Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 53454 keer)

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Aflevering 8
« Reactie #100 Gepost op: 12-03-2010, 22:22:48 »
Citaat
maar wat is het dán in hemelsnaam

gewoon een gehaakt frutselversierinkje lijkt me.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #101 Gepost op: 13-03-2010, 08:52:05 »
Pfff ik ben echt de weg kwijt wat mol betreft. Ik switch elke dag van mol ;) Ach, dit had ik vorig jaar ook toen mijn 2 favoriete kandidaten er ook net voor de finale uitvlogen (Dennis en Sebastiaan).. Moet wel zeggen, deze finale doet me echt heel erg denken aan de finale van vorig jaar. 2 vriendinnetjes en 1 (misschien wel mol) man in het midden...

Offline InspectorEline

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #102 Gepost op: 13-03-2010, 13:32:10 »
"Tien mensen, tien kleuren"...
Als we dit heel letterlijk nemen, zou je kunnen nemen dat de mol, die dus geen mens is, geen kleur "heeft".
Hier is te zien hoe iedereen kleur draagt, behalve Sanne, die het bij zwart-wit houdt.
http://www.martijnhardenberg.nl/weblog/2009-11-26_wie_is_de_mol.jpeg
Alleen jammer dat het tien deelnemers zijn en geen elf, waardoor er hier meer "negen mensen, negen kleuren" is volgens mijn theorie.
Iemand commentaar?

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #103 Gepost op: 13-03-2010, 13:33:06 »
Frits kan trouwens echt niet ophouden met zijn: Niets Is Wat Het Lijkt! uitspraken... Ik vind het wel heel erg opvallend overkomen.. Volgens mij is er ook nog geen aflevering voorgekomen, waarin hij het niet gezegd heeft of wel?
(in het woord NIETS zit trouwens ook weer een anagram naar 10, voor aanhangers van de 10 theorie)

En wat trouwens ook grappig was, was dat Erik maar niet kon ophouden met Sanne Vogel zeggen ipv gewoon Sanne. Ook bij die vragen van PJ-opdracht. ::rofl::

Erik: "Ik denk vanwege haar wispelturigheid Sanne Vogel"

PJ: "Alweer het antwoord Sanne?"
Erik: "Sanne Vogel ja"

PJ: "Dus het antwoord is?"
Erik: "Nou ja als wij.. Wij zeggen Sanne Vogel."

PJ: "Mijn tweede vraag aan Kim was: Wat zou jij hebben gekozen in dat donkere bos, als jij als laatste aan de ketting had gezeten?"
Erik: "Zeg het maar Sanne Vogel. Wat denk jij?"

 ::rofl::


Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #104 Gepost op: 13-03-2010, 13:40:57 »
Heeft iemand een screenshot van hoe de touwen (het doolhof) hangt in de regenbunker? Want volgens mij hangen ze in de vorm van een of andere bloem...

Edit: dankje, vast de slaap nog niet uit :)

Maar daarmee moet iets zijn, aangezien we in de molmail konden zien dat de touwen tot op de centimeter nauwkeurig werden geplaatst... En met die post van Moedermol over chrysanten wilde ik kijken of het wellicht een Chrysant was.
« Laatst bewerkt op: 13-03-2010, 13:53:02 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 8
« Reactie #105 Gepost op: 13-03-2010, 13:47:24 »
Heeft iemand een screenshot van hoe de touwen (het doolhof) hangt in de regenbunker? Want volgens mij hangen ze in de vorm van een of andere bloem...
Zie pagina 2 voor de foto.
Die had ik daar ook al gepost.
Ik vind het nog steeds op een vlinder lijken, maar erik is er uit :\'(
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #106 Gepost op: 13-03-2010, 14:18:25 »
Frits kan trouwens echt niet ophouden met zijn: Niets Is Wat Het Lijkt! uitspraken... Ik vind het wel heel erg opvallend overkomen.. Volgens mij is er ook nog geen aflevering voorgekomen, waarin hij het niet gezegd heeft of wel?
(in het woord NIETS zit trouwens ook weer een anagram naar 10, voor aanhangers van de 10 theorie)


Sterker nog, het is een anagram van S TIEN , Sissing mol 10  ;D
(of Sanne mol 10, maar dan zou Frits het niet zeggen, tenzij hij van de regie opgedragen heeft gekregen dit zo vaak mogelijk te zeggen)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #107 Gepost op: 13-03-2010, 14:31:40 »
Sanne is de mol.. In deze aflevering ook weer wat apparte acties van mevrouw Vogel.

Met Frits in een team.. Waren het afentoe niet echt met elkaar eens.. En de mol probeert natuurlijk zoveel mogelijke meters te maken dmv steeds weer over te steken en verkeerde straten in te lopen.. Goed voorbeeld hiervan is dat ze op dat viaduct staan en Frits en Sanne 2 kanten oplopen. Verdachte Actie van Sanne want je zag toch echt duidelijk een oversteekpunt naar de andere kant.. En sanne liep meestal voorop en gaf de routes aan. Met als uitkomst ongeveer 300 meter verschil met Erik en Kim.

En bij het spinneweb rende ze zich helemaal kapot terwijl ze in afl 6 bij de 1000 treden zei dat haar conditie niet helemaal geweldig te noemen was.. Ze was ook best snel bij de puzzel. De mol wil natuurlijk die Vrijstelling pakken en zonder enige verdacht making -€1000 uit de pot.

En we zien in het volgende week filmpje dat Sanne volgens mij weer een Sleutelpositie te pakken heeft.. Kim en Frits op het Strand en Sanne met de porto.

En dat lachtje steeds van haar...... :-\\

maarja Frits is ook erg verdacht.. Maar ik vind hem TE fanatiek.
« Laatst bewerkt op: 13-03-2010, 14:33:14 door >>Tommie<< »
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 8
« Reactie #108 Gepost op: 13-03-2010, 14:34:14 »
bleeeh deze finale word 1 groot dieptepunt zeg, ongelofelijk, nog nooit zulke saaie kandidaten in de finale gezien.
Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak als jij!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #109 Gepost op: 13-03-2010, 15:02:48 »
Ook goed bedacht. Er moet dan toch echt een hint zitten in het woord TIEN

Dagboek van de mol: De Mol Tien.
SMS: Tien mensen, tien kleuren.
En deze klok: 20:10 ook wel 2010.

Nice.

Ik opperde in het Sanne-topic: Sanne Vogel heeft 10 letters en is op 10 april geboren.
Ik herinner me dat er in het verleden ook een keer een geboortedatum als hint is gebruikt..
Dit in combinatie met haar mollenstreken....alleen die muzikale hints zijn niet zo Sanne Vogelig
ondanks de bird die erin voorkomt.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #110 Gepost op: 13-03-2010, 15:05:53 »
Ik herinner me dat er in het verleden ook een keer een geboortedatum als hint is gebruikt..
Elise (seizoen 4) 28 JANUARI!! Die datum vergeet ik nooit meer.  ::rofl::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #111 Gepost op: 13-03-2010, 18:28:55 »
Aangezien we in de molmail al konden zien dat de touwen tot op de cm nauwkeurig werden geplaatst moet er haast wel iets in het patroon te vinden zijn. De route welke wij te zien kregen in een shot van aflevering 8 geeft niet het volledige web weer, want de kleur paars welke Frits toch echt verzamelt staat er niet op. Ook de rode lijn is niet volledig weergeven. Je ziet ook vaag nog extra lijnen bij oa roze, die in het overzicht in de shot niet gebruikt worden. Alles wat wel enigszins duidelijk zichtbaar is vormt een vreemd teken. Kan misschien iemand hier iets mee maken en/of er iets in zien; een kruis (maar dan een luxe-uitvoering alsin militaire onderscheidingen) is wat ik zie maar dat komt dan ook door mijn tunnel. De groene lijn telt niet mee, aangezien dit de lijn naar het midden dus de tangram is.

Weet je het niet, antraciet

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #112 Gepost op: 13-03-2010, 18:51:29 »
Wat een sukkelige actie van Erik dat hij de jokers onder de anderen gaat verdelen en zichzelf uitsluit! Dan maak je toch briefjes die je in een pot stopt zodat je zelf ook een kans hebt. Veeel te aardig die Erik, geen sluwe molkandidaat, dus wat mij betreft terechte afvaller. ::zwaai::
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 8
« Reactie #113 Gepost op: 13-03-2010, 19:04:07 »
Wat een sukkelige actie van Erik dat hij de jokers onder de anderen gaat verdelen en zichzelf uitsluit! Dan maak je toch briefjes die je in een pot stopt zodat je zelf ook een kans hebt. Veeel te aardig die Erik, geen sluwe molkandidaat, dus wat mij betreft terechte afvaller. ::zwaai::

Ik denk dat Erik de joker had gehad als er een getal over zou blijven, bijvoorbeeld Kim en Sanne zeggen 1+2. Frits zegt 3. Dan zou 4 overblijven voor Erik, dus een joker voor hem ;)
You'll never walk alone

Offline G-unit

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #114 Gepost op: 13-03-2010, 19:23:37 »
Bleh. Vanaf het begin vond ik Kim al niks, hoopte dat ze er snel uit zou gaan. En nu zit ze in de finale..

Offline Lisaaap

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #115 Gepost op: 13-03-2010, 20:19:03 »
Ik weet niet of ik dat hier kan posten, en ik weet ook niet of dit al eerder gemeld is?

Maar op de achtergrond van de http://www.avro.nl/tv/ site is dat achtergrond van de regenbunker.

Ik heb opgemerkt dat daar 4 'ramen' zijn. 2 links en 2 rechts.
Maar de eerste van links lijkt wel of dat daar iemand staat..(?)

Misschien dat iemand dat ook ziet? ???

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 8
« Reactie #116 Gepost op: 13-03-2010, 20:34:08 »
Je bedoelt de lichtbundel waar de rode pijl naar wijst?


Dat is dus een, ehhhhhhh, lichtbundel.

Offline Lisaaap

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #117 Gepost op: 13-03-2010, 20:51:31 »
Je bedoelt de lichtbundel waar de rode pijl naar wijst?


Dat is dus een, ehhhhhhh, lichtbundel.



Bedoel dat..

Offline InspectorEline

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #118 Gepost op: 13-03-2010, 21:14:34 »
Opzich lijkt me dat een deur o.i.d., net zoals in dat "raam" daarnaast. En anders zou het altijd nog iemand van de regie kunnen zijn die niet door heeft in beeld te zijn. Het lijkt me geen hint. Het is sowieso niet de mol, dus wat zou het anders voor betekenis kunnen hebben??
Ik blijf bij Sanne. Wat mij betreft wijst praktisch alles naar haar. Maar ik vind haar ook gewoon het leukst, met dat valse lachje  ;D

Offline Lisaaap

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #119 Gepost op: 13-03-2010, 21:20:50 »
Opzich lijkt me dat een deur o.i.d., net zoals in dat "raam" daarnaast. En anders zou het altijd nog iemand van de regie kunnen zijn die niet door heeft in beeld te zijn. Het lijkt me geen hint. Het is sowieso niet de mol, dus wat zou het anders voor betekenis kunnen hebben??
Ik blijf bij Sanne. Wat mij betreft wijst praktisch alles naar haar. Maar ik vind haar ook gewoon het leukst, met dat valse lachje  ;D

Nee oke, ik dacht dat ik daar wat zag staan  :P
Ik post hier anders nooooit, maar dacht, misschien is dit wel iets.