Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette  (gelezen 47687 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #140 Gepost op: 18-02-2019, 18:25:01 »
Dan zou ze wel zeker moeten weten dat die andere enveloppe inderdaad -1000 was en niet bijvoorbeeld 0 euro.

Ik denk ook niet dat voor de mol de enveloppen een geheime teken bevatten (een stipje, anders dichtgeplakt). Rik kan makkelijk tegen de mol zeggen: Je moet bakje vijf pakken. Andere kandidaten zijn er immers niet bij en regie knipt het er wel uit voor de thuiskijkers.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #141 Gepost op: 18-02-2019, 18:28:11 »
Rik kan makkelijk tegen de mol zeggen: Je moet bakje vijf pakken. Andere kandidaten zijn er immers niet bij en regie knipt het er wel uit voor de thuiskijkers.

Rik weet tijdens opnames niet wie de mol is hè.

Maar iemand anders fluistert de mol natuurlijk in welk bakje de mol moet pakken en dat is ver vooraf al gebeurd

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #142 Gepost op: 18-02-2019, 18:30:05 »
Rik weet tijdens opnames niet wie de mol is hè.

Maar iemand anders fluistert de mol natuurlijk in welk bakje de mol moet pakken en dat is ver vooraf al gebeurd

Dit. Gewoon tijdens de laatste biecht zeggen dat het bakje X wordt en klaar. Voor de camera een beetje veinzen dat je aan het denken bent, maar eigenlijk al weten waar je gaat stoppen.

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #143 Gepost op: 18-02-2019, 18:45:21 »
Na zes afleveringen zou Rik het denk ik best wel eens kunnen weten of gezien kunnen hebben wie de mol is.

Offline flupke01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #144 Gepost op: 18-02-2019, 18:51:50 »
Deze vind ik dan ook nog wel grappig....Sinan in afl 2....ik zou altijd voor geld gaan, want je wil dat de pot zo groot mogelijk is.....ahum ;-)
Uw betrouwbare tipgever!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #145 Gepost op: 18-02-2019, 19:38:37 »
In het "Inhalen" topic heb ik al het e.e.a. over deze opdracht gedeeld, met als belangrijkste conclusie dat de kandidaten erg dom zijn als ze voor de envelop gaan. De optie om voor de 1 seconde testtijd te gaan sloeg al helemaal nergens op, want dit "kostte" even veel als 2 jokers en met 2 vragen meer goed maakt de tijd niet uit.

Ik denk dat de makers met deze opdracht hadden gehoopt op een scenario dat er helaas niet is uitgekomen.

Rik vertelde namelijk dat in de bakjes geld kon liggen maar ook "iets anders".
Wat nu als in het allerlaatste bakje een vrijstelling had gelegen of pak 'm beet 5 jokers!
Geen van de kandidaten heeft het laatste bakje kunnen zien, want iedereen ging voor de envelop en de laatste envelop ligt natuurlijk niet in het laatste bakje.

Waarom kijk je niet in alle bakjes wat er in zit? Wat kan er gebeuren? In het ergste geval pak je het allerlaatste bakje en ligt hier ook geld. Wat is het probleem? Misschien is het één na laatste bakje al veel beter dan een envelop.

Eén joker gaat het verschil niet maken. En als je gokt op 3 jokers is de kans 75% dat je die toch niet krijgt maar iets vervelends.

Ik lach me rot als ze in de finale inderdaad laten zien dat in het laatste bakje 5 jokers zaten. Een vrijstelling zou problemen op kunnen leveren want dan zou bij iedere kandidaat een vrijstelling in het laatste bakje moeten liggen. Maar gaan ze allemaal voor het laatste bakje? Die kans lijkt erg klein.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #146 Gepost op: 18-02-2019, 21:05:44 »
Citaat
Waarom kijk je niet in alle bakjes wat er in zit? Wat kan er gebeuren? In het ergste geval pak je het allerlaatste bakje en ligt hier ook geld. Wat is het probleem? Misschien is het één na laatste bakje al veel beter dan een envelop.

Wat er kan gebeuren, is dat je iets hebt dat je niet verder helpt. Als er geld ligt en een of meer anderen hebben jokers sta je op achterstand. Ik zou het omdraaien. Wat is het ergste wat er kan gebeuren als je een envelop pakt? Mingeld of iemand extra naar huis. Van die optie is voor een kandidaat de laatste optie de ergste, want de kans is groter dat je weg moet.

Mingeld is op zich geen probleem als je doorgaat. We hebben het over mensen die allemaal een baan hebben en vast niet heel slecht verdienen. Ik zeg niet, dat ze geld niet waarderen, maar om het te krijgen zul je sowieso door moeten. Dus hoop je op jokers en neem je de kans op mingeld op de koop toe.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #147 Gepost op: 18-02-2019, 23:12:55 »
Wat er kan gebeuren, is dat je iets hebt dat je niet verder helpt. Als er geld ligt en een of meer anderen hebben jokers sta je op achterstand. Ik zou het omdraaien. Wat is het ergste wat er kan gebeuren als je een envelop pakt? Mingeld of iemand extra naar huis. Van die optie is voor een kandidaat de laatste optie de ergste, want de kans is groter dat je weg moet.

Mingeld is op zich geen probleem als je doorgaat. We hebben het over mensen die allemaal een baan hebben en vast niet heel slecht verdienen. Ik zeg niet, dat ze geld niet waarderen, maar om het te krijgen zul je sowieso door moeten. Dus hoop je op jokers en neem je de kans op mingeld op de koop toe.
Ik denk dat de kans dat je dankzij één joker niet naar huis hoeft kleiner is dan de kans dat je naar huis moet door het extra rode scherm. Die joker geldt alleen als je hem zelf trekt, dat extra rode scherm geldt als een willekeurige kandidaat die envelop pakt.

Kansloze opdracht dit. Dus kun je alleen maar hopen dat er iets leuks gebeurt als je maar niet te snel toehapt.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2019, 23:15:43 door MartinJ »

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #148 Gepost op: 19-02-2019, 06:58:13 »
Deze vind ik dan ook nog wel grappig....Sinan in afl 2....ik zou altijd voor geld gaan, want je wil dat de pot zo groot mogelijk is.....ahum ;-)
Dat zei Sinan op een filmpje voorafgaand aan de serie, dat in aflevering 2 is getoond. Inmiddels zit hij in aflevering 7 en kent hij de wetten van het spel. Alleen een kandidaat die 100% zeker is van zijn of haar mol zou bij deze opdracht eventueel voor geld kunnen kiezen, anders niet.

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #149 Gepost op: 19-02-2019, 09:00:07 »
Ofwel liegt Sarah ofwel kan ze alweer niet tellen. Niels neemt bakje 4 = donkere boomstam.
Sarah zegt dat ze bakje 3 kiest = lichte boomstam maar neemt enveloppe van donkere boomstam.


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #150 Gepost op: 19-02-2019, 10:13:13 »
Ofwel liegt Sarah ofwel kan ze alweer niet tellen. Niels neemt bakje 4 = donkere boomstam.
Sarah zegt dat ze bakje 3 kiest = lichte boomstam maar neemt enveloppe van donkere boomstam.
Ik vond het ook een vreemde montage, en hield het erop dat Sarah's enveloppen vermoedelijk in bakje 3 en 4 lagen. Dan klopt het wel wat ze zegt, alleen er is wat geknipt en geplakt. Wel vreemd dan alleen dat ze als ze al bij haar 2e en laatste envelop staat, voor ze hem pakt nog zo staat te twijfelen. Maar misschien wil ze alsnog voor geld gaan, het is immers niet zeker wat voor bedragen er in de volgende bakjes liggen. En dat twijfelen lijkt ook weer erg gespeeld.
Jouw alternatieve verklaring, dat ze verkeerd onthouden heeft bij welke boomstam ze de eerste de beste envelop die ze tegenkwam uiteindelijk gewoon gepakt heeft, is misschien wel juist. ;D

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #151 Gepost op: 19-02-2019, 15:33:09 »
Ofwel liegt Sarah ofwel kan ze alweer niet tellen. Niels neemt bakje 4 = donkere boomstam.
Sarah zegt dat ze bakje 3 kiest = lichte boomstam maar neemt enveloppe van donkere boomstam.

...sorry maar al veel eerder gemeld. Of telfout (1e bakje leeg), montagefout (mooiste beeld), of molactie.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #152 Gepost op: 19-02-2019, 16:03:59 »
[...]
Rik vertelde namelijk dat in de bakjes geld kon liggen maar ook "iets anders".
[...]

De opdracht was inderdaad in principe: langs de bakjes lopen en er iets uithalen, geld, "of iets anders" , òf een aanbod van Rik. Aangezien alle kandidaten voor het aanbod russisch roulette gingen en niet voor 'standaard langs 9 bakjes lopen', denk ik dat ze die nadruk eruit hebben gemonteerd, zodat het nu lijkt of het alleen roulette was. Ik maak dat op uit de tekst van Rik tegenover bijv. Sarah, daarna komt alleen het verhaal van het 'aanbod' van Rik: de envelopes met vraagtekens.

En ik denk dat dit precies is van Regie-Rick wilde  ;)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #153 Gepost op: 19-02-2019, 17:12:51 »
De opdracht was inderdaad in principe: langs de bakjes lopen en er iets uithalen, geld, "of iets anders" , òf een aanbod van Rik. Aangezien alle kandidaten voor het aanbod russisch roulette gingen en niet voor 'standaard langs 9 bakjes lopen', denk ik dat ze die nadruk eruit hebben gemonteerd, zodat het nu lijkt of het alleen roulette was. Ik maak dat op uit de tekst van Rik tegenover bijv. Sarah, daarna komt alleen het verhaal van het 'aanbod' van Rik: de envelopes met vraagtekens.

En ik denk dat dit precies is van Regie-Rick wilde  ;)
Ze laten natuurlijk niet exact hetzelfde verhaal voor iedere kandidaat zien, maar je mag ervan uitgaan dat iedere kandidaat hetzelfde verhaal te horen krijgt. Zou anders ook niet eerlijk zijn. Iedereen wist dat er dus ook "iets anders" was.

Deze opdracht deed me zojuist trouwens ook denken aan de wachtkamer opdracht. Hier konden ze ook kiezen tussen geld en een joker. Als je bij die opdracht op de laatste optie wachtte kreeg je een nare verrassing. Misschien was nu dus de juiste toon gezet om niet meer te gaan voor het laatste bakje, dat nu dus zomaar een aangename verrassing zou kunnen bevatten.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #154 Gepost op: 19-02-2019, 19:10:42 »
Volgorde waarop deze opdracht is uitgevoerd is volgens mij:
1) Rick Paul (kiest 2 jokers; 0 euro)
2) Merel (kiest 2 jokers, krijgt envelop met dubbele executie)
3) Jamie (kiest 2 jokers, krijgt 2 jokers)
4) Sinan (kiest 3 jokers, -1000 euro)
5) Niels (kiest 3 jokers, krijgt 3 jokers)
6) Sarah (kiest 1 joker, -1000 euro)

Is al bevestigd dat deze volgorde waar is? Want bij de test zien we Merel bij de vraag als hoeveelste de mol aankwam tijdens de opdracht 'Roulette' als antwoord '2e' invullen.  ::rofl:: (Niet dat we nog meer bevestiging nodig hebben dat Merel de mol is  :P)

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #155 Gepost op: 19-02-2019, 22:17:32 »
Het was toch Rik die de 'gevaarlijke' enveloppen koos? Dan heeft de mol er dus geen invloed op of die uberhaubt de keuze voor mingeld krijgt (mocht hij een regieaanwijzing hebben om die er uit te vissen). Je kan die wel grote maken door voor zoveel mogelijk jokers/enveloppen  te kiezen. Dat maakt Sinan en Niels verdacht. Dat Niels de jokers pakte wordt als onmols gezien, maar wat als hij verder alleen de keuze uit 0,- euro of 2 schermen had? Dan heeft hij wellicht voor jokers gekozen om minder verdacht te lijken. En door er één weg te geven aan RP deed hij een poging om de meest verdachte kandidaat in het spel te houden.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #156 Gepost op: 19-02-2019, 23:54:39 »
Het was toch Rik die de 'gevaarlijke' enveloppen koos?
Nee. De kandidaat koos de gevaarlijke enveloppen. Rik stopte de keuze (X jokers) in een envelop, plakte die dicht en stopte die bij de gekozen gevaarlijke.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #157 Gepost op: 20-02-2019, 00:05:31 »
Is al bevestigd dat deze volgorde waar is? Want bij de test zien we Merel bij de vraag als hoeveelste de mol aankwam tijdens de opdracht 'Roulette' als antwoord '2e' invullen.  ::rofl:: (Niet dat we nog meer bevestiging nodig hebben dat Merel de mol is  :P)

Ik heb de enveloppen geteld. Kon alleen duidelijk bij Niels. Hij had 18 enveloppen in zijn bakje, ook toen hij ze uitkoos en anders moet ik naar Hans Anders  8)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #158 Gepost op: 20-02-2019, 01:12:19 »
Wat ik toch vreemd vind is dat Niels, niet één van van drie jokers heeft opengemaakt. Als hij kandidaat is en op dit punt in het spel, met finale in zicht, zou het logisch zijn om uit te vinden of er een vrijstelling in zit. Daar kun je meer mee dan met een joker.
Nu zijn 3 jokers ook wel aardig maar aan een vrijstelling heb je meer.
Wel raar dat hij ipv openmaken zelfs een joker weggeeft. Waarom? Is hij de MOL en kan hij wel een joker missen en heeft hij eigenlijk helemaal geen jokers nodig?
Als kandidaat wil je toch geen joker kwijt in dit stadium van het spel?
Of hij denkt dat RP de MOL is en probeert hij RP hiermee te paaien.
Kan niet geloven dat Niels RP zo aardig vindt dat hij hem graag in het spel wil houden. Als kandidaat heeft hij een bondje met RP maar Niels lijkt mij fanatiek genoeg om ook zijn kameraad naar huis te spelen, als Mol wil hij iedereen kwijt.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Roulette
« Reactie #159 Gepost op: 20-02-2019, 04:36:45 »
Het is ook als (een van de) eerste(n) die aan de beurt is goed mogelijk om te mollen. Het aantal enveloppen waaruit de volgende kandidaat kan kiezen neemt af. Er wordt niet bijgevuld. Als de eerste of tweede kandidaat meteen 2 of 3 enveloppen van 0 euro uithaalt, dan blijft de rest zitten met een bak ellende. De kans dat zij ook 0 euro eruit halen is dan flink afgenomen.
Jammer is dat we de volgorde niet goed kunnen achterhalen. Sarah had de minste enveloppen, dus zij was laatste en wordt hier ook het meest verdacht (samen met Merel, die de 2 rode schermen trok). De rest is niet zo duidelijk. In de montage is Niels als eerste aan de beurt. Hij zegt: "Het enige dat ik wist, is dat hier niemand voor het geld zou gaan". Daar had zo maar achteraan kunnen komen: "Dus laat ze maar lekker enveloppen pakken". Het is bij hem ook duidelijk in beeld dat hij heel gericht 3 enveloppen uitkiest. (Hij pakt de 4e en de 2 laatste). En de mol weet natuurlijk welke hij moet hebben. Maar goed, als Niels in werkelijkheid als voorlaatste ging zoals mastermol heeft ingeschat, dan had hij hier niet zoveel meer aan als mol.
Wel de conclusie dat we er niet zonder meer van uit kunnen gaan dat de mol wel als (een van de) laatste(n) aan de beurt moet zijn geweest. Die conclusie ligt erg voor de hand, en dan zien we ook nog die paar enveloppen bij Sarah liggen waardoor het al gauw een abc-tje wordt, maar misschien wil de productie juist dat we dat denken?

Het aantal enveloppen van 0 euro dat als mol zijnde maximaal uit het spel gehaald kon worden:
Niels: 3 (pakte de jokers)
Sinan: 2 (ging ook voor 3 jokers, maar pakte de -1.000)
Merel: 1 (ging voor 2 jokers, en pakte de 2 rode schermen)

Niels voor mij toch prima molpapieren hier (en ook de meest onopvallende), maar hij moet dan wel ergens in het begin aan de beurt zijn geweest.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2019, 05:38:07 door Newbie2 »