Auteur Topic: [Aflevering 2] Tegendraads  (gelezen 27812 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #100 Gepost op: 19-01-2020, 13:04:56 »
Om toch maar even op terug te komen op het aantal kandidaten en het aantal teams in deze aflevering: in geen enkele opdracht "klopt" de verdeling, waardoor je als kandidaat in het voor- of nadeel bent.

Opdracht 1: Als je in het team van drie zit bij de dam, kun je twee anderen goed in de gaten houden.

Opdracht 2: Zoals in het Tina topic wordt aangehaald, is ze enorm in het nadeel in de taxiopdracht, omdat ze alleen zit én niet aankomt (dat laatste is haar eigen "schuld" natuurlijk).

Opdracht 3: Bij de werelddelen opdracht komt er per definitie één iemand alleen te zitten op een karretje.

Vooral de laatste twee opdrachten lijken berekend te zijn op 10 kandidaten. Ik weet niet zo goed wat we er mee moeten, want het meest waarschijnlijke scenario van aflevering 1 is toch echt dat er iemand afvalt (omdat het heel waarschijnlijk is dat niet iedereen "geluk"/een vrijstelling kiest). Zelfs als er een realistisch scenario zou zijn waarin in aflevering 1 iedereen door zou gaan, zouden we dat (1) waarschijnlijk wel te zien gekregen hebben en (2) zou er een plan B voor aflevering 2 klaarliggen met wellicht een andere teamindeling voor het geval er toch iemand af zou vallen.

TL;DR: oneerlijk om kandidaten bewust alleen of met zijn drieën in een team te zetten.

Tja, lijkt wel of ze voor heel aflevering twee rekening hielden met tien kandidaten.

Ik denk niet dat ze daarvoor allemaal voor Geluk hadden moeten kiezen. Als er geen zwarte vrijstelling werd ingezet en iemand met een vrijstelling had de test het slechts gemaakt, dat ze dan ook allemaal door waren. Maar ja, met zoveel zwarte vrijstellingen in het spel is de kans dat er minstens één werd ingezet wel heel groot. Misschien heeft de productie zich hierop verkeken?

Een ander mogelijkheid zou kunnen zijn dat ze hebben moeten schuiven met het draaiboek. Maar dan nog, drie opdrachten die eigenlijk met een even aantal kandidaten gespeeld moeten worden in één aflevering met een oneven aantal kandidaten? Het blijft vreemd.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #101 Gepost op: 19-01-2020, 13:33:33 »
Ik vond het juist een hilarische en hele leuke aflevering. Goede aflevering om te speuren ook  ::ok::
Frankje Lapi

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #102 Gepost op: 19-01-2020, 13:35:00 »
Wat een geweldige aflevering! ik vond de opdrachten juist super leuk (de laatste was 100% gedoemd te mislukken, ook al was er geen mol). Voor het eerst in 4 jaar dat ik op het puntje van mijn stoel zat tijdens WIDM NL en niet op mijn telefoon aan het kijken was.

Ik vind dit ook de leukste groep in jaren, vooral Nathan is echt goud!  ;D

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #103 Gepost op: 19-01-2020, 13:40:53 »
Wat een geweldige aflevering! ik vond de opdrachten juist super leuk (de laatste was 100% gedoemd te mislukken, ook al was er geen mol). Voor het eerst in 4 jaar dat ik op het puntje van mijn stoel zat tijdens WIDM NL en niet op mijn telefoon aan het kijken was.

Hetzelfde! Vond dit oprecht een hele sterke aflevering met leuke en vooral spannende opdrachten.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #104 Gepost op: 19-01-2020, 13:48:39 »
Hetzelfde! Vond dit oprecht een hele sterke aflevering met leuke en vooral spannende opdrachten.

Spannend?

‘Een aflevering waar je veel kon speuren’

Ik wil het snappen dus iemand leg het me uit. (Ja dit is sarcasme maar ik wil het oprecht snappen zodat ik het misschien anders zie dus iemand leg mij uit waar er spanning zat in deze aflevering)  :)


En wat betreft de schermen. (Sorry kon de reactie op mij even niet meer vinden)
Natuurlijk weet je dat de rest dan ook groen heeft maar ik wil reacties op de schermen zien. Bij niet acteurs/actrices vind ik het vaak meehelpen aan of ik iemand kan wegstrepen en ik zou zelf als kandidaat ook gewoon een scherm willen zien voor de ervaring. Emilio zag pas voor de eerste keer zijn scherm in aflevering 4 en het was meteen rood..

Nog heel even iets over de montage wat ik jammer vind en wat gisteren ook weer heel nadrukkelijk in de aflevering zat. Zodra de muis van iemand stopt bij t maken van de test en niets aanklikt is dat standaard de afvaller. En de test & executie is voor mij, zeker in een aflevering als gisteren, nog het enige stukje echte spanning wat ik ervaar en als zelfs dat me afgenomen word door de voorspelbare manier van montage dan..  :-[
« Laatst bewerkt op: 19-01-2020, 13:57:21 door Rämon »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #105 Gepost op: 19-01-2020, 14:01:42 »

Nog heel even iets over de montage wat ik jammer vind en wat gisteren ook weer heel nadrukkelijk in de aflevering zat. Zodra de muis van iemand stopt bij t maken van de test en niets aanklikt is dat standaard de afvaller. En de test & executie is voor mij, zeker in een aflevering als gisteren, nog het enige stukje echte spanning wat ik ervaar en als zelfs dat me afgenomen word door de voorspelbare manier van montage dan..  :-[

Ja klopt idd en ben het ook met je eens dat ik meer schermen wil zien. Altijd spannend moment en wil ook wel s zien hoe Mil reageert
Nu al 2x dezelfde mensen  ::)

Waarom ook? Zou daar iets mee zijn?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #106 Gepost op: 19-01-2020, 14:06:43 »
Ik vond deze aflevering beter dan vorige week trouwens. Blijkbaar ben ik dan ook een van de enige  :-X

Die hele opening vorige week duurde me veel te lang en ik snap nog altijd het nut van die opdracht niet

Nu had je nog leuke opdrachten en zaterdagavond entertainment met dank aan Rob, Nathan en Tina!

Deze mening deel ik. De opening vorige week was langdradig en viel bijna niets uit te halen. Deze aflevering is enorm veel gebeurd, bevatte humor en de opdrachten waren leuk. De tweede opdracht was volledig onmogelijk, akkoord, maar test dit maar eens. Het had ook nog het mingeld element, waardoor er toch iets op het spel stond.

Als Tina als enige haar ZV had ingezet was zij doorgegaan. Nu blijkt dat zij overruled is, kan dat alleen maar door de ZV van Rob zijn gekomen.

Een nieuw soort vrijstelling die enkel geldt op voorwaarde dat jij hem alleen hebt ingezet, is wel een potentieel nieuw spelelement.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2020, 14:13:04 door Belgian Mol »

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #107 Gepost op: 19-01-2020, 14:14:44 »
Ja klopt idd en ben het ook met je eens dat ik meer schermen wil zien. Altijd spannend moment en wil ook wel s zien hoe Mil reageert
Nu al 2x dezelfde mensen  ::)

Waarom ook? Zou daar iets mee zijn?
Ze moeten onvoorspelbaar blijven voor de kandidaten.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #108 Gepost op: 19-01-2020, 14:20:06 »
Ze moeten onvoorspelbaar blijven voor de kandidaten.

Dat kan door middel van goede opdrachten ;))))))))

Je weet als je meedoet aan Wie is de Mol dat je geregeld een scherm te zien krijgt. Hoort ook gewoon bij het totale avontuur.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #109 Gepost op: 19-01-2020, 14:24:29 »
Dat kan door middel van goede opdrachten ;))))))))

Je weet als je meedoet aan Wie is de Mol dat je geregeld een scherm te zien krijgt. Hoort ook gewoon bij het totale avontuur.

En het is onderdeel van mijn moment dat ik op t puntje van mn stoel zit

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #110 Gepost op: 19-01-2020, 14:25:59 »
Dat de opdrachten gemaakt leken te zijn voor 10 kandidaten vond ik ook vreemd. Als je meerdere zwarte vrijstellingen in het spel brengt, dan gaat natuurlijk minstens één iemand hem in zetten en gaat er dus iemand naar huis in de eerste aflevering. Er is toch iets vreemd aan de hand met de allereerste opdracht. Wilden ze eerst in alle bakjes een groene vrijstelling stoppen?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #111 Gepost op: 19-01-2020, 14:26:44 »
En het is onderdeel van mijn moment dat ik op t puntje van mn stoel zit
Het is toch juist leuk als je het rode scherm als 7de bijvoorbeeld verwacht, maar dat hij al als 3de komt.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #112 Gepost op: 19-01-2020, 14:28:36 »
Het is toch juist leuk als je het rode scherm als 7de bijvoorbeeld verwacht, maar dat hij al als 3de komt.
Ja, maar wel graag even veel aandacht voor iedereen. Niet 2 of 3 afleveringen achter elkaar een kandidaat/mol zijn/haar scherm niet laten zien.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #113 Gepost op: 19-01-2020, 14:30:10 »
Ja, maar wel graag even veel aandacht voor iedereen. Niet 2 of 3 afleveringen achter elkaar een kandidaat/mol zijn/haar scherm niet laten zien.
Het is inderdaad leuk als ook Rob of Claes bijvoorbeeld zijn scherm te zien krijgen, maar dat het scherm vroeg komt vind ik juist leuk.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #114 Gepost op: 19-01-2020, 14:31:23 »
Het is inderdaad leuk als ook Rob of Claes bijvoorbeeld zijn scherm te zien krijgen, maar dat het scherm vroeg komt vind ik juist leuk.
Met vroeg tonen is niks mis.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #115 Gepost op: 19-01-2020, 14:32:02 »
Het is inderdaad leuk als ook Rob of Claes bijvoorbeeld zijn scherm te zien krijgen, maar dat het scherm vroeg komt vind ik juist leuk.

Ja dat was mn punt.. mag af en toe best eerder komen maar laat ff iemand anders zien

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #116 Gepost op: 19-01-2020, 14:32:47 »
Ja dat was mn punt.. mag af en toe best eerder komen maar laat ff iemand anders zien
Oh, dan had ik je verkeerd begrepen  ::ok:: Ik dacht dat je het stom vond dat het scherm zo vroeg werd getoond, dat je daardoor minder op het puntje van je stoel zat.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #117 Gepost op: 19-01-2020, 14:33:55 »
Ja dat was mn punt.. mag af en toe best eerder komen maar laat ff iemand anders zien
Dat was mij duidelijk. Vandaar mijn opmerking.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #118 Gepost op: 19-01-2020, 14:37:53 »
Oh, dan had ik je verkeerd begrepen  ::ok:: Ik dacht dat je het stom vond dat het scherm zo vroeg werd getoond, dat je daardoor minder op het puntje van je stoel zat.

Ja ook.. iets meer schermen .. maar ergste vind ik dat ik de reactie van bijv Mil nu nog steeds niet gezien heb

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #119 Gepost op: 19-01-2020, 14:58:11 »
Wellicht hebben de makers zich meer verkeken op de eerste opdracht dan wij denken en zaten er zo veel meer troeven in het spel dan de bedoeling. En hebben ze simpelweg rekening moeten en willen houden dat in aflevering 2 geen negen maar mogelijk 10 mensen zouden zitten.

Ik dacht gedurende die opdracht ook dat weinig het zouden halen. Zo'n lange muur met tekens en dan je eigen tekens vinden in tien minuten onder de spanning van de aller- allereerste opdracht na een indrukwekkende ceremonie. Had daar ook de indruk dat de kandidaten een hint of iets vonden dat de muur hetzelfde ingedeeld was dus links wijsheid en bijbehorende tekens en rechts geluk met bijbehorende tekens (omdat we niet alleen Budyy maar meer mensen ineens een bepaalde kant op zien rennen).

Toch wel jammer voor vooral Jaike en Tina denk ik. Vooral de taxi opdracht lijkt me wat eenzaam in je uppie.

@Heinz. Mag ik even zeggen dat ik je een fijne, positieve, relaxte moderator vind  ::jaja:: (Tot dusver dan  ::rofl:: )