Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade  (gelezen 129314 keer)

Offline daphnek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #120 Gepost op: 28-01-2019, 21:43:27 »
Ja misschien missen we aanwijzingen. Het is logischer als er in alle kamers een bordje stond. Maar dat kunnen we terug kijken. Stond er bv in Sinan zijn kamer wel een bordje waarvan we de tekst gewoon niet gezien hebben?

Edit. Zo te zien hingen er inderdaad in alle kamers bordjes.

Sinan probeert vanuit kamer 411 de aandacht van Sarah te krijgen.

We zien Sarah eerst de gordijnen van 412 openen en daarna komt op de gang dat momentje tussen haar en Rick Paul, ze gaan samen een middelste kamer in (een 11 dus) om dat bordje over Sarah en Robèrt eindigt op 12 te checken.

Deze twee brokjes informatie doen mij vermoeden dat dat bordje in 411 hing.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #121 Gepost op: 28-01-2019, 23:56:00 »
Er is veel bewerkt in de volgorde. O.a. Sinan die een stoel pakt en er lekker op gaat zitten, staat later weer op zijn balkonnetje zónder stoel, en daarna weer met stoel, én weer zonder.....

Waarom het balkonnetje van Niels overlapt is snap ik echt niet.

/knip hier stonden die foto's nog een keer


Meest logische verklaring zou mijns inziens zijn dat daar iets te zien viel waarmee teveel informatie vrijgegeven werd. Ik kan me nauwelijks voorstellen waarom je anders die moeite zou doen.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2019, 17:44:45 door Lukie4, Reden: quote ingekort tbv leesbaarheid forum »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #122 Gepost op: 29-01-2019, 00:12:14 »
Dat zou dan van Niels de Mol maken?

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #123 Gepost op: 29-01-2019, 00:40:45 »
Ik vond de zin " Dit is niemands balkon" niet heel mooi.
Beetje gek. Beter of mooier is: dit is het balkon van niemand. Of: op dit balkon hoort niemand te staan.

Niemands? Anagrammen maar weer ☺️  Sinan de m  Het piest precas.
Ik begin in een ernstige Sinan tunnel te raken.

Neem er in mee dat op 4.11 ( het nummer van het balkon van Sinan) het Mol-logo in beeld komt.....En meegenomen de 2.22 van vorige week...

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #124 Gepost op: 29-01-2019, 04:29:31 »
Het zou fijn zijn geweest als de typist van dienst het woord balkon foutievelijk met een 'c' had gespeld, dan had je van de overgebleven letters ook Sinans achternaam kunnen maken, met als restant: Bidt! Nu blijven er naar mijn smaak teveel losse flodders over, of vindt iemand 'bid tank' of ' kit band' of 'bind kat' wel zinnig?


Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #125 Gepost op: 29-01-2019, 05:51:05 »
Vorig jaar waren er allerhande mislukte fotoshop werkjes te zien en dat was uiteindelijk niets, meen ik mij te herinneren. Ik denk dat het programma een betere fotoshopper nodig heeft ;)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #126 Gepost op: 29-01-2019, 11:19:08 »
Er wordt wel gefotoshopt, maar hier lijkt het me geen hint. Waar het wel een hint is, en waar weinig reactie op komt, is tijdens die test met die lichtstralen, waarin een view op de verlichte stad is te zien met het cijfer 38 erin, door de verlichte ramen gevormd en waar een aantal verlichte ramen is toegevoegd om tot het cijfer 38 te komen. De leeftijd van Merel.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #127 Gepost op: 29-01-2019, 11:56:14 »
Wat wordt er bedoeld met balkonnetje van Niels is overlapt?
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #128 Gepost op: 29-01-2019, 12:08:16 »
Wat wordt er bedoeld met balkonnetje van Niels is overlapt?
Met een fotobewerkingsprogramma (fotoshop) kun je een deel van een beeld vervangen door een andere deel van hetzelfde beeld. Dit kun je bijvoorbeeld toepassen als er op de achtergrond een storende boom in het beeld is. Je vervangt dan deze boom door een stukje achtergrond dat hier naast ligt. Je legt als het ware een stukje achtergrond over deze boom heen waardoor je de boom niet meer ziet.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #129 Gepost op: 29-01-2019, 12:14:39 »
Ik denk eigenlijk dat er gewoon per ongeluk een filmer op het balkonnetje stond en ze die hebben weggewerkt. ;)

Waarom ze dan juist tòch dit shot in de aflevering willen is denk ik omdat er iets gebeurt wat ze echt willen dat wij als kijkers zien, namelijk Merel die op dat balkon komt rechtsboven. Zodat de molloten allemaal in de Merel-tunnel gaan  :o

Offline markwasdemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #130 Gepost op: 29-01-2019, 12:27:46 »
Ik denk eigenlijk dat er gewoon per ongeluk een filmer op het balkonnetje stond en ze die hebben weggewerkt. ;)

Waarom ze dan juist tòch dit shot in de aflevering willen is denk ik omdat er iets gebeurt wat ze echt willen dat wij als kijkers zien, namelijk Merel die op dat balkon komt rechtsboven. Zodat de molloten allemaal in de Merel-tunnel gaan  :o

Wat wij als kijkers willen zien, krijgen we niet te zien  ::rofl::
The funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's to late to stop reading it!

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #131 Gepost op: 29-01-2019, 12:56:04 »
Ik denk eigenlijk dat er gewoon per ongeluk een filmer op het balkonnetje stond en ze die hebben weggewerkt. ;)

Waarom ze dan juist tòch dit shot in de aflevering willen is denk ik omdat er iets gebeurt wat ze echt willen dat wij als kijkers zien, namelijk Merel die op dat balkon komt rechtsboven. Zodat de molloten allemaal in de Merel-tunnel gaan  :o

Een filmer stond er niet... Niels stond er. Merel komt dat balkon niet op, dit is een shot van de begin situatie. Merel begon op dat balkon. Zij bleven het langste staan met Evelien en Robert. Sinan is net verplaatst naar de kamer naast hem en Niels is 2 kamers verder en Jaimy wil net een balkon op lopen naast Niels. Sarah en RP zijn de 5e verdieping aan het afspeuren.
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #132 Gepost op: 29-01-2019, 13:16:13 »
Met een fotobewerkingsprogramma (fotoshop) kun je een deel van een beeld vervangen door een andere deel van hetzelfde beeld. Dit kun je bijvoorbeeld toepassen als er op de achtergrond een storende boom in het beeld is. Je vervangt dan deze boom door een stukje achtergrond dat hier naast ligt. Je legt als het ware een stukje achtergrond over deze boom heen waardoor je de boom niet meer ziet.

Ah ok. Ik zat naar een overkapping te zoeken. Ik werk zelf met photoshop en video bewerkingsprogrammas en ik neem aan dat jullie dan het balkon bedoelen op de bovenste foto waar Niels niet op staat?
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #133 Gepost op: 29-01-2019, 18:38:18 »
De Telegraaf spreekt al van een 'Balkongate' ::rofl::

(Hebben die al hun eigen Moltalk tegenwoordig?)

Lijkt me niets meer dan een iets te snelle gedaan montagetrucje ::jaja::
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #134 Gepost op: 29-01-2019, 19:43:22 »
Vreselijk al die clickbaittitels van WIDM-filmpjes. Wel relaxed voor de makers: als er nu echt een grote hint ontdekt wordt moet je 'm nog maar eens zien te vinden tussen al die andere filmpjes die claimen DAT DE MOL DEFINITIEF UITGELEKT IS!!!

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #135 Gepost op: 29-01-2019, 19:49:46 »
Vreselijk al die clickbaittitels van WIDM-filmpjes. Wel relaxed voor de makers: als er nu echt een grote hint ontdekt wordt moet je 'm nog maar eens zien te vinden tussen al die andere filmpjes die claimen DAT DE MOL DEFINITIEF UITGELEKT IS!!!

Haha ja idd. Ik maak voor de eerste keer dit jaar ook filmpjes erover. Maar probeer niet teveel te clickbaiten.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #136 Gepost op: 29-01-2019, 20:09:18 »
Een filmer stond er niet... Niels stond er. Merel komt dat balkon niet op, dit is een shot van de begin situatie. Merel begon op dat balkon. Zij bleven het langste staan met Evelien en Robert. Sinan is net verplaatst naar de kamer naast hem en Niels is 2 kamers verder en Jaimy wil net een balkon op lopen naast Niels. Sarah en RP zijn de 5e verdieping aan het afspeuren.

Bij het eerste shot komt Jamie net aan op zijn balkon (gordijnen slaan open). Bij het volgende shot (waar Niels in beeld is) gaat Jamie weer weg. In die tussentijd kan er best een cameraman op 211 hebben gestaan om Jamie in beeld te kunnen brengen. De cameraman kan weggegaan zijn op het moment dat Niels de kamer binnenkwam.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #137 Gepost op: 29-01-2019, 20:12:57 »
Dat zou idd kunnen ik dacht dat de beelden sec na elkaar zaten.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #138 Gepost op: 29-01-2019, 22:09:31 »
Vreselijk al die clickbaittitels van WIDM-filmpjes. Wel relaxed voor de makers: als er nu echt een grote hint ontdekt wordt moet je 'm nog maar eens zien te vinden tussen al die andere filmpjes die claimen DAT DE MOL DEFINITIEF UITGELEKT IS!!!

Hear hear. Vind het tenenkrommend dat de Telegraaf de Chota-13 vondst als een feit en niet een interpretatie presenteert.  ::ohno::
Maar inderdaad, die ruis is ook wel weer handig. Zo had ik het nog niet bekeken.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #139 Gepost op: 29-01-2019, 22:28:07 »
Vreselijk al die clickbaittitels van WIDM-filmpjes. Wel relaxed voor de makers: als er nu echt een grote hint ontdekt wordt moet je 'm nog maar eens zien te vinden tussen al die andere filmpjes die claimen DAT DE MOL DEFINITIEF UITGELEKT IS!!!

En dan vliegt een week later hun zogenaamd zekere mol eruit en zwijgen ze ineens als het graf, stelletje sukkels.