Auteur Topic: [Kandidaat] Nielson is niet de Mol!  (gelezen 128247 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #240 Gepost op: 17-02-2019, 18:52:39 »
Als je wie verdenkt wie volgt de meest logische mol momenteel, maar als je naar zijn acties en gedrag gaat kijken helemaal niet. Hij heeft gewoon te veel kandidaats gedaan.
Ja belgian mol, eens! Mijn mol vanaf aflevering 1 is Merel, gevolgd door Niels. Als je hoort dat sinan als 1 van de weinige hem in het vizier heeft...en ook die opmerking aan het eind van de aflevering. Een hele goede mol, die niemand in het oog heeft. Met een shot van nielson daarna....
Meer L

Offline Molloot19

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #241 Gepost op: 17-02-2019, 23:19:17 »
Ik verdenk Niels niet als mol, maar hé wat nou als hij het wel is. Dan vind ik het al helemaal vreemd dat hij een joker weggeeft aan een medekandidaat. Rick-Paul mag dan wel zijn bondgenoot zijn maar daar bevoordeeld hij dus één kandidaat mee, zou een mol dat doen? Tenzij hij door heeft dat RP helemaal verkeerd zit, wat zo is natuurlijk.

Leuke plottwist: Niels zei bij het overhandigen aan RP 'Make good use out of it'  ::vergroot:: Wat nou als blijkt dat Niels de mol is en dat er in die ene joker een vrijstelling verborgen zat! Zou wat zijn..

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #242 Gepost op: 17-02-2019, 23:25:36 »
Rick-Paul mag dan wel zijn bondgenoot zijn maar daar bevoordeeld hij dus één kandidaat mee, zou een mol dat doen?

Hij zou niet de eerste mol zijn die dat doet..

Ik val eerder over een joker jatten/omruilen als mol zijnde

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #243 Gepost op: 17-02-2019, 23:29:30 »
Hij zou niet de eerste mol zijn die dat doet..

Ik val eerder over een joker jatten/omruilen als mol zijnde

Ja, als Niels de Mol is, gaat hem dat geen sympathieke Mol maken. Ik denk ook niet dat ze er in aflevering 10 over kunnen zwijgen, Mol of niet. Dat lijkt me toch een voorval dat wat aandacht moet krijgen. Benieuwd wat de lichaamstaal van Evelien en Niels zal zijn dan.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #244 Gepost op: 18-02-2019, 15:10:27 »

Het vreemdst vond ik dat hij een joker aan RP gaf. Hij heeft eerder laten zien alles en dan echt alles te doen een werkende joker te bemachtigen. En nu zou hij er ineens een weggeven? Wellicht om RP als bliksemafleider erin te houden?


Dat laatste rijmt niet echt met wat hij deed bij Evelien, zij was n.l. verdachte numero 1 bij vrijwel iedereen, dus waarom zou de mol juist daar de grootste bliksemafleider een loer draaien.
Ik denk eerder om gewoon wat we gezien hebben : ze hadden een bondje en Niels dacht hem nog nodig te hebben.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #245 Gepost op: 18-02-2019, 16:14:13 »
Dat laatste rijmt niet echt met wat hij deed bij Evelien, zij was n.l. verdachte numero 1 bij vrijwel iedereen, dus waarom zou de mol juist daar de grootste bliksemafleider een loer draaien.
Ik denk eerder om gewoon wat we gezien hebben : ze hadden een bondje en Niels dacht hem nog nodig te hebben.

Een soort van analoge redenering kan je ook gebruiken toegepast op Evelien. Een joker stelen van de (toenmalige) molverdachte nummer 1 is ook niet al te slim als mol.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #246 Gepost op: 18-02-2019, 17:49:47 »
Na het instorten van de Rick Paul tunnel dacht ik: ik moet toch weer 'ns heroverwegen om terug te keren bij Niels als mol en misschien toch accepteren dat hij als mol een joker steelt.

Stel Niels is gewoon kandidaat (dus niet de mol):
Dan is Niels toch wel een merkwaardig portret. We weten (zeker nu) dat hij graag voor de jokers gaat. Dan blijft toch die ene vraag mij bezig houden n.l.: Waarom pakt hij bij de Wachtkamer opdracht (2.3) zo snel de +250 en offert hij zich op voor de groep? M.a.w. waarom gokte hij er niet op dat er een jokerkans voorbij zou komen? Juist hij wil toch graag jokers? In dat stadium (afl. 2) kon een joker juist heel doorslaggevend zijn om in het spel te blijven.

Is ie mss dan toch de mol?
« Laatst bewerkt op: 18-02-2019, 17:51:24 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #247 Gepost op: 18-02-2019, 18:18:02 »
De dood of de gladiolen  ::rofl::

Tot aflevering 4 teruggekeken en op mijn manier molpunten toegerekend.
Niels komt BY FAR het meest in de buurt bij een 'mol', wat ik toch best verbazingwekkend vind (Dit komt van iemand die tot aflevering 6 vrijwel overtuigd was dat Rick Paul de mol was),
Van de week de rest maar terugkijken om te zien of hij zo'n voorsprong blijft aanhouden.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #248 Gepost op: 18-02-2019, 18:23:01 »
Na het instorten van de Rick Paul tunnel dacht ik: ik moet toch weer 'ns heroverwegen om terug te keren bij Niels als mol en misschien toch accepteren dat hij als mol een joker steelt.

Stel Niels is gewoon kandidaat (dus niet de mol):
Dan is Niels toch wel een merkwaardig portret. We weten (zeker nu) dat hij graag voor de jokers gaat. Dan blijft toch die ene vraag mij bezig houden n.l.: Waarom pakt hij bij de Wachtkamer opdracht (2.3) zo snel de +250 en offert hij zich op voor de groep? M.a.w. waarom gokte hij er niet op dat er een jokerkans voorbij zou komen? Juist hij wil toch graag jokers? In dat stadium (afl. 2) kon een joker juist heel doorslaggevend zijn om in het spel te blijven.

Is ie mss dan toch de mol?
Ja, daar heb je een punt.

Zoals Belgian Mol al aangaf in het Wie verdenkt wie?-topic ligt Niels als mol het meest voor de hand, als je naar de getoonde verdenkingen van de deelnemers kijkt.

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #249 Gepost op: 18-02-2019, 19:06:25 »
Uit het extra beeldmateriaal van aflevering 7 blijkt dat Niels schilpadden geniaal vindt.
Waarom zou hij ze geniaal vinden? Omdat ze, net als een mol, schuil kunnen gaan?
Mzahk hr cd lnk !

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #250 Gepost op: 18-02-2019, 19:37:00 »
Ik heb hem alleen maar geschrapt vanwege t Evelien incident.

Misschien was dat wat voorbarig....
You'll never walk alone

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #251 Gepost op: 18-02-2019, 20:06:07 »
Niels is nu weer sinds een paar weken mijn Mol. Aan het begin was die dat ook al, toen rond aflevering 4 ben ik overgestapt naar Merel, maar sinds de tuktuk-opdracht heb ik die definitief weggestreept, evenals Sinan. Voor mij is het nu nog Niels en dan eventueel Sarah als tweede optie.

Ik heb de laatste paar pagina's van dit topic gelezen, waarin ik vooral hoor zeggen dat Niels te kandidaats doet en dat het stipt voorbeeld hierbij de gestolen joker is. Maar waarom zou een Mol dat niet kunnen doen. Als Niels de Mol is, is het toch juist briljant om zo de verdenking van je af te houden, voor Sarah en RP en voor de kijkers. En Evelien mocht dat wel de bliksemgeleider zijn voor de Mol, Niels werd totaal niet verdacht op dat moment.
Maar dan toch vervolgens een joker aan RP geven in de afgelopen aflevering, dat rijmt dan weer niet met zijn voorgaande fanatisme (iets wat vgm al genoemd is hier).

En dan het tweede frapperende deel dat men Niels doet laat afstrepen is dat hij geen -1.000 heeft gepakt, maar 3 jokers. Niels was duidelijk als eerste aan de beurt, te zien aan het aantal enveloppen (ook als je denkt dat in de montage de volgorde is gehusseld). Stel dat hij simpelweg de enveloppen met -0 heeft gepakt en de rest zo meer kans te geven de -1.000 te pakken. Ik vind het zo simpel om te denken dat de Mol sowieso voor een minbedrag zou gaan. Was hij immers de enige geweest dat wel -1.000 had gepakt, dan wist iedereen meteen dat hij de Mol was. En je kan nu zeggen follow the money, dit, dat, ja, maar het is ook niet zo dat Niels de pot hierdoor spekt.

Ook kan ik iets zeggen over zijn tactiek in de wachtkamer, dat hij daar sowieso een betere invloed in heeft gehad op de keuze van de rest dan Sarah dat had. Die rende immers weg, samen met Jamie. Dat is geen doordachte actie te noemen. En dat is eigenlijk het punt waarop ik wil eindigen.


-Sarah heeft met heel veel opdrachten een ondoordachte mollenstreek, geen indekking of iets dergelijks. Ja, ze is plots dyslectisch wanneer ze op de stijger staat. Waarom laten ze dat zien in de montage? Super verdacht natuurlijk. Onnodig verdacht. En zo heeft ze heel vaak van die half slappe excuses dat ze iets gewoon niet kan.

-Marel heeft echt te veel geld verdient op momenten dat het niet hoefde. De waterval, de tuktuk, de laseropdracht. Je kan dit niet goedpraten als Molzijnde. Ik ben in die tunnel geweest en ben er gelukkig op tijd weer uit gestapt. Merel is niet de Mol.

-Sinan is gewoon niet de Mol, om de simpele reden die iedereen steeds herhaalt. Sinan doet niets. Je kunt niets van Sinan zijn acties laten zien in aflevering 10. Het kan ook geen tactiek zijn. Ze weten dat men de afgelopen jaren zo baalde dat er weinig mollenacties te zien waren op beeld, dan gaan ze niet nu nog een extra luie Mol toevoegen.

-Niels is wat mij betreft de Mol. En ik wil dat ook graag zo zien. Als dat zo is, dan kan ik de een of andere rare actie wel redelijk vertalen naar een mollenactie en dat zijn er best een hoop. Waar het op neer komt is dat Niels van al deze kandidaten de beste geniepigheid en tactiek lijkt te hebben om de Mol te kunnen spelen.

Hetgeen wat mij nog wel doet twijfelen is dat er M-O-L te spellen was met zijn introductiepapiertje. Ik zou toch denken dat de crew wel geleerd zou hebben van dat soort onsubtiele boodschappen. Maar los van dat hoop ik echt dat hij het is. Het zou een hele leuke Mol zijn in mijn optiek.


Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #252 Gepost op: 18-02-2019, 22:10:03 »
Citaat
Hetgeen wat mij nog wel doet twijfelen is dat er M-O-L te spellen was met zijn introductiepapiertje. Ik zou toch denken dat de crew wel geleerd zou hebben van dat soort onsubtiele boodschappen.

Hoewel ik niet geloof dat Niels de mol is op basis van het spel, geloof ik dat je zelf exact de reden geeft waarom het wel kan. Er is de afgelopen jaren zoveel weggegeven, dat we niet meer geloven dat ze iets weggeven. Juist daarom kunnen ze het doen.

En volgend jaar zeggen we... Ze deden het toen in 2019 met opzet. Dat doen ze niet nog eens. Of wel. Juist door het wel te doen, schoppen ze het spel jarenlang in de war voor ons.

Er is ook nog iets met een foto van Rik op Instagram geloof ik. Dat ze er gewoon een pijl bij gaan zetten als er een hint is. Pijl naar Niels. Stom toeval natuurlijk, de laatste letters van de eerste vijf achternamen die Niels zeggen... Dat zouden ze nooit doen  ::zwaai::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #253 Gepost op: 18-02-2019, 22:19:56 »
Ja, nu nestel ik mij definitief in deze tunnel... (nou vooruit, een heel klein zijgangetje naar Sinan dan  ;D )

Ik heb nu pas afl 7 gezien, lekker op tijd  ;), maar wat mij vooral opvalt -en eigenlijk ook al tijdens de eerste aflevering- is het bondje met RP.
In afl 1 lijkt hij (voor zover ik mij herinner) uiterst verbaasd te zijn dat RP meteen een bond met hem aan wil gaan.

Maar deze aflevering vond ik Niels heel ongemakkelijk overkomen toen RP met hem praatte over dat bondje. RP had het o.a. over eerlijkheid en dat hij Niels wilde aankijken. Beide keren praatte Niels daar overheen. En leek hij RP niet aan te kijken.

Gecombineerd met het feit dat RP het over 'die lieve Niels heeft...' en hem totaal lijkt te vertrouwen. Nou ja, door dit soort momenten komt het juist op mij over dat Niels niet te vertrouwen is. Dus ja, ik ben er (zo'n 80%  ;D ) zeker van. Niels moet wel de mol zijn. Ik had hem niet moeten wegstrepen na de wachtkamer-opdracht... En zeker niet na het pikken van de jokers. Geen fraaie actie, maar blijkbaar doet een mol dat ook.

O ja, acties denk ik ook te zien. Volgens de montage was hij als 1e aan de beurt bij de 'bakjes-opdracht'. 3 jokers pakken vind ik hier wel mols, wat L. Lawliet ook zegt; dan is de kans groter dat een andere kandidaat een minbedrag pakt. Bij de bananenopdracht lijkt het wat onduidelijk wat hij doet/laat. Maar daar had meer geld in gezeten, dat wel.

Vorige week was hij ontzettend vaag bezig met Jamie bij die vierkantjes-opdracht en ook met het touw. Jamie kwam daar verdacht in beeld, maar mijn vermoeden is dat Niels het touw aan de andere kant heeft vastgeknoopt. We gaan het zien in afl 10.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #254 Gepost op: 18-02-2019, 23:56:12 »
Het valt me toch iedere aflevering weer op dat het áltijd Niels is die roept 'de tijd is om!'. Als hij de mol is, dan zou het me toch zo'n fantastische molactie lijken als hij gewoon doodleuk iedere opdracht lekker een paar minuten te vroeg die aankondiging doet.

Geen idee in hoeverre dat haalbaar is, ligt eraan in hoeverre alle kandidaten kijk hebben op de klok, maar dat zou ik gewoon echt prachtig vinden  ::ok::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #255 Gepost op: 19-02-2019, 02:22:48 »
heb ene en ander terug gekeken en dat gefet een actie twijfel, dat is dat Sinan de joker open maakt. Ik hoop toch niet dat Sinan als mol is ingezet om de joker open te maken zoals Jan iedereen bewust moest maken dat ze niet in hetzelfde land zaten.

Toch verdenk ik Niels alleen maar meer nu. Waarbij ik denk dat Sinan wint. Die een mooie kandidatentactiek laat zien 'Jah Niels, we zitten allemaal fout, wat een goede mol [ben jij]'


Ik verdenk Niels niet als mol, maar hé wat nou als hij het wel is. Dan vind ik het al helemaal vreemd dat hij een joker weggeeft aan een medekandidaat. Rick-Paul mag dan wel zijn bondgenoot zijn maar daar bevoordeeld hij dus één kandidaat mee, zou een mol dat doen? Tenzij hij door heeft dat RP helemaal verkeerd zit, wat zo is natuurlijk.

Leuke plottwist: Niels zei bij het overhandigen aan RP 'Make good use out of it'  ::vergroot:: Wat nou als blijkt dat Niels de mol is en dat er in die ene joker een vrijstelling verborgen zat! Zou wat zijn..

Jaaaaa, dat dacht ik op het moment dat hij hem gaf en de opmerking maakte ook. Hoewel het lullig jammer is voor RP, hoop ik dat Niels zoiets zegt in aflevering 10 :)

Dat laatste rijmt niet echt met wat hij deed bij Evelien, zij was n.l. verdachte numero 1 bij vrijwel iedereen, dus waarom zou de mol juist daar de grootste bliksemafleider een loer draaien.
Ik denk eerder om gewoon wat we gezien hebben : ze hadden een bondje en Niels dacht hem nog nodig te hebben.

Alleen op het moment dat Niels de joker omwisselt, kan hij nog niet weten dat Evelien de test het slechtst zal maken. Mensen doen alsof hij een halsmisdaad heeft begaan maar feitelijk scheelt het maar één vraag. En als hij het heeft gedaan om zich onverdacht te maken bij de rest (wat erg goed slaagt), is het juist een briljante actie. En helemaal in lijn met zijn imago dat hij alles doet voor jokers.

En misschien was het niet om RP erin te houden maar om hem op het verkeerde been te zetten. Dat RP denkt "Niels voet zich schuldig over Evelien én wil mij mee hebben als bondje, wat een schat!. Niet de mol"

Het valt me toch iedere aflevering weer op dat het áltijd Niels is die roept 'de tijd is om!'. Als hij de mol is, dan zou het me toch zo'n fantastische molactie lijken als hij gewoon doodleuk iedere opdracht lekker een paar minuten te vroeg die aankondiging doet.

Geen idee in hoeverre dat haalbaar is, ligt eraan in hoeverre alle kandidaten kijk hebben op de klok, maar dat zou ik gewoon echt prachtig vinden  ::ok::

Hahahahaha, zou geweldig zijn. Maar ik neem aan dat er iets wordt geroepen of ene cameraman het aanwijst?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #256 Gepost op: 19-02-2019, 03:52:03 »
Niels die 3 jokers pakt zorgt er niet voor dat anderen meer kans hebben om mingeld te pakken. Bij iedereen lagen 2, 3 of 4 enveloppen, waarvan altijd 1 met mingeld.
Edit: oh wacht, dit klopt niet. De andere 1, 2 of 3 enveloppen die de kandidaten pakten bevatten mingeld, 0 euro of 2 rode schermen. De kandidaten weten niet wat er in de enveloppen zitten die ze kiezen, de mol ongetwijfeld wel.
Dan kan Sinan ook best 3 enveloppen met -1000 euro hebben gekozen.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2019, 04:16:01 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #257 Gepost op: 19-02-2019, 04:07:11 »
Niels die 3 jokers pakt zorgt er niet voor dat anderen meer kans hebben om mingeld te pakken. Bij iedereen lagen 2, 3 of 4 enveloppen, waarvan altijd 1 met mingeld.

Ja dat denk ik ook. Hoewel het niet verklaard waarom bij RP (als ik het goed heb) het eerste bakje leeg was.

Denk dan weer wel dat Niels prima de jokers kon pakken om kandidaats te lijken met een grote kans dat minstens een van de kandidaten wel mingeld zou pakken. Zeker als de volgorde klopt en hij aan het einde zat.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #258 Gepost op: 19-02-2019, 04:10:02 »
Het zou kunnen dat bij Rick Paul en Merel allebei 1 bakje leeg was omdat ze kozen voor 3 enveloppen. Niels en Sinan kozen voor 4 enveloppen. Sarah koos voor 2 enveloppen, dus bij haar waren er wellicht twee bakjes leeg. Mits het klopt dat de inhoud van de andere bakjes bij iedereen hetzelfde was.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #259 Gepost op: 19-02-2019, 04:27:21 »
Interessante hypothese, die aantoont dat je niet perse als laatste hoeft te gaan om hier te mollen! ::ok::

Stel dat hij simpelweg de enveloppen met -0 heeft gepakt en de rest zo meer kans te geven de -1.000 te pakken.

De bak zit vol bij Niels. 16 enveloppen. Bijvoorbeeld (maar de verdeling kan ook anders zijn):
4x 0 euro
4x -500 euro
4x -1000 euro
4x 2 rode schermen

Hij zegt: "Het enige dat ik wist, is dat niemand hier voor het geld zou gaan". Niels kiest voor 3 jokers, en zoekt heel gericht 3 enveloppen uit. (Hij pakt de 4e en de 2 laatste). Als dat 3x 0 euro is, resteert er voor de anderen relatief veel narigheid in de bak.

Wat e.e.a. een ietsje minder waarschijnlijk scenario maakt, is dat RP toch (de enig overgebleven?) 0 euro pakt.

Nummer 2 en 3 die aan de beurt kwamen kunnen natuurlijk hetzelfde trucje hebben toegepast, maar Niels zat daarvoor eerste rang.