat hij - of een andere mol in zijn buurt- stiekem op internet contact kan maken met zijn pocket formaat Palm Tungsten T3!!!!
« Laatst bewerkt op: 18-02-2010, 22:38:16 door jumper »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #118 Gepost op: 19-02-2010, 00:43:36 »
Ja dat krijg je met die molloze weken. Ik dacht ook: ga eindelijk lekker mn Millennium Trilogie uitlezen, van Stieg Larsson. Krijg ik daar toch opeens een AHA moment!!
Weet je waar Erik dat mobieltje voor heeft gekregen? Zodat hij - of een andere mol in zijn buurt- stiekem op internet contact kan maken met zijn pocket formaat Palm Tungsten T3!!!!
Ik heb al eerder gezegd dat ik aan de T3 van Volkswagen denk en dat lijkt mij een goed begin.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Opdracht uitgelicht] Zoek de mol foto-opdracht in de toren
« Reactie #119 Gepost op: 19-02-2010, 02:15:47 »
Ik heb al eerder gezegd dat ik aan de T3 van Volkswagen denk en dat lijkt mij een goed begin.
Is wel een beetje groot om mee te smokkelen in je rugzakje :-\\