Auteur Topic: [Theorie] Hints in de Leader  (gelezen 198356 keer)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #280 Gepost op: 23-02-2019, 11:11:52 »
Wat wil je bereiken met een S en een C? WCSE is mol? Ergens moet er ook nog een tiende letter bij komen... Met een S en een C kom ik in ieder geval niet uit op iets zinvols. Ik ben daarom wel benieuwd wat jij wil bereiken met de S en de C.

De ontbrekende letters zijn een T, R en K of een D, E en I. Andere opties zie ik niet. In het eerste geval komt er Mol Westrik te staan. Dat vind ik zelf het meest onwaarschijnlijk, omdat ik geen directe hint verwacht richting 1 kandidaat. Ik hoop namelijk dat ze geleerd hebben van dergelijke hints in het verleden. Daarom ga ik zelf voor de tweede optie. Dan komt er dus 'Wie is de mol' te staan.

Vanavond zien we de motoropdracht, dus we krijgen er in ieder geval 1 letter bij. Deze letter zal alles bepalend zijn.

Het verschil is wel dat we het nu dan pas zeker weten in de allerlaatste aflevering, dus 10 minuten voordat de mol zegt "ik ben de mol". Dat maakt het natuurlijk wel minder erg en vind ik zelfs wel leuk tbh

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #281 Gepost op: 23-02-2019, 11:16:57 »
M = Min of Meer
O = Over Bruggen
L = Links / Rechts
? = Opdracht fakkels (Opdracht nog niet geweest)
? = Opdracht puzzelstukken (Opdracht nog niet geweest)
I = In zicht
S = Sleutelhanger
E = Executie 3
? = Opdracht motor (Opdracht nog niet geweest)
W = Opdracht Jokers Splijten (Werd geintroduceerd bij Wachtkamer, dus een W?)

Waarom worden eigenlijk de beelden meegenomen van de executie in Medellín en het splijten van de joker? Die komen niet uit een opdracht en zullen dus geen titel hebben. Wellicht zijn het slechts sfeerbeelden die dit seizoen kenmerken? Zou het volgende een optie kunnen zijn:

M = Min of Meer
O = Over Bruggen
L = Links / Rechts
? = opdracht fakkels
? = aantal puzzelstukken
I = In Zicht
S = Sleutelhanger
? = executie 3
? = Opdracht Motor
? = joker splijten

Dan krijg je dus: M O L ? ? I S ?

Stel nu dat vanavond de titel van de motoropdracht met een M begint. Dan is MOL . . [19?] IS M mogelijk. In dat geval kun je een unieke hint naar Merel krijgen. Bij een N krijg je een potentiële verwijzing naar Niels. (De beginletter S levert geen unieke verwijzing op, maar zou je eventueel kunnen herleiden naar Sinan en Sarah als finalisten.) Mocht de motoropdracht met een andere letter beginnen, dan kan dit verhaal direct de prullenmand in.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #282 Gepost op: 23-02-2019, 12:13:19 »
Nee hoor, je hebt niets gemist. Dat weten we natuurlijk niet. Hier ben ik bij wijze van voorbeeld vanuit gegaan. Had ik er natuurlijk bij moeten vertellen, sorry hiervoor.
Sterker nog. Het zou me ook niet verbazen als alle 3 de hints bewust erin zijn gezet op kandidaten die toch niet de Mol blijken te zijn en is het Niels! Waar het mij om gaat is dat we uit geen van de 3 hints gaan kunnen opmaken wie de Mol is!

::ok::

WIDM next level
Met als belangrijkste vraag: Wat hebben de programma makers te verbergen om de mol te vinden?
Ik denk dat dit sowieso de conclusie gaat zijn na dit seizoen.
Dat dan weer wel

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #283 Gepost op: 23-02-2019, 14:58:53 »
Waarom worden eigenlijk de beelden meegenomen van de executie in Medellín en het splijten van de joker? Die komen niet uit een opdracht en zullen dus geen titel hebben. Wellicht zijn het slechts sfeerbeelden die dit seizoen kenmerken? Zou het volgende een optie kunnen zijn:

M = Min of Meer
O = Over Bruggen
L = Links / Rechts
? = opdracht fakkels
? = aantal puzzelstukken
I = In Zicht
S = Sleutelhanger
? = executie 3
? = Opdracht Motor
? = joker splijten

Dan krijg je dus: M O L ? ? I S ?

Stel nu dat vanavond de titel van de motoropdracht met een M begint. Dan is MOL . . [19?] IS M mogelijk. In dat geval kun je een unieke hint naar Merel krijgen. Bij een N krijg je een potentiële verwijzing naar Niels. (De beginletter S levert geen unieke verwijzing op, maar zou je eventueel kunnen herleiden naar Sinan en Sarah als finalisten.) Mocht de motoropdracht met een andere letter beginnen, dan kan dit verhaal direct de prullenmand in.

Ik zou het logisch vinden als ieder stukje tussen de kandidaten voor iets staat. Zomaar letters verwijderen vind ik niet logisch. Daar zou dan een goede verklaring moeten zijn en die heb ik nog niet gevonden.

Voor jouw oplossing zouden sommige opdrachten ook opeens met cijfers moeten beginnen. Ook dat zie ik niet snel gebeuren.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #284 Gepost op: 23-02-2019, 15:25:19 »
Vanavond zetten we iig een flinke stap in de goede richting, want dan komen zowel de opdracht met de motor als die met de fakkels voorbij.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #285 Gepost op: 23-02-2019, 15:38:50 »

Voor jouw oplossing zouden sommige opdrachten ook opeens met cijfers moeten beginnen. Ook dat zie ik niet snel gebeuren.

Vanavond zetten we iig een flinke stap in de goede richting, want dan komen zowel de opdracht met de motor als die met de fakkels voorbij.

Zou "19 Shades of Torches" een titel kunnen zijn? Of "19CC" ?

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #286 Gepost op: 23-02-2019, 16:22:43 »
Je pakt overal het eerste taken, maar nu moet je opeens beide cijfers pakken? Beide opdrachten zouden dus opeens met een cijfer beginnen. Ik geloof er in ieder geval niet in, maar ik laat me vanavond graag verrassen.

Offline mol-fan

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #287 Gepost op: 23-02-2019, 19:59:04 »
Ben een beetje bang dat er gewoon Wie is de mol komt te staan......  ::jaja:: :-\\ :o

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #288 Gepost op: 23-02-2019, 20:00:31 »
Ben een beetje bang dat er gewoon Wie is de mol komt te staan......  ::jaja:: :-\\ :o

Zou een grote teleurstelling zijn en dat weten ze.

Als die leader geen aanwijzing naar de Mol is (die we mogelijk zelfs nog niet door hebben), dan mogen ze van mij gewoon finaal stoppen met hints. Zoiets opvallend moet een hint zijn.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #289 Gepost op: 23-02-2019, 20:07:42 »
Kan het niet zijn dat er wel 'Wie is de Mol' uit komt, maar dat een visueel aspect in de leader, wellicht tussen 'Mol' het antwoord daarop geeft.

Ik ben meestal niet van de hints, dus dit is een magere suggestie  ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #290 Gepost op: 23-02-2019, 20:36:29 »
Steeds meer en meer meer L he!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #291 Gepost op: 23-02-2019, 20:36:57 »
Het begint met een "M'.
Met zand strooien!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #292 Gepost op: 23-02-2019, 20:39:27 »
Vuurproef. Geen SC, geen NL en geen MW. Terug naar de tekentafel. ;)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #293 Gepost op: 23-02-2019, 20:40:03 »
Een V , pfff  ::rofl::

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #294 Gepost op: 23-02-2019, 20:40:30 »
Mol is VROUW kan het nog gaan worden ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #295 Gepost op: 23-02-2019, 20:47:59 »
Molv is ?.

De motorproef komt nog. Er zijn geen proeven meer over in de leader.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #296 Gepost op: 23-02-2019, 20:49:06 »
Mol is wev en dan nog 2 letters... Geen idee of het een zinvolle tekst wordt. Geen wie is de mol dus.

Offline MissLeonie91

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #297 Gepost op: 23-02-2019, 20:55:36 »
Nou de motor opdracht is ‘In het vizier’..

Dus V en I hebben we.. wat kunnen we hier nou weer mee? Vrouw wordt het dus ook niet

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #298 Gepost op: 23-02-2019, 20:56:56 »
Mol is view en nog 1 laatste letter dus....

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #299 Gepost op: 23-02-2019, 20:57:06 »
Nou de motor opdracht is ‘In het vizier’..

Dus V en I hebben we.. wat kunnen we hier nou weer mee? Vrouw wordt het dus ook niet

Misschien "Mol is vis".

Het is een aprilvis, want er is eigenlijk geen Mol. Komt wel overeen met mijn bevindingen. ::jaja::