Auteur Topic: Het "Hint-vrije" topic  (gelezen 54148 keer)

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #60 Gepost op: 8-01-2018, 22:02:47 »
wauw, net dit topic ontdekt, dit is excact hoe ik naar de mol speur. Ik ga hier dus wat meer mee komen speuren in het vervolg.  ::bravo:: ::bravo::
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #61 Gepost op: 11-01-2018, 22:44:18 »
Ik heb net de uitzending nog eens gekeken en ben alleen maar gaan letten op het gedrag van de kandidaten. Een klein overzicht:

...
Aanvullend hierop de reactie van degenen die de kluis openen:

Olcay: EXTATISCH!
Ruben: blij, lachen
Emilio: verbaasd, wat gaaf, high five!
Stine: schrikt, high five!
Bella: schrikt, knuffel
Simone: lachen

Toch wel heel typerend die reactie van Olcay ten opzichte van haar ingetogen gedrag voorafgaand hieraan.
🜃

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #62 Gepost op: 12-01-2018, 01:49:57 »
Aanvullend hierop de reactie van degenen die de kluis openen:

Olcay: EXTATISCH!
Ruben: blij, lachen
Emilio: verbaasd, wat gaaf, high five!
Stine: schrikt, high five!
Bella: schrikt, knuffel
Simone: lachen

Toch wel heel typerend die reactie van Olcay ten opzichte van haar ingetogen gedrag voorafgaand hieraan.


Vind ik niet zo gek. Opperste concentratie gedurende de opdracht, en als hij slaagt komt alle spanning er uit; ontlading. Omdat ze als kandidaat natuurlijk alles op alles zette om door te gaan naar afl 2.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #63 Gepost op: 12-01-2018, 11:58:26 »
Ja, precies. Is een logische reactie.

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #64 Gepost op: 14-01-2018, 00:21:44 »
Doe ik even een rijtje observaties op basis van 1x kijken.

-Olcay doet raar. Die 500 euro en het plassen
- Wat er in het theater gebeurde kon ik met 1x kijken niet achterhalen. Had wel het idee dat de gene van Emilio en de verbazing bij Jan echt waren toen Ron terug kon.
- Simone gaat er meteen met gestrekt been in. Goede dekmantel wellicht.
- Stine en Bella kan ik nog niet echt peilen.
- Ruben lijkt wederom erg goed en gestructureerd zijn best te doen.
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #65 Gepost op: 14-01-2018, 00:24:11 »
Ik vond Ruben alleen raar doen bij de laatste opdracht. Of hij moet Jan enorm verdenken? Waarom chaos scheppen in een opdracht die tot dan toe vrij soepel lijkt te gaan.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #66 Gepost op: 14-01-2018, 00:28:53 »
De mol wil de eerste groepsopdrachten nog niet echt opvallen. Wat Olcay doet op de markt, is gewoon voor een mol not done. Veel te opzichtig en zonder resultaat. Stine en Simone gedragen zich ook vreemd: de ene keer wel terugkeren naar Art, de andere keer gewoon doorlopen?

Bij de 2de opdracht lijken me de emoties van Loes, Jan en Emilio zeer oprecht. Ruben die ook meteen gaat rechtstaan, dat is toch echt gewoon een reflex van iemand die totaal verbaasd is over de plottwist. Waarom gaan ze zomaar even onderling wisselen? Jean-Marc en Bella zien we dat de eerste keer in beeld doen dacht ik? Vreemde keuze toch.

Bij de 3de opdracht vind ik het vooral vreemd dat Olcay in zo'n grote graafmachine zit. Ze lijkt me nu niet meteen de ideale persoon om zware werken uit te voeren. Dan hoor je Bella nog zeggen: ik ben gek op spelletjes, ik kan zeer goed met een joystick werken... Jan en Ruben doen hier volgens mij het meeste werk.

Conclusie na 2 afleveringen: de mol moet bijna een vrouw zijn. Stine, Simone en Bella zijn voor mij alledrie even verdacht.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #67 Gepost op: 14-01-2018, 02:28:00 »
De mol wil de eerste groepsopdrachten nog niet echt opvallen. Wat Olcay doet op de markt, is gewoon voor een mol not done. Veel te opzichtig en zonder resultaat. Stine en Simone gedragen zich ook vreemd: de ene keer wel terugkeren naar Art, de andere keer gewoon doorlopen?


Kan ook tactiek zijn. In het begin zo obvious mollen dat iedereen denkt: 'ja hallo, die is het niet. Als we het van zulke mollenstreken moeten hebben, dan is het wel heel zwak.' En dan naarmate de serie vordert, steeds stiekemer en subtieler gaan mollen. ::vergroot::

Emilio deed niet echt veel bijzonders deze aflevering. Bij het graven had ie een vrij nutteloze plek, wat ie zelf op den duur ook erkende, maar hij nam dan niet het initiatief om ergens anders te gaan graven. Hij leek eerder een instelling te hebben van: 'ja ik wil wel ergens anders gaan graven, maar ik moet hier nu eenmaal van Jan staan, dus dan doe ik dat maar.' Zo kan ie alles op hem schuiven.

Stine kwam op mij over als een mak schaapje dat de groep volgt. Weet nog niet echt wat ik met haar aan moet.
Simone is in discussies best aanwezig.
Ruben wilde weer goede dingen doen.
Jans emoties komen heel oprecht over inderdaad.
Bella kan ik niet echt peilen, m'n gevoel zegt dat ze het niet is, maar da's verder nergens op gebaseerd. En Loes, ik heb het vermoeden dat de makers haar heer verdacht gaan neerzetten. Beetje à la Liesbeth in seizoen 12.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #68 Gepost op: 14-01-2018, 12:00:57 »
Olcay: brengt in aflevering 1 (samen met Ruben) als enige geld in de pot. Doet in deze aflevering rare dingen, maar wel op een erg opvallende manier. Ik denk ook dat je als mol gewoon netjes een molboekje mee zou nemen. Of we hebben er dit jaar eentje met Lef (hoofdletter L).

Ruben: brengt in aflevering 1 (samen met Olcay) geld binnen. Lijkt op de markt (samen met Loes en Simone) het idee van dubbele briefjes te initiëren. Trekt de leiding van Jan in twijfel bij de graafopdracht, maar misschien omdat hij hem verdenkt.

Loes: vindt samen met Ron geld, maar niet de kluis. Communicatie met dit duo blijkt lastig. Initiëert (samen met Ruben en Simone) het idee van dubbele briefjes. Doet raar tijdens graafopdracht, maar wordt inderdaad ook erg verdacht neergezet. Ik vroeg me ook af of je als mol in aflevering 1 niet sowieso de kluis zou willen vinden, zodat je niet pas later aansluit bij de groep?

Jan: vindt op zijn initiatief samen met JM een locatie (jokers?), maar niet de kluis. Leek mij erg goed bezig tijdens de graafopdracht. Als hij daar gemold heeft: petje af.

Simone: vindt M18, wat de pot 1000 euro scheelt. Lijkt (samen met Ruben en Loes) het idee van dubbele briefjes te initiëren.

Emilio: verbetert het idee van dubbele briefjes. Je kunt je afvragen hoe lang hij hiermee gewacht heeft. Lijkt tijdens de graafopdracht vooral af te wachten of Jan iets raars doet.

Stine en Bella blijven wat mij betreft onder de radar. Van hen heb ik eigenlijk nog geen opvallende acties gezien.

Voorlopig en vooral op gevoel:
Simone / Emilio / Ruben
Stine / Bella
Olcay
Loes
Jan
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #69 Gepost op: 14-01-2018, 12:09:01 »
Ik heb bij Simone heel de tijd het gevoel dat ze alles speelt en dat ze voorkennis heeft. Zoals die M18.
Ik vind het trouwens wel lame als de mol niet molt in de eerste afleveringen. Kan je het spel beter noemen: wie is de kandidaat ofzo.
Ik ben dat "vertouwen" opwekken als mol een beetje beu.
#teamamaimiljaarde

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #70 Gepost op: 14-01-2018, 12:12:27 »
Het viel mij trouwens nog op dat Ruben amper reageert wanneer Art bij de laatste opdracht de uitslag verteld. Iedereen helemaal blij, Ruben staat er naast en reageert pas véél later met een klein klapje. ::vergroot::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #71 Gepost op: 14-01-2018, 12:51:25 »
Het viel mij trouwens nog op dat Ruben amper reageert wanneer Art bij de laatste opdracht de uitslag verteld. Iedereen helemaal blij, Ruben staat er naast en reageert pas véél later met een klein klapje. ::vergroot::

Stine stond ook niet te springen van blijdschap.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #72 Gepost op: 14-01-2018, 12:52:09 »
Ik heb bij Simone heel de tijd het gevoel dat ze alles speelt en dat ze voorkennis heeft. Zoals die M18.

Simone:
Ja, ze voice-overt het fragment in aflevering 1, maar ze lijkt de ontdekking van M18 bijna te time'n ofzo.
Maar misschien is dat een vroege tunnel die praat ;D

Net als dat gevoelsmatig (waar ik liefst niet op vertrouw met molspeuren) haar ondervraging aan de ontbijttafel deze aflevering.. raar vond. Als in: het deed me direct denken aan hoe ik weleens actief anderen ondervraag bij een potje Weerwolven, wanneer ik een weerwolf ben ::rofl:: Maar wederom, misschien zie ik het gewoon niet neutraal



Olcay: Had ik vorige week al voorzichtig streepje door, door het veelvuldig aansporen om op de hints te letten die slechts naar geld en jokers leiden. Zie m'n eerdere post. En het extreem obvious een tweede briefje vergeten gevolgd door de grijns.. Denk dat ze vrijwel zeker een kandidaat is, die nu even wilde nepmollen.

Jan: Had ik ook al voorzichtig streepje door, aangezien hij de bar-locatie zag toen J-M al verder liep (zie eveneens mn eerdere post). Vond hem nu ook opbouwend bij de graafopdracht, zowel met een helder plan bedenken als iedereen positief laten denken. Met het plan was hij duidelijk op de voorgrond, en ik denk dat het een solide plan was. Zou heel verbaasd zijn als hij niet een kandidaat is.

De andere 5 vind ik lastiger:
- Emilio, ik vergeet steeds dat hij er in zit. Maar misschien. Vond het heel eigenaardig wanneer Ron net in de logé blijkt te zitten, kijk even minuut 36. Emilio en Stine zitten bij elkaar, en Stine zit op het puntje van haar stoel, Emilio hoeft maar rechtop te gaan zitten, en Stine is weg naar Ron. Maar Emilio kijkt weg, sluit zich af, geeft niets. En dan komt de voice-over van Emilio, dat hij veel te sociaal voor de opdracht is en het niet over z'n hart kan verkrijgen. Hij heeft het niet eens overwogen. Maar verder ging er volgens Emilio niemand, en dus had het geen zin.
- Ruben gaat op enig moment vrij duidelijk tegen het plan van Jan in. Dat lijkt me heel riskant als mol, want je zet jezelf volop centraal in de spotlights - terwijl het weinig lijkt op te leveren. Zelfs als ze het hadden opgevolgd. Dus dat leek me vrij kandidaats, om bij te sturen en verder het plan te optimaliseren. Bijzonder opvallend ook dat hij meteen naar Ron wil gaan, vind ik wederom echt kandidaats. De mol weet toch wel dat ze compleet fout zitten, en niets verdienen - dus mooi moment om je als kandidaat voor te doen, en te doen alsof je het geld belangrijker vind.
- Bella heb ik nog weinig invloedrijks zien doen. Qua gevoel komt ze kandidaats over (lekker los ook met zo'n graafmachine), maar dat is heel weinig om op af te gaan.
- Loes, vind ik wel heel open, naturel en kandidaats overkomen. Maar ook hier, heb ik weinig weinig voor/tegen bij.
- Stine, vind ik moeilijk te plaatsen. Echt geen idee.

Sidenote, ik vond het zo zielig voor Ron :(

Conclusie: Verdenk Simone, Stine en Emilio. De anderen eigenlijk niet zo veel meer.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #73 Gepost op: 14-01-2018, 14:18:06 »
Haha al die reacties toen ze af aan het wachten waren of ze geld hadden verdiend bij de tweede opdracht.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #74 Gepost op: 14-01-2018, 16:30:36 »
Vreemd moment: Simone juicht als Art zegt dat ze toch nog op € -2.140 zitten na de marktopdracht. ::vergroot::
Je ziet haar vervolgens direct naar de anderen kijken, en een beetje ongemakkelijk lachen.
🜃

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #75 Gepost op: 14-01-2018, 17:01:20 »
Voorheen twijfelde ik nog tussen Simone, Stine en Emilio, maar inmiddels begint mijn Simone-tunneltje wel erg diep te worden.

Emilio vind ik minder verdacht wegens de theateropdracht: zoals hij daar zat, tranen in zijn ogen.. Maar toch niet opstaan om Ron te redden. Ik kan me haast niet voorstellen dat dat de Mol is. Ook als je als mol weet dat je toch al met zn allen helemaal verkeerd zit, denk ik dat je zoiets misschien toch als excuus zou aangrijpen om op te staan.

Stine schrijf ik lichtelijk af door de markt-opdracht, en dan met name het allerlaatste stukje bij het geld op het bord leggen. Stine staat duidelijk achter de groep, samen met Emilio en Bella op dat moment. Een fractie later zien we Emilio tussen de rest staan, maar Stine staat er nog steeds achter, en kan dus niet bij het bord. Dat lijkt mij echt veel te passief voor een mol, het lijkt me dat de mol daarin echt wel meedoet in de chaos om bijvoorbeeld op sommige plekken 3 of 4 briefjes te leggen of zelfs briefjes stiekem weg te moffelen.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #76 Gepost op: 14-01-2018, 19:25:10 »
Loetjef ik vind het gevaarlijk om op basis van 1 observatie bij 1 proef iemand volledig af te schrijven. Ik denk dat een mol simpelweg niet altijd kan mollen en niet altijd de beste plaats daarvoor kan kiezen. In iedere opdracht mollen is wel veelgevraagd. Als je haar in nog 2 proeven zo passief ziet doen heb je een sterk punt.
Keep calm and eat chocolates!

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #77 Gepost op: 14-01-2018, 20:34:28 »
@Swifty: Daar heb je zeker gelijk in, maar op een gegeven moment oke het is pas aflevering 2 maar goed moet je toch mensen af gaan strepen. Het is ook zeker geen dikke permanent marker streep, maar een dun potloodstreepje. Ik ben het wel met je eens dat je niet altijd op de positie bent om te mollen, maar ik zag haar ook geen enkele aanstalten maken om zich wél aan het bord te positioneren, en het lijkt me dat je daar toch zeker wel je best voor zou doen. Maar je hebt gelijk, ik ben misschien wat voorbarig geweest. Ik ga het in ieder geval in de gaten houden, want vind het wel erg opvallend  ;D

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #78 Gepost op: 14-01-2018, 20:42:57 »
Dun potloodstreepje lijkt me prima ::ok:: want ik ben het wel met eens dat het niet mollig was.
Keep calm and eat chocolates!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het "Hint-vrije" topic
« Reactie #79 Gepost op: 21-01-2018, 12:32:17 »
Goed, wat hebben we gezien.

Naja, 1 ding dat ik heel duidelijk vond, en waardoor ik meteen een dikke streep door iemand zette als molkandidaat..
..is niet iets waar we nog wat aan hebben..
..want dat was toen Bella integraal de podcast ging herhalen. Vond ik briljant, bijzonder kandidaats - en toen lag ze er uit.


Trouwens, over Bella, en haar gele regenjas. Heeft iemand trouwens opgelet wie zich een beetje heeft gekleed op Georgië? Want tijdens die executie, praktisch iedereen inclu Art zat te bibberen van de kou.
En tevens, waar zou je willen zitten als mol bij de laatste opdracht? Ik echt per definitie bij de gliders.



Verder vond ik deze aflevering:
- Emilio op een subtiele manier bijzonder verdacht overkomen.
- Ruben opvallend toen hij in z'n eentje de 50 euro auto pakte. Dat autootje heeft zo weinig effect, daar zou ik me nooit in manoeuvreren als ik een mol was. Dus aangezien ik hem eerder ook al meermaals kandidaats en goedmeedenkend (ook achteraf gezien) vond, zit ik toch wel een streepje door hem te zetten.
- Simone vind ik blijvend verdacht. Claimde ook meteen een spotje bij de dapperen. Daarentegen wel opvallend dat ze bij de bakjesopdracht tijdens het overleggen met.. Jan? Heel impulsief leek toen ze zei dat hij niet moest wijzen. Niet berekenend.. maar misschien is dat minder kandidaats dan ik aanvankelijk dacht?
- Olcay, blijft zichzelf op letterlijk elke centrale belangrijke rol proberen te zetten. Blijf ik desalniettemin, vanwege eerdere redenen, toch gewoon als kandidaat zien.

Jan, Loes, en Stine kan ik niet echt iets herinneren waar we deze opdracht echt wat aan hebben.
Jan denk ik nog steeds compleet kandidaat. Loes verwacht ik ook. Stine.. naja zou niet weten wat ze als mol zou hebben gedaan.

Ik mik dat die laatste 3 allemaal kandidaten zijn; met duidelijk m'n hoofdverdachten Simone en Emilio.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.