Auteur Topic: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives  (gelezen 88782 keer)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #180 Gepost op: 8-02-2017, 13:41:14 »
Dank je, dan maakt het wellicht meer uit. Bij het Art Museum was toch juist dezelfde groep, of zit ik er weer naast?
Nee, ik zat ernaast  ;D
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #181 Gepost op: 8-02-2017, 20:40:10 »
Minihintje. Of niks. 'k Meld het toch maar even.

Aan het begin van aflevering 4 zit Ima achterin het busje te schrijven. Ze draagt een oorbel met een pijl door een hartje o.i.d. (ingezoomde afbeelding is helaas van slechte kwaliteit). Slechts vijftig tellen later zien we die pijl ook in een sfeershot van een winkeletalage in Pendleton, op een laars.



EDIT: plaatje aangepast. Nog iets eerder kwamen ook korte sfeershots van een diamant en een oorbelvormig logo voorbij.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2017, 22:24:56 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Tesselaar

  • Forumlid
  • Zit niet meer op Ima
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #182 Gepost op: 9-02-2017, 17:20:42 »
Ik loop zelf al een tijdje rond met deze hint en hoop dat ik m met jullie mag delen. Zover ik weet is deze nog niet eerder voorbij gekomen, maar ik kan het mis hebben.

Het gaat over aflevering 3, de estafette opdracht in de duinen:



Ik geloof dat Imanuelle het geld bewust kwijt heeft gemaakt, omdat:
- ..ze Jochem opzichtig de schuld geeft na afloop, dit is een briljante actie om te doen als mol.
- ..Jochem krijgt te duidelijk de schuld hier. De molkenners weten dat de programmamakers dat niet zo duidelijk er bovenop zouden leggen.
- ..Thomas liep te duidelijk in het zicht van Diederik. Het zou te tricky zijn voor hem om hier geld te verduisteren.


Hier geeft Ima Jochem de schuld.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2017, 17:24:14 door Tesselaar »

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #183 Gepost op: 9-02-2017, 17:32:29 »

..Thomas liep te duidelijk in het zicht van Diederik. Het zou te tricky zijn voor hem om hier geld te verduisteren.



Thomas: 'Diederik, kun je mij zien?'
Diederik: 'In de verte, maar ik zie niet wat je doet'

En Jeroen als eerste had ook 2 'blauwe' bedragen gepakt.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2017, 17:44:41 door m0lmuis »

Offline Tesselaar

  • Forumlid
  • Zit niet meer op Ima
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #184 Gepost op: 9-02-2017, 20:04:27 »
En Jeroen als eerste had ook 2 'blauwe' bedragen gepakt.

Dat klopt, iedereen had wel 'blauwe' bedragen gepakt. Ik geloof dat alleen Jochem er een had laten liggen.

Toch zijn er maar 5-7 van de 18 'blauwe' bedragen over de finish gekomen.

Ik denk niet dat er maar 7 'blauwe' bedragen gepakt zijn. Ik denk dat de rest kwijt gemaakt is.

Dit kan niet in het begin kwijt gemaakt zijn, door Roos bijvoorbeeld. Want dan waren alle volgende blauwe bedragen door de volgende kandidaten gepakt en over de finish gebracht. Dan zouden er in dit voorbeeld 12 blauwe bedragen verzameld zijn.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #185 Gepost op: 9-02-2017, 20:17:22 »
Ik geloof dat alleen Jochem er een had laten liggen.

In beeld althans. Ongetwijfeld zijn er door zijpaden te nemen wel meerdere blauwe paaltjes vergeten.

Toch zijn er maar 5-7 van de 18 'blauwe' bedragen over de finish gekomen.

Er zijn er minstens 6 die je in Art's handen kan zien, maar wiskundig gezien kan je zelfs bepalen dat er op zijn minst 11 blauwe bedragen de finish hebben bereikt.

Ik denk niet dat er maar 7 'blauwe' bedragen gepakt zijn. Ik denk dat de rest kwijt gemaakt is.

Dit kan niet in het begin kwijt gemaakt zijn, door Roos bijvoorbeeld. Want dan waren alle volgende blauwe bedragen door de volgende kandidaten gepakt en over de finish gebracht. Dan zouden er in dit voorbeeld 12 blauwe bedragen verzameld zijn.

Als de Mol blauwe bedragen heeft zoek gemaakt, dan heeft die Mol enkel wat zakgeld gekost. De zware slok blijft natuurlijk dat Thomas zijn paaltje met 500 euro de finish niet bereikt en het half duizendje van Jochem wel.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #186 Gepost op: 9-02-2017, 20:44:46 »
Het brandmerk op het paard van de bode is al eens vaker gemeld: een ruit en een hoofdletter J.

Ik denk dat die hoofdletter ook een 'I' zou kunnen zijn, maar dan een wat meer ouderwetse, 'handgeschreven' variant.

De 'J' (mocht het toch geen I zijn...) zou ook kunnen staan voor de 'J' van Justitia op het, sinds de onafhankelijkheidsdatum officiële, wapenschild van Suriname.

Opmerkelijk hierbij onder meer:

De ruitvormige vierhoek in het midden is een diamant en stelt een hart voor (dit hart kwam als écht hart voor op het oude, niet-officiële wapenschild).

De vijfpuntige ster in de diamant staat voor de vijf continenten waar de inwoners van Suriname vandaan komen.


Aanvulling na aflevering 6:


Er is (weer) een shot vrij lang in beeld van een poster met een paar laarzen erop. Nu met de tekst: Heart of the country
« Laatst bewerkt op: 12-02-2017, 01:18:24 door Marisa »

Offline Reymon

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #187 Gepost op: 12-02-2017, 09:27:37 »
Ima haalt wel 530 euro binnen, maar voorkomt daarmee dat er door anderen hogere bedragen worden binnengehaald. In ieder geval heb ik 750 en 1000 langs zien komen.

Bovendien moet Ima wel winnen, zodat zij kan bepalen van wie het scherm niet gezien hoeft te worden. Opvallend daarbij is dat ze die keuze pas maakt nadat de test was gemaakt. Ze moest eerst 'wijzer worden' om het privilege te kunnen gebruiken. Ze kiest de schermen van de mensen waarvan zij weet dat er een rood scherm bij zit. Alleen op deze manier weet de productie zeker dat er niemand naar huis hoeft.

Bijkomend voordeel is dat Diederik opeens extra verdacht is, omdat de anderen nu denken dat Ima Diederik als mol heeft. Ik sluit niet uit dat het juist Diederik was die een rood scherm had.   

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #188 Gepost op: 12-02-2017, 09:45:22 »
Ima haalt wel 530 euro binnen, maar voorkomt daarmee dat er door anderen hogere bedragen worden binnengehaald. In ieder geval heb ik 750 en 1000 langs zien komen.

Bovendien moet Ima wel winnen, zodat zij kan bepalen van wie het scherm niet gezien hoeft te worden. Opvallend daarbij is dat ze die keuze pas maakt nadat de test was gemaakt. Ze moest eerst 'wijzer worden' om het privilege te kunnen gebruiken. Ze kiest de schermen van de mensen waarvan zij weet dat er een rood scherm bij zit. Alleen op deze manier weet de productie zeker dat er niemand naar huis hoeft.

Bijkomend voordeel is dat Diederik opeens extra verdacht is, omdat de anderen nu denken dat Ima Diederik als mol heeft. Ik sluit niet uit dat het juist Diederik was die een rood scherm had.   
Prachtige consistente theorie, ook al zit in na gisteren 100.00% op Thomas.

Vraag ik me wel af hoeveel geld Ima na de veiling echt uit de pot zou hebben kunnen houden. Ze lijkt in ieder geval het tegenovergestelde te proberen...

Offline Sylvain

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #189 Gepost op: 12-02-2017, 12:33:57 »
Prachtige consistente theorie, ook al zit in na gisteren 100.00% op Thomas.

Vraag ik me wel af hoeveel geld Ima na de veiling echt uit de pot zou hebben kunnen houden. Ze lijkt in ieder geval het tegenovergestelde te proberen...
Ik vind Ima juist verdacht bij de veiling, ze zegt eerst dat ze 0 euro overheeft voor jokers en begint vervolgens als een malle te bieden. Ik kan me zo voorstellen dat het eerst wat ongemakkelijk is om de pot leeg te halen dus er is iemand nodig die dit normaliseert (als je begrijpt wat ik bedoel). Ima zorgt er juist voor dat anderen vervolgens niet meer kunnen stoppen met bieden en worden meegezogen in het spel. Juist door aan het einde achterover te leunen terwijl de rest de pot leegrooft kun je vervolgens je handen schoonwassen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #190 Gepost op: 12-02-2017, 12:40:43 »
Ik vind Ima juist verdacht bij de veiling, ze zegt eerst dat ze 0 euro overheeft voor jokers en begint vervolgens als een malle te bieden. Ik kan me zo voorstellen dat het eerst wat ongemakkelijk is om de pot leeg te halen dus er is iemand nodig die dit normaliseert (als je begrijpt wat ik bedoel). Ima zorgt er juist voor dat anderen vervolgens niet meer kunnen stoppen met bieden en worden meegezogen in het spel. Juist door aan het einde achterover te leunen terwijl de rest de pot leegrooft kun je vervolgens je handen schoonwassen.
Ik doelde op de afleveringen daarna m.u.v. de laatste opdracht van gisteren. Ze leek totaal niet te (nep)mollen in afl. 5 en volgens mij ook niet in eerste twee opdrachten van aflevering 6. De laatste opdracht bij de rodeo zou eventueel nog kunnen.


Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #191 Gepost op: 12-02-2017, 12:44:11 »
Ik vind het niet gek om nul euro te bieden.
Wanneer Art de vraag stelt wat Ima (en de anderen) er voor over hebben voor drie jokers, weten de kandidaten nog niet dat er een veiling gaat komen. Voor het zelfde geld zegt Art: "Alsjeblieft, drie jokers voor jou, dat kost dan nul euro."
Dat kan ook het hoge bod van Diederik verklaren. Hij dacht misschien dat iedereen maar één keer in het geheim bij Art kan bieden en dat de hoogste bieder de drie jokers krijgt.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #192 Gepost op: 12-02-2017, 19:25:31 »
Ik hoop echt dat ze wint of in ieder geval in de finale komt, maar ik ben bang dat ze in de volgende aflevering weg moet..
Frankje Lapi

Offline Tesselaar

  • Forumlid
  • Zit niet meer op Ima
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #193 Gepost op: 13-02-2017, 12:26:11 »
(Veillingopdracht)

Ik vind het niet gek om nul euro te bieden.
Wanneer Art de vraag stelt wat Ima (en de anderen) er voor over hebben voor drie jokers, weten de kandidaten nog niet dat er een veiling gaat komen.

Zo ver weten worden bij Wie is de mol opdrachten uitvoerend besproken met de mol voorafgaand aan een nieuw seizoen.

We nemen aan dat de mol dus exact weet waar de opdracht over gaat. Dan is het heel slim vind ik om 0 euro te bieden, zodat later het 'gemiddelde bod' lager uitvalt, en de kandidaten een lager bedrag krijgen om 'vrij' mee te mogen bieden.

Ben het verder wel met Sylvain eens:

Ima begint vanaf het eerste moment als een gek te bieden tot boven de 1700 euro en stopt dan volledig. Nu is de toon gezet, en gaan de andere erop door in de volgende veilingrondes. Ima kan achterover leunen en niet onopvallend laten merken hoe erg ze dit allemaal vind.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #194 Gepost op: 13-02-2017, 14:35:19 »
Tijdens de posteropdracht en de molbuttonopdracht zagen we deze poster van de Helix rodeo. Daarin waren wat hintjes te vinden richting Imanuelle. Verder is de slogan Heart of the Country een liedje van Paul en Linda McCartney, van hun album Ram. Imanuelles sterrenbeeld is Ram.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #195 Gepost op: 13-02-2017, 18:59:41 »
Tijdens de posteropdracht en de molbuttonopdracht zagen we deze poster van de Helix rodeo. Daarin waren wat hintjes te vinden richting Imanuelle. Verder is de slogan Heart of the Country een liedje van Paul en Linda McCartney, van hun album Ram. Imanuelles sterrenbeeld is Ram.

Yep. Mooi. De sterrenbeelden staan dan misschien toch niet alleen voor de grap in het molboekje!
Ik denk dat aan sterrenbeelden vaak weinig waarde  wordt gehecht (terecht overigens) en dat daarom veel mensen ook in verband met widm denken: het zal wel niks betekenen. Maar zouden de makers echt zoveel moeite hebben gedaan om die sterrenbeelden allemaal fijn op een rij te zetten als er helemaal niks mee te doen viel?

En, zoals ik al eerder schreef: Het hart (= de ruit) heeft alles te maken met Ima's land van herkomst.
Of dat hier ook bedoeld wordt? Het zou wel kunnen, denk ik.

« Laatst bewerkt op: 13-02-2017, 22:03:00 door Marisa »

Offline Sylvain

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #196 Gepost op: 13-02-2017, 22:24:03 »
Ik heb het gevoel dat imanuelle de enige is die lijkt te handelen met voorkennis. Het feit dat zij 3/4 mensen vind is statistisch enorm klein (1/5^3) x 4/5 = 0,64%. Tuurlijk zij is fanatiek, dat kan van enige invloed zijn maar uiteindelijk is het een kwestie van toeval (zonder voorkennis) of je iemand tegen het lijf loopt met een button. Daarnaast kun je natuurlijk enige kritiek hebben op deze berekening maar het geeft een indicatie van hoe onlogisch het is dat zij 3 bedragen vind. Daarnaast is deze opdracht natuurlijk perfect voor Ima als zij de mol is, aangezien zij de fanatieke kandidaat kan spelen met de 500 euro, terwijl ze bedragen doorbelt van 10 en 20 euro.
Nogmaals de mol weet als het goed is waar de mensen zitten, wat hun route wordt. Het zou me niks verbazen als Ima allang de drie kandidaten had gevonden tegen de tijd dat Jochem met de 750 kwam.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #197 Gepost op: 14-02-2017, 10:19:33 »
Weer een mogelijke verwijzing naar het sterrenbeeld van Imanuelle. Ditmaal bij de rodeo in Helix:



EDIT: En nog een. Sfeershot uit aflevering 4, vlak voor de veiling.

« Laatst bewerkt op: 14-02-2017, 15:19:30 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #198 Gepost op: 14-02-2017, 16:19:05 »
Dit is er een uit de categorie 'Mol Cargo' ten tijde van het Molschap van Susan Visser.
Ook dit is gewoon een merk en betekent dus niets.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #199 Gepost op: 14-02-2017, 19:30:41 »
Al bij het dagboek van de Mol geplaatst, maar dit hoort ook in Ima's topic:


Met de zin uit het dagboek van de Mol 'Voor mij als mol geen slechte uitslag' is het volgende anagram te maken:


Schatje Imanuelle Grives, mol, loog (st!).