Auteur Topic: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is niet de Mol!  (gelezen 36515 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #40 Gepost op: 12-01-2019, 23:52:59 »
En er werd gesuggereerd dat afvaller Evi vooral (of helemaal) op Evelien inzette. Ook opvallend/verdacht.

Dat werd twee seizoenen geleden ook in aflevering twee gedaan. Yvonne had vol op roos ingezet (werd gesuggereerd en bevestigde ze later zelf). Roos viel toen de aflevering erna af. Misschien dus de volgende afvaller.

Evelien valt weer weinig op, maar molt wel, al dan niet bewust. Het ligt er zo dik bovenop, zelfs bij de kandidaten. Laten we hopen dat het de Ruben is van dit seizoen.

Offline sanderg23

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #41 Gepost op: 12-01-2019, 23:57:16 »
op 43:00 zegt ze over vrijstelling: "ticket naar volgende ronde, die win ik". Eerst dacht ik dat ze zegt, ticket naar de volgende ronde, die wil ik, maar ze zegt dat ze die wint. Alsof ze al weet dat ze naar volgende ronde gaat?

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #42 Gepost op: 13-01-2019, 01:34:36 »
Zij is één van mijn twee hoofdverdachten. Vond het erg opvallend dat we van haar (en Jamie, ok, maar die zie ik om andere redenen niet als topverdachte) weinig zien in de laseropdracht.

Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #43 Gepost op: 13-01-2019, 02:56:05 »
Laseropdracht - Rick Paul: "dit was natuurlijk de ideale opdracht voor de mol om alles uit te proberen", *Jamie stapt in laser*, "want we konden niks zien" *Evelien stapt in laser* Robèrt: "waarom gaan sommigen zo ver, waarom ziet iemand anders niks" *Evelien nog steeds in beeld*.

Door twee verschillende voice-overs wordt er gesproken over niets zien terwijl Evelien in beeld is.  ::vergroot:: Blind molleke?

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #44 Gepost op: 13-01-2019, 03:45:12 »
Nav de tweede aflevering is Evelien mijn nummer 2 verdachte... voor nu (na Niels).

Ze komt niet heel veel in beeld, wat traditiegetrouw een indicatie voor molschap is bij WIDM. Maar wanneer ze dan wel eens screen time krijgt, komt ze erg sturend en wel dominant over binnen de groep. Bijvoorbeeld in de kameropdracht, waarbij ze gelijk een goed bod van 150 euro voor de andere twee (Robert en Sinan) a no go ding maakt: "Wij blijven zitten, toch??" Haar blik daarbij deed me denken aan Susan Visser.
En ze seint naar Niels dat niet niet moet opstaan, terwijl hij 250 euro wil pakken daarmee. Ze speelt uiteindelijk 250 euro uit de pot door in de kamer te blijven zitten. (met een wel vals lachje als dit bekend gemaakt wordt). Ze zegt ook Evi te verdenken bij de test. (Die eruit ligt).

Maar... Evi zegt voor Evelien te zijn gegaan tijdens de test, met nog een beetje speiding op Nikkie en Rick Paul, en een heel klein beetje voor Sinan. Ben niet helemaal zeker of dat Evelien toch een beetje wegstreept..


Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #45 Gepost op: 13-01-2019, 11:52:02 »
Ontzettend gestegen deze aflevering. In de eerste opdracht stelt ze voor om maar 0 te doen bij het aantal zwemdiploma's van Evi. Dan lijkt het me dat je die opdracht sowieso al fout hebt.

Na de derde opdracht heeft ze een hele rare en late reactie als Rik het Joker/Vrijstellingen gedoe bekend maakt. Ook heeft ze een opvallende reactie als ze het scherm van -1000 ziet. Staat voor nu op plek 2.
Frankje Lapi

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #46 Gepost op: 13-01-2019, 11:57:03 »
En in haar biechten zien we haar vrijwel alleen maar klagen over het geklungel van haar medekandidaten, terwijl ze zelf nou ook niet bepaald de sterren van de hemel speelt. Geen geld bij de laseropdracht en -€250,- bij de Wachtkamer.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #47 Gepost op: 13-01-2019, 12:02:58 »
Ontzettend gestegen deze aflevering. In de eerste opdracht stelt ze voor om maar 0 te doen bij het aantal zwemdiploma's van Evi. Dan lijkt het me dat je die opdracht sowieso al fout hebt.

Na de derde opdracht heeft ze een hele rare en late reactie als Rik het Joker/Vrijstellingen gedoe bekend maakt. Ook heeft ze een opvallende reactie als ze het scherm van -1000 ziet. Staat voor nu op plek 2.

Ik denk niet dat 0 diploma's fout is. Het gaat erom wat op de vragenlijst is ingevuld. Evi zegt daar niks te hebben ingevuld omdat dat in België anders gaat dan met diploma's. Dan is 0 dus juist.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #48 Gepost op: 13-01-2019, 12:55:28 »
Evi geeft aan uiteindelijk op 1 persoon te zijn gegaan in het gesprek met Rick. Voor de executie gaf ze aan voornamelijk op Eveline in te zetten. Eveline daalt aanzienlijk in het verdachtenlijstje.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #49 Gepost op: 13-01-2019, 13:11:15 »
Evi geeft aan uiteindelijk op 1 persoon te zijn gegaan in het gesprek met Rick. Voor de executie gaf ze aan voornamelijk op Eveline in te zetten. Eveline daalt aanzienlijk in het verdachtenlijstje.

Dan is het opzet van de productie geslaagd. ;)

Offline DirkDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #50 Gepost op: 13-01-2019, 15:15:53 »
Ik weet niet of ze een slechte kandidaat is of een hele goede mol. Ze wordt een paar keer genoemd in de test door anderen, vaak als bij verdachte, maar verder valt ze niet op. Terwijl ze tot nu toe bij elke opdracht wel geld uit de pot speelt op een bepaalde manier. Bij de fietsopdracht uit aflevering 1 had zij de volledige groep in haar hand. Omdat ze de klok beheerde, kon zij eigenlijk kiezen of de opdracht ging slagen. Waarom ze dan alsnog een envelop laat pakken, weet ik nog niet helemaal, maar dat kan ook zijn om niet verdacht te zijn.

In de tweede aflevering is ze nog beter bezig. Bij de eerste opdracht weinig gedaan eigenlijk. Beetje op de achtergrond blijven. Je hoeft natuurlijk maar een verkeerd antwoord te geven en het nummer is niet goed. Ze had hier heel subtiel kunnen mollen, maar dat geldt eigenlijk voor iedereen. Bij het labyrint is ze maar liefst 2 seconde in beeld, waarna ze haar benen laat laseren. En bij de laatste opdracht plaatst ze eigenlijk een meester molactie, al dan wel niet bewust. Ze gaat niet mee met Robert en Sinan, waardoor zij allebei weer gaan zitten. Dat is al 500 euro uit de pot gespeeld. Daarna alleen als de nieuwsgierige kandidaat lekker blijven zitten, en je hebt 750 euro uit de pot gespeeld. En al helemaal omdat ze ziet dat 3 anderen ook blijven zitten, kan ze dat lekker onopvallend doen.

Al met al haalt ze niks binnen, blijft lekker op de achtergrond. Typisch mols. Maar als Evi toch op haar is gegaan in de test klopt er iets niet. Toch blijft zij mijn hoofdverdachte.

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #51 Gepost op: 13-01-2019, 16:18:18 »
Nav een hint die ik las op het andere Widm forum, zelf de executie nogmaals bekeken en tussen 55:33 en 55:34 lijkt Evelien met haar handen in omgekeerde volgorde de letters M O en L onder haar kin te vormen.
Vind het toch wel opvallend, omdat het niet natuurlijke houdingen lijken te zijn (of in ieder geval, waarom zou je binnen een paar seconden steeds wisselen van houding onder je kin)..

Omdat ik haar sowieso in het vizier heb, vanwege dat de productie haar een beetje in de luwte lijkt te houden (dat is meestal zo met de mol in de eerste afleveringen) en ze uiteindelijk zelf nog niet echt wat lijkt te hebben bijgedragen aan de pot, is dit voor mij wel een flinke duw de tunnel in  :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #52 Gepost op: 13-01-2019, 16:27:54 »
Nav een hint die ik las op het andere Widm forum, zelf de executie nogmaals bekeken en tussen 55:33 en 55:34 lijkt Evelien met haar handen in omgekeerde volgorde de letters M O en L onder haar kin te vormen.
Vind het toch wel opvallend, omdat het niet natuurlijke houdingen lijken te zijn (of in ieder geval, waarom zou je binnen een paar seconden steeds wisselen van houding onder je kin)..

Net zelf gekeken en je hebt gelijk.

Niet dat de M zo overtuigend is, maar er gebeuren daar 3 bewegingen die best wel opvallend zijn en die aanzien kunnen worden voor een L en een O.

Dus in volgorde in een tijdspanne van 4 seconden:






Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #53 Gepost op: 13-01-2019, 16:47:16 »
Lijkt mij eerder op "L, O, M", maar dan zou het misschien gecombineerd moeten worden met een andere hint die zegt dat we achterstevoren moeten lezen.

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #54 Gepost op: 13-01-2019, 16:58:05 »
Lijkt mij eerder op "L, O, M", maar dan zou het misschien gecombineerd moeten worden met een andere hint die zegt dat we achterstevoren moeten lezen.
Ik zei ook al dat het in omgekeerde volgorde was ;)
Ik verwacht niet dat er een dergelijke hint nog gaat volgen, maar we zullen zien.

Oh en ik zie dat ik tussen 55:33 en 55:34 typte maar bedoelde tot 55:38, sorry  :P
Bedankt voor het beeldmateriaal erbij, Hulpmol!

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #55 Gepost op: 13-01-2019, 20:19:53 »
Als Eveline een biecht inspreekt, sluit dan eens je ogen....

Wie hoor je dan?

Juist:
Paulien Cornelisse
Mzahk hr cd lnk !

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #56 Gepost op: 13-01-2019, 21:18:42 »
en die was ook niet de mol ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #57 Gepost op: 13-01-2019, 21:50:51 »
Net zelf gekeken en je hebt gelijk.

Niet dat de M zo overtuigend is, maar er gebeuren daar 3 bewegingen die best wel opvallend zijn en die aanzien kunnen worden voor een L en een O.

Dus in volgorde in een tijdspanne van 4 seconden:

<knip>

Dit is toch wel DE hint van 2019. Zo duidelijk, dit kan geen toeval zijn.

« Laatst bewerkt op: 13-01-2019, 22:13:55 door Daisy, Reden: citaat ingekort tbv leesbaarheid forum »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #58 Gepost op: 13-01-2019, 22:04:35 »
Dit is toch wel DE hint van 2019. Zo duidelijk, dit kan geen toeval zijn.

Het kan een hint zijn, maar
1. ik vind de M niet zo mooi
2. de volgorde is omgekeerd
3. er zijn ook kandidaten die graag een spelletje spelen met de mensen thuis

Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #59 Gepost op: 13-01-2019, 22:09:46 »
Uit het dagboek van de afvaller Evi van de avrotros-site: "Om niet compleet gek te worden, heb ik bij de laatste vragenronde heel bewust beslist om op 1 persoon te stemmen. Ik wist dat ik daarmee een enorm risico nam, maar ik had er ook vrede mee als ik er op die manier uit zou moeten."

Dit spreekt dus de aflevering tegen waarin werd gesuggereerd dat ze op meerdere personen had ingezet. Dit lijkt me toch wel een erg sterke reden om Evelien af te schrijven, hoezeer ik haar ook verdenk.  :\'(

Kan iemand mij nog terug de tunnel in trekken?