Auteur Topic: Kritische noot over het huidige seizoen  (gelezen 122679 keer)

Offline Draco

  • Forumlid
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #140 Gepost op: 5-02-2017, 10:30:13 »
Ik vond het idee van binnen één grote opdracht twee kleintjes op zich wel mooi bedacht, maar de grote opdracht kon eigenlijk niet mislukken. Niemand zat te stressen over de tijd, bijvoorbeeld. Ook de schietopdracht was niet één waarbij je een mol eruit kan halen. Misschien was er bewust gekozen voor een gemoedelijkere opdracht na de spanning van vorige week? Een adempauze na de actie en de veiling?

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #141 Gepost op: 5-02-2017, 10:54:29 »
Eens  ::ok::

Ook fijn dat er geen vrijstellingen rondgestrooid werden. Geen luxe in hotels en de mol die zijn eigen handtekening brandmerkt.
Ik vond het geen slechte afl

Dat ben ik helemaal met je eens FS.
Ik zit altijd met een kladblok en pen klaar om momenten die ik terug moet zien te noteren, maar gisteren ben ik daar al heel snel mee gestopt.
Ik heb genoten en wat betreft de aantekeningen? Ach, ik kijk de uitzending vaak genoeg terug  ;D


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #142 Gepost op: 5-02-2017, 10:56:16 »
Ik heb het idee dat de productie teveel een mooi verhaal wil vertellen en zich te weinig richt op het spel dat WIDM toch echt is.

Of zoals ik eerder stelde: de regisseur lijkt belangrijker te zijn dan de eindredacteur.

Als de opdrachten beter waren geweest (een extra laag erin, meer mogelijkheid tot mollen/geld wel of niet verdienen) had ik aflevering 5 perfect gevonden. Nu vond ik het een prachtige ontspannende film met zwakke opdrachten.

(En de muziek vind ik vaak te overheersend. Prachtig hoor, de muziekkeuze, maar soms wil ik gewoon de stilte en natuurgeluiden horen zoals bij het kampvuur of zoals eerder bij de opdracht op het strand het geluid van het vuurwerk.)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #143 Gepost op: 5-02-2017, 10:57:05 »
Misschien was er bewust gekozen voor een gemoedelijkere opdracht na de spanning van vorige week? Een adempauze na de actie en de veiling?

Ja, dat lijkt me wel. Om de sfeer binnen de groep op te krikken was de opdracht zeker geslaagd, maar voor mij als kijker vond ik het weinig meerwaarde hebben.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #144 Gepost op: 5-02-2017, 11:03:17 »
Ook fijn dat er geen vrijstellingen rondgestrooid werden. Geen luxe in hotels en de mol die zijn eigen handtekening brandmerkt.
Ik vond het geen slechte afl

Ben ik het ook volledig mee eens.
Persoonlijk vond ik de biechten deze aflevering ook mooier. Niet zo'n zwarte achtergrond, maar gewoon een kamer zoals vroeger of in dit geval een stal ofzoiets.
Zijn er meer mensen die deze mening delen of hebben jullie de voorkeur voor een zwarte achtergrond?

Over biechten gesproken, voor mijn gevoel zijn deze ook veel meer te zien dan vroeger. Vind ik persoonlijk wat jammer, maar kan ook aan mij liggen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #145 Gepost op: 5-02-2017, 11:11:39 »
Ik heb nu bijna een uur naar een gezellige trektocht zitten kijken met simpele opdrachten (ongericht schieten, posters zoeken).
[...]
Ik heb het idee dat de productie teveel een mooi verhaal wil vertellen en zich te weinig richt op het spel dat WIDM toch echt is. De afleveringen zonder rode draad (met gewoon drie afzonderlijke opdrachten) vond ik veel interessanter dan de afleveringen met rode draad.

Precies dit. Ik lees met verbazing dat mensen dit een mooie aflevering vonden omdat de natuur zo mooi was. We zitten toch niet naar Planet Earth te kijken? Ik ben juist niet zo onder de indruk van die eeuwige drone-shots, die ook weer niet zo spectaculair zijn als hier beweerd wordt.

Dit is een spelprogramma en het bewuste spel kwam slecht enkele minuten aan bod. Ik heb inderdaad het idee dat men hier een verhaal probeert te vertellen, wat niet het doel van het programma is. Als dat verhaal dan ook nog eens totaal niet uit de verf komt, is de aflevering simpelweg mislukt te noemen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #146 Gepost op: 5-02-2017, 11:27:37 »


Over biechten gesproken, voor mijn gevoel zijn deze ook veel meer te zien dan vroeger. Vind ik persoonlijk wat jammer, maar kan ook aan mij liggen.

Ik vind juist dat er dit seizoen gelukkig minder biechten te zien waren en Ben daar enorm blij over.
In de road trip van gisteren was er weinig spannends te beleven en stoorde t mij minder dat er weer wat meer biechtshots waren.
Als er spel is , wil ik dat spel ook zien.
Op de Oregon trail was er helaas weinig spel en dus ruimte voor wat meer groepsdynamiek en dat kan prima met biechtshots. Al had dit van mij ook prima gepast als extra materiaal op de site in plaats van er een hele aflevering aan te spenderen  ::zwaai::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #147 Gepost op: 5-02-2017, 11:52:43 »
Ik las ergens dat een pot van 20.000 niet meer reëel is, gezien bezuinigingen. Nu werk ik zelf in de media (radio/tv) en ik zie een ontzettend duur programma waar het prijzengeld echt de sluitpost is. Kandidaten, Mol, crew heen en terug naar Amerika, verblijf, draaidagen, opdrachten, montage, zendtijd etcetera... 20.000 is peanuts.

Ik volg de volledige post wel. Seizoen begon wel ok, maar ik zit er niet mee in dat de Vlaamse Mol morgen begint.

Als de pot echt zo'n probleem is, dan kan men volgend jaar beter naar Ponypark Slagharen gaan. ;)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #148 Gepost op: 5-02-2017, 11:58:00 »
Precies dit. Ik lees met verbazing dat mensen dit een mooie aflevering vonden omdat de natuur zo mooi was.
Ja, ik was inderdaad iemand die zei dat het een prachtige aflevering was en ik zal mijn visie daarop geven. Wij kijken altijd met z'n drieën thuis. Mijn ouders vinden het spel geweldig maar zijn geen échte molloten. Wij hebben gisteren een uur lang erg zitten genieten van dr uitzending, met name door de fantastische sfeer! Sfeer vind ik erg belangrijk in WIDM, dat is ook een reden dat ik zo fan ben van seizoen 13. De opdrachten waren inderdaad niet heel ingewikkeld, maar wel mooi passend bij het overkoepelende 'thema' van deze aflevering: 'Oregan Trail'. Dat was de reden dat ik vond dat deze aflevering in zijn geheel 'klopte' en dat ik ontzettend genoten heb van de aflevering!

Dat je het een ietwat mislukte aflevering vond vind ik prima. Iedereen zijn eigen mening, toch? Maar ik hoop dat je ook de argumenten van wilt lezen van iemand die het wel prachtig vond  :) ::ok::

Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #149 Gepost op: 5-02-2017, 11:58:41 »
...
(En de muziek vind ik vaak te overheersend. Prachtig hoor, de muziekkeuze, maar soms wil ik gewoon de stilte en natuurgeluiden horen zoals bij het kampvuur of zoals eerder bij de opdracht op het strand het geluid van het vuurwerk.)

Eens wel, soms hoeft er echt geen muziek bij om ergens van te genieten. Muziek is top, maar soms too much imo.  ::jaja::

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #150 Gepost op: 5-02-2017, 12:17:16 »
De opdrachten waren inderdaad niet heel ingewikkeld, maar wel mooi passend bij het overkoepelende 'thema' van deze aflevering: 'Oregan Trail'. Dat was de reden dat ik vond dat deze aflevering in zijn geheel 'klopte' en dat ik ontzettend genoten heb van de aflevering!

Dat je het een ietwat mislukte aflevering vond vind ik prima. Iedereen zijn eigen mening, toch? Maar ik hoop dat je ook de argumenten van wilt lezen van iemand die het wel prachtig vond  :) ::ok::

Natuurlijk, even goede vrienden. De schoonheid van de natuur of de sfeer van de uitzending is sowieso ook een kwestie van smaak waarover het lastig discussiëren is.
Mijn punt is dat het een spelprogramma is. Nu kwam het spel nauwelijks aan bod.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #151 Gepost op: 5-02-2017, 14:24:25 »
Eens. Over de gelaagdheid van de opdrachten. Of het gemis ervan. Ik hoopte op een mooie nachtelijke opdracht met de groep, zoals we die in andere jaren wel eens gehad hebben. En waarom hebben we zo weinig over de schietopdracht gezien. Als kijker kan je hier helemaal niets mee.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #152 Gepost op: 5-02-2017, 15:39:30 »
Ja, ik was inderdaad iemand die zei dat het een prachtige aflevering was en ik zal mijn visie daarop geven. Wij kijken altijd met z'n drieën thuis. Mijn ouders vinden het spel geweldig maar zijn geen échte molloten. Wij hebben gisteren een uur lang erg zitten genieten van dr uitzending, met name door de fantastische sfeer! Sfeer vind ik erg belangrijk in WIDM, dat is ook een reden dat ik zo fan ben van seizoen 13. De opdrachten waren inderdaad niet heel ingewikkeld, maar wel mooi passend bij het overkoepelende 'thema' van deze aflevering: 'Oregan Trail'. Dat was de reden dat ik vond dat deze aflevering in zijn geheel 'klopte' en dat ik ontzettend genoten heb van de aflevering!

Dat je het een ietwat mislukte aflevering vond vind ik prima. Iedereen zijn eigen mening, toch? Maar ik hoop dat je ook de argumenten van wilt lezen van iemand die het wel prachtig vond  :) ::ok::

Zo hebben wij het ook ervaren. Heb een aantal mensen in onze omgeving naar hun mening gevraagd. Géén molloten. De reactie was ongeveer zoals hierboven verwoord.
Ik ga er van uit dat het "gewone" publiek er anders naar kijkt dan de "forummers".
Zelf denk ik dat deze aflevering goed in het thema paste en een mooie afwisseling was.
De opdrachten in de opdracht waren wat minder spannend dan de vorige maar dat is toch niet zo erg? Het kan niet altijd vuurwerk zijn.

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #153 Gepost op: 5-02-2017, 16:08:32 »
Hoewel ik het er wel mee eens ben dat de opdrachten iets gelaagder hadden gemogen, heb ik daar tijdens het kijken helemaal geen last van gehad. Ik vond het een supermooie aflevering en het voelde echt als "back to the basics", alsof ik naar een veel ouder seizoen van WIDM zat te kijken. Ik ben dus eigenlijk best wel enthousiast over de aflevering :D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #154 Gepost op: 5-02-2017, 16:46:31 »
Dit is toch een forum wie is de mol. Volgens mij op search omschreven als de plek om de mol te ontmaskeren. Als ik de postings hier lees over hoe mooi de natuur was en hoe knap de drone beelden, denk ik ja dat is Waar. Maar Waar is de mol is de vraag die dan bij me opkomt ( en dan bedoel ik niet dat reisprogramma).

Als ik een documentary wil bekijken , heb ik Andere zenders.
Voor widm wil ik opdrachten met mogelijkheden tot list en bedrog. Dit was mooi als extra beeldmateriaal, maar niet als aflevering.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #155 Gepost op: 5-02-2017, 16:50:48 »
Dit is toch een forum wie is de mol. Volgens mij op search omschreven als de plek om de mol te ontmaskeren. Als ik de postings hier lees over hoe mooi de natuur was en hoe knap de drone beelden, denk ik ja dat is Waar. Maar Waar is de mol is de vraag die dan bij me opkomt ( en dan bedoel ik niet dat reisprogramma).

Als ik een documentary wil bekijken , heb ik Andere zenders.
Voor widm wil ik opdrachten met mogelijkheden tot list en bedrog. Dit was mooi als extra beeldmateriaal, maar niet als aflevering.

Juist.  ::jaja::
Woosie down?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #156 Gepost op: 5-02-2017, 17:05:53 »
Als we naar de kijkcijfers kijken zijn de kijkers enthousiast. Dat zegt toch ook wel wat?

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #157 Gepost op: 5-02-2017, 17:20:31 »
Als we naar de kijkcijfers kijken zijn de kijkers enthousiast. Dat zegt toch ook wel wat?
Het zou me niets verbazen als we juist volgende week een dip zien.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #158 Gepost op: 5-02-2017, 17:21:40 »
Kijkcijfers zijn een indicatie over wat iemand kijkt, niet over hoe zij dat beoordelen.
Kijkcijfers zijn consument gerelateerd en juist dat is wat de grote groep widm kijkers doen, tv beelden consumeren.  Daar is niks mis mee, maar de molloten die hier kritiek durven uiten, willen iets anders. Zij willen een mogelijkheid om mee te speuren ( vergelijk t met de vraag naar een app of tweede scherm bij meer en meer tv programma's).

Over de kwaliteit vd montage, het geluid etc hoor je weinig geklaag, dat is prima op orde. Maar over de mogelijkheid tot meespelen, in met name afl 1 en 5, Ben ik niet blij en met mij meerdere mensen. Waarom dat dan  iedere keer met een hosanna post over sfeer beelden, kijkcijfers etc moet  worden onder uit gehaald , is mij een Raadsel.

In de kritsche noten die hier te lezen zijn, zit niks deconstructiefs. Er spreekt zelfs iets van een warmte voor t programma uit, maar tevens dat er een ruimte is te verbetering.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Kritische noot over het huidige seizoen
« Reactie #159 Gepost op: 5-02-2017, 17:22:06 »
Het zou me niets verbazen als we juist volgende week een dip zien.
Is er dan een voetbalwedstrijd op tv? Anders zou ik niet weten waarom er een dip zou komen...
Ich bin ein Bärliner!