Auteur Topic: [kandidaat] Leonie ter Braak  (gelezen 55941 keer)

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #240 Gepost op: 14-02-2020, 14:00:48 »
Hoor ik Rik bijna iedere aflevering zeggen? :  "Goedemorgen" .....

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #241 Gepost op: 14-02-2020, 14:49:38 »
Hoor ik Rik bijna iedere aflevering zeggen? :  "Goedemorgen" .....

Dit zou echt een goede hint zijn eigenlijk, ware het niet dat het in seizoen 2019 ook regelmatig te horen is (aan het begin van aflevering 5 en 7 in ieder geval, ik had geen tijd om elke opdracht afzonderlijk terug te luisteren, maar be my guest ;) ).

Op het eerste oog (en op basis van elke eerste opdracht, dus), wijkt seizoen 2020 in ieder geval niet echt af van seizoen 2019. In 2019 werd 'goedemorgen' bij afl 5 en 7 gezegd, tot nu toe alleen bij afl 3 aan het begin. Ik heb de indruk dat het een normaal gebruik van Rik is.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #242 Gepost op: 14-02-2020, 14:59:55 »
Er ontgaat mij kennelijk iets. Wat is er hint-achtig aan 'Goedemorgen'?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #243 Gepost op: 14-02-2020, 15:01:04 »
Er ontgaat mij kennelijk iets. Wat is er hint-achtig aan 'Goedemorgen'?
Leonie heeft Goedemorgen Nederland gepresenteerd ;)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #244 Gepost op: 14-02-2020, 15:21:54 »
Aha! Dankjewel. Ik kijk duidelijk weinig tv. Eigenlijk alleen maar sport + WIDM.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #245 Gepost op: 14-02-2020, 16:20:46 »
Dit zou echt een goede hint zijn eigenlijk, ware het niet dat het in seizoen 2019 ook regelmatig te horen is (aan het begin van aflevering 5 en 7 in ieder geval, ik had geen tijd om elke opdracht afzonderlijk terug te luisteren, maar be my guest ;) ).

Op het eerste oog (en op basis van elke eerste opdracht, dus), wijkt seizoen 2020 in ieder geval niet echt af van seizoen 2019. In 2019 werd 'goedemorgen' bij afl 5 en 7 gezegd, tot nu toe alleen bij afl 3 aan het begin. Ik heb de indruk dat het een normaal gebruik van Rik is.

Aflevering 1 tot en met 4 zegt Rik minimaal 1x tegen de groep "Goedemorgen", bij de 1e opdracht in aflevering 1 Beltegoed, viel mij dat opeens op.
En Leonie stond ook lekker te glimlachen toen Rik dat zei.


Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #246 Gepost op: 14-02-2020, 16:22:37 »
Misschien een raar idee, ver gezocht wellicht, maar kan het niet zo zijn dat Rik "Goedemorgen" zegt omdat het nog ochtend is als ze aan een opdracht beginnen?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #247 Gepost op: 14-02-2020, 16:28:49 »
Misschien een raar idee, ver gezocht wellicht, maar kan het niet zo zijn dat Rik "Goedemorgen" zegt omdat het nog ochtend is als ze aan een opdracht beginnen?
Dat zal toch niet  ::oink::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #248 Gepost op: 14-02-2020, 16:29:32 »
Misschien een raar idee, ver gezocht wellicht, maar kan het niet zo zijn dat Rik "Goedemorgen" zegt omdat het nog ochtend is als ze aan een opdracht beginnen?

 ::rofl:: wilde ik net typen

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #249 Gepost op: 14-02-2020, 16:37:13 »
Aflevering 1 tot en met 4 zegt Rik minimaal 1x tegen de groep "Goedemorgen", bij de 1e opdracht in aflevering 1 Beltegoed, viel mij dat opeens op.
En Leonie stond ook lekker te glimlachen toen Rik dat zei.

Dat was dan ook een ochtend. (En is overigens opdracht 2 van afl 1, maar vooruit, opdracht 1 was nogal afwijkend van de normaal.)

De eerste woorden bij aflevering 2:
Opdracht 1 - middag(?): "Kandidaten"
Opdracht 2 - avond: "Hallo" / "Zometeen"
Opdracht 3 - ochtend: "Goeiemorgen"

Goed, het zou bij de kandidaten dan ook opvallen wanneer Rik 'goedemorgen' zou zeggen wanneer de opdracht niet in de ochtend plaatsvindt. Dat is dus niet zo gek, en dan zou het nog steeds een hint kunnen zijn. Maar gegeven dat Rik ook vorig jaar 'goedemorgen' gebruikte, vraag ik me af of het echt zo is. Dan zou je echt het intropraatje bij élke opdracht na moeten gaan. Zowel van seizoen 2019 als van seizoen 2020.

Misschien een raar idee, ver gezocht wellicht, maar kan het niet zo zijn dat Rik "Goedemorgen" zegt omdat het nog ochtend is als ze aan een opdracht beginnen?
Ja dit dus haha.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #250 Gepost op: 15-02-2020, 12:33:20 »
Ik herhaal: Leonie als mol zou het equivalent zijn van een aflevering van Poirot waarin de butler in elke scène met een bebloed mes, een nog nadampend pistool én een fles strychnine in de handen door het beeld loopt, onderwijl uitroepend: 'Ik beken! Ik heb het gedaan!', en dat die op het eind dan inderdaad de moordenaar blijkt te zijn.
Jammer dat een eventuele 'into your face-mol' zo negatief wordt beoordeeld hier op dit forum. Ikzelf zou het juist wel leuk vinden om aan het eind van de serie te zien dat zo iemand de mol is! Daarbij, mocht zij het zijn (wat ik persoonlijk inderdaad denk) zal je vast genoeg dingen zien die niet in beeld zijn geweest.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #251 Gepost op: 15-02-2020, 12:38:41 »
Misschien een raar idee, ver gezocht wellicht, maar kan het niet zo zijn dat Rik "Goedemorgen" zegt omdat het nog ochtend is als ze aan een opdracht beginnen?

Baanbrekend idee. Zou zomaar eens kunnen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #252 Gepost op: 15-02-2020, 12:47:25 »
Jammer dat een eventuele 'into your face-mol' zo negatief wordt beoordeeld hier op dit forum. Ikzelf zou het juist wel leuk vinden om aan het eind van de serie te zien dat zo iemand de mol is! Daarbij, mocht zij het zijn (wat ik persoonlijk inderdaad denk) zal je vast genoeg dingen zien die niet in beeld zijn geweest.
::bravo::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #253 Gepost op: 15-02-2020, 12:58:38 »
Jammer dat een eventuele 'into your face-mol' zo negatief wordt beoordeeld hier op dit forum. Ikzelf zou het juist wel leuk vinden om aan het eind van de serie te zien dat zo iemand de mol is! Daarbij, mocht zij het zijn (wat ik persoonlijk inderdaad denk) zal je vast genoeg dingen zien die niet in beeld zijn geweest.
mwah volgens mij zijn de meningen gewoon verdeeld en hebben veel mensen die het niet leuk zouden vinden het nu vooral laten weten ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #254 Gepost op: 15-02-2020, 13:07:45 »
Jammer dat een eventuele 'into your face-mol' zo negatief wordt beoordeeld hier op dit forum. Ikzelf zou het juist wel leuk vinden om aan het eind van de serie te zien dat zo iemand de mol is! Daarbij, mocht zij het zijn (wat ik persoonlijk inderdaad denk) zal je vast genoeg dingen zien die niet in beeld zijn geweest.

Ik denk dat het niet zozeer ligt aan het ‘in-your-face’-mollen, bijvoorbeeld Milouska was niet bepaald subtiel, maar werd en wordt erg hoog beoordeeld als mol. Leonie heeft echter al biechten waarin ze toegeeft te mollen (toen met dat servies) en daarbij zie ik bij Leonie niet echt een gespeelde identiteit. Milouska wist haar hele identiteit anders uit te dragen dan die daadwerkelijk is. Mensen trapten in haar toneelstuk. Bij Leonie krijg ik het idee van: kijk mij mollen, ik wil dat je me verdenkt, waar Milouska overtuigend de naïeve dommige kandidaat speelde.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #255 Gepost op: 15-02-2020, 13:23:48 »
Leonie hoeft toch ook geen kopie van Milouska te zijn om eventueel toch de Mol te zijn.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #256 Gepost op: 15-02-2020, 13:33:43 »
Sterker nog ik vind dat leonie meer molt dan milouska deed. Alleen is het denk ik allemaal een rolletje om verdacht te worden in de groep. Op momenten dat ze ,ongeziens door de deelnemers, keuzes moet maken, speelt ze te vaak een kandidaat.

Plek 4 van 5 bij mijn verdachten. Maar ik zou het zeker geen slechte mol vinden, alleen een wat andere mol dan we normaal zien ( of eigenlijk veel minder dan leonie zien )

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #257 Gepost op: 15-02-2020, 14:10:08 »
ik weet het niet met Leonie. Hoe ze zich in opdracht 4.1 met de vazen in die mol positie manoevreert en dan tegen de afspraak in voor de 250 ipv de 450 gaat. Hoe sturend ze in die opdracht is door per se niet als laatste of voorlaatste te willen gaan. Ze is daar als enige zo extreem in.

Nathan komt daar bij toeval uit omdat ze hem bijna letterlijk met zich mee trekt.

Als nepmol zou je eerder vazen om kegelen, toch?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #258 Gepost op: 15-02-2020, 16:06:10 »
Leonie hoeft toch ook geen kopie van Milouska te zijn om eventueel toch de Mol te zijn.

??? Ik zeg waarom ik denk dat Leonie hier minder gewaardeerd zou worden als mol dan Milouska. Niet dat Leonie het niet kan zijn omdat ze geen kopie van Milouska is.

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Leonie ter Braak
« Reactie #259 Gepost op: 15-02-2020, 18:01:42 »
Ik geloof niet zo in Leonie als mol, maar heb een opvallende, nu nog nietszeggende bevinding, maar misschien dat iemand hier er nog iets mee kan  ::hypocriet::

In aflevering 1 moesten ze een sleutel kiezen met een jaartal eraan, hier is nog altijd geen verklaring voor dus ik denk al een tijdje dat dit uiteindelijk onderdeel van een hint naar de mol zou kúnnen zijn.

Leonie kiest hier "2008". Dit is het eerste jaar dat Pieter Jan Hagens WIDM presenteerde.
In de eerste opdracht in aflevering 5 (een opdracht die duidelijk refereert naar eerdere WIDM seizoenen) zegt zij niet op de achternaam van Pieter Jan Hagens te kunnen komen. Dit vraagt ze meerdere malen aan de anderen en wordt duidelijk in beeld gebracht.
Bij deze opdracht benadrukt Rob ook nog eens dat de vraag verkeerd gelezen is: niet wíe er op de foto te zien is, maar wát.

Is er misschien uiteindelijk een link te leggen met Leonie als mol met seizoen 8 en dat ze daarom de vraag "expres" anders leest en ook nog niet op de achternaam - van nota bene een collegapresentator - kan komen?

Nogmaals, tot nu toe zegt het nog niet direct iets, maar het viel me op daar ik nogal graag wil geloven dat die jaartallen in aflevering 1 niet willekeurig zijn gekozen  :)