Auteur Topic: [Kandidaat] Patrick Martens  (gelezen 30208 keer)

Offline Qlivian

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #180 Gepost op: 8-10-2020, 11:31:52 »
Ik heb nog een hint bedacht. Misschien wel ver gezocht maar deel hem toch even.

Als je 1+2+3+4+8 +12 +11 etc optelt als je de stokken volgt. krijg je 78. Het jaar waarin Patrick is geboren is 78


Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #181 Gepost op: 8-10-2020, 12:07:40 »
De volgorde van tellen maakt niet uit.
Hoewel ik diep in de Patrick-tunnel zit, zie ik geen aanwijzing in het totaal van de opdrachten. De aanwijzing zit vermoedelijk in de titel of in het feit dat het geld bij opdracht 7 wordt weergegeven.

Zie bijvoorbeeld de opmerking van annemamol vandaag om 10.59 uur bij opdracht 1 stuk voor stuk.



Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #182 Gepost op: 8-10-2020, 19:38:29 »
In de opdracht Meesterwerken lijkt Patrick vooral te proberen het laatste schilderij niet te vinden.
Het is al duidelijk dat ze op zoek moeten naar een schilderij met een hond aan de rechterkant.

Nadat hij het juiste schilderij voorbij snelt en hij (en Ellie even later ook) Ron eigenlijk negeert (die 
daar ook weinig aan doet), vraagt Patrick zich af is het wel in deze vleugel. Om
vervolgens te zeggen ik denk in de andere vleugel. Ze lopen door en dan is de tijd om. Een
subtiele manier om tijd te rekken ::).

 Hij zegt ook nog in de biecht. "We zijn nog langs allemaal schilderijen gelopen, op zoek naar de hond
 die links lag terwijl hij volgens mij heel wist goed dat de hond rechts lag. Hij zegt heel nadrukkelijk links.
Dan zou hij het helemaal gemist moeten hebben dat de hond rechts lag, maar dat is niet zo want hij
geeft in een eerdere biecht nog een correcte omschrijving en Ellie, Ron en Patrick bespreken het ook tijdens de opdracht.  Maar goed dat is niet per se mols, beetje vreemd vind ik het wel ???.
« Laatst bewerkt op: 8-10-2020, 20:51:31 door Lonneke*L »

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #183 Gepost op: 8-10-2020, 20:58:14 »
Het viel me vooral op dat Patrick bij eerdere schilderijen er ook graag van is om twijfel te zaaien en langer bezig te zijn met foute. Ook met bellen enzo. Terwijl Ron al gauw zegt dat het fout is of beaamt dat iets goed is. Als het schilderij van Tygo vrijwel zeker gevonden is, komt hij met de opmerking dat Jezus zijn zak vast houdt. Dit maakt hem minder verdacht natuurlijk, maar het is dan al een gedane zaak eigenlijk. In wat daarna gebeurt is behoorlijk geknipt en geschoven volgens mij in de montage. Om dat verhaal met Ron er beter uit te laten komen. Maar inderdaad heeft Patrick vooral haast en is druk aan het lopen. Dus inderdaad: goed zijn best gedaan en toch niet al het geld. Als hij daadwerkelijk in de laatste paar minuten langs het goede schilderij is gelopen (als Mol), vind ik dat wel heel erg gewaagd.

Al vind ik Jeroen/Peggy ook wel erg verdacht met dat bewuste schilderij.

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #184 Gepost op: 9-10-2020, 03:01:15 »
In de opdracht Meesterwerken lijkt Patrick vooral te proberen het laatste schilderij niet te vinden.
Het is al duidelijk dat ze op zoek moeten naar een schilderij met een hond aan de rechterkant.

Nadat hij het juiste schilderij voorbij snelt en hij (en Ellie even later ook) Ron eigenlijk negeert (die 
daar ook weinig aan doet), vraagt Patrick zich af is het wel in deze vleugel. Om
vervolgens te zeggen ik denk in de andere vleugel. Ze lopen door en dan is de tijd om. Een
subtiele manier om tijd te rekken ::).

 Hij zegt ook nog in de biecht. "We zijn nog langs allemaal schilderijen gelopen, op zoek naar de hond
 die links lag terwijl hij volgens mij heel wist goed dat de hond rechts lag. Hij zegt heel nadrukkelijk links.
Dan zou hij het helemaal gemist moeten hebben dat de hond rechts lag, maar dat is niet zo want hij
geeft in een eerdere biecht nog een correcte omschrijving en Ellie, Ron en Patrick bespreken het ook tijdens de opdracht.  Maar goed dat is niet per se mols, beetje vreemd vind ik het wel ???.

Wellicht dacht hij eerst dat de hond links op het schilderij stond en werd het hem pas  later duidelijk dat het rechts moest zijn.
Er wordt veel geknipt door de productie, de audio- en videofragmenten worden vaak niet in de juiste volgorde weergegeven.

Het kan dus zijn dat dit expres zo gemonteerd is om Patrick verdacht te doen lijken en dat zou dan betekenen dat hij niet de Mol is 🤔🤔


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #185 Gepost op: 9-10-2020, 09:35:29 »
Ik denk eerder dat Patrick een beetje gefrustreerd raakt over zijn spel en daardoor tot "die hond die links lag" komt. En omdat wij overal wat achter zoeken wordt er dankbaar gebruik gemaakt van zo 'n opmerking. Patrick +1500, +400 boogschieten, +1000 baby heeft zijn piemel vast. Patrick moet heel hard op zoek naar de mol, anders is het morgen afgelopen.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #186 Gepost op: 9-10-2020, 10:40:26 »
Ik denk eerder dat Patrick een beetje gefrustreerd raakt over zijn spel en daardoor tot "die hond die links lag" komt. En omdat wij overal wat achter zoeken wordt er dankbaar gebruik gemaakt van zo 'n opmerking. Patrick +1500, +400 boogschieten, +1000 baby heeft zijn piemel vast. Patrick moet heel hard op zoek naar de mol, anders is het morgen afgelopen.

 Dat zou ook kunnen natuurlijk....Hij kan ook nog doorgaan zonder dat hij de mol is. Peggy is het het voor mij sowieso niet. Ik blijf in de tunnel, maar dat heeft zijn piemel vast is voor mij niet zo van  belang, dat schilderij hadden ze al min of meer geraden toen hij dat zei. Op mij komt hij niet gefrustreerd over en ik heb het idee dat bij de laatste testen meerdere mensen naast Ellie niet op de juiste mol zaten ::)

Tot nu toe zijn al mijn mollen één voor één afgevallen dus dat zou best nog eens kunnen gebeuren🤪

Zit te bedenken dat het eigenlijk helemaal niet fijn is als je meteen aangewezen wordt als penningmeester. Hoe wordt dit bepaald achter de schermen? Blijft feit dat hij ook voor de zwarte vrijstelling had kunnen kiezen. De penningmeester die zo aangewezen wordt kun je meestal afschrijven als mol.  Toch hoop ik dat het deze keer anders is.
Al zal hij dan altijd de mol zijn die onnodig 1500 in de pot deed. Is ook niet zo fijn. ::ohno::


Dat blijft wel in mijn hoofd spoken 👻👻ondanks goede hints die naar Patrick wijzen.
« Laatst bewerkt op: 9-10-2020, 12:47:59 door Lonneke*L »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #187 Gepost op: 9-10-2020, 13:00:06 »
Zit te bedenken dat het eigenlijk helemaal niet fijn is als je meteen aangewezen wordt als penningmeester. Hoe wordt dit bepaald achter de schermen?
Daar denk ik dat de Mol (wie het ook is, zelfs Patrick zelf) het mocht bepalen, dan ligt het nog in het spel. Het zou mij tegenvallen van de makers om zomaar iemand aan te wijzen als de penningmeester.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #188 Gepost op: 10-10-2020, 19:19:06 »
Komt ook wel aan op welke kant je op redeneert voor follow the money. Bijvoorbeeld de schilderijen. De een redeneert dat de bevestiging dat jezus zijn zak vasthoudt, 1000 euro heeft binnen gebracht. Zelf redeneer ik dat hij door tijd rekken en te zoeken naar het verkeerde schilderij, 1000 euro uit de pot heeft gehouden.

Vind het opvallend dat hij geld binnen haalt als dat toch zal gebeuren of hij on the spot staat. Op het moment dat iedereen dat penningmeesterschap verdacht gaat vinden, haalt hij de 1500 binnen. Kon ook niet anders. Als kandidaat zou hij en tegen zijn eigen belang in de zv in brengen en geld uit de pot houden. Dan was hij verdachter dan verdacht geweest. Ja hij schiet twee pijlen in in het kasteel maar viel weinig te mollen daar, zoveel kansen om te schieten. Kan het meer verdekt, haalt hij geen geld binnen, mindere bedragen minder of geld uit de pot.

Waarom ik hem het meest verdenk is dat hij steeds goede molposities krijg of weet te vinden én delen van opdrachten die moeten slagen op gang brengt. De eerste opdracht vindt hij een compleet verstopte spiegel, ziet hij als enige het rek waar ze in geplaatst  moeten worden, weet spontaan dat er 10 spiegels in passen en komt op de gedachte dat de teksten uit de brieven van de mol komen. Bij het vinden van de spiegel weet hij zijn spiegel niet. Daarna maakt hij Ellie verdacht omdat hij zijn spiegel goed weet. Kan toevallig zijn maar als de groep in het dorp gebeld wordt, weet Patrick snel dat het Horace is.

De gastenlijst denk ik dat de beste molpositie het verdelen van namen en inzetten van geld is geweest. Je kan van te voren de bekende en niet voorkomende namen weten en daarop sturen, je kan op het laatste moment een kaartje wisselen. Ellie is het niet. En voor een kandidaat vreemd om jezelf te kiezen om je af te zonderen van de rest terwijl je wil zien wat iedereen doet.

De luikenopdracht wil je denk ik luiken openen. Er wordt ergens gezegd dat de luiken van binnenuit geopend moeten worden. Zijn actie met de bezemsteel is dan waarschijnlijk niet meegerekend. We zien verder Peggy luiken openen die groen zijn en niet rood. Als mol het slimst om naar de verkeerde kamer te sturen maar iemand anders de luiken open te laten doen.

Oud mollen spotten krijgt hij de beste positie. Toch ziet hij geen enkele oud-mol die echt wel goed bij de koffertjesoverdracht hebben rond gelopen. Extra vreemd omdat hij wel een mimegroep ziet, hij let dus niet alleen op de koffers. Uiteindelijk als niemand een goede naam noemt, noemt hij een juiste naam van Dennis. Om daarna direct verbolgen te doen en te wuiven dat anderen het maar moeten beslissen alsof hij zijn best gedaan heeft. Opdracht mislukt.

De postkaarten haalt hij met Jeroen de lage bedragen dichtbij binnen. Verder wil hij op de draaimolen :)

Schilderijen was beste positie om ze te vinden en door zijn rondrennen, tijd rekken en zoeken naar de verkeerde een flink eind terug, gaat er 1000 euro uit de pot.

Lasergame in het midden de goede positie. Knipt geen draden door, stopt wel in zijn zakken maar we zien niet hoeveel waarna hij af gaat.

De laatste opdrachten: hij rent achter Nikkie aan de lobby binnen, houdt meteen de derde envelop vast, wordt gever van instructies (beter dan chauffeur) en kan de andere groep verkeerd sturen en onverdacht zelf goed terecht komen. Daarna zoeken ze de auto af, is hij degene die de sleutelhanger ziet dus de opdracht op gang brengt. De mol zal in de zoekende groep zitten, dat is de groep waar geld uit de pot gehouden kan worden straks. Als ze in de buurt zijn, stelt hij de goede vragen, vinden ze de toren en loopt hij voorop naar de opdracht. Soepeltjes schijnt hij de zaklamp direct op het cijfertje op de muur zodat het er die dag op zit, mollen komt morgen weer.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #189 Gepost op: 10-10-2020, 19:51:59 »
Mooie opsomming. Als hij er na vanavond nog inzit ga ik komende week ook een lijst met acties van Patrick maken.

Oud mollen spotten krijgt hij de beste positie. Toch ziet hij geen enkele oud-mol die echt wel goed bij de koffertjesoverdracht hebben rond gelopen. Extra vreemd omdat hij wel een mimegroep ziet, hij let dus niet alleen op de koffers. Uiteindelijk als niemand een goede naam noemt, noemt hij een juiste naam van Dennis. Om daarna direct verbolgen te doen en te wuiven dat anderen het maar moeten beslissen alsof hij zijn best gedaan heeft. Opdracht mislukt.
Pure speculatie en wensdenken, maar het lijkt me mooi om in de ontknoping een onderonsje te zien tussen Patrick en de cameraman die op het balkon naast hem staat. Wijzend en zwaaiend naar de oud-mollen op het plein en dan naar de camera: "Kijk daar loopt Dennis. Hij was de mol in mijn jaar."

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #190 Gepost op: 10-10-2020, 19:57:26 »
Einde bij opdracht routebeschrijving doet hij wel weer iets typisch....in gesprek met Ron en Jeroen: niet gehaald zeggen ze, GVDMM, Patrick: ja zegt dat wel, ik ben klaar...gekke woordkeuze, alsof hij zegt dat zijn taak als mol erop zit, en behaald heeft.
Meer L

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #191 Gepost op: 10-10-2020, 21:35:35 »
Jammer dat hij eruit ligt, een van de leukste kandidaten ooit! ::bravo::

Offline DieIsDeMol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #192 Gepost op: 10-10-2020, 21:36:34 »
Jammer dat hij eruit ligt. Ik vond hem heel leuk.

Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #193 Gepost op: 10-10-2020, 21:38:45 »
heeeel jammer, gelachen en lekker fanatiek  ::bravo:: ::joehoe::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #194 Gepost op: 10-10-2020, 21:46:11 »
Het zat eraan te komen, was deze aflevering erg kandidaats, maar wat jammer dat hij eruit ligt. Heel mooi dat hij erbij was!  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #195 Gepost op: 10-10-2020, 21:53:10 »
Ik heb Patrick nooit verdacht en zijn keuze voor geld ipv zwarte vrijstelling bevestigde dat beeld. Wel speelde ie het spel vol en genoot ie ervan. Gelukkig hebben we het gifje nog van Patrick in aflevering 1 ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #196 Gepost op: 10-10-2020, 21:54:21 »
Helaas Patrick. Je was een toffe kandidaat  ::ok::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #197 Gepost op: 10-10-2020, 22:02:52 »
Zó jammer. Ik ging Patrick elke aflevering leuker vinden, en ik vind het altijd jammer als fanatieke kandidaten die voor het geld gaan, afvallen. Hij heeft een heerlijke energie en het was dankzij hem dat ze überhaupt nog zo dicht bij waren deze opdracht.

Hij had van mij mogen winnen. Maar het mocht niet zo zijn. Eigenlijk maakt het me nu dus ook niet zo meer uit wie er verder nog wint.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #198 Gepost op: 10-10-2020, 22:18:33 »
Jammer dat hij weg is. Ik vond hem echt heel leuk.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #199 Gepost op: 11-10-2020, 00:44:46 »
Mijn vierde mol op rij eruit  :\'( gaat dit jaar echt fantastisch. Jammer dat hij al naar huis is. Als het Jeroen is, acteert hij wel goed.  Vond hem wel verdacht. Ik heb weer wat te speuren.