Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 63090 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #140 Gepost op: 18-02-2019, 12:53:05 »
In die podcasts blijkt dat Jamie en RP op elkaar getunneld hebben. Dus wat er in de testbiecht wordt gezegd klopt totaal niet. Van Sinan weet ik het niet. Hij shiftte een week eerder al, van vrouw naar man. Dus dit was de tweede opvolgende keer, best wel consequent. Daarom zou ik dit ook zo'n mooi scenario vinden: Sinan door middels de finalevrijstelling, maar hij verdenkt de mol geeneens. Dan heeft hij 2x flink gezwijnd, want deze week ondanks al die jokers mocht hij ook al blijven. Prachtig.

Maar haast te mooi om waar te zijn. Voor de hand ligt dat er ook van die testbiecht van hem geen bal klopt. Dus dat hij toch gewoon op Merel invult. Maar dat zal aankomende keer wel blijken: dan is er weinig reden meer om enorm te klooien met de testbiechten.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #141 Gepost op: 18-02-2019, 16:27:46 »
<knip>
Maar als je dan inderdaad het dagboek leest dan zegt RP dat hij tunnelde op Jamie, en achteraf spijt had dat hij niet naar zijn instinct geluisterd had, want dat hij wel wist wie de mol in werkelijkheid was. Merel.
<knip>
Merel? Rick Paul noemt in afl. 2 en 3 Sinan. In afl. 4 laat hij Evelien vallen en zegt "verder hetzelfde". In afl. 5 noemt hij Sinan ook en impliciet ook in afl. 6 (want Sarah en Niels zijn het volgens hem niet). De constante factor is dus Sinan en niet Merel. Bovendien heeft hij Jamie en Merel genoemd bij de laatste test. Als hij zoveel spijt had dat hij niet naar zijn instinct had geluisterd dan had hij toch op Sinan moeten zitten, want die heeft hij blijkbaar laten vallen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #142 Gepost op: 18-02-2019, 16:34:14 »
Merel? Rick Paul noemt in afl. 2 en 3 Sinan. In afl. 4 laat hij Evelien vallen en zegt "verder hetzelfde". In afl. 5 noemt hij Sinan ook en impliciet ook in afl. 6 (want Sarah en Niels zijn het volgens hem niet). De constante factor is dus Sinan en niet Merel. Bovendien heeft hij Jamie en Merel genoemd bij de laatste test. Als hij zoveel spijt had dat hij niet naar zijn instinct had geluisterd dan had hij toch op Sinan moeten zitten, want die heeft hij blijkbaar laten vallen.

Wat bedoeld wordt is dat hij aangaf vol te zijn gegaan voor Jamie. Zijn tweede optie Merel heeft hij laten vallen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #143 Gepost op: 18-02-2019, 16:39:50 »
Juist ::trots:: ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #144 Gepost op: 18-02-2019, 16:57:48 »
Stine wist het vorig jaar ook zo duidelijk te weten wie de mol was en we weten allemaal hoe dat is afgelopen  ::zwaai::

Persoonlijk denk ik niet dat Rick Paul Merel zwaar verdacht. Dit haal ik uit het gesprek met Niels na de eerste opdracht. Lijkt mij vreemd om jezelf verdacht te maken bij je hoofdverdachte, maar goed er zijn vreemdere dingen gebeurd  ::regenboog::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #145 Gepost op: 18-02-2019, 16:58:44 »
Stine wist het vorig jaar ook zo duidelijk te weten wie de mol was en we weten allemaal hoe dat is afgelopen  ::zwaai::

edit: Tijdens het eindgesprek met Art was ze nog steeds zeker van Ruben als Mol.

Persoonlijk denk ik niet dat Rick Paul Merel zwaar verdacht. Dit haal ik uit het gesprek met Niels na de eerste opdracht. Lijkt mij vreemd om jezelf verdacht te maken bij je hoofdverdachte, maar goed er zijn vreemdere dingen gebeurd  ::regenboog::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #146 Gepost op: 19-02-2019, 12:54:50 »
Jamie -> Rick-Paul
Merel -> Rick-Paul, Jamie
Niels -> ? (Sinan?) 2,5 personen.
Rick-Paul -> Jamie, Merel, Sinan
Sinan -> Niels, Rick-Paul
Sarah -> Rick-Paul, Merel, Jamie

Dit ↑ is dus wat de productie ons wil laten denken.
Maar dan verschijnt er een nieuw filmpje, met de reacties van beide afvallers, dat ze vol op elkaar zaten. Wat Jamie betreft klopt dat dus, maar de uitspraken van rick Paul vooraf en achteraf kloppen niet met elkaar. Wil de productie hier een dwaalspoor uitzetten?
https://www.facebook.com/wieisdemol/videos/316837999021257/?t=12

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #147 Gepost op: 19-02-2019, 13:19:49 »
Ik weet dat we niet teveel af moeten gaan op verdenkingen die worden gegeven bij de test, maar:
Evelien had Merel bij haar verdachtenlijstje, Robčrt verdacht Merel, Jamie zat op RP en de twee dames, RP zat op Merel en Jamie.

Ook al wordt er veel gesjoemeld met montage is dit toch wel veel verdenking van afvallers op Merel, terwijl de kandidaten die nog in het spel zitten toch echt niet op een goed spoor zitten.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #148 Gepost op: 19-02-2019, 13:43:36 »
Ik weet dat we niet teveel af moeten gaan op verdenkingen die worden gegeven bij de test, maar:
Evelien had Merel bij haar verdachtenlijstje, Robčrt verdacht Merel, Jamie zat op RP en de twee dames, RP zat op Merel en Jamie.

Ook al wordt er veel gesjoemeld met montage is dit toch wel veel verdenking van afvallers op Merel, terwijl de kandidaten die nog in het spel zitten toch echt niet op een goed spoor zitten.

Jamie en RP zaten vol op elkaar blijkt uit de laatste extra beelden. Robčrt liet Merel vallen in de aflevering dat hij zo goed met haar samenwerkte. (Titel: "verblindend" wijst hier mogelijk naar.) De laatste keer dat we iets van Evelien hoorde had ze het over Nikkie, RP, Jamie en Sinan.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #149 Gepost op: 19-02-2019, 14:14:38 »
Jamie en RP zaten vol op elkaar blijkt uit de laatste extra beelden.

Als Merel de mol is komt Sinan hier goed weg.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #150 Gepost op: 19-02-2019, 14:27:21 »
Opvallend goed, aangezien zowel Jamie (2) als Rick Paul (1) jokers hadden. En dan hebben die twee, in tegenstelling tot Sinan, in elk geval nog enkele vragen op Merel ingevuld.

Dus ofwel heeft Sinan bij toeval en met heel veel geluk (die man lijkt inmiddels van geluk en toeval aan elkaar te hangen) meer vragen goed beantwoord, ondanks dat hij niet op de juiste mol zat, óf iemand anders dan Merel is de mol.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #151 Gepost op: 19-02-2019, 15:18:37 »
Opvallend goed, aangezien zowel Jamie (2) als Rick Paul (1) jokers hadden. En dan hebben die twee, in tegenstelling tot Sinan, in elk geval nog enkele vragen op Merel ingevuld.

Dus ofwel heeft Sinan bij toeval en met heel veel geluk (die man lijkt inmiddels van geluk en toeval aan elkaar te hangen) meer vragen goed beantwoord, ondanks dat hij niet op de juiste mol zat, óf iemand anders dan Merel is de mol.

Door Sinan zijn alternatieve spreiding kan hij die 1/2 vragen achterstand wel goedmaken. Ik betwijfel op RP en Jamie iets op Merel hebben ingevuld, maar een aantal vragen is wel realistisch.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #152 Gepost op: 19-02-2019, 15:21:43 »
Verdenkingen

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #153 Gepost op: 19-02-2019, 15:29:44 »
Verdenkingen

Evelien er waarschijnlijk uit met Sinan als een van haar verdachten (want het is zeker dat ze gespreid had). Als Sinan de mol was, dan had ze die aflevering wel overleeft.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #154 Gepost op: 20-02-2019, 02:31:10 »
Als de verdenkingen van de kandidaten bij de test niet meer betrouwbaar zijn waarom geldt dat dan alleen voor Rick Paul en Jamie als afvallers maar niet meer voor de andere kandidaten?
Jamie en Rick Paul roepen beiden in het extra materiaal tegen elkaar ze ze elkaar verdachten. Ik vat dit op als hoofdverdachten maar niet als 100%.
Anders kunnen alle schema’s van verdenkingen ( inclusief de pagina in het molboekje) zo de prullenmand in.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #155 Gepost op: 20-02-2019, 06:49:13 »
Ja, je moet ook je eigen schema maken! Ik baseer die zelf op de gesprekjes in de bondjes, dit soort podcasts achteraf en extra beeldmateriaal, en verder hoe men op elkaar reageert tijdens en na de opdrachten (zoals bijv. het gunnen van het penningmeesterschap aan Sarah, of de inquisities die plaatsvinden na opdrachten zoals bijv. na de balkonopdracht).

Ik ga dus zeker niet af op wat men edit in de testbiechten, dit heeft de ervaring van de jaren wel geleerd. Ik neem het mee, maar meer niet... er gaan veel korrels zout op.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #156 Gepost op: 20-02-2019, 07:48:58 »
Evelien er waarschijnlijk uit met Sinan als een van haar verdachten (want het is zeker dat ze gespreid had). Als Sinan de mol was, dan had ze die aflevering wel overleeft.
Zoals Lo al zegt, dit moet je met een korreltje zout nemen. Eveline noemt Sinan als verdachte, maar het gaat erom hoe je de test invult, is een kandidaat in stáát om vragen te spreiden en vragen te verdelen over kandidaten. RP en Jamie konden dat wel.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #157 Gepost op: 20-02-2019, 10:03:12 »
Zoals Lo al zegt, dit moet je met een korreltje zout nemen. Eveline noemt Sinan als verdachte, maar het gaat erom hoe je de test invult, is een kandidaat in stáát om vragen te spreiden en vragen te verdelen over kandidaten. RP en Jamie konden dat wel.

Eveline gaf in de podcast aan op vier gespreid te hebben.

Als de verdenkingen van de kandidaten bij de test niet meer betrouwbaar zijn waarom geldt dat dan alleen voor Rick Paul en Jamie als afvallers maar niet meer voor de andere kandidaten?


Hier ben je toch een beetje aan het overdrijven. Jamie gaf wel degelijk aan op RP te zitten en dat RP op Jamie zat wisten we ook al enkele afleveringen. Dat ze dan daar een andere mogelijke naam bijmompelen kan het zijn dat ze die uiteindelijk niet meenemen in hun spreiding. Die naam kan uitgelokt zijn door de productie, maar het kan ook dat de kandidaat voor of tijdens de test beslist die naam weg te laten. Een goed voorbeeld dit seizoen is Robert (zie gesprek Rik na afvallen/podcast).

Ik vind dat de verdenkingen dit seizoen zelfs vrij betrouwbaar zijn. Eveline als niet-mol konden we bijvoorbeeld afleiden op basis van Evi.




Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #158 Gepost op: 20-02-2019, 10:42:10 »
Ik zeg het hier ieder jaar opnieuw: uiteindelijk moet het wel kloppen. Ze kunnen het niet maken dat hier zomaar random verdenkingen worden weergegeven. Dat niet alles meteen wordt weggegeven en soms e.e.a wordt gesuggereerd is logisch. Als je naar de verdenkingen kijkt is er nu naar toegewerkt om spanning richting finale op te bouwen.

Opvallend op dit moment: Sarah is slechts twee keer genoemd. Merel noemt haar in aflevering 5( na de dyslectische Sarah) samen met Rick Paul en Jamie. In aflevering 6 noemt Merel Rick Paul en Jamie en in aflevering 7 alleen Jamie. Ze zal.dus in aflevering 8 iemand anders moeten kiezen.

Sinan verdenkt Sarah in aflevering 1 en heeft de vrouwen vaker genoemd
Niels heeft  Merel meerdere keren genoemd.Niels en Sinan verdenken elkaar ook.

Sarah noemt Merel al 2 afleveringen.

Tja blijft Sarah op Merel zitten en kiest Merel voor opnieuw voor Sarah dan halen beiden de finale. Blijft Sinan ook de vrouwen verdenken? Grote kans dat hij ook de finale haalt.

En wat gaat Niels doen? Blijft hij op Sinan of keert hij terug naar Merel?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #159 Gepost op: 20-02-2019, 10:44:42 »
Ik zeg het hier ieder jaar opnieuw: uiteindelijk moet het wel kloppen. Ze kunnen het niet maken dat hier zomaar random verdenkingen worden weergegeven. Dat niet alles meteen wordt weggegeven en soms e.e.a wordt gesuggereerd is logisch. Als je naar de verdenkingen kijkt is er nu naar toegewerkt om spanning richting finale op te bouwen.

Opvallend op dit moment: Sarah is slechts twee keer genoemd. Merel noemt haar in aflevering 5( na de dyslectische Sarah) samen met Rick Paul en Jamie. In aflevering 6 noemt Merel Rick Paul en Jamie en in aflevering 7 alleen Jamie. Ze zal.dus in aflevering 8 iemand anders moeten kiezen.


Als Merel haar derde verdachte is duidelijk Sarah. Als ze verdenkingen uitspreekt tegen iemand en dit niet Sarah is, weten we dat Sarah afvalt. Als ze tegen Sarah verdenkingen uitspreekt kunnen zowel Sarah als Merel nog altijd de mol zijn.