Auteur Topic: [Theorie] Hints in de Leader  (gelezen 199253 keer)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #340 Gepost op: 23-02-2019, 23:15:31 »
Hoe komen we aan die W en E dan?
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #341 Gepost op: 23-02-2019, 23:18:47 »
Hoe komen we aan die W en E dan?

Er wordt gezegd dat de executie een E is.
En het joker splijten een W omdat dat Wachtkamer de eerste opdracht is waar het voorkomt

Ik denk echter dat het een T moet zijn(Als dit überhaupt nog een hint is) aangezien het de laatste is in de leader. En de laatste opdracht waarbij dit voorkomt is Ten val brengen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #342 Gepost op: 23-02-2019, 23:19:01 »
Hoe komen we aan die W en E dan?

Beelden van de Executie: E
Het jokers splijten is gestart bij de opdracht wachtkamer: W.

Beiden zijn nog niet vervangen, maar met nog twee afleveringen te gaan, kan ik me voorstellen dat deze uiteindelijk ook vervangen gaan worden. Uiteindelijk zoeken we dus naar een uitdrukking in 10 letters. De W en E zijn voor mij de meest logische opties voor deze beelden.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #343 Gepost op: 23-02-2019, 23:21:36 »
Beelden van de Executie: E
Het jokers splijten is gestart bij de opdracht wachtkamer: W.


Ik denk dat ze de beelden van het joker splijten anders al wel eerder hadden weggehaald. Hij blijft zo prominent hangen. Nu dat dit er niet meer toe doet zal het me niks verbazen als deze dan ook volgende week vervangen is.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #344 Gepost op: 23-02-2019, 23:23:30 »
Ik denk ook niet dat die nog perse vervangen hoeven te worden. Maar het zou kunnen.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #345 Gepost op: 23-02-2019, 23:24:13 »
Iets aan deze hint komt me bekend voor.
Ik heb namelijk ooit een opdracht mogen bedenken voor een Molspel dat helaas nooit is doorgegaan. De kandidaten moesten bordjes met letters verzamelen en in de goede volgorde zetten om een zin te maken. Er waren drie enveloppen met aflopende bedragen geld te verdienen en drie kansen om de zin te raden. Werd de zin meteen goed geraden werden alle enveloppen verdiend, werd er een foute zin gegeven werd er een envelop verscheurd. Als bij de derde keer raden de zin fout was kregen de kandidaten van de 'presentator' een laatste kans om die laatste (en laagste) envelop te redden door met het toevoegen van één letter de betekenis van de zin om te keren. (De zin was 'De Mol eist een hoge tol' en de letter die toegevoegd moest worden was een G, zodat het "De Mol eist geen hoge tol" werd.)
Een van de tips die de Mol kon gebruiken om te saboteren is erop aansturen dat de kandidaten ervan overtuigd raken dat de zin "...is de Mol" bevat, zodat ze hopelijk blind worden voor de echte oplossing (en de aandacht afleiden van de code op de randen van de bordjes die de juiste plek in de zin aangeven :P).
De moraal van dit verhaal? Dat je de woorden "Mol" en "is" kunt maken wil nog niet zeggen dat dat je ook verder helpt.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline MissLeonie91

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #346 Gepost op: 23-02-2019, 23:35:55 »
https://twitter.com/john87949433/status/1099423485145870336

 :o

Hebben jullie deze gezien??

Ik weet niet hoe John deze heeft gevonden, maar dit is gewoon Sarah!! Volgens mij zijn we dan gewoon klaar

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #347 Gepost op: 23-02-2019, 23:39:17 »
Ik zie hier geen Sarah in ::ohno::

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #348 Gepost op: 23-02-2019, 23:40:40 »
Hebben jullie deze gezien??

Ik weet niet hoe John deze heeft gevonden, maar dit is gewoon Sarah!! Volgens mij zijn we dan gewoon klaar
Dit is een andere afbeelding dan op de puzzelstukken staat.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #349 Gepost op: 23-02-2019, 23:40:48 »
Bovendien reeds in het jaar 2017 te bezichtigen in Medellin. Best wel vroeg voor een hint in WIDM19. ::rofl::

Bron

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #350 Gepost op: 23-02-2019, 23:42:05 »
Hebben jullie deze gezien??

Ik weet niet hoe John deze heeft gevonden, maar dit is gewoon Sarah!! Volgens mij zijn we dan gewoon klaar
Ja. Oud nieuws.
En niet Sarah.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #351 Gepost op: 23-02-2019, 23:43:33 »
M = Min of Meer
O = Over Bruggen
L = Links / Rechts
V = Vuurproef
? = aantal puzzelstukken
I = In Zicht
S = Sleutelhanger
E = executie 3
I = In het vizier
W/T = joker splijten

Ik heb wat lopen klooien met deze gegevens en Spaanse woorden. Ik heb eens naar de betekenissen van de namen in het Spaans gekeken. Bij Sarah en Niels kwam ik niet veel verder. De betekenis van de naam Merel is heel simpel een merel... In het Spaans is dat Mirlo. 4 van de 5 letters komen al voor in bovenstaande lijst... Wat nu als de puzzelstukkenopdracht uiteindelijk de letter 'R' oplevert. Dan kunnen we 'mirlo' daadwerkelijk vormen.

Wat blijft over: V, I, S, E en een W (of T zoals DRenziboy beweerd). Is er iemand met een beetje Spaanse kennis die hier een mooi woord kan maken dat betrekking heeft op met WIDM op een of andere manier? VITES wordt door google translate vertaald naar VERZOEKT. Ik schrijf dat niet voor niets met hoofdletters: In kleine letters kent google translate het hele woord niet... Dan zou je dus krijgen Merel verzoekt en dus zou het naar Merel wijzen. Echter vind ik verzoekt nu niet echt WIDM-taalgebruik... En dat google translate ook zo moeilijk doet over het woord, doet mij toch nog erg twijfelen aan deze oplossing.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #352 Gepost op: 23-02-2019, 23:44:08 »
Is al vaker geopperd voorgaande weken maar ook toen kwamen we erachter dat die schilderijen inderdaad van 2017 of zelfs eerder zijn.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #353 Gepost op: 23-02-2019, 23:44:12 »
Ik zat nog te denken, misschien moeten we anders puzzelen.
Bij de eerste opdracht die in de leader vervangen wordt, moet je de eerste letter uit de opdrachtitel pakken, bij de tweede opdracht de 2e, etc.

Dan kom je uit op ONNOTVE

Daar is het woord Vennoot van te maken. Niet dat dat nou een duidelijke hint is, maar er komt een woord uit  ::rofl::

Offline MissLeonie91

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #354 Gepost op: 23-02-2019, 23:47:37 »
Bovendien reeds in het jaar 2017 te bezichtigen in Medellin. Best wel vroeg voor een hint in WIDM19. ::rofl::

Bron

Hmm ik had deze afbeelding nog niet eerder gezien. Maar al is hij oud dan kunnen ze hem toch alsnog gebruiken, want hier lijkt Sarah wel heel erg op!

En ja hij is anders dan die in het meer gevormd wordt maar misschien zou dat juist een hint naar deze zijn.

En anders is het inderdaad niks

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #355 Gepost op: 23-02-2019, 23:49:48 »
M = Min of Meer
O = Over Bruggen
L = Links / Rechts
V = Vuurproef
? = aantal puzzelstukken
I = In Zicht
S = Sleutelhanger
E = executie 3
I = In het vizier
W/T = joker splijten

Ik heb wat lopen klooien met deze gegevens en Spaanse woorden. Ik heb eens naar de betekenissen van de namen in het Spaans gekeken. Bij Sarah en Niels kwam ik niet veel verder. De betekenis van de naam Merel is heel simpel een merel... In het Spaans is dat Mirlo. 4 van de 5 letters komen al voor in bovenstaande lijst... Wat nu als de puzzelstukkenopdracht uiteindelijk de letter 'R' oplevert. Dan kunnen we 'mirlo' daadwerkelijk vormen.

Wat blijft over: V, I, S, E en een W (of T zoals DRenziboy beweerd). Is er iemand met een beetje Spaanse kennis die hier een mooi woord kan maken dat betrekking heeft op met WIDM op een of andere manier? VITES wordt door google translate vertaald naar VERZOEKT. Ik schrijf dat niet voor niets met hoofdletters: In kleine letters kent google translate het hele woord niet... Dan zou je dus krijgen Merel verzoekt en dus zou het naar Merel wijzen. Echter vind ik verzoekt nu niet echt WIDM-taalgebruik... En dat google translate ook zo moeilijk doet over het woord, doet mij toch nog erg twijfelen aan deze oplossing.

Ik had al zitten kijken naar vliegende mirlo of mirlo west
😜
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #356 Gepost op: 23-02-2019, 23:52:01 »
Hmm ik had deze afbeelding nog niet eerder gezien. Maar al is hij oud dan kunnen ze hem toch alsnog gebruiken, want hier lijkt Sarah wel heel erg op!

En ja hij is anders dan die in het meer gevormd wordt maar misschien zou dat juist een hint naar deze zijn.

En anders is het inderdaad niks
Ze kunnen de schilder niet in 2017 al opdracht hebben gegeven om Mol Sarah te schilderen.

En als het een random schilderij is, die toevallig op de mol lijkt, dan moeten ze de afbeelding nog wel in het programma tonen om het een aanwijzing te laten zijn, en dat is nog niet gebeurd.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #357 Gepost op: 23-02-2019, 23:52:37 »
Mol is vier? Merel is de vierde in de leader.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #358 Gepost op: 23-02-2019, 23:56:06 »
Mol is vier? Merel is de vierde in de leader.

Of "De Mol is op VIER". Wat ze dus in de ontknoping kunnen tonen om mensen de dag erop naar de Belgische versie te laten kijken.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #359 Gepost op: 23-02-2019, 23:57:24 »
Ik had al zitten kijken naar vliegende mirlo of mirlo west
😜

Ik heb een site gegoogled waarop je een x aantal letters in kan voeren en vervolgens krijg je woorden met die letters. Dat heb ik dus gedaan met de overige letters. Maar ja, als ik die Spaanse woorden terug probeer te vertalen naar het Nederlands, dan weet google translate geen raad met de woorden...

Ik hoop dat jij wat leuks weet te vinden, want ik ga het opgeven ;)