Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 172307 keer)


Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #741 Gepost op: 19-02-2019, 16:12:24 »
Nummer 9 van een CD is hier al vaker genoemd en verwijst naar Sarah... Weten jullie het weer? Weten jullie het weer?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #742 Gepost op: 19-02-2019, 19:21:07 »
Was het geen ezel?

Wahaha was dat een ezel? Ik zie het nu ja.
Een mol herkennen gaat me hopelijk beter af. ::rofl::
Nou ja misschien was hier de tactiek van de mol om de kandidaten als geldezels te gebruiken.

En doorr....
« Laatst bewerkt op: 19-02-2019, 19:26:54 door annebeestje »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #743 Gepost op: 19-02-2019, 19:25:03 »
Misschien was het een muildier of muilezel, zo'n kruising. Maar ik zie er nog geen hint in.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #744 Gepost op: 19-02-2019, 19:27:12 »
Was het geen ezel? Het was wel opvallend dat dat dier steeds in beeld kwam. Maar ik zou niet weten wat voor hint daar in zou moeten zitten. Ik kom wel een zeer bijzondere uitzending van Spuiten en Slikken tegen als ik google op 'Colombia ezels', maar dat zal het vast niet zijn.  :-X


Een muilezel. In het Engels mule, en dat scheelt maar één letter met het Engelse woord voor mol, mole. In het Spaans mula.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #745 Gepost op: 19-02-2019, 20:03:41 »
Het getal 9 komt opvallend vaak terug in opdrachten.

3.1 - Vlag uithangen: er zijn negen waslijnen.
5.1 - Straatbeeld: de foto bestaat uit negen delen.
6.1 - Steentje bijdragen: zoek de negen verschillen.
7.1 - Getouwtrek: er zijn negen kisten.
7.2 - Roulette: er zijn negen bakjes.

Sinan staat op de negende plek in de leader. Sarah staat op de negende plek op de groepsfoto/muurschildering.

Als in aflevering 6, Rik bij de executie het scherm openklapt voor Sarah, Jamie en Sinan houdt Jamie een monoloog waarin hij o.a. zegt:De tijd stond echt even stil." Tegelijkertijd hoor je op de achtergrond een klok 9 maal tikken. De 9 heeft dus connectie met tijd en die klok speelt al vanaf aflevering 1 een rol...achterop een fiets ;D


Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #746 Gepost op: 19-02-2019, 20:50:04 »
Zoeken op 'negen' en 'tijd' kom ik op een website voor Spaanse les. https://www.espaans.nl/de-kloktijden Het leren van verschillende tijdstippen gaat op basis van 9 verschillende klokstanden. Wat te verklaren valt met 5/10 over, kwart over, 20/25 over, half, 5 over half, 10 over half / 20 voor, kwart voor, 5/10 voor en hele uur.

Tijdstippen noemt men in het Spaans 'las horas'. Anagram voor los Sarah.

Negen is het laatste getal voor tien. Dus 1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10. Ofwel: 1 voor 1(0).

Het getal staat ook voor oneindigheid (waarzeggers). Houdt het dan toch verband met de naam Chronis?

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #747 Gepost op: 20-02-2019, 00:56:30 »
Het wordt steeds ingewikkelder, back to basics, het eenvoudigste is 9e in de leader Sinan, 9e in de muurschildering Sarah, 9e op de klok Merel ( west) in Jengaspel

En hebben we nog de 6 en de 2, en de klok in Barichara die op 7 voor 2 stond.
Sinan 6e in de muurschildering. Twee waarmee hij ikkie in het Turks zegt.
72 omkeren : 27 e verjaardag Sarah

En Eddy: writing on the wal 6e nummer
9e nummer: Sarah, dubble checking woman.

Kan alleen Niels niet linken

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #748 Gepost op: 20-02-2019, 09:56:21 »
Volgens mij is het niet zo moeilijk. De klok die op 7 voor 2 stond was zichtbaar aan het begin van de opdracht 'Links/rechts'. Als je het plaatje neemt dat ik eerder postte n.a.v. deze opdracht...



...kun je op basis van de klok concluderen dat nummer 7 (Merel) vóór nummer twee (Niels) eindigt. Sinan de mol, Merel de winnaar en Niels de verliezer.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Online Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #749 Gepost op: 20-02-2019, 10:13:43 »

9e nummer: Sarah, dubble checking woman.


Dit is voor mij nog altijd de beste. Als je sommige double checks terugkijkt lijkt ze het er echt om te doen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #750 Gepost op: 20-02-2019, 11:28:19 »
Dit is voor mij nog altijd de beste. Als je sommige double checks terugkijkt lijkt ze het er echt om te doen.

Het is voor mij ook nu pas een beetje logisch om naar nummer 9 op dat album te kijken. Net omdat er nu een soort rode draad loopt door de serie met het getal 9.

Daarvoor vond ik het een beetje te random om te zeggen "Sarah staat op 9 en het 9e nummer op dat album is..."

Maar al bij al is het niet echt een slechte hint.

Kan ook zo maar de schaakhint van dit jaar zijn natuurlijk. ::rofl::

Online Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #751 Gepost op: 20-02-2019, 11:35:20 »

Kan ook zo maar de schaakhint van dit jaar zijn natuurlijk. ::rofl::

Die moet ik toch echt eens gaan bekijken. Ik had Stine van aflevering 1 afgeschreven zat te hard in een andere tunnel om die serieus te nemen.

De oorbellen hint naar Sarah vind ik trouwens ook een heel sterke.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #752 Gepost op: 20-02-2019, 11:53:41 »
Die moet ik toch echt eens gaan bekijken. Ik had Stine van aflevering 1 afgeschreven zat te hard in een andere tunnel om die serieus te nemen.


In die schaakhint hebben we toen veel te veel willen lezen voor wat er maar in stond. Een witte dame stond verkeerd op D-EEN. Dus was het best wel sterk om te zeggen dat de Deense witte dame de Mol zou zijn.

Bleek dat we enkel de coördinaat van het schaakbord aan de coördinaat van de kaart moesten linken die we in beeld kregen en we hadden dat de Mol in Kiev zat.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #753 Gepost op: 20-02-2019, 12:13:01 »
Ik vind deze veel sterker dan de schaakhint eigenlijk. Want die was volgens sommigen mede gebaseerd op het (blanke) 'ras' en het blonde haar van Stine ... de "witte dame."

Aan dat soort hints gaan ze hun vingers niet branden.


 

Online Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #754 Gepost op: 20-02-2019, 12:30:06 »
Ik vind deze veel sterker dan de schaakhint eigenlijk. Want die was volgens sommigen mede gebaseerd op het (blanke) 'ras' en het blonde haar van Stine ... de "witte dame."

Aan dat soort hints gaan ze hun vingers niet branden.

Ik denk niet dat ze ooit een huidskleur hint gaan doen, dat is ook niet meer van deze tijd.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
kon er niet mee lachen (al was dat geen huidskleur hint, maar werd wel zo geïnterpreteerd).

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #755 Gepost op: 20-02-2019, 18:43:16 »

...kun je op basis van de klok concluderen dat nummer 7 (Merel) vóór nummer twee (Niels) eindigt. Sinan de mol, Merel de winnaar en Niels de verliezer.

Hoezo Sinan de mol?

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #756 Gepost op: 20-02-2019, 20:26:13 »
Het was al bekend dat Merel bij elke groepsfoto (direct na de leader) vier vingers naar beneden houdt. Op andere momenten (bij uitleg van een opdracht) doet ze dat niet, dus het valt wel op.

Maar nu zie ik opeens ook Rik met die vier vingers naar beneden......

Mzahk hr cd lnk !

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #757 Gepost op: 20-02-2019, 20:30:48 »

Maar nu zie ik opeens ook Rik met die vier vingers naar beneden......

Zou Rik dan toch de mol zijn..? ::oink::


Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #758 Gepost op: 20-02-2019, 21:33:18 »
Volgens mij is het niet zo moeilijk. De klok die op 7 voor 2 stond was zichtbaar aan het begin van de opdracht 'Links/rechts'. Als je het plaatje neemt dat ik eerder postte n.a.v. deze opdracht...



...kun je op basis van de klok concluderen dat nummer 7 (Merel) vóór nummer twee (Niels) eindigt. Sinan de mol, Merel de winnaar en Niels de verliezer.



Blip ik vind hem mooi gevonden en in kaart gebracht.
Als het waar is in afl. 10 zie ik hem wel verschijnen  ::bravo::

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #759 Gepost op: 20-02-2019, 22:58:32 »
Volgens mij is het niet zo moeilijk. De klok die op 7 voor 2 stond was zichtbaar aan het begin van de opdracht 'Links/rechts'. Als je het plaatje neemt dat ik eerder postte n.a.v. deze opdracht...



...kun je op basis van de klok concluderen dat nummer 7 (Merel) vóór nummer twee (Niels) eindigt. Sinan de mol, Merel de winnaar en Niels de verliezer.



Hij is prachtig, maar kan op dit moment in afl.6 alleen kloppen voor de Mol. Op dat moment zaten Jamie en RP nog in het spel. Dus die konden ook nog doorgaan, dan zou je andere nummers gehad moeten hebben. Toch?