Poll

Live finale?

Ja, tof!
Nee, liever niet...

Auteur Topic: Speculeren over de live-finale/ontknoping  (gelezen 37033 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #160 Gepost op: 7-03-2020, 20:14:54 »
De reunië als 2014 vond ik echt geweldig, dat leek het meeste hierop.
2014?

Even terug in de geschiedenis en ... back to the future (series met "bekende" Nederlanders):
- 2005 = reünie (goede opzet door de reeds genoemde dialogen)
- 2006 = reünie
- 2007 = reünie (in aflevering 9 al gesprekken met afvallers)
- 2008 = reünie
- 2009 = reünie (winnares bekend gemaakt in aflevering 9)
- 2010 = reünie (winnaar bekend gemaakt in aflevering 9?)
- 2011 = reünie (aflevering 11!)
- 2012 = reünie
- 2013 = reünie (verliezer bekend gemaakt in aflevering 9)
- 2014 = reünie
- 2015 = live + reünie
- 2016 =
- 2017 = live + reünie
- 2018 = live + reünie
- 2019 = live + reünie

De jaren met live onthulling waren in mijn ogen allen een grote sof. De jaren met reünie waren niet allemaal even sterk. In het ene seizoen meer aandacht voor de hints dan in het andere.

In 2007 kreeg iedere kandidaat die was afgevallen voor de finale een molactie te zien, waardoor duidelijk werd wie destijds de mol was. Daarna werd er met de hele groep nog gebabbeld. Ik vind dat hierdoor toen te weinig tijd was om de acties en hints goed te bespreken.

Mijn wens: geen aflevering meer zonder afvaller, totaal van minimaal 13 afleveringen. Aflevering 11, 12 & 13 zijn de reünie waarin hints en acties uitgebreid worden besproken. Aflevering 9 & 10 zijn de finale. Aflevering 1 & 2 alle opdrachten voor de 1e executie.

Terugbrengen: spelregel met percentage. Dus sowieso 1 afvaller per executie, maar 2 afvallers wanneer de spelers de test slechter maken dan de test daarvoor.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #161 Gepost op: 7-03-2020, 20:16:06 »
Miljuschka plaatste op Instagram de vraag wie er vanavond afvalt. Dus waarschijnlijk gaat er toch ergens nog iemand afvallen
Of niet?  ???

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #162 Gepost op: 7-03-2020, 20:23:00 »
Volgens de avrobode:.
Vanavond valt de beslissing. Eerst nog wat opdrachten en dan de allerlaatste test. Hierna is er een winnaar, een verliezer en een Mol. ::)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #163 Gepost op: 7-03-2020, 20:24:38 »
Maar dat kan ook anders!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #164 Gepost op: 7-03-2020, 20:28:16 »
dat dat sentiment zo breed wordt gedeeld - ruim 86% van de 141 stemmen op moment van schrijven - had ik niet verwacht.
Ik ben heel blij dat we nu - dankzij de poll - concrete data hebben.

Avrotros-mensen lezen hier mee. Ik hoop dat ze dit ook zien. De cijfers laten zien dat deze finalevorm niet populair is onder molloten; de discussie laat zien waarom niet.

maar voor de kijker thuis is de interactie met het publiek totaal niet interessant.
Ik ben wel benieuwd wat de kijker thuis daar nou van vindt.

Ik bedoel, wij vinden het in grote getale niks, maar hoe denkt "de gewone kijker" daar over? Weten we dat?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #165 Gepost op: 7-03-2020, 22:07:50 »
Ik denk dat Mil gewoon doelde op de standaard-afloop.

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #166 Gepost op: 7-03-2020, 22:28:19 »
Persoonlijk vind ik dat een live reunie wel wat heeft. De emoties zijn wat sterker omdat deze mensen al maanden met het geheim door nederland wandelen. Dat heeft wel appeal, maar het is zeker niet perfect atm:

- ik hoef ECHT niet te horen wat het publiek denkt. Dat is verspilde zendtijd die aan hints besteed kan worden

- meer tijd besteden aan molacties. De discussie die de groep daarbij maken zijn wel erg leuk

- wat mij betreft mag er een extra uitzend komen (online exclusive misschien?) waarin alle hints besproken worden. (Het liefst door de mol, maar weet niet of dat praktisch is)

- laatste uitzending misschien extra lang maken, een uur is best krap om alles te bespreken, zeker met al het tijdrekken. Misschien de discussie online voortzetten nadat de zendtijd op zodat mensen nog wel aan het woord kunnen komen.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #167 Gepost op: 7-03-2020, 22:45:58 »
Ik ben wel benieuwd wat de kijker thuis daar nou van vindt.

Ik bedoel, wij vinden het in grote getale niks, maar hoe denkt "de gewone kijker" daar over? Weten we dat?

Ik ben de enige in mijn omgeving die widm zo fanatiek volgt.
Wat ik hoor vinden ze het vrij langdradig (vooral het kletsen met fans buiten, de finalisten ‘binnenhalen’,
‘Goh kijk toch eens hoeveel molloten er weer zijn’ etc) en rommelig aan tafel en bij het laten zien van de molacties.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #168 Gepost op: 7-03-2020, 23:30:41 »
Het is dat je wilt weten wie de mol is en wat die heeft gedaan.
Verder vinden we het hier op de bank "een hysterisch circus".
Meer iets voor de jeugd.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #169 Gepost op: 8-03-2020, 00:49:26 »
Wens finale:

nog een laatste spel, iets met de sleutels...
Nathan wordt bekend gemaakt als eerste verliezer.
Nathan krijgt een prachtig afscheidsfilmpje vol met teamspririt, positiviteit en inzet.

Dan live:
3 kandidaten op het podium.
Drumrolls...Wie. Is. De. Mol?

Niemand stapt naar voren!?
Camera zoomt in op Nathan (die nooit een rood scherm heeft gezien) en
Nathan maakt zich bekend als mol.
 ::tandpastasmiley::


Baal finale:
Het is Rob, en de tattoos waren echt een hint.
 ::joehoe::

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #170 Gepost op: 8-03-2020, 00:56:02 »
Het is vooral balen - ervan uitgaande dat Rob de Mol is - dat Rob voor velen een vreesmol is niet eens zozeer op basis van hoe hij gemold heeft, maar meer op basis van de verdenkingen van de finaletest. Laten we hem vooral beoordelen op hoe hij gemold heeft en ook niet vergeten dat hij tot vanavond amper verdacht werd. Een stuk minder dan een Margriet of Jon bijvoorbeeld. Vind niet dat het feit dat hij bij de finaletest ineens massaal verdacht wordt heel erg af zal doen aan zijn molschap.

Nu wordt dat vreesmolgehalte ook nog eens extra versterkt door het wensmolgehalte van Nathan natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 00:58:05 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #171 Gepost op: 8-03-2020, 02:12:58 »
https://www.telegraaf.nl/entertainment/1228894199/ontknoping-wie-is-de-mol-al-deels-verklapt

Iemand die het volledige artikel kan lezen? Ik hoop gewoon ordinaire clickbait.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #172 Gepost op: 8-03-2020, 02:23:46 »
https://www.telegraaf.nl/entertainment/1228894199/ontknoping-wie-is-de-mol-al-deels-verklapt

Iemand die het volledige artikel kan lezen? Ik hoop gewoon ordinaire clickbait.

Het is een soort column/blog. Met als belangrijkste conclusie dat ze Mil het meest verdenken. Na de finale-uitzending van zaterdagavond zetten ze de kaarten toch weer op Miljuschka. Met als reden: 'Het was onze eerste verdachte en daar houden we met de eindstreep in zicht toch maar weer aan vast.'

Inderdaad nogal clickbaiterig dus  ::jaja::
Ben jij de mol?

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #173 Gepost op: 8-03-2020, 02:55:50 »
Uit de beschrijving van de aflevering op de site
Citaat
De laatste aflevering voor de finale. Voor de kandiddaten de laatste kans om geld te verdienen voor de pot.

Wijsheid of geluk heeft de kandidaten zo ver gebracht. De aflevering begint in Luoyang waar ze een optreden in kungfu krijgen. Ook gaan ze de Hollandse pot verkopen op een lokale markt. Dit is de laatste aflevering voor de spannende finale in het Vondelpark van Amsterdam. Wie is... de Mol?

Ik vind het taalgebruik de laatste twee afleveringen wat apart. Zijn ze altijd nou zo onduidelijk over wat nou de finale, ontknoping of whatever het juiste woord is. Ik heb het idee dat "finale" inmiddels al 4 verschillende betekenissen gehad heeft.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #174 Gepost op: 8-03-2020, 03:18:01 »
https://www.telegraaf.nl/entertainment/1228894199/ontknoping-wie-is-de-mol-al-deels-verklapt

Iemand die het volledige artikel kan lezen? Ik hoop gewoon ordinaire clickbait.

De bait was dat Rik al heeft verklapt ergens dat er 1 mol is en dus niet 2

 ::)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #175 Gepost op: 8-03-2020, 06:46:49 »
Met oogkleppen op vanuit de Nathan tunnel: Volgende week zien we dat inderdaad niet de sportman maar de mol gecoacht heeft. Om toch een winnaar te krijgen, krijgen ze aanvullende vragen over Nathan.

De twist in aflevering 9 is dan net de finale met vier geweest maar het feit dat Rik in Nathans finale toespraak gewoon zegt "Dit is coachen door de mol". Daarna valt hij even stil, tot doordringt tot de kandidaten dat ze het allemaal fout hadden.

Zou het voor mij het beste seizoen ooit maken  ::tandpastasmiley::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #176 Gepost op: 8-03-2020, 08:52:05 »
Persoonlijk vind ik dat een live reunie wel wat heeft. De emoties zijn wat sterker omdat deze mensen al maanden met het geheim door nederland wandelen. Dat heeft wel appeal, maar het is zeker niet perfect atm:

- ik hoef ECHT niet te horen wat het publiek denkt. Dat is verspilde zendtijd die aan hints besteed kan worden

- meer tijd besteden aan molacties. De discussie die de groep daarbij maken zijn wel erg leuk

- wat mij betreft mag er een extra uitzend komen (online exclusive misschien?) waarin alle hints besproken worden. (Het liefst door de mol, maar weet niet of dat praktisch is)

- laatste uitzending misschien extra lang maken, een uur is best krap om alles te bespreken, zeker met al het tijdrekken. Misschien de discussie online voortzetten nadat de zendtijd op zodat mensen nog wel aan het woord kunnen komen.

In 2014 had je de reünie op tv en aansluitend Moltalk op internet. Toen nog met Arjen Lubach als presentator. En volgens mij Kees Tol als side-kick.

Er zal wel weer iemand in het publiek staan met een bord met daarop de tekst "Rop iez de mol". En dat een presentator zegt "wat heb jij een mooi bord! Waarom is Rob de mol?" Dan volgt de uitleg "hij heeft van die mooie hoeden! Het is een leuke jongen!", kortom: het slaat nergens op.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 08:57:29 door molE13 »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #177 Gepost op: 8-03-2020, 10:43:18 »
Ze hadden het in het artikel over het officiële forum. Zouden ze daar bij de Telegraaf het facebook-account mee bedoelen, of tóch RN?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #178 Gepost op: 8-03-2020, 11:18:08 »
Persoonlijk vind ik dat een live reunie wel wat heeft. De emoties zijn wat sterker omdat deze mensen al maanden met het geheim door nederland wandelen. Dat heeft wel appeal, maar het is zeker niet perfect atm:

 ??? Die moet je even uitleggen. Vóór het Duistere Tijdperk der Livefinales werd de reünie pas kort vóór uitzending opgenomen. En de meerderheid van de kandidaten wist tot aan die opnamen niet wie de mol, winnaar en verliezer waren. De emoties van verbazing, schrik of triomf waren er niet minder authentiek om.
Woosie down?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [samengevoegd]: Alles over de live-finale/ontknoping
« Reactie #179 Gepost op: 8-03-2020, 12:08:39 »
De bait was dat Rik al heeft verklapt ergens dat er 1 mol is en dus niet 2

 ::)
dat is geen verklappen, dat is gewoon een gegeven.


Maar het zorgt wel ervoor dat het artikel volledig gelezen wordt....... ::rofl:: ::rofl::


Wat mij dus het meeste dwars zit, is dat Rik letterlijk zegt: ''......wie vóór de ontknoping alsnog afvalt''.

En wat houdt dat nou in: Zolang ik me kan herinneren houdt de ontknoping namelijk niet alleen in dat de Mol zich bekend maakt, maar ook wie de winnaar is, en wie de verliezer(s).

Alleen, zo zei Rik het dus niet.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 13:25:21 door Bodejos »