Auteur Topic: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk  (gelezen 254577 keer)

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #80 Gepost op: 13-01-2014, 01:25:31 »
Ik heb een gevoel en dat wordt elk sterker, dat WIDM de kandidaten eerst een dag laten genieten van de stad. Dit is meteen het moment om dingetjes als ,een kettinkje, t shirt etc te kopen die je in verband kunt brengen met het land !
kan ja...Jan Willem droeg tijdens de laatste test een shirt met daarop iets van shibuya district...heb het niet helemaal kunnen ontcijferen, maar er staat nog iets onder, iets met cijfers...

Hebben ze niet om de 2 of 3 draaidagen een rustdag? Staat me zoiets van bij.
Er zit iig wel een dag rust in ja..maar meerdere rustdagen? dan is het dus eigenlijk 3 a 4 dagen per aflevering? 9x3 is al 27 dan heb je niet 3 maar 4 weken..dus ik ga uit van maximaal 2 dagen rust...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #81 Gepost op: 13-01-2014, 01:28:28 »
Hebben ze niet om de 2 of 3 draaidagen een rustdag? Staat me zoiets van bij.
In het verleden hadden ze volgens mij 2 rustdagen tijdens de serie. Maar tijdens de draaidagen zullen er ook wel momenten zijn waarop de kandidaten iets voor zichzelf kunnen doen en uit eigen ervaring weet ik dat er in Hong Kong ook 's avonds nog het nodige open is.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #82 Gepost op: 13-01-2014, 01:47:27 »
Rust van de camera's? Zou kunnen. Maar een rustdag? Nee. Het spel is zo geniaal dat zelfs buiten beeld de kandidaten doorgaan en oplettend blijven, dus wat dat betreft is er geen dag dat zowel de kandidaten als de mol zeggen: het zit erop, even bijtanken, morgen mag je me weer verdenken.

Rust van de camera's bedoelde ik inderdaad, dus geen opnames van spelopdrachten of executies.

Maar goed, dit heeft niet met Sofie te maken, dus volledig O.T.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #83 Gepost op: 13-01-2014, 11:12:43 »
In het verleden hadden ze volgens mij 2 rustdagen tijdens de serie. Maar tijdens de draaidagen zullen er ook wel momenten zijn waarop de kandidaten iets voor zichzelf kunnen doen en uit eigen ervaring weet ik dat er in Hong Kong ook 's avonds nog het nodige open is.

Zoiets heb ik ook wel eens meegekregen. Rustdagen. Maar natuurlijk alleen rust in de zin dat er geen opdrachten zijn, niet dat het spel van verdenkingen even aan de kant wordt gezet. Want dat gaat 24/7 door...

Offline Bennie de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 我是摩尔
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #84 Gepost op: 13-01-2014, 12:09:09 »
Zoiets heb ik ook wel eens meegekregen. Rustdagen. Maar natuurlijk alleen rust in de zin dat er geen opdrachten zijn, niet dat het spel van verdenkingen even aan de kant wordt gezet. Want dat gaat 24/7 door...

Ze hebben zelfs een vertrouwens persoon in Nederland die ze kunnen bellen. Dit kwam aan het licht in DWDD de wereld draait door.
我是摩尔

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #85 Gepost op: 13-01-2014, 12:37:10 »
Ze hebben zelfs een vertrouwens persoon in Nederland die ze kunnen bellen. Dit kwam aan het licht in DWDD de wereld draait door.
in de wereld draait door van 2005 ofzo? dat is toch al langer bekend? lijkt me ook vrij logisch...niemand weet waar je naar toe bent en ineens gebeurt er iets met je..dan moet je toch even naar huis kunnen bellen met een vertrouwens persoon...

in ieder geval: Bij Sofie haar huis schijnt een zelfde brievenbus te hangen als die gebruikt worden in het intro filmpje bij de eerste aflevering.

Offline Bennie de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 我是摩尔
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #86 Gepost op: 13-01-2014, 12:40:29 »
in de wereld draait door van 2005 ofzo? dat is toch al langer bekend? lijkt me ook vrij logisch...niemand weet waar je naar toe bent en ineens gebeurt er iets met je..dan moet je toch even naar huis kunnen bellen met een vertrouwens persoon...

in ieder geval: Bij Sofie haar huis schijnt een zelfde brievenbus te hangen als die gebruikt worden in het intro filmpje bij de eerste aflevering.

Nee ik zag het pas in DWDD van afgelopen jaar. Dit was bij mij nog niet bekend.
我是摩尔

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #87 Gepost op: 13-01-2014, 14:07:40 »
in de wereld draait door van 2005 ofzo? dat is toch al langer bekend? lijkt me ook vrij logisch...niemand weet waar je naar toe bent en ineens gebeurt er iets met je..dan moet je toch even naar huis kunnen bellen met een vertrouwens persoon...

Niet iedereen volgt het al 10 jaar. Er zijn ook mensen die het nu pas zijn gaan volgen.

Offline Bennie de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 我是摩尔
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #88 Gepost op: 13-01-2014, 14:32:18 »
Niet iedereen volgt het al 10 jaar. Er zijn ook mensen die het nu pas zijn gaan volgen.

Dankjewel Moni alhoewel ik het al vanaf het begin volg. Maar idd sommigen gaan er vanuit dat je alles al weet. Als mensen het toch allemaal al zo goed weten snap ik niet waarom ze dan nog zoveel moeite hebben met het vinden van de MOL  ::rofl::
我是摩尔

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #89 Gepost op: 13-01-2014, 14:36:47 »
Dankjewel Moni alhoewel ik het al vanaf het begin volg. Maar idd sommigen gaan er vanuit dat je alles al weet. Als mensen het toch allemaal al zo goed weten snap ik niet waarom ze dan nog zoveel moeite hebben met het vinden van de MOL  ::rofl::
ja sorry dan....ik volg het nu voor het tweede jaar...en ik weet al vrij veel inmiddels over hoe dingen werken bij WIDM :P...dan wordt je soms wat hoogmoedig :) maar goed...

Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #90 Gepost op: 13-01-2014, 23:47:46 »
Ik denk het niet.  De hints hebben meestal betrekking op de serie zelf en niet op een columnplaatje wat daarna komt.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #91 Gepost op: 13-01-2014, 23:51:05 »
Waar komt dat stuk vandaan?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #92 Gepost op: 14-01-2014, 11:55:11 »
Daar zeg je het toch zelf al: De Mol pakt de zwarte vrijstelling als zij/hij kan. De Mol heeft daar immers niks bij te verliezen?
Zoals ik zojuist al gepost heb in het draadje over aflvering 2: De productie wilde waarschijnlijk graag dat de Zwarte Vrijstelling in het spel zou komen en gebruikt zou worden.

Sophie vond geen gewone vrijstelling, alleen de zwarte vrijstelling. De anderen vonden vrij snel een gewone vrijstelling. Excuus van Sophie kan zijn: gewone vrijstelingen lagen er niet meer.
Dan is de volgorde van binnenkomst weer belangrijk. Aaf wilde via alfabet, toen zei iemand: laten we omgekeerd alfabet doen, dus met z beginnen. Meteen protesteerde Sophie. (Camera knipte dit meteen af, maar het is nog wel te zien.)
Als ze de mol is, is wel duidelijk waarom. Ze wilde geen gewone vrijstelling vinden. Als ze als een van de eersten naar binnen mocht, zou het de kijker te veel opvallen als ze alleen een zwarte vrijstelling zou pakken.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2014, 12:00:31 door Run »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #93 Gepost op: 14-01-2014, 12:04:43 »
Maar Susan, die de laatste vrijstelling pakte, was ná Sofie dus er lag er toen iig nog 1.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #94 Gepost op: 14-01-2014, 12:14:20 »
Maar Susan, die de laatste vrijstelling pakte, was ná Sofie dus er lag er toen iig nog 1.

Susan zei juist dat ze ervan uit ging dat de zwarte vrijstelling al weg zou zijn, omdat 'iedereen daar gelijk voor zal zijn gegaan'. Het is dus niet per se een mollenactie van Sofie om voor de zwarte vrijstelling te gaan.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #95 Gepost op: 14-01-2014, 13:10:34 »
Maar Susan, die de laatste vrijstelling pakte, was ná Sofie dus er lag er toen iig nog 1.

Sophie heeft er niet naar gezocht en dat kon ze ook doen omdat ze aan het einde zat. Het leukste is natuurlijk als je als mol de vrijstellingen van de anderen ongedaan kunt maken. Met de smoes: "het is veel eerlijker, want iedereen heeft nu evenveel kansen!"

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #96 Gepost op: 15-01-2014, 08:27:02 »
Sophie heeft er niet naar gezocht en dat kon ze ook doen omdat ze aan het einde zat. Het leukste is natuurlijk als je als mol de vrijstellingen van de anderen ongedaan kunt maken. Met de smoes: "het is veel eerlijker, want iedereen heeft nu evenveel kansen!"

Ik kan me nog voorstellen dat ze de Mol inzetten om de zwarte vrijstelling in het spel te krijgen - hoewel de kans dat iemand daarvoor ging wel sws vrij groot was.

Maar verder zie ik echt niet wat voor nut het inzetten ervan voor de Mol heeft.
Vrijstellingen en jokers vergroten de kans dat iemand die niet op jou zit in het spel blijft in plaats van iemand die al wel -deels- op het goede spoor zit. Dus waarom zou de Mol per se een zwarte vrijstelling in willen zetten..  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #97 Gepost op: 15-01-2014, 08:33:54 »
Sofie heeft gewoon aan het begin die hele paal met de bordjes over het hoofd gezien.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2014, 08:36:15 door Avogadro »

Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #98 Gepost op: 15-01-2014, 09:17:56 »
Ik kan me nog voorstellen dat ze de Mol inzetten om de zwarte vrijstelling in het spel te krijgen - hoewel de kans dat iemand daarvoor ging wel sws vrij groot was.

Maar verder zie ik echt niet wat voor nut het inzetten ervan voor de Mol heeft.
Vrijstellingen en jokers vergroten de kans dat iemand die niet op jou zit in het spel blijft in plaats van iemand die al wel -deels- op het goede spoor zit. Dus waarom zou de Mol per se een zwarte vrijstelling in willen zetten..  ::ohno::

Dat is juist gunstig voor de mol. Dat zet alles en iedereen op het verkeerde been.  Stel Sofie is de mol en Owen heeft de vragen een beetje op haar ingevuld. En ook even indenken dat Owen een vertrouwensband met Freek en Aaf heeft.  Dan weten die twee dat Owen mede op Sofie zat (niet dat zij de hoofdverdachte is). Zodra hij eruit is denken Freek en Aaf, o hij zat ook op Sofie en hij ligt eruit.  Dan verdenken zij Sofie al stukken minder wat weer gunstig is voor Sofie.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #99 Gepost op: 15-01-2014, 21:01:45 »
Dat is juist gunstig voor de mol. Dat zet alles en iedereen op het verkeerde been.  Stel Sofie is de mol en Owen heeft de vragen een beetje op haar ingevuld. En ook even indenken dat Owen een vertrouwensband met Freek en Aaf heeft.  Dan weten die twee dat Owen mede op Sofie zat (niet dat zij de hoofdverdachte is). Zodra hij eruit is denken Freek en Aaf, o hij zat ook op Sofie en hij ligt eruit.  Dan verdenken zij Sofie al stukken minder wat weer gunstig is voor Sofie.

Maar als hij deels op Sofie zat en Sofie was de mol, dan zou hij niet nu al af zijn gevallen.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.