Dat is altijd tegengesproken, dat BN-ers zo rijk zijn. Dat is gewoon niet zo
En toch kan ik geen enkele kandidaat van het BN'er seizoen herinneren die zei, "die pot zou ik goed kunnen gebruiken om mijn schulden af te betalen".
Naar wat ik me herinner, geeft bijna iedereen die sinds 2005 meedeed aan het potgeld te willen gebruiken voor een flinke dosis luxe, meestal in de vorm van een of andere verre reis ergens heen, en zo niet, dan voor het verder uitbouwen van de "carrière".
Dat er mensen zijn met veel meer geld dan veel BN'ers, spreek ik niet tegen, maar de categorie mensen die aan WIDM meedoet wordt meestal bovenmodaal betaald is mijn vermoeden. Het zijn hoe dan ook allemaal mensen die een baan hebben
Verder vind ik hoe dan ook het bericht van Jayne een waardevolle toevoeging waarvan ik hoop dat productie die ooit leest.
Overigens is het probleem simpelweg opgelost door jokers en vrijstellingen af te schaffen. Deelnemers gaan bijna altijd voor het geld zodra er geen jokers zijn. Er zijn genoeg opdrachten die dat aantonen. Ik heb niet het idee dat kandidaten veel bewust mollen. Zodra er geen jokers zijn, lijken ze gewoon hun best te doen. Dus: haal alle jokers en vrijstellingen eruit, en het probleem lost zichzelf op.