Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 420742 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1100 Gepost op: 2-03-2019, 22:01:39 »
En hoe ze een mol actie noemt van Sarah, die ze helemaal niet had kunnen weten.

Inderdaad. Zelfs als de productie het haar niet zei, dan moet Sarah die gezegd hebben en dat zou een Mol ook nooit doen (die kan in het topic van goodriddance ;D)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1101 Gepost op: 2-03-2019, 22:05:28 »
Dat vroeg ik me ook al af, maar zou het niet zo kunnen zijn dat Sarah terug is komen lopen met het bordje nog in haar handen nadat ze af was?
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1102 Gepost op: 2-03-2019, 22:06:05 »
Inderdaad. Zelfs als de productie het haar niet zei, dan moet Sarah die gezegd hebben en dat zou een Mol ook nooit doen (die kan in het topic van goodriddance ;D)

Goed punt.

Die verdenkingen van Merel richting Sarah waren zo hilarisch ongeloofwaardig.  ::rofl::
Maar goed, als ik de mol zou zijn en met Sarah en Niels in de finale zou staan zou ik ook niet weten wat ik moet zeggen.
Wat dat betreft had ze pech dat Jamie en Rick Paul de finale niet haalden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1103 Gepost op: 2-03-2019, 22:06:24 »
Och, Sarah kan best gezegd hebben dat zij "zo dom was om haar naambordje te pakken", juist om zo als nepmol over te komen.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1104 Gepost op: 2-03-2019, 22:06:56 »
Als Merel de Mol is en het inderdaad zo lastig heeft gehad, hoop ik dat we dat volgende week eerlijk te zien krijgen. Dat we, naast molacties, te zien krijgen wat een last het voor haar is geweest en dat niet alles per se gegaan is zoals misschien gehoopt. Als ze inderdaad de Mol is en dat is wat we te zien krijgen, dan zou ik helemaal niet zo teleurgesteld zijn (zoals iedereen hier nu al wekenlang loopt te zijn bij slechts de gedachte dat ze het kan zijn) als ze niet een van de beste mollen was. Ik zou het wel vervelend vinden als ze alles dat niet goed ging gaan proberen te verbloemen of als we heel triomfantelijke molbiechten krijgen over slechte molacties zoals bij Inge. Maar dat zie ik Merel zelf niet zo snel doen.


Ik denk dat het juist heel interessant kan zijn om te zien dat de Mol ook maar een mens is en dat daar van alles mis kan gaan of lastig kan zijn.

Als ze het niet is, is ze een van de bijzonderste kandidaten ooit ;D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1105 Gepost op: 2-03-2019, 22:07:57 »
Och, Sarah kan best gezegd hebben dat zij "zo dom was om haar naambordje te pakken", juist om zo als nepmol over te komen.

Reversed psychology. ::vergroot::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1106 Gepost op: 2-03-2019, 22:10:11 »
Ik denk dat het juist heel interessant kan zijn om te zien dat de Mol ook maar een mens is en dat daar van alles mis kan gaan of lastig kan zijn.

Zeker! Ik verwacht ook wel dat ze daar best eerlijk over zal zijn. (Dat was ze zelfs in haar voorstelfilmpje al. Dat ze het ongemakkelijk zou vinden.)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1107 Gepost op: 2-03-2019, 22:13:02 »
Als Merel de Mol is en het inderdaad zo lastig heeft gehad, hoop ik dat we dat volgende week eerlijk te zien krijgen. Dat we, naast molacties, te zien krijgen wat een last het voor haar is geweest en dat niet alles per se gegaan is zoals misschien gehoopt.

Dat ze het lastig vindt zie je zo ook al aan haar mimieken. Moet je de uitzendingen eens terugkijken, ze zit altijd met haar handen aan haar hoofd om iets te verbergen en beschermen en is vaak verstard.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1108 Gepost op: 2-03-2019, 22:26:33 »
Ik denk niet dat er veel mensen meer zullen zijn die nu nog denken dat de mol iemand anders is, toch?
Ik voel in ieder geval niet meer de behoefte om discussies daarover te voeren... Misschien ga ik nog even de afgelopen aflevering terugkijken om Merels molacties alvast te kunnen voorspellen. Verder geloof ik dat ik de meeste molacties van dit seizoen die ze gaan tonen in de ontknoping wel aan zal zien komen (sowieso heeft iedereen het daar al constant over gehad op dit forum  ::rofl::). Maar misschien heb ik wel iets over het hoofd gezien, dus misschien moet ik toch ook maar de vorige opdrachten beter gaan bestuderen.  ::vergroot::

Trouwens, vond het wel leuk dat ze de kooiactie van Merel bij de bootopdracht even lieten zien.  ::tandpastasmiley:: Zal Lo vast leuk gevonden hebben.  :P


Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1109 Gepost op: 2-03-2019, 22:27:30 »
Ze zegt dat ze samen met Sarah besluit wat ze aantrekt, maar ik dacht dat de kandidaten wordt verteld wat ze aan moeten trekken?

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1110 Gepost op: 2-03-2019, 22:40:15 »
Er is dan ook niemand die zegt dat de mol nooit geld mag verdienen, dat is onmogelijk. Maar de mol die consistent het meeste geld binnenbrengt, doet gewoon zijn werk niet goed.

Tenzij de productie heeft gezegd dat de pot echt te laag is en dat de mol z'n voorkennis maar positief moet gaan gebruiken.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1111 Gepost op: 2-03-2019, 22:41:02 »
Ik denk dat het juist heel interessant kan zijn om te zien dat de Mol ook maar een mens is en dat daar van alles mis kan gaan of lastig kan zijn.

Het lijkt mij in ieder geval een sympathiek mens.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1112 Gepost op: 2-03-2019, 22:42:32 »
Tenzij de productie heeft gezegd dat de pot echt te laag is en dat de mol z'n voorkennis maar positief moet gaan gebruiken.

Dan had de productie ook gewoon hun opdrachten mogen aanpassen. Geld per goed balkonnetje in aflevering 4 bijvoorbeeld. Of meer realistische minbedragen in de Roulette. Nu moeten ze mogelijk een Mol gaan verkopen die meer verdiend heeft dan de laatste afvallers.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1113 Gepost op: 2-03-2019, 22:42:48 »
Zeker! Ik verwacht ook wel dat ze daar best eerlijk over zal zijn. (Dat was ze zelfs in haar voorstelfilmpje al. Dat ze het ongemakkelijk zou vinden.)
Wat terugkwam in de wachtkamer bedoel je (en nu dus ook weer)? Ja inderdaad, zoals ik eerder al zei lijkt het me voor haar zeker geen makkelijke opgave want ze lijkt me een enorm sociaal mens, die opeens heel solistisch moest doen om zichzelf te beschermen. Je moet echt over een persoonlijkheid als Jan beschikken om er geen last van te hebben. Merel had dat duidelijk wel.

vond het wel leuk dat ze de kooiactie van Merel bij de bootopdracht even lieten zien.  ::tandpastasmiley:: Zal Lo vast leuk gevonden hebben.  :P
Inderdaad zeg, dat was weer even mooi! Die haastige ogen ook,  ::)! Echt een voorbode dat ze dit volgende week nog even laten zien als een van haar beste acties. TOP ::ok:: ::ok:: ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1114 Gepost op: 2-03-2019, 22:45:07 »
Er is dan ook niemand die zegt dat de mol nooit geld mag verdienen, dat is onmogelijk. Maar de mol die consistent het meeste geld binnenbrengt, doet gewoon zijn werk niet goed.

Tenzij je ervoor zorgt dat met jouw verdiende geld, een ander niet slaagt. Dus bijvoorbeeld door de schijfjes weg te laten drijven, maar wel jouw eigen toren te bouwen. Je kunt zo 2 torens saboteren, terwijl je eigen toren klopt en je niet verdacht wordt. 2/3 van het te verdienen geld weg en verdenking afgewend. (Verkeerd voorbeeld, want Niels had zijn toren compleet en niet merel, maar ik kon me even geen betere op merel toepasbare bedenken)

Ik vind het best naar dat er zoveel negatiefs over de mol geschreven wordt voordat duidelijk is wie het is, welke tactiek hij gebruikte of welke acties gelukt zijn. Want de pot is laag, erg laag, dus de mol zal iets goed gedaan hebben? Daarnaast lijken alle drie de kandidaten weinig verdacht te worden, dus ook daar gaat iets goed.

Laten we afwachten op de uitslag voor we een oordeel hebben!!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1115 Gepost op: 2-03-2019, 22:48:52 »
"In die jungle, voel me net Mowgli" aldus Merel.


Trek De "gi" van Mowgli af (zie letters op dé berg  -de "hoop" in het woord "Molshoop" -zie afbeelding). Die berg hebben we dus niet voor niets gezien...


Hou je over ; Mol W(-esterik).

*ver gezocht wellicht, maar ik ga d'r voor!*



Omnia vincit amor

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1116 Gepost op: 2-03-2019, 22:49:59 »
Tenzij je ervoor zorgt dat met jouw verdiende geld, een ander niet slaagt. Dus bijvoorbeeld door de schijfjes weg te laten drijven, maar wel jouw eigen toren te bouwen. Je kunt zo 2 torens saboteren, terwijl je eigen toren klopt en je niet verdacht wordt. 2/3 van het te verdienen geld weg en verdenking afgewend. (Verkeerd voorbeeld, want Niels had zijn toren compleet en niet merel, maar ik kon me even geen betere op merel toepasbare bedenken)

Ik vind het best naar dat er zoveel negatiefs over de mol geschreven wordt voordat duidelijk is wie het is, welke tactiek hij gebruikte of welke acties gelukt zijn. Want de pot is laag, erg laag, dus de mol zal iets goed gedaan hebben? Daarnaast lijken alle drie de kandidaten weinig verdacht te worden, dus ook daar gaat iets goed.

Laten we afwachten op de uitslag voor we een oordeel hebben!!
Eens, dat kan zeker een tactiek zijn als mol! Alleen zie ik Merel dat ook niet doen. En dat de pot zo laag is lijkt meer te komen doordat er minder verdiend kon worden dit jaar.

Maar je hebt gelijk, ik laat me graag verrassen volgende week ::ok::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1117 Gepost op: 2-03-2019, 22:52:08 »
Ik vind het best naar dat er zoveel negatiefs over de mol geschreven wordt voordat duidelijk is wie het is, welke tactiek hij gebruikte of welke acties gelukt zijn. Want de pot is laag, erg laag, dus de mol zal iets goed gedaan hebben? Daarnaast lijken alle drie de kandidaten weinig verdacht te worden, dus ook daar gaat iets goed.

Laten we afwachten op de uitslag voor we een oordeel hebben!!

Hier sta ik 100% achter.  ::jaja::

Ik laat me graag verrassen door Merel, en ik heb er al het vertrouwen in dat we nog mooie acties van haar gaan zien.  :)

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1118 Gepost op: 2-03-2019, 22:57:30 »
"In die jungle, voel me net Mowgli" aldus Merel.


Trek De "gi" van Mowgli af (zie letters op dé berg  -de "hoop" in het woord "Molshoop" -zie afbeelding). Die berg hebben we dus niet voor niets gezien...


Hou je over ; Mol W(-esterik).

*ver gezocht wellicht, maar ik ga d'r voor!*




Dan hou je over Mowl, dus je kiest er ook nog voor om letters om te wisselen. Inderdaad war vergezocht ;-)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1119 Gepost op: 2-03-2019, 23:03:22 »
Ik vind het best naar dat er zoveel negatiefs over de mol geschreven wordt voordat duidelijk is wie het is, welke tactiek hij gebruikte of welke acties gelukt zijn. Want de pot is laag, erg laag, dus de mol zal iets goed gedaan hebben? Daarnaast lijken alle drie de kandidaten weinig verdacht te worden, dus ook daar gaat iets goed.

Mee eens. Maar negatieve reacties op een forum neem ik sowieso wel met een korreltje zout. Als Merel de mol is vind ik ook dat ze het goed gespeeld heeft en ook behoorlijk wat risico heeft genomen door veel emoties te acteren. Wat mij persoonlijk heel erg moeilijk lijkt. Als Sarah het is lijkt me dat persoonlijk bijvoorbeeld minder leuk, omdat ze actrice is en ik van haar niet zou verwachten dat het nep overkomt (nog naast de enorme hoeveelheid veel te gemakkelijke hints in mijn optiek). Of zou het juist enorm knap zijn als ze zo akteert dat het er dik bovenop ligt dat ze akteert ;)

Als Merel het is zou ik het dus echt bewonderenswaardig van haar vinden dat ze zulke emoties heeft aangedurfd te gebruiken en heeft ze het echt heel goed gedaan. En ga er maar aan staan om de mol te spelen na Jan van vorig jaar. Dat is geen gemakkelijke opgave. Ik zou daar bij voorbaat al zenuwachtig van zijn, dus zou me kunnen voorstellen dat het haar ook als een hele opgave voelde.

Maar we zullen het volgende week weten!