Auteur Topic: [Theorie] Hints in de Leader  (gelezen 199310 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #380 Gepost op: 24-02-2019, 13:56:01 »
Dan doe je dus niets met de joker en het stukje dat vanaf het begin al een puzzelstuk bevat? Wat is de reden om daar niets mee te doen?

Heb je enig idee wat we met dit woord moeten?

Misschien dat dat eerste puzzelstuk in de laatste aflevering verandert naar een opdracht met een duidelijke hint naar de mol?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #381 Gepost op: 24-02-2019, 14:29:14 »
IV staat voor Romeins nummer 4 en Merel is vierde in de leader

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #382 Gepost op: 24-02-2019, 14:36:42 »
De V en de I kunnen staan voor VI = 6, maar ook voor IV = 4. Daarnaast kun je ook elk lijstje gebruiken: volgorde in de leader, groepsfoto, volgorde voorstellen, volgorde naar het toilet gaan, etc. Maw, je kunt het buigen naar elk tunnelvisiemol die je maar wilt. Zelfs naar Ron.
Kortom, een hint waar je zoveel kanten mee op kan is voor mij geen hint.

 ::ohno::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #383 Gepost op: 24-02-2019, 16:22:07 »
Ik zie toch wel erg veel overeenkomsten tussen de tekening op het meer en die van Chota 13. Beide hebben bovenaan klimop, aan de linkerkant een zwart-geel bloemachtig patroon en ok een zwart-gele vlek op het gezicht.

Het bootje linksboven is echter niet zichtbaar bij Chota13. Ik denk dat ze gewoon een paar aanpassingen hebben gedaan aan het origineel, maar wat het betekend??
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #384 Gepost op: 24-02-2019, 16:23:20 »
Ik zie toch wel erg veel overeenkomsten tussen de tekening op het meer en die van Chota 13. Beide hebben bovenaan klimop, aan de linkerkant een zwart-geel bloemachtig patroon en ok een zwart-gele vlek op het gezicht.

Het bootje linksboven is echter niet zichtbaar bij Chota13. Ik denk dat ze gewoon een paar aanpassingen hebben gedaan aan het origineel, maar wat het betekend??

Chota13 is de naam van de kunstenaar; hij heeft talloze varianten van het betreffende gezicht gemaakt!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #385 Gepost op: 24-02-2019, 16:38:38 »
Ja, maar ik bedoel specefiek deze:
(Met de afbeelding van TimvanW er bij)
« Laatst bewerkt op: 24-02-2019, 16:47:35 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #386 Gepost op: 24-02-2019, 17:02:40 »
Mol is IV. Merel toont steeds met een hand vier vingers op de groepsfoto (en ze staat als vierde in de leader).

Ik had niet verwacht dat ze dit ooit nog zouden doen na 2007, maar het is wel consistent.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #387 Gepost op: 24-02-2019, 17:05:06 »
Ik zie toch wel erg veel overeenkomsten tussen de tekening op het meer en die van Chota 13. Beide hebben bovenaan klimop, aan de linkerkant een zwart-geel bloemachtig patroon en ok een zwart-gele vlek op het gezicht.

Het bootje linksboven is echter niet zichtbaar bij Chota13. Ik denk dat ze gewoon een paar aanpassingen hebben gedaan aan het origineel, maar wat het betekend??
Er zijn inderdaad hele sterke gelijkenissen met dat werk. Meer dan ik dacht. Ik neem ook het onderstaande terug over meerdere gezichten. Het betreffende werk heeft ook naar buitenlopende schaduwen bij de neus terug hoogt van de ogen die niet direct naar de neusgaten leiden. Dus toch maar één gezicht.

Bij het zien van deze stukken verwacht ik eigenlijk dat er meerdere gezichten op de afbeelding staan (wat iemand al eens eerder heeft geopperd). Het stuk neus dat je bij de ogen ziet loopt al uit richting neusvleugels (niet op dat stuk) en ook wat betreft hoogte verhouding klopt het naar mijn mening niet als je ze allemaal aan elkaar legt. Ik heb het linker mond deel aan gelegd, omdat ik die ook niet perfect aan vond sluiten op het eerste neus stuk dat wij hadden, maar dat doet het bij het nieuwe stuk niet veel beter (zie plaatje). Lijkt ook alsof het eerste neus stuk volledig van voren is en de ogen driekwart.

=====

Volledig nieuwe post...

Volgens mij zit in het 3de shot (van 4) tussen Evi en Niels een vierkant stuk die past aan de linkerkant. Hij sluit boven en onder in elk geval mooi aan. Het gezicht blijft wel raar smal. Ik heb de kniplijnen op het werkt van Chota_13 gezet om een beeld te geven van de overeenkomsten tussen de stukken en dat werk. Zoals gezegt bepaalde stukken lijken uit verhouding
 Excuus voor de lage kwaliteit van het nieuwe stuk. De transform opties in GIMP zijn niet geweldig.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2019, 18:55:04 door Rat »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #388 Gepost op: 24-02-2019, 19:00:52 »
Ik zit ook een beetje te puzzelen en dat laatste shot van de Jokers vind ik intressant. Zouden we moeten kijken in welke opdrachten er jokers verdiend konden worden?

Mijn geheugen laat me een beetje in de steek maar ik kom hier op uit:
- W achtkamer
- S tapelgek
- S teentje bijdragen
- R oulette
- T en val brengen

Opvallend veel letters die overeenkomen met de achternaam van Merel. Wel jammer van de dubbele S.

Wat als je de opdrachten pakt waarin jokers opengemaakt worden in de leader? Dus niet alleen opdrachten, maar alleen van het moment dat iemand een joker opent?

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #389 Gepost op: 24-02-2019, 19:27:52 »
IV staat voor Romeins nummer 4 en Merel is vierde in de leader

En voor wat het waard is :
"in het vizier" kan je anagrammen naar "hint zie vier".

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #390 Gepost op: 24-02-2019, 19:42:30 »
En voor wat het waard is :
"in het vizier" kan je anagrammen naar "hint zie vier".

Als je de v en z omdraait wel ja... Zo kun je overal een hint van maken  ;D

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #391 Gepost op: 24-02-2019, 19:52:32 »
Vinden jullie het niet vreemd dat de opdracht met de puzzelstukken op het meer helemaal niet in het "volgende week" filmpje voorkomt?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #392 Gepost op: 24-02-2019, 19:53:56 »
Vinden jullie het niet vreemd dat de opdracht met de puzzelstukken op het meer helemaal niet in het "volgende week" filmpje voorkomt?

Nee, want het is geen opdracht volgens mij.

Er zijn nog nooit kandidaten in voor gekomen, dus waarom zou zoiets saais als panelen verslepen een opdracht zijn?

Het is gewoon onderdeel van de grote ontknoping in aflevering 10 waar we de afbeelding te zien krijgen als ontmaskering van de Mol. Dan maar hopen dat het herkenbaar is. ::rofl::

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #393 Gepost op: 24-02-2019, 20:57:00 »
Die blik in de ogen!
Het is toch net Merel?
Mzahk hr cd lnk !

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #394 Gepost op: 24-02-2019, 21:01:37 »
Twee druppels water.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #395 Gepost op: 24-02-2019, 21:05:18 »
Ik zie hier niet duidelijk een kandidaat in eigenlijk.
Vind die muurschildering nog het meeste op Sarah lijken.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #396 Gepost op: 24-02-2019, 21:07:58 »
Ik ken mijzelf en ik zie hier nooit iemand echt in...

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #397 Gepost op: 24-02-2019, 21:08:44 »
Overigens, misschien al genoemd, maar het lijkt alsof er nóg een persoon op je puzzel staat, links beneden, Rat.

Beetje elfig , kinderlijk en-profil.

Edit: ik krijg de foto niet goed op mijn telefoon zoals ik wil, maar hopelijk is de screenshot zo duidelijk genoeg...
« Laatst bewerkt op: 24-02-2019, 21:19:07 door Nijntjelief »

Offline Joisa

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #398 Gepost op: 24-02-2019, 21:29:49 »

MOL IS V
Zou het nu moeten zijn..

In de test van deze aflevering vult Sinan vraag 5 in (v= romeinse vijf). De vraag gaat over de test vuurproef. Zijn antwoord?
Niels.

Offline TimvanW

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #399 Gepost op: 24-02-2019, 21:33:44 »
Ik heb mijn animatie bijgewerkt met het ontbrekende stuk. Het leek er op dat er meer stukken zijn dus wellicht is de afbeelding niet compleet.