Auteur Topic: [Kandidaat] Nielson is niet de Mol!  (gelezen 129452 keer)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #420 Gepost op: 3-03-2019, 03:12:56 »
Twee deelnemers op Merel en Niels onverdacht. Meestal een veeg teken inderdaad maar ik kan de Niels tunnel niet uit geraken dus blijf lekker waar ik zit.

Vond dat van alle deelnemers mogelijk molgedrag in beeld kwam maar bij Merel en Sarah (te) overduidelijk en bij Niels moest je wat beter zoeken en is het in mijn ogen meer mols. In de eerste opdracht start hij als altijd een discussie en als iedereen het eens is, gooit hij een andere optie op voor nog wat verder kletsen. Hij is direct al tevreden als er een paal lukt voor 250 euro. Een voorzienende blik, ze redden er toevallig ook echt maar een. Net als Jan vorig jaar doet hij op het oog zijn best en haalt wat toeren uit hangend aan de rand van een bootje. Wat mij daarbij opviel is dat hij de bestuurders echt aansprak (al is de vraag of die hem kunnen verstaan) en naar ze kijkt alsof ze een geheimpje delen. Maar dat is misschien mijn tunnelvisie ;)

Verder geeft hij de boot met twee oranje boomschijven op en blijkbaar kijkt hij er niet meer naar om want er ontbreken er aan het einde van de opdracht ook precies twee. Hij meent dat hij lopend sneller is dan met een bootje terwijl hij even daarvoor meende dat de boten zo snel vaarden. Terug besluit hij maar door het water te waden in plaats van door het zand te lopen. Hem lijkt op te vallen dat er schijven langs komen drijven maar we zien hem ook zelf schijven in het water gooien. Uiteraard is hij stokdoof als Merel haar longen uit haar lijf staat te schreeuwen (water draagt geluid toch ver?  ::rofl:: ::rofl::). En typisch, waar hij Merel van beschuldigd gedurende de testbiecht doet hij hier zelf: hij lijkt heel kandidaats door de laatste groene schijf op de paal te leggen. En vind zichzelf de groene 'kampioen'. Hij heeft het hele seizoen al veel met groen. Geloof dat rood als kleur voor de mol wordt gezien maar de mol heeft altijd een groen scherm.

De tweede opdracht verwacht ik niet veel mollenstreken en er kon ook weinig verdiend worden. Wel frappant dat de man met de grootste platenkast thuis 'per ongeluk' en een aantal keren zo hard op de knop van de pick-up ramt dat natuurlijk de naald verspringt. Het mocht niet baten maar was wel opvallend.

Nog opvallender vond ik de testbiecht. De eerste vraag die hij op Merel invult, beschrijft hij het filmpje wat we zien: Merel maakt zo rap mogelijk de kooi open, start met varen en wat ik een rare toevoeging vond, 'vaart kaarsrecht rechtstreeks naar de finish' wat zou duiden op voorkennis van Merel. Alleen Evelien was ondanks dat Niels de verkeerde kant op wilde, al lang en breed aan het terug varen. Dus hoe weet hij het exacte verloop zoals wij dat ondertussen zien? De tweede vraag geeft hij aan dat ze zich goed kandidaats zou weten te maken. Door de eerste keer met 250 euro binnen te komen en de tweede keer met niets. Sowieso een beetje gek, hij wist hij dat Jamie Merel de tweede ronde op sleeptouw had genomen en ze daardoor op een wegversperring kwamen (en Jaimie bijna in een depressie raakte). Waarom geeft hij haar dan zo de 'schuld' van die actie. En wat een vreemd voorbeeld van molgedrag is dat? Als je zo overtuigd bent van Merel als mol, zal je toch wel wat betere voorbeelden hebben dan deze waar Merel het hoogste bedrag binnen haalt ondanks dat ze maar een keer binnen weet te komen?

Heb de indruk dat hij biecht met zijn eigen acties in het achterhoofd. Hij wist de opdracht, had de kooi supersnel open en hield zo veel geld uit de pot. Dat hulpmollen Jamie en Sinan het werk van d emol nog beter deden, was een mooie bonus. Hij probeerde Evelien nog over te halen met dat bedrag de verkeerde kant op te gaan zodat het zeker min geld was geworden maar dat mislukte. De tweede opdracht was hij het zelf die zich nota bene met hetzelfde hoge bedrag als Merel binnen bracht, strandde tegen een tuindeur in de middle of nowhere. De tweede ronde denkt hij zonder beperking door te kunnen karren. Niet toevallig heet de opdracht 'links-rechts' en worden we er nog even opnieuw op gewezen dat hij in de 'links-rechts' tuuk tuuk zat. Zijn biecht lijkt meer op een poging Merel verdacht over te laten komen dan op een echte verdenking.

Ik vond dat Niels bij de opdracht in/aan de rivier juist wel verdacht werd gemaakt.

Ten opzichte van Sarah en Merel veel beperkter toch? We zien hem in een raar beeld over het strand rennen maar we zien hem ook het meest duidelijk dat hij de laatste schijf op de groene toren legt en zichzelf op de borst klopt. De kijker die niet om elke hoek een theorie ziet, ziet dat Niels de redder van de dag is. Je zou bijna vergeten dat hij verantwoordelijk was voor de oranje toren en 250 euro verdienen betekend dat 1250 niet is verdiend.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #421 Gepost op: 3-03-2019, 03:19:24 »

(...) Zijn biecht lijkt meer op een poging Merel verdacht over te laten komen dan op een echte verdenking.
(...)

Met je hele stuk grotendeels eens, maar vooral met deze opmerking.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #422 Gepost op: 3-03-2019, 03:28:09 »
Wellicht is het te simpel voor woorden gedacht. Maar in de leader zijn telkens fragmenten van opdrachten vervangen voor de mannen die met puzzelstukken een beeltenis in het water aan het leggen zijn. Het enige fragment wat niet is vervangen is dat van Niels. Wat nu als de puzzel leggen niet een hint is maar gewoon een plaatselijk evenement wat ze hebben gefilmd en de hint zit in het enige fragment wat nog niet vervangen is? Het is ook frappant dat het het enige fragment is wat niets met een opdracht te maken heeft maar tussen de opdrachten in plaats vindt.

Met je hele stuk grotendeels eens, maar vooral met deze opmerking.

Dankjewel  ::bravo::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #423 Gepost op: 3-03-2019, 03:36:02 »
Alsjeblieft!

Helemaal niet te simpel van je gedacht. Integendeel! Vooral ook omdat het schuiven met de 'foto'-puzzel geen opdracht (meer?) gebleken is.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #424 Gepost op: 3-03-2019, 03:58:08 »
Hij zingt:"His name is Frank".

W'rom?

Hij schrijft en zingt (voor zover ik weet) in het Nederlands.
Is het dan een hint?
Hoe dan?
"Waarom zou je dat doen?"  ;)

Naar de film "Anger mangament"?
Of een computergame?; Dead rising"?

*Geen idee *



Omnia vincit amor

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #425 Gepost op: 3-03-2019, 04:08:54 »
Alsjeblieft!

Helemaal niet te simpel van je gedacht. Integendeel! Vooral ook omdat het schuiven met de 'foto'-puzzel geen opdracht (meer?) gebleken is.

Ja inderdaad. We hadden verwacht dat het een opdracht was maar dat is het niet. Dus denk ik dat die beeltenis niet naar de mol wijst. het is een hint die elke kijker op kan pakken, ook de niet puzzelaars.

Hij zingt:"His name is Frank".
(...)
*Geen idee *

Dat was echt een merkwaardig stukje zo tussen neus en lippen door. Waarom zou hij dat doen?  ::rofl::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #426 Gepost op: 3-03-2019, 08:52:12 »
Frank betekent ook wel eerlijk  ::oink:: Zo’n raar stukje inderdaad!!!

Nog nooit voorgekomen dat niemand de mol verdenkt, dus denk ook dat het dit jaar niet anders zou zijn. Zou wel tof zijn  ::ok::
Meer L

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #427 Gepost op: 3-03-2019, 09:12:14 »
De regie hamerde er zo op dat het wel Merel of Sarah moet zijn dat ik heb besloten om op Niels te blijven zitten. Omdat niemand op Niels zit, zouden ze nu toch alle redenen hebben om Niels verdacht te doen overkomen, niet dan? Anders kunnen ze Niels meteen in de prullenbak gooien.

Ik ben ook blij dat 2 kandidaten op Merel zitten en 1 op Sarah. En aangezien Merel voor mij de Mol echt niet kan zijn, zou dit betekenen dat maar één iemand goed zit. Dan kan 0 ook nog wel...

Ik lach me echt rot als het toch Niels blijkt te zijn.
Als het Merel is dan ga ik voortaan kijken voor de mooie beelden en de spelletjes en vergeet ik gewoon dat het om een Mol gaat.

+1

En dan sluit ik me ook helemaal aan bij de post van cinner, met in het bijzonder de onderstaande stukjes:

(...)

Als je zo overtuigd bent van Merel als mol, zal je toch wel wat betere voorbeelden hebben dan deze waar Merel het hoogste bedrag binnen haalt ondanks dat ze maar een keer binnen weet te komen?

Heb de indruk dat hij biecht met zijn eigen acties in het achterhoofd. Hij wist de opdracht, had de kooi supersnel open en hield zo veel geld uit de pot.(...)

Zijn biecht lijkt meer op een poging Merel verdacht over te laten komen dan op een echte verdenking.

(...)De kijker die niet om elke hoek een theorie ziet, ziet dat Niels de redder van de dag is. Je zou bijna vergeten dat hij verantwoordelijk was voor de oranje toren en 250 euro verdienen betekend dat 1250 niet is verdiend.

Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #428 Gepost op: 3-03-2019, 10:39:47 »
Voor mij geeft het slot van de video Ijskoud toch wel de doorslag dat Niels de mol is. Ik geloof dat ik deze foto hier nog niet voorbij heb zien komen.

Mijn suggestie voor een onderschrift bij die foto: Uitgeteld!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #429 Gepost op: 3-03-2019, 10:45:58 »
Ik moet alleen maar denken aan vorig jaar. Toen is er nog een keer gevraagd aan de makers van "wat als Olcay de mol was geweest, dan had niemand haar ontmaskerd". Volgens de makers was dat geen optie "De mol wordt in principe altijd ontmaskerd, anders is het een anti-climax".

Conclusie: Niels is de mol (nog steeds ;D ) niet.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #430 Gepost op: 3-03-2019, 11:10:50 »
Ik hoopte dat het Niels was, maar ik ben er nu dan eindelijk van overtuigd dat het Sarah is. Geen spectaculaire mol maar meer een ik begrijp het allemaal niet zo goed Mol. Dat neemt niet weg dat ik weer van WIDM heb genoten. En dan moet de ontknoping nog komen😀.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 14:44:10 door Lonneke*L »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #431 Gepost op: 3-03-2019, 11:14:20 »
Niels is niet de Mol en ook niet de winnaar.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #432 Gepost op: 3-03-2019, 12:14:34 »
Hij zingt:"His name is Frank".

W'rom?

Hij schrijft en zingt (voor zover ik weet) in het Nederlands.
Is het dan een hint?
Hoe dan?
"Waarom zou je dat doen?"  ;)

Naar de film "Anger mangament"?
Of een computergame?; Dead rising"?

*Geen idee *

Misschien werkt hij wel aan een Engels nummer. Hij zou niet de eerste zijn die eens iets anders wil proberen.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #433 Gepost op: 3-03-2019, 13:42:56 »
Misschien werkt hij wel aan een Engels nummer. Hij zou niet de eerste zijn die eens iets anders wil proberen.

Door ANP, vrijdag 12 oktober 2018
Hoewel muziek maken Nielson een duwtje in de rug geeft, blijft hij dicht bij huis. "Als Nielson blijf ik altijd in het Nederlands zingen en schrijven. Als ik dat in het Engels zou gaan doen, wordt de afstand tussen mij en wat ik schrijf groter en dat is juist niet wat ik wil, zeker nu het wat persoonlijker en kwetsbaarder wordt. Ik kan het beste in mijn moedertaal schrijven om daadwerkelijk te kunnen zeggen wat ik bedoel."

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #434 Gepost op: 3-03-2019, 14:05:25 »
Niels kan het niet zijn omdat hij de verliezer zal blijken te zijn. Welke man kan nou tegen 2 vrouwen op?

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #435 Gepost op: 3-03-2019, 15:04:14 »
 ::rofl::

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #436 Gepost op: 3-03-2019, 16:20:30 »
Niels is niet de Mol en ook niet de winnaar.

Ik vrees dat ook. Misschien hebben ze geprobeerd hem wel verdacht te maken met twee dans-opdrachten (sexy als ik dans). Denk wel dat hij een hele leuke mol geweest zou zijn en ik had ook nooit gedacht dat hij nog zoveel akties zou uithalen (joker stelen en weggeven). Heeft me aangenaam verrast!  :D

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #437 Gepost op: 3-03-2019, 17:16:31 »
Bij de terugblik op het strand kiest Niels voor de rouletteopdracht en zegt:"ik hoopte dat ik er niet uit zou liggen voordat dat moment kwam".........

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #438 Gepost op: 3-03-2019, 17:17:45 »
ja hij gaf dat ook aan bij de opdracht zelf. Hij vond dit soort opdrachten het meest geweldig. De mind games en het gokken.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #439 Gepost op: 3-03-2019, 17:34:36 »
Klopt, maar ik bedoel hoe kunnen we nu nog denken dat hij de mol is.....