Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette  (gelezen 47654 keer)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #200 Gepost op: 9-03-2019, 16:01:40 »
Nog een gedachte achteraf:

In het kandidatenfilmpje dat getoond werd in de wachtkamer zagen we al dat er gesproken werd over de zwarte vrijstelling. Omdat er verder geen ZV in de serie is voorgekomen, denk ik toch dat hij in deze opdracht in bakje 9 te vinden was.

We zien de (muil) ezel pontificaal in beeld staan, en de steen op de enveloppen liggen. "Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen".
Zou dat een tip naar de kandidaten toe zijn?

Dus als je bleef zitten tot het eind in de wachtkamer dan had je pech, maar als je nu weer doorgaat tot het laatste bakje zul je geen tweede keer stoten.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #201 Gepost op: 9-03-2019, 17:36:00 »
Sarah zegt: ik ga dan denk ik voor één envelop. Rik: Jij kiest één joker? Sarah: één joker. Viel mij gewoon op.

Dit was mij eerder ontgaan. Ik zie 't nu net terug. Ze zegt idd "envelop" en niet "joker". Was ze hier al zo gefixeerd op die envelop met de -1000?
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #202 Gepost op: 9-03-2019, 17:36:15 »
Nog een gedachte achteraf:

In het kandidatenfilmpje dat getoond werd in de wachtkamer zagen we al dat er gesproken werd over de zwarte vrijstelling. Omdat er verder geen ZV in de serie is voorgekomen, denk ik toch dat hij in deze opdracht in bakje 9 te vinden was.

We zien de (muil) ezel pontificaal in beeld staan, en de steen op de enveloppen liggen. "Een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen".
Zou dat een tip naar de kandidaten toe zijn?

Dus als je bleef zitten tot het eind in de wachtkamer dan had je pech, maar als je nu weer doorgaat tot het laatste bakje zul je geen tweede keer stoten.
Op pagina 8 heb ik al gepost dat er volgens mij in het laatste bakje iets positiefs zou moeten liggen. Juist vanwege die Wachtkamer opdracht hiervoor.
Daar heb ik ook gezegd dat het vrij risicoloos is om door te gaan. In het ergste geval vind je in het laatste bakje een envelop of ook weer geld. En je weet toch niet in welke envelop wat zit, dus een envelop in het laatste bakje kan ook goed zijn. Ik verwacht dat we vanavond gaan zien dat in dat laatste bakje inderdaad een (zwarte) vrijstelling lag, of misschien wel 5 jokers.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #203 Gepost op: 9-03-2019, 17:40:00 »
Dit was mij eerder ontgaan. Ik zie 't nu net terug. Ze zegt idd "envelop" en niet "joker". Was ze hier al zo gefixeerd op die envelop met de -1000?
Nee, ik denk dat ze de nadruk wilde leggen op het feit dat ze ging voor zo min mogelijk narigheid door maar één envelop te kiezen. Als ze echt die -1000 had willen pakken dan was ze wel voor 3 enveloppen met narigheid gegaan. Valt het niet zo op.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #204 Gepost op: 9-03-2019, 17:46:33 »
Ik vind het dan toch raar dat ze envelop zegt i.p.v. joker. Want een kandidaat is dan toch gefixeerd op de joker? En niet: ik ga voor voor maar 1 envelop met narigheid? Als mol is het m.i. beter te verklaren waarom ze envelop zei. We'll see...  :)
« Laatst bewerkt op: 9-03-2019, 17:48:39 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #205 Gepost op: 11-03-2019, 16:07:22 »
Volgens Merel is de enveloppe met dubbele schermen puur toeval geweest  ::jaja:: (blijkt uit een livestream van de RTL redactie)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #206 Gepost op: 11-03-2019, 16:51:15 »
Maar ik geloof daar geen sikkepit van. Ineens was ze helemaal niet zo ontspannen meer. :P

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #207 Gepost op: 11-03-2019, 17:20:47 »
Maar ik geloof daar geen sikkepit van. Ineens was ze helemaal niet zo ontspannen meer. :P

Ze kan het natuurlijk ook niet toegeven he. ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #208 Gepost op: 11-03-2019, 17:22:39 »
Ik neem haar dan ook niks kwalijk.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #209 Gepost op: 11-03-2019, 17:31:06 »
Ze kan moeilijk zeggen dat ze twee rode schermen moest pakken.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #210 Gepost op: 11-03-2019, 21:10:16 »
Nu zei Rik in de chat dat ze zelfs voorkeur hadden voor het scenario met 4 finalisten.  ::rofl::

De toevalligheid dat net de Mol die schermenenvelop pakte, gaat me toch altijd sceptisch maken of dat wel de waarheid is. ;)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #211 Gepost op: 11-03-2019, 21:11:37 »
Nu zei Rik in de chat dat ze zelfs voorkeur hadden voor het scenario met 4 finalisten.  ::rofl::

De toevalligheid dat net de Mol die schermenenvelop pakte, gaat me toch altijd sceptisch maken of dat wel de waarheid is. ;)

Dus Merel wist gewoon niets in deze opdracht? De opdracht wordt nuttelozer met de minuut...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #212 Gepost op: 11-03-2019, 21:12:19 »
Nu zei Rik in de chat dat ze zelfs voorkeur hadden voor het scenario met 4 finalisten.  ::rofl::

Ja, helemaal gek. Want waarom dan die mogelijkheid van de twee rode schermen ertussen stoppen? :P

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #213 Gepost op: 11-03-2019, 21:13:35 »
Ja, helemaal gek. Want waarom dan die mogelijkheid van de twee rode schermen ertussen stoppen? :P

Ja, het houdt allemaal minder en minder steek. ???

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #214 Gepost op: 11-03-2019, 21:15:09 »
Dus Merel wist gewoon niets in deze opdracht? De opdracht wordt nuttelozer met de minuut...

Grote kans dat ze liegen.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #215 Gepost op: 11-03-2019, 21:17:10 »
Man man man.

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #216 Gepost op: 11-03-2019, 22:04:22 »
Ik moest wel even grinniken toen ik dat hoorde, puur toeval jaja. ::rofl::

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #217 Gepost op: 11-03-2019, 23:01:46 »
 ::pinokkio::


Al had ik het ook niet leuk gevonden om zeker te weten dat het zo enorm gestuurd wordt allemaal. Het mag van mij best een vraag blijven, als ze er maar wel lering uit trekken voor de volgende keer

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #218 Gepost op: 11-03-2019, 23:14:48 »
Ik zie eigenlijk niet zo reden om de productie hierin te wantrouwen. Zo toevallig is het nou ook weer niet dat Merel die envelop pakte en ze hadden gewoon rekening gehouden met een finale met vier, dus geen enkele reden om de mol hiervoor in te zetten.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #219 Gepost op: 11-03-2019, 23:18:42 »
Ik zie eigenlijk niet zo reden om de productie hierin te wantrouwen. Zo toevallig is het nou ook weer niet dat Merel die envelop pakte en ze hadden gewoon rekening gehouden met een finale met vier, dus geen enkele reden om de mol hiervoor in te zetten.

Maar als "je had gerekend op een finale met 4", dan steek je die envelop met 2 schermen er toch niet bij? ;D